Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
meillä ollaan oltu 1v8kk ilman ehkäisyä ja vaavia ei ole kuulunut.. :'( Kunnes nyt uutena vuotena olisi kuukautisten pitäny tulla mutta eipäs niitä kuulunu.. No epäilin että ressaan vaan tulevia koiranäyttelyitä että sillä menkat ei tule.. Avokki sanoi että kanttisko tehä testi, tein joka näytti hyvin haaleaa viivaa.. En vielä siihen uskonu. Kaverin rohkaisemana tein toisen testin 2 pv päästä joka näytti selkeää plussaa :D vielä en ole uskaltanut hirveästi riemuita kun jotenkaan ei meinaa uskoa todeksi tätä tuon kaiken odottelun jälkeen.. Olinki jo luovuttanu koko vauva ajatuksen, silläkö liene tärpänny..
Oireita: ensin huomasin rintojen aristavan ja kasvaneen entisestään, sit tuli kylmän väreet ja väsymys. Ja ajoittan alaselkäkipu. Nyt on sit "seurana" pahoinvointi.. :/ Sit mistä avokki huomautti että mulla on koko ajan "pitkät päällä".. :LOL: ruoka ei meinaa maistua ja kuitenkin on jumalaton nälkä koko ajan vaikka oiskin muutama tunti sitten syönykki..
Nyt sitten kuumeisesti odotellaan ens kuun alkua että pääsee ekaan ultraan, jossa näkee oikeasti onko siellä mitään.. Toivottasti olis ja pysyis siellä :)
 
Maria
oletko toiveikas vielä tehnyt uutta testiä?

mulla menossa kp 30 ja menkkoja ei ole kuulunut. nyt on tässä muutaman päivän tullu sellasia ehkä menkkamaisia kipuja, mutta ne on paljo lyhempikestosia...tulee tavallaan niinku aaltona ja sit loppuu. luullu jo monta kertaa että nyt alkaa. yleensä mahaa jomottaa kokonaiset ensimmäiset yksi-kaksi päivää, mutta nyt on ollu tasasesti muutaman päivän sellasta outoa tunnetta ja välillä aaltoilee. Yleensä mun kp on aika säännöllinen, sellanen 26-30. eli ei siis menkat periaatteessa vielä myöhässä. oottelin kyllä jo menkkojen alkua tossa reilu viitisen pv sitten kun mahassa kouras jotenki oudosti. se sitten loppu sekin...

varmaan huomenna alkaa :)
 
-
Onnittelut katjaheillekin miehineen! Aina mukava kuulla iloisia uutisia, vaikkakin netin välityksellä tuntemattomilta ihmisiltä :)

Mä täällä edelleen pähkäilen että käynkö nyt hakee sen testin vai en, eilen ja toissapäivänä tullut ihan minimaalisen pieni läntti rusehtavaa vuotoa, mutta muita menkkaoireita ei kyllä näy eikä kuulu. Mitä nyt eilen tosin vedin taas kunnon itkupotkuraivarit maailman pienimmästä asiasta, mikä on kylläkin hyvin normaalia mulle menkkojen aikaan..

Nyt kun en ole miettiny noita oireitakaan sen kummemmin, niin tuntuu että niitä ei edes oo ollu. Paitsi tää viime viikon (melkein kokonaan) kestänyt alavatsakipu (vasemmalla puolella lähes täysin) palaili nyt eilenillalla taas, mutta harvemmin kai alavatsakipu raskausoireena tunnetaan. Ääh, kai mä marssin huomenna hakee sen testin, tosin uskallan kyllä tehdä sen sit vasta ens viikon lopulla jos menkat on selkeesti myöhässä..

(Tunnustettakoon nyt että olin viikonlopunkin ihan selvinpäin vain ja ainoastaan sen takia että "pelkään" olevani raskaana.. Ja tietysti olen tuntenut valtavia omantunnontuskia ja pakokauhun tunteita myös siitä että viikko sitten ryyppäsin ja rälläsin ihan kunnolla, että mitä jos nyt oonkin raskaana ja heti ekoilla viikoilla kännäsin kun ääliö, ja vedin tupakkaakin ihan kiitettäviä määriä.. :/ )
 
toiveikas..
Joo maria tein testin negaa..ja sit menkat alkoi yöllä hirveä joki suorastaan..että se siitä raskausoireista!!!
Nyt masiksessa pari päivä ja toiveita ensi kuuhun =)
 
wishing
onkohan mulla toiveita olla raskaana?nyt ois pari viikkoa mahd.hedelmöitykestä,viikko sitten muutman kerran vihlaisi ilkeesti alavatsan sivulta ja tän pari viikkoo iha hirveesti palellu ja varsinkin nyt viimesen reilun viikon lämmöt koholla ollut,rintoja myös oudosti pistelly(?).Torstaina kuiteski tuli yhden päivän ajan niukahkosti verta ja yhden päivän semmost ruskeeta tihkua,loppu siis koko vuoto/tihkutus siihen pariin päivään.Voisko olla niukat menkat johtuen sekavasta pilleriien ottamisesta(pari unohtunut)et ois hormonit vaa sekasin vai oisko toiveita vielä...?=/muita joilla tällanen tilanne ollut?
 
miumiu
Hei wishing :) mikä kierron vaihe sulla oli tuolloin kun mahd. hedelmöitys olisi tapahtunut? Jos sattui vielä oviksen aikaan niin onhan sulla suuri mahdollisuus raskautua. Kiinnittymisvuotohan voi olla myös tuo mitä on tullut päivän ajan, sehän tulee kuulemma 6-10 pv hedelmöittymisestä. Tosin jos syöt pillereitä ja on parit unohtunut niin onhan siinä voinut vain kroppa mennä häpsingilleen että mitä tapahtuu ja oirehtii noin. Luottaisin e-pillereihin hyvin pitkälti kuitenkin. Testaamallahan se sitten selviää viimeistään :) ilmottelehan!
Minä myös täällä henk.koht elättelen toiveita raskautumisesta, mutta pystyn testaileen vasta aikaisintaan tuossa 3.2 jonkun hedelmöittymislaskurin mukaan.. :/ odottavan aika on niin pitkä. Varsinkin kun "olevinaan" jo on kaikkea oiretta, kuten meillä kaikilla täällä roikkuvilla ;) mutta onhan näitä kiva lukea ja elää haaveissa että jos...
 
Hansu
Onko palstalla ketään, joka jännäilee kuukautisia, testauksia ja toiveikkaita plussia tässä viikonlopun tai ensi viikon aikana? Itsellä tässä ne piinalliset viimeiset vuorokausi pari ennen oletettavia kuukautisia (26/26-29). Tuntuu, että mielialat aaltoilee niin, että koko ajan tuntuu, että nyt alkaa menkat ja joka vessareissun jälkeen on hetken helpottunut kun mitään punaista ei näkynytkään. Toistaiseksi, mutta 1/2 tunin päästä taas ihan aallon pohjassa.

Niin sitä aina ajattelee, että tällä kertaa otan ihan rauhallisesti ja hermoilematta, mutta kyllä tämä viimeinen viikko ennen kuukautisia on melkoista oireiden tuntemista ja kuulostelua joka kerta ja näiden ketjujen lukemista. 4s yrityskuukausi putkeen meneillään ja jotenkin tuntuu, että olisi jo sopiva aika tärpätä.

Nämä toiveikkaan viimeiset päivätvovat tosi hermoja rastavaa aikaa!
 
vieras
Ekasta raskaudesta mulla oli oireena "kuukautiskivut" silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, sitten paljon myöhemmin rintojen kipeytyminen ja huono olo. Tästä tokasta ei ole ollut yhtään mitään oireita (tietysti palelu, mitä muutenkin on aina loppukierrossa kun lämpö on korkealla) ja nyt rv 4+6. Oireita ei siis välttämättä aina ole ja varsinkaan ennen testausta. Nytkin tuntuu olo ihan tavalliselta enkä ilman testiä varmaan edes tietäisi olevani raskaana.
 
Hansu
Onneksi olkoon edelliselle raskautumisesta! Itselläkin tytär -08 ja muistelen, että samanlaista pikkareiden kyttäämistä oli silloinkin...Ja nyt tuntuu just siltä, että alavatsassa vääntää, ikäänkuin menkkakipua, mutta ehkä astetta vähemmän repivää toistaiseksi. Maanantaista alkaen on ollut iltaa kohden paheneva lievä kuvotusolo, jonka hoitoon on tehnyt mieli syödä paljon ja koko ajan. Sama kuin viime raskaudessa, mutta silloin alkoi vasta viikolla 6 tai 7. Ehkä kuvitten vain kaiken.
 
Nipsu
Vähän päälle vuosi on mennyt kun on yritetty, loppukesästä 09 totesivat Pco:n ja nyt ekan kerran clomifenit käytössä kun ei irtoa itsekseen munasolut. Ultrassa näkyi 2 tulollaan olevaa munasolua ja lääkärin mukaan tosi hyvät mahkut onnistua.

Jännitystä riittää, maha on nippaillut pari päivää, mitään menkkoja ei vielä kuulu. Jos menis normaalimallilla, huomenna alkaisi. Tosin normaalisti ei nippaile etukäteen. Hermo menee kun jännittää. Pitää keksiä tekemistä koko ajan etten jää kuulostelemaan omaa oloa. Jos huomenna ei tapahdu mitään, teen testin. Kamalaa.
 
miumiu
juu kyllä täällä myöskin jännäillään :) meinasitko Hansu milloin testata? Mikäs Nipsun tilanne? Mun pitäs yrittää malttaa loppuviikkoon..kun älyäis pysyä pois näiltä sivustoilta ettei nää asiat jatkuvasti ole mielessä..
 
meillä sitten onni kääntyi.. :'( maanantaina tulis rv9+0. Perjantaina alkoi vuotoa jota kestäny kokovlopun... :( Tiistaina neuvola ja keskiviikkona ultra.. Pelkään pahinta... :'( Tää oliskin ollut liian hyvää ollakseen totta.. :'(
 
-
Voi ei, katjahei, miten ikäviä uutisia :( Voimia teille!

Täällä ihmetellään näitä "menkkoja" vieläkin, nyt loppuviikosta taas muutamana päivänä pienen pientä vuotoa ollut havaittavissa, mutta ei mitään mitä voisi menkoiksi kutsua. Kuitenkin esim. tää mieliala on heitelly ihan tutunlaisesti, ja eilisten selkäkipujenkin luulin johtuvan alkavista menkoista, mutta eipä noita vieläkään kuulu eikä näy..

Voihan tää varmaan olla myös jotain kropan totutteluaikaa nyt kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn vasta pari kuukautta sitten (käytössä yli 10v pillerit+laastari). Senkin takia on ollu vähän vaikee arvioida mikä nyt on kohtuullinen aika odotella näitä menkkoja, kun on ollu vaan yhdet menkat ton laastarin lopettamisen jälkeen.. Edellinen kierto oli jotain 24 pvää, nyt on tän kierron 28.pvä menossa, että ainakin tuon edellisen yli ollaan menty jo.

Mutta tänään päätin että jos ei huomenna mitään tapahdu, käyn hakee sen testin ni loppuu ainakin tää pähkäily :)
 
KS
Täällä myös odottavilla fiiliksillä.. Joulukuisen keskenmenon jälkeen on toiveet hyvin korkealla, vaikka toisaalta koittaakin kovasti olla innostumatta liikaa. Tuon keskenmenneen raskauden ensimmäisiä oireita olivat pienoinen kuvotus/huimaus, vatsakivut ja nippailut, järkyttävän kipeät rinnat - varsinkin nännit, palelu, jatkuva nälkä..
Ensi viikolla voisi alkaa testailemaan, josko olisi onni näin pian potkaissut uudestaan.. toistaiseksi on ollut ihan pieniä tuntemuksia alavatsassa, toivottavasti pian alkaisi tulla muitakin tuntemuksia! Tsemppiä muillekin, toivotaan paljon positiivia uutisia :)
 
Nipsu
Menin sitten eilen aamulla tekemään vanhentuneella raskaustestillä testin. Tuli vuosi sitten niitä hommattua jemmaan, mutta eipä ole tarvista ollut ennen tätä. Paketissa luki, ettei saa käyttää jos on mennyt parasta ennen päivä ohi (05/09), mutta pakko mikä pakko kun ei kotona ollut sunnuntaiaamuna toista... :) Plussaa näytti!

Eilinen ja tämä päivä on sitten taas mennyt jännittäessä, tänään oli ihan kamalia mahavihlaisuja kesken työpäivän ja olin varma että menkat tulee. Mutta ei. Puoliso lupas tuoda työreissultaan toisen paikkakunnan apteekista pari uutta testiä. Asutaan niin pienessä kylässä, että puoli sukua on apteekissa töissä :) Ei kehtaa heti hihkua kun ei ole mistään mitään varmaa vielä.

Mitenköhän nuo vanhaksi menneet testit pitävät kutinsa?

Johan tuo olisi kyllä aika onnistua ihan oikeasti! Hieman on harmittanut että ei älytty nuorempana (nyt jo 35v ja esikoista yritetään)alkaa toimeliaaksi asian suhteen, jos oisi siitä pco:stakin aiemmin tiennyt, tiedä miten eritavalla asiat olisivat. No, minun tapauksessa nuorena olisi ollut kumppanina ihan väärä mies. Nyt kun oikea löyty vajaa 10 v sitten ja naimisiinkin keritty välillä, ei kumpikaan edes älytty ajatella asiaa heti alkuun. Jos elämästä ei mitään puutu, niin osaako sitä puuttuvaa kaivata? Kuulostanee kamalalta.. :) Olen yli 10 lapselle täti ja peuhaan muksujen kanssa lähes viikoittain, vasta vajaat pari vuotta olen halunnut omaa. No, jospa nyt tärppää..

Kaikille toivon onnea ja plussausta ja kunnon telakoitumista!
 
miumiu
Voi onnea Nipsu! Eiköhän nuo käyttöpäivät ole vain viitteellisiä ja äkkiäkös sitä uuden testin tekee! Tosi hieno homma! Täällä kerkesin jo testin tehä aamulla ja nähdä miten se plus-paikalla viiva hetken häivähti kunnes meni negaan ja siihen jäi. Siitä tunti ja se toinen punainen viiva oli jossain muualla. Että tuo testaus taitaa olla se varmin keino saada täti kylään. Tervetuloa vaan taas :/
 
vieras
No raskausoireita... Vihdoin saan kirjotella omia. Tai no toinen raskaus, ekoja oireita en muista.

Nännit on tosi herkät, siis hipaisuherkät. Yleensä niissä ei ole paljon tuntoa.
Appelsiini limpparista tulee paha olo.
Maha turpoaa iltaa kohti, ja muutenkin ilma kiertää.
Aika todentuntuisia unia.... Olen uneksinut, että saan kaksoset.
Ja rv 4+5. :heart:

 
Lumikki
Liityn teidän "vainoharhaisten" joukkoon ;)
Itse en ole suunnitellut raskautta ja olin 31.1 keskeytetyssä yhdynnässä. Kiertoni oli viimeksi 35 päivää, mutta edelliset kolme olivat 27-29. Sitä ennen ollut ehkäisypillerit käytössä eli kierto ollut sen tasan 28 päivää.
Pari päivää tästä yhdynnästä alkoi vatsalla tunne, että menkat voisivat alkaa. Välillä hieman koskee, mutta lähinnä se semmoista omituista tunnetta ja aivan kuin alavatsa (siis lähinnä kohdun-munasarjojen seutu) olisi turvoksissa. Aiemmin kuitenkin oireet ovat ilmenneet ihan vain joitakin tunteja ennen menkkojen alkua. Toissa iltana sitten jäi paperiin häivähdys ruskeahkoa "limaa", josta aattelin, että nyt menkat alko ja siitä kaikki johtui. Mutta seuraavalla vessakäynnillä, ei näkynytkään mitään. No, en vielä sitä sen enempiä miettinyt, vaan ajattelin, että ne alkaa sitten kunnolla yöllä, mutta aamulla yllätyin kun taaskaan ei ollut tullut mitään. Eilen ehkä joka toisella vessakäynnillä jäi aavistus jotain paperiin, mutta sitten ei taas mitään.. samoin tänään. Aiemmin mulla on menkat alkanu samantien (parin tunnin sisällä), kun ensimmäisen kerran jotain värisävyä ensimmäisen kerran havaitsee ja menkat mulla on aina olleet runsaat. Tietty tässä ihmetellessä on alkanut googlettamaan oireita ja mietin vaan, että voiko nämä olla kiinnittymiskipuja?? Nyt kylläkään ei mahdollisesta hedelmöittymisestä voi olla kuin 5 päivää. Vai voisiko ovulaatio tulla näin myöhään? Mulla ei kyl edellisen raskauden aikaan ollut kiinnittymiskipuja/-vuotoa, eikä ole koskaan myöskään ovuloidessa vuotoja esiintynyt ja silloin kipu on ollut erilaista (en tosin ole tuntenut ovulaatiokipuja kuin muutaman kerran). Tiputteluvuotoa ei ole koskaan muutenkaan esiintynyt kuin joskus e-pillereiden käytön aloittaessa. Lisäksi sinä päivänä kun menkat alkaa, niin mulla on alkanut jo etukäteen särkeen alaselkää, mutta nyt ei.
Tietenkin nyt kun kirjoitan tämän, niin menkat alkaa samantien. Hassua on, että sitä on huomannut alkaneensa pelätä, että ne alkaakin, vaikka tilanne raskaudelle ei ole todellakaan mikään paras mahdollinen.
Odottavan aika on pitkä, kun ei tiedä edes milloin menkat on myöhässä. Tänään siis kp 29. Mutta jos mahdollisesta hedelmöittymisestä pitäisi odottaa kaksi viikkoa, niin joudun odottamaan testausta ystävänpäivään asti. :(
 
pelkäävä
kun on ollut vähän sähläystä välillä pillereiden kanssa... ottanu liian myöhään ja silleen ja välillä lopettanu kokonaa ja alottanu sitte ku menkat on alkanu ni uudelleen mut sitte tullu käytettyä keskeytettyä yhdyntää tai laitettu kondomi vasta kesken yhdynnän... noi on vaan niin harvinaisia tapauksia, että tulis raskaaksi siitä kun on peräkkäin monesti ja siemenjohtimeen on jääny edellisestä kerrasta jotakin jotka sitte luikertelee.... pelottaa vaan noi oireilut mulla... ja ku minipillereistä häviää mulla ainaki menkat kokonaan ni ei sitte tiiä onko pillereiden takia vai onko se pahin tapahtunut :S
 
pikku2
Täällä myös jännätään, olisiko onnistunut ihan ekalla yrityksellä (meidän poika, nyt 4v, tärppäsi aikoinaan ihan ekalla).
Olevinaan tuntee itsessään kaikki nuo oireet mitä on yllä lueteltu, mutta eihän sitä tiedä jos oma pää tekee vain tepposia..
Menkkojen alkamiseen vielä 2vko, joten testejä turha tehdä.. On vaan NIIIN varma olo että on raskautunut.. En tiedä kuulostaako tyhmältä, mutta jotenkin vaan kovasti tuntuu siltä.
Pojan kyllä plussasin miltei viikkoa ennen kuin oli edes menkat myöhässä, jospa tähänkin saisi vastauksen pian.. Pelottaa vaan niin kovin että tiputaan korkealta ja kovaa kun haaveillaan näin ajoissa..
 

Yhteistyössä