Raskaudenaikainen valkovuoto???

Siis millainen valkovuoto on normaalia raskaus aikana? Mulla menossa rv 18 ja viimeiset 3 viikkoa ollut omituista vuotoa, välissä tosi tosi runsasta vesimäistä, sitten valkoista kokkareista ( käytin tähän hiivatulehduskuurin, ei auttanut) nyt limakalvot ovat ärtyneet ja kokkareinen uuotojatkuu, samoin vesimäinen
 
Täällä sama vaiva, en ymmärrä mikä on, siis onko normaalia. Vois verrata menkkohin, joudun käyttää pikkuh.suojaa kokoajan!! tosi raivostuttavaa!! ja oon käyttänyt canesten voidetta, kun eka luulin et on hiivaa. Neuvolassa sanoivat että jos se jatkuu ja jatkuu, niin pitää tutkia. Vuoto välillä kellertävääkin..
 
Sama homma täällä. Nyt menossa 16+3 ja valkovuoto on aika runsasta ja välillä kellertävääkin. Semmoisia limaklönttejä tulee aina välillä. En muista yhtään oliko esikoisen aikaan tämmöstä. Limakalvot tuntuu myös ärtyneiltä.
 
Täällä ollut läpi raskauden samanmoista ongelmaa!!! Esikosta ei ollu limaista valkovuotoo lainkaan, mut nyt sit ollu vissiin senki edestä!!!! Yhen lääkekuurin oon syöny emätintulehdukseen, mut se ei kyl ainakaa poistanu noita valkovuotoja. Välillä on kirkasta limaa, välillä hiukan paksuu kellertävämpää mönjää ja välillä taas sit sellast valkost limaklomppia!!!
Kaipa siis semmonen voi kuulua ihan vaan raskauteen... mulle ainaki neuvolan lääkäri sanoin niin ja, että se on luonnon oma keino pitää ns. "paikat puhtaana"!! Tuntuupa tosi puhtaalle, ku koko ajan valuu jotain... hehheh!!!
Nyt siis jo rv 32+5
 
Taitaa olla aikas yleinen ongelma, tosin silti pelkään että jos kyseessä onkin jokin vakavampi bakteeritulehdus? Te jotka ootte kuurin syöneet ko vaivaan niin onko lääkäri määrännyt suoraltakädeltä kuurin vai onko otettu jotain näytteitä ensin?
 
Kuuluu joillakin raskauteen. Itse kuulun tähän samaan ryhmään ja ekassa raskaudessa vuoti paljon vesimäistä välillä kellertävää vuotoa. Kaikki oli kunnossa ja mitään tulehdusta ei ikinä ollut. Nyt toinen raskaus meneillään ja ihan sama juttu enkä ole jaksanut asialla päätäni enää vaivata.
Loppuraskaudesta valkkaria oikein kunolla lorahteli ja se oli inhottavaa. Jo nyt r v 16+3 saa olla kokoajan pikkuhousunsuoja housuissa kun housut on muuten märät..

Ärsyttävä vaiva mutta ihan normaalia.
 
Kannattaa kysäistä neuvolassa voisiko olla kyse emättimen bakteeritulehduksesta, ottavat joko näytteen saman tien tai antavat lähetteen labraan, jossa näyte otetaan.

Itselläni oli ekassa raskaudessa toistuvasti tuo tulehdus ja sain aina positiivisen näytteen jälkeen lääkekuurin, joka auttoi. Minulla tulehdus aiheutti myös supisteluja, ja voi kuulemma johtaa ennenaikaiseen synnytykseen, jos pääsee pahaksi.

 
No minullakin on sama vaiva. Alkuun oli ihan vesimäistä vuotoa, sitten ei mitään moneen kuukauteen (ah ihanuutta!) ja nyt alkoi tuo kokkaremainen kellertävä vuoto. Käytin hiivakuurin minäkin, pariin päivään ei ollut vuotoa, sitten taas alkoi. Inhottavaa :x Suorastaan ällöttävää! Mistähän kummasta tuo johtuu... luulin että minulla on hiiva tullut kun olen syönyt kesän tultua päivittäin jäätelöä ja muutenkin paljon enemmän makeaa kuin ennen.
 
no musta tuntuu just, että onko normaalia jos vuoto on kellertävää? Toisaalta se on myös hajutonta, niin ei sen takia oo kyllä huolissaan... en tiiä, pitää kysellä neuvolassa vielä, kun seuraavan kerran käyn.. kun ottais sen näytteen, niin kaikki selviäis :D
 
Soitin neuvolan näistä oireista ja määräsi labraan kokeisiin missä otettiin bakteeri ja hiivatestit ja pissatesti. Ylihuomenna on vastauksest valmiina. Samat oireet jatkuvat, limakalvot ovat arat, vuotoa tulee milloin minkälaista, välissä ihan vettä ja välissä valkoista kokkareista ja välissä limaista ja sit taas kellertävää. Ihan kiva tietää onko normaalia vai jyllääkö tulehdus :/
 

Yhteistyössä