Raskauden ensioireet?

  • Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti
Luna (vierailija)
Mielenkiinnosta tulin ensioireita lukemaan, kun viikon ajan on ollut hieman outo olo.
Jälkipolvea ei vielä ole lainkaan ja kaikki raskauteen liittyvä on ihan utopiaa itselle.
Viimeviikolla alkoi hirveä vatsakipu oikealla alamahassa ja umppariahan heti epäilin.
Lääkärissä kuitenkin tulehdusarvot olivat normaalit ja vatsakin tuntui normaalilta.
Kipu loppui samana yönä, mutta siirtyi seuraavana päivänä huomattavasti alemmas ja pysyy tasaisena jomotuksena koko ajan. Lämpöä on ollut nonstoppina semmoiset 37-37.2 ja hieman pökkyräinen olo, muttei kuitenkaan kuumeinen. Rinnat ovat alhaalta arat. Iltaisin aina paleltaa ja öisin tulee tuskaisen kuuma. Janon tunne on myös voimistunut. Viime kuukautisista on tänään tasan 30, mutta kierto on heitellyt ihan 40 päivään astikin.
Voisiko tämä olla sitä itseään :) vai lieneekö vain jotain taudinpoikasta? Hmm...
 
miumau
viimeksi oli menkat tuossa 23.2 ja nyt pari päivää sitten tein testin niin positiivistahan se näytti.Vessa saa ravata melkein koko ajan ja alavatsa on välistä aivan järkyttävän kipeä mutta onneksi kipu on vain hetkellistä.Tässä vain sitä ihmettelen miten on mahdollista että oireet alkavat näin nopeasti!? ja sitäkin olen mietiskellyt että miten pitkällä raskaus voi muka olla jos menkat oli normaalisti viime kuussa tosin olenhan minä lukenut että ensimmäiset(tai useammatkin) menkat voivat tulla normaalisti raskauden aikana.Mutta tiedä sitten mikä on totta kun toiset sanovat toista ja toiset toista :/
 
jenni
mulla tuli seuraavan päivänä mahd. hedelmöittymisesta maha vihlasuja=),nyt yhdynnästä on viiko,ja mä vähä luulen et tai tärpätä, kun nyt tietää oireet kun meillä on jo lapsi, joka on osin vasa kk,mua iloinen llätys ois raskaus
 
kirsikkainen
Mulla kanssa nippailee ja vihloo omituisesti, sellaista ei ole ikinä tapahtunut... Nyt JOS olisin raskaana, niin olis rv 3+5.. hullun hommaahan tää ihmetteleminen on, mutta kun sitä omaa pikkuista tavallaan niin toivoisi, vaikken loppujen lopuksi tiedä mitä pitäis ajatella. Milloinkohan sitä nyt sitten kannattaisi testailla, itse ajattelen tiistai-keskiviikkoa, silloin pitäis menkkojen teoriassa alkaa. Hemputti! :D Kuitenkaan en ole raskaana, ja siitäkään en tiedä mitä sitten pitäis ajatella! :D
 
åboska
Marraskuusta asti yritetty jo ja joka kuu lähes olen jo kuvitellut olevani raskaana ja tuntenut ties mitä oireitakin. En jaksa, jos taas pitää pettyä! Taas muka nippailee mahasta, mutta en oikein uskalla toivoa.. No, parin viikon sisällä se taas selviää.
 
Nuuskamuikku
Itse jätin pillerit pois 5.3, menkat alkoi 8.3, ja tiesin oireista, että ovulaatio oli tasan kahden viikon kuluttua siitä. Tein testin 6.4, päivän sen jälkeen, kun menkat olisi pitänyt alkaa sen aikataulun mukaan, kun käytin pillereitä, ja plussaa näytti...
Oireita ei ole kuitenkaan ollut juuri mitään. Enemmän taisi olla oireita ovulaation aikaan, ja niitä tosissaan voisi vaikka luulla raskauden alkuoireiksi. Ainut mitä raskausoireita nyt on esiintynyt, niin on pienet vatsakivut, vähän kuin kuukautiset olisivat koko ajan alkamassa, ja tätä on jatkunut nyt jo kolme viikkoa. Ja viikon verran nännejä on vähän vihlonut, mutta siinä se. Tämän kokemuksen perusteella en usko, että ennen rv 6 tulee juuri mitään oireita. Ja se on minulla juuri alkamassa, joten saa nähdä, tuleeko nyt lähiaikoina sitten enempää mitään oireita.
 
Itselläni on nyt kp 23/28-30 ja loppu viikosta ostan testin epäilyjeni selkenemiseksi...onko sitä vai eikö ole =) käytin hiljan Cerazette minipillereitä noin vuoden ja nyt on menossa eka normaali kierto....noiden pillereiden jälkeenhän ei meinannut kuukautiset tulla millään...meni 2 kk ennenkuin kuukautiset palautui :( no nyt sitten toivon, että saataisiin heti ensimmäisestä iloinen uutinen. Mulla on ollut tuntemusteni mukaan 24/7 vilu noin viikon ja maha on ollut vaihtelevasti kipeä aikalailla saman verran..yksi uusi juttu alkoi 2pv sitten...pyörryttää usein kun nousee tai katselee samaan paikkaan tovin..ei sitä nyt kovin paljon ole...mutta useasti päivässä kuitenkin. Olen alkanut aivastella aika usein ja sehän ottaa vatsasta... samoten yskiminen. Väsymyksestä en oikein osaa sanoa mitään kun muutenkin nyt niin stressaavaa aikaa niin tuntuu, että olen poikki ihan muuten..Voi kun menisi mukavasti loppu viikko niin pääsisi jo testaamaan.. :)

Ps. olen lukenut paljon alkuraraskauden mahdollisista oireista ja lopputulos on aikalailla niin, että se on kovin henkilökohtaista...joidenkin sivujen mukaan kuitenkin on monet äidit tehneet havaintoja jo 2-3 vk raskautumisesta...kerrotaan, että tuossa vaiheessa on havaittu herkistynyttä hajuaistia, vatsan kipua, nännin ja/tai nännipihan tummentumista, verisuonet alkavat näkyä paremmin rinnoissa, huimausta, "flunssa-maisia" oireita...jne.
Mutta anyway siis tahdoin vain tuoda julki, että se ei ole niin musta-valkoista :)
 
toiveena raskaus..
Yleensä menkat on säännölliset ja niiden olis pitäny laskelmieni mukaan alkaa eilen mut ei vaan tunnu alkavan. Ei myöskään ole rintojen arkuutta joka yleensä alkaa viikkoo ennen menkkoja.. Oon joskus aikasemmin tehny epäilyjen alkaessa testin ja puolen tunnin sisällä onki sitten menkat alkanu.. en uskaltais toivoa raskautta ku sit vaan pettyisin ku negatiivistä näyttäis.. on kyllä ollu joitakin oireita mitkä vois viitata raskauteen ehkä.. kuten palelua, (epätavallista)ummetusta, väsymystä, "aaltoilevia" menkkakipuja lievinä.. Apua..! Toivon kovasti että nyt olis tärpänny :)
 
Niin se on kyllä kauheaa jos tippuu korkealta ja kovaa....tai vaikka koittaisi olla edes toivomatta niin kyllä se negatiivinen testitulos silti saa masentamaan.. :( voin niin samaistua tilanteeseesi. Mutta siltikin ajattelisin, että kun sulla jokatapauksessa on jo myöhässä niin sehän on hyvä merkki :hug: Täällä päässä vielä muutamia päiviä ennenkuin kannattaa edes oikeastaan jännittää... ja olen taas kyseenalaistanut kaikki "oireet"...vaikkakin vilutusta kyllä on ja eilen meinasi lentää oksennus...mulla tosin on ollut aina kovat kuukautiskivut joiden ensi oireet alkaneet ainakin ennen pillereiden käyttöä aina n. vk ennen menkkoja...mulla tulee ihan siitäkin pahoinvointia, turvotusta, janoa, huimausta, päänsärkyä......että oikeastaan ihan samat oireet voi olla myös raskaudessa kuin menkoissani.... :LOL: koita tässä sitten ottaa selvää...!

(niin siis olen syönyt reilun vuoden cerazette minipillereitä jotka olen lopettanut alku vuodesta...)
 
Ota tästä nyt sitten selvää.

Siispä siis. Olen tilannut niin ovistikut kuin raskaustestitkin mammaksi.i -sivustolta. En tiedä miten luotettavia ne ovat, mutta niillä on ainakin saatu ihan kunnolliset plussat ovulaatioihin aina. Ja nyt sitten pähkäillään raskaustestien kanssa...

Tein ekan testin kp 30/30. (ma eli toissapäivänä) Sain haalean haamun, mutta oli siinä väriä. En kuvitellut viivaa, kun mieskin varmisti että viiva on. Mutta kyllä sitä piti katsomalla katsoa, että näkyi.

Olen saanut edellisessä kierrossa (ja elämässä!) negatiivisia ja tässäkin kierrossa yhden selvän negan, jonka tein kp 27/30. Tiedän miltä selvä nega näyttää. Ja negassa ei kyllä saa sitä toista viivaa näkyviin edes mielikuvituksella tai röntgenvalolla. Tai ainakaan minä en ole saanut. Ja tämä testi näytti kyllä siltä, että hyvin heikko viiva on. Oletin, että se vahvistuu parissa päivässä.

Tänään aamulla kp 32/30. Ei edelleenkään kuukautisia eikä oirekartta ole muuttunut edellisestä kirjoituksestani. Tissit on kipeet, mahaa juilii sillon tällön (nyt enää vähemmän kuin vkonloppuna) ja välillä paleltaa. Tein uudelleen mammaksi.fi:n testin ja tulos sama: hailakka viiva, jonka miehenikin näki, mutta jota piti oikein katsomalla katsoa.

En tajua. Onko nuo testit huonoja vai eikö raskaushormonit ole lisääntyneet viime päivinä? Ei kai tuo nyt ihan täysin virhekään voi olla, jos viivaa kahdesti näyttää (vaikkakin heikkoa)? Raivostuttava tilanne, kun ei tiedä onko edes raskaana. Vai onko ollut ja nyt on menossa kesken? Mä en tajuu näistä. Oiskohan täällä ollut ketään, joka tietäisi?
 
En ehkä ole maailman paras vastaamaan tähän, mutta eikös haaleakin viiva lueta positiiviseksi ja tk:ssa sitten virtsatestissä vielä varmisteta... =) Olen ainakin monesta keskustelusta lukenut, että lähes kaikilla haalea viivaisilla on sitten osoittautunut raskaudeksi tk-käynnin jälkeen. Joten sinuahan saisi jo onnitella =) ( jollain virallisillakin sivuilla oli juttua siitä muistaakseni.....niin monessa paikassa tullut lueskeltua, että ei pysty muistamaan, että missä oli aina mitäkin.. )

Mutta sinuna kävisin pissatestillä..kun kuitenkin melkein 100% varmasti olet raskaana =)
 
ps. tein tänään Clearbluen varhais testin ja negatiivinen oli ( kp 25/28-31 ) mutta olihan se nyt tosi varhaista testata.....liekkö muilla näyttänyt ko. testi kuinka varhain?? ( ohjeessa aikaisintaan 4 pv ennen menkkoja voi tehdä )
 
Maisku
Hauska lueskella näitä pohdiskeluja. Kuukautiset pari päivää myöhässä, ja ehkä olen ehkä en, en tee vielä testiä, koska kerran aiemmin vouhkasin jo ennen varsinaista päivää testin kanssa. Asun pienellä paikkakunnalla ja apteekin täti hymyili merkitsevästi (ihan hyväntahtoisesti onneksi). Jos taas netistä alan tilailemaan, tänä tuhkapilviaikana se tuskin ehtii perille ennen mahdollisia menkkoja.

Mikä tässä on ehkä hieman hupaisaa jos olen, että olen kaikille saaneeni homeeesta oireita (olemme muuttamassa homekämpästä pois), siis tukkoinen nenä, päänsärky, huimausta yms. Sillä perusteella saimme uuden kämpänkin. Toisaalta, parempi ehkä olla raskaana kuin herkistynyt homeelle :D
 
äippä '80
itellä en huomannu muuten ku et tissit oli ihan h*lvetin arat, ja aamulla kaks minuuttia heräämisestä piti juosta oksentamaan.. muita oireita ei ollut tytöllä, mutta pojalla olin väsynyt, en sietänyt enää juustoa jota ennen söin, ja halusin koko ajan ananaslimpparia.. :D sitten alkoi mielialat heittelehtimään .. :)
 
R
Jotenkin noloakin tulla tänne keskustelemaan, kun suurin osa täällä keskustelleista tuntuu oikein yrittämällä yrittävän lasta. Itselläni tapahtui vahinko poikaystäväni kanssa. Onnistuttiin hajottamaan kaksi kondomia. Tietysti hain seuraavana päivänä jälkiehkäisypillerin, sillä ikää on vielä sen verran vähän, ettei ammattia ole ja tukijoita vauvan syntymiselle ei omalta puoleltani löydy. Kävi kuitenkin ilmi apteekissa, ettei jälkiehkäisy minun tapauksessani välttämättä toimi, sillä sairastan Crohnin tautia. Ei kellään olisi kokemusta, miten jälkiehkäisy toimii tämmöisessä tapauksessa, kun kyseessä on imeytymishäiriö? :/

Nyt olen kuitenkin ollut havaitsevinani erinäisiä raskausoireita: alaselän kipuilua (melkein jatkuvaa), alavatsassa on ollut pientä (hetkittäin aika voimakastakin) kipuilua, väsymystä, vessassa saapi juosta tiheään (tosin olen lisännyt veden juontia), mielialan heittelyitä ja päänsärkyä on ollut nyt jo useampana päivänä. Ja pientä vuotoa oli tuossa heti parin kolmen päivän sisään pillerin ottamisesta. Pitää tosin muistaa, että oireet voi johtua myös tuosta pilleristä. Itsestä tuntuu vaan oudoimmalta, että en osaa yhtään sanoa, että kumpi vaihtoehto olisi nyt kauheampi, että olisin raskaana vai että en olisi. Minulla ei ole mitään lasta vastaan ja aborttia en tule tekemään, mikäli lapsi nyt päättää ilmaantua. Taloudellisen tilanteemmekin poikaystäväni kanssa selvitin, eikä ongelmia pitäisi olla. Hän tunnostaa olevan aivan innoissaan, mikäli raskaaksi tulisin :) Tahtoisi minun jo tekevän testin, jos se olisi mahdollista. Mutta kyllä tässä nyt vielä saapi jonkin aikaa odotella.

Veikkaan, että minun on turha kysyä, että olenko raskaana :D Tuskin kukaan sitä vielä osaa sanoa. Voi olla aivan hyvin niin, että kuvittelen vain tuntemukseni tai ne liittyvät jälkiehkäisyyn tai perussairauteeni. Ei tässä kai auta muu kuin odotella. Mutta mikäli jollain Crohnin tautia sairastavalla olisi kokemusta jälkiehkäisystä tai jollakulla muulla, jolla on imeytymishäiriö, niin kuulisin mielelläni kokemuksianne.
 
Mullahan kävi nyt näin:

Kyllästyin niihin hailukoihin viivoihin, ja pyysin miestäni tekemään yhden testin vertailun vuoksi. Siinä sitten todettiin, että ainakaan mieheni ei ole raskaana ja että kyllä siinä hänen testissään oli vahva ero minun testiin verrattuna. Että mulla oli viiva, kyllä.

Menin sitten apteekkiin ja ostin CB:n digitaalisen, jotta ei tartte itkeä hailukoita viivoja. Olin ihan varma, että saan positiivisen tuloksen. Mutta niin vain kävi, että "ei raskaana" ilmestyi ruutuun. Toki tein testin illalla, enkä aamulla, mutta silti.

Ehkä on siis ollut niin, että mulla on ollut sellainen kemiallinen raskaus, joka ei sitten jatku enää ja kohta alkaa menkat. Olen ymmärtänyt, että CB:n digitaaliset on aika luotettavia. Muuta selitystä en niille hailukoille viivoille keksi.

Nyt sitten vain menkkoja odottelemaan... :(
 
No voihan :( on se kyllä aika kummallista...
Mutta siinähän se viimestään selviää kun/ jos menkkoja ei sitten kuitenkaan näy...
Joku oli kirjoittanut kyllä siitä, että CB:n testi ei ollut näyttänyt "Raskaana" vaikka apteekin normaali testi oli näyttänyt kaksi viivaa jo sitnä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa... ja sitten vasta viikon päästä ClearBluen testi oli antanut "raskaana"-tekstin...
Muttakun näitä kokemuksia on niin joka lähtöön...

Toivottavasti sulla ei kuitenkaan kuukautiset ala ja kaikki olisi hyvin :hug:

ps. onneksi miehesi ei nyt kuitenkaan ollut raskaana :D
 
(mulla on pistänyt nenään niinkin hassu asia, että pissa haisee voimakkaalle ja hiki erilaiselle......muutenkin hikoilen nyt jotenkin enemmän. Olen kyllä jo sinäänsä lakannut etsimästä mitään "raskaus oireita" , mutta havahduin asiaan vasta kun kaverini huomasi hikoilu asian :D ...roll-on ei tunnu riittävän... ja eilen sitten itse oikeen ihmettelin pissan hajua...ajattelin, että mulla on varmaan taas virtsatietulehdus...pitää seurata. Nyt on siis 26/28-31)
 
Sieltä vuoto alkoi. Keskenemeno-vuoto siis.

Olinkin laskenut kuukautiseni ensinnäkin väärin ja olin jo kierrossa pidemmällä kuin luulin. Sen lisäksi vuoto alkoi aika ikävällä tavalla: oikein hulahti ja koko elimistö vuoti kuin saavista kaatamalla heti. Lisäksi joukossa on ollut hyytymiä ja tänään (vuoto alkoi eilen) vuoto on jo vähentynyt huomattavasti. Kivut ovat olleen infernaaliset ja potenssiin 10 suhteessa normaaleihin menkkakipuihin. Lääkkeet eivät ole auttaneet.

Vuoto on siis aivan toisenlaista kuin normisti. Normisti menkat alkaa hiljalleen ja vuoto lisääntyy seuraavaa ja kolmatta päivää kohti. Hyytymiä ei ole ja kivut loppuu ensimmäiseen särkylääkkeeseen.

Ja sitten on vielä se totuus, että tein 2 positiivista testiä. Tilanteen selitettyäni sairaanhoitajalle, oli arvio se että olen ollut raskaana (kemiallinen raskaus), ja nyt on mennyt kesken.

Fiilikset on oudot. En ihan kuitenkaan osaa luottaa siihen, että olen ollut raskaana. Ja jos olen ollut, se ehkä oudolla tavalla lohduttaa ja herättää toiveita tulevaan. Toisaalta se pelottaa: olenko sitä sorttia naisia, jotka saavat aina varhaisia tai myöhempiä keskenmenoja.

Ei auta taas muuta kun kuunnella mummoa lumessa ja huutaa, että: eteenpäin!

 
Marbela
en ole koskaan ennen havainnut ovulaatiota, paitsi viime kerralla. Seurailin limoja ja pupuilimme miehen kanssa ahkeraan siihen ajankohtaan. Menkoista oli noin 2 viikkoa, kun sitten tuli järkyttävä mahakipu. Vatsa oli turvoksissa enkä tiennyt miten päin olla. Sitten illalla tuli paperiin pyyhittäessä ihan vähän kirkkaanpunaista vuotoa. Ajattelin että noniin, menkat alkoi (ihmettelin että kuinka niin nopeasti, vain 2 viikkoa edellisistä). Tätä ei kuitenkaan kestänyt kuin 2 päivää, ja vuotoa oli niin niukasti ettei edes siteeseen asti tullut. Ainoastaan vessareissulla. Olisiko tämä nyt sitten voinut olla sitä kiinnitysvuotoa? Tälä hetkellä oireina ovat ainoastaan mahan nippailu välillä, satunnainen pieni huimaus ja huomaan että rinnat alkavat arastaa. Ainoa mietinnän aihe on, että lopetin pillerien syönnin joku alle 2 kuukautta sitten. Ihan pari päivää siitä tuli tyhjennysvuoto, ja sitten viikon päästä siitä uudet kuukautiset. Olivatko nämä jälkimmäiset luomumenkat vaiko vielä pillereistä johtuvaa? Ja onko mahdollista tulla näinkin nopeasti raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Noh, jokatapauksessa täytyy seurailla. En osaa sanoa luomukiertoni pituututta, kun tuli syötyä pillereitä jonkin aikaa jo. Luulisin että parin viikon sisään voisi varmaan testailla jos oireet jatkuu / lisääntyy ja menkkoja ei kuulu. Jännittää :)
 
Marbela
Alkuperäinen kirjoittaja Marbela:
en ole koskaan ennen havainnut ovulaatiota, paitsi viime kerralla. Seurailin limoja ja pupuilimme miehen kanssa ahkeraan siihen ajankohtaan. Menkoista oli noin 2 viikkoa, kun sitten tuli järkyttävä mahakipu. Vatsa oli turvoksissa enkä tiennyt miten päin olla. Sitten illalla tuli paperiin pyyhittäessä ihan vähän kirkkaanpunaista vuotoa. Ajattelin että noniin, menkat alkoi (ihmettelin että kuinka niin nopeasti, vain 2 viikkoa edellisistä). Tätä ei kuitenkaan kestänyt kuin 2 päivää, ja vuotoa oli niin niukasti ettei edes siteeseen asti tullut. Ainoastaan vessareissulla. Olisiko tämä nyt sitten voinut olla sitä kiinnitysvuotoa? Tälä hetkellä oireina ovat ainoastaan mahan nippailu välillä, satunnainen pieni huimaus ja huomaan että rinnat alkavat arastaa. Ainoa mietinnän aihe on, että lopetin pillerien syönnin joku alle 2 kuukautta sitten. Ihan pari päivää siitä tuli tyhjennysvuoto, ja sitten viikon päästä siitä uudet kuukautiset. Olivatko nämä jälkimmäiset luomumenkat vaiko vielä pillereistä johtuvaa? Ja onko mahdollista tulla näinkin nopeasti raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen? Noh, jokatapauksessa täytyy seurailla. En osaa sanoa luomukiertoni pituututta, kun tuli syötyä pillereitä jonkin aikaa jo. Luulisin että parin viikon sisään voisi varmaan testailla jos oireet jatkuu / lisääntyy ja menkkoja ei kuulu. Jännittää :)

Hieman lisaa asiasta. Nyt tuli taas ihan pienta tiputtelua vuotoa, kirkasta verta, mutta ei edelleenkaan tartu edes siteeseen asti, vaan ainoastaan aamulla pyyhittaessa vain paperiin. Kuten jo aikasemmin mainitsin, luulin kiinnitysvuodon jo tuleen (siis mahdollisen kiinnitysvuodon). Mita tama mahtaisi olla? Mahassa nippailee edelleen niinkuin menkkojen alkaessa, tosin tunne on erilainen kuin ennen. Eli siis ensimmaisesta (oletetusta) kiinnitysvuodosta, viikko siita niin tulee taas pienta tiputtelua, joka muuttuu rusehtavaksi heti. Jos olisin mahdollisesti raskaana, onko mahdollista tallainen outo tiputtelu? Mietin myos sita mahdollisuutta, etta pillereiden lopettaminen jokunen aika sitten voisi aiheuttaa tata.. Ihan kummallista. Muita "oiteira" joita olen havainnut ovat yolla pissalle heraaminen, jota ei ole tapahtunut aikoihin, seka nyt 3 paivana perakkain elohiiri samassa silmassa. En tieda voiko tama olla itsessaan raskausoire, mutta muistan lukeneeni tasta jostain :)

Jos kellaan on jotain jarkevaa sanottavaa tahan, niin kuuntelen mielellani :) Onkohan kroppani vaan sekaisin pillereiden lopetuksen jaljilta?
 

Yhteistyössä