Raskauden/synnytyksen jälkeen ruokahalu katosi.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Ihana pieni vauvamme on kaksi viikkoa vanha.
Mulla kävi niin et mun ruokahalu on täysin kadonnut johonkin.
Vauva kun syntyi söin kuin hevonen kun imetys vei niin paljon. Mut sitä kesti vaan muutama päivä ja nyt on niin että mulla ei oo olleskaan nälkä.

Eilenkin havahduin illalla salaattikulhon ääressä siihen että sen lisäksi olin syönyt vain yhden perunan ja hiukan jauhelikastiketta. Kahvia ja vettä. :eek:
Ja näin on itseasiassa ollut joka päivä. Olen saattanut koko päivän aikana syödä vain leipäpalan eikä siltikkään nälkä.

Painokin pudonnut synnytyksestä 15kg ja enää on 3kg jäljellä. Tätä vauhtia lähtee kyllä enemmänkin.

Mikähän mahtaa olla syy ruokahalun katoamiseen?
Onko muilla ollut?

Esikoinen ja vauva pitää niin kiireisenä etten mä edes muista syödä. Juoda kyllä joskus.
 
eeva
Sulla tais tulla raskausaikana reippaanlaisesti, jos synnytyksen jälkeen oli vielä +18kg. Siinä tapauksessa osa painosta saattoi olla nestettä, joka nyt lähtee nopeasti.

Minulla ihan stressi vei ajatukset pois ruoasta ja huomasin monesti vasta illan tullen, että aamupalani lojui jossain keittiön nurkassa koskemattomana...
 
Onnea vauvasta
Kannattaisi varmaan syödä ja juoda kunnolla jos haluaa imetyksen onnistuvan. Eihän se mitään mässäystä tarkota, mutta tervellisesti ja rittävästi. Nyt taidat mennä vielä hrmonien voimalla eteenpäin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Mulla johtui baby bluesista ja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ruokahaluttomuus. :( samoin hemoglobinin alhaisuus vaikuttaa ruokahaluun, syötkö rautaa??
ei mulla mielialassa ole mitään babybluesiin viittaavaa. Olo on hyvä ja energinen ja tietysti välillä myös väsynyt. Siis ihan normaali.
Ja hemppari korjaantui raskauden jälkeen eli sekin on normaali nyt.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Sulla tais tulla raskausaikana reippaanlaisesti, jos synnytyksen jälkeen oli vielä +18kg. Siinä tapauksessa osa painosta saattoi olla nestettä, joka nyt lähtee nopeasti.

Minulla ihan stressi vei ajatukset pois ruoasta ja huomasin monesti vasta illan tullen, että aamupalani lojui jossain keittiön nurkassa koskemattomana...
Joo mulla oli tosi paha turvotus päällä joka vaan paheni loppua kohden.
Sitähän se on suurimmaksi osaksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja eeva:
Sulla tais tulla raskausaikana reippaanlaisesti, jos synnytyksen jälkeen oli vielä +18kg. Siinä tapauksessa osa painosta saattoi olla nestettä, joka nyt lähtee nopeasti.

Minulla ihan stressi vei ajatukset pois ruoasta ja huomasin monesti vasta illan tullen, että aamupalani lojui jossain keittiön nurkassa koskemattomana...
niin ja siis saliin jäi noista kiloista noin 10kg
 
Alkuperäinen kirjoittaja karkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja upp3:
Mulla johtui baby bluesista ja synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ruokahaluttomuus. :( samoin hemoglobinin alhaisuus vaikuttaa ruokahaluun, syötkö rautaa??

miten johtui baby bluesista???
siten, ettei ruokahalua vain ollut kun mieli oli maassa. enpä sen tarkemmin tiedä selittää "ilmiötä"...
 
Alkuperäinen kirjoittaja luukoira:
Täällä kans.. raskaudessa tuli kiloja 9 ja niitä lähti sitten 20. Syystä en tiedä, voisiko sitten hormonit tehdä semmosen tempun.
Mulla tuli raskausaikana 14 kiloa, mutta painoa putosi alle puolessa vuodessa kuitenkin 22. Ne lähti vaikka söin kyllä normaalisti, imetin ja kävin ahkerasti lenkillä.
 

Yhteistyössä