Raskaudenkeskeytys rakenneultran jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja Surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Surullinen äiti
Millainen toimenpide, noilla viikoilla?
Keskeytys pitäisi kaiketi tehdä jo nyt kun sairaus löytyi, siltikin haluaisin odottaa vielä rakenneultraan asti, jos ihme tapahtuisi...
 
vierailijan
Olen todella pahoillani :( Voimia ihan hirmuisesti!
Millaisesta sairaudesta on kyse? En tiedä onko keskeytyksessä raja tuo 20 viikkoa, pääsisitköhän rakenneultraan sitten jo vähän aiemmin?
 
kaikkea hyvää
Voimia!!
Mikä sairaus on kyseessä, onko toivoa? Jos on, niin minä myös tarttuisin jokaiseen toivonrippeeseen... Enkä myöskään olisi heti raskautta keskeyttämässä.
 
Surullinen äiti
Kiitos vastauksista.
Periaatteessa keskeytys kannattaisi tehdä nyt (rv 14) jotta selviäisi helpommalla. Tilanne ei muuksi muutu.
Voin myös antaa raskauden mennä loppuun,vauva todennäköisesti selviää, mutta on pahasti sairas koko loppuelämänsä.
 
Surullinen äiti
Sydänvika, vakava. lapsi näyttää muuten terveeltä.

Usein saa lukea miten diagnoosit ovatkin olleet virheellisiä. Vaikka se nyt todelta valitettavasti näyttää, on vaikea hyväksyä asia.
 
vierailijaaaas
Kiitos vastauksista.
Periaatteessa keskeytys kannattaisi tehdä nyt (rv 14) jotta selviäisi helpommalla. Tilanne ei muuksi muutu.
Voin myös antaa raskauden mennä loppuun,vauva todennäköisesti selviää, mutta on pahasti sairas koko loppuelämänsä.
Onko sydänvika niin paha että menehtyisi heti synnyttyään?

Jos taas sanot, että sydänvikainen lopun elämää, niin sydänvikainenhan voi saada siirron. Ensimmäinen mekaaninen sydänkin asennettiin keväällä Helsingissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
vierailijat
Anteeksi , olen häävi sanomaan, mutta minulle tuli sellainen olo, että katso sinne rakenneultraan asti. En tiedä miksi, tuli vaan.
If there's a will, there's a way.
Voimia ja toivoa <3
 
Tuon jälkeen on säädökset muuttunut niin että vauvalle voidaan jo kohtuun antaa sydämen pysäyttävä määrä lääkettä..
Jep. Sydämeen ruiskutetaan kaliumkloridia, tutkimusnäyttöä tästä ei kyllä juurikaan ole.

Minusta ap:n kannattaisi olla yhteydessä Sydänlasten vanhempien yhdistykseen ja kysellä kokemuksia vastaavan vian omaavien lasten perheiltä.

http://www.sydanlapsetja-aikuiset.fi/tietoa-sydanvioista/tietoa-sydanlasta-odottaville

Kiinnostaisi edelleen tietää, minkä laatuinen sydänvika ap:n odottamalla lapsella on todettu. Mielenkiintoista kirjoittamassasi on se, että lapsen on arvioitu todennäköisesti sydänviastaan huolimatta selviävän hengissä, ja silti häntä olet abortoimassa.
 
Viimeksi muokattu:
<3 <3 <3 <3 <3
Sydänvika, vakava. lapsi näyttää muuten terveeltä.

Usein saa lukea miten diagnoosit ovatkin olleet virheellisiä. Vaikka se nyt todelta valitettavasti näyttää, on vaikea hyväksyä asia.
Voitko saada aikaistettuna rakenneultraa? Sydänvikoja voidaan korjata ja hoitaa tosi hyvin ja nuo diagnoosit ovat epävarmoja sikiöaikana, mieti vielä!! Olen hoitanut monia sydänlapsia ja riippuen viasta, osa voidaan korjata aivan kokonaan. Sinun pitäisi saada lastenkardiologi ultraamaan, tietää kaikkein parhaiten! Toivotaan että pienellä ei tilanne olekkaan niin paha. Mitä sydämmestä tarkalleen sanottiin??
 
Surullinen äiti
Olen jo kerennyt saada paljon vertaistukea. Tämän sairauden lapset ovat pahimmin sairaita, ns.sairaalan lapsia. Perheet stressaantuneita, kuolemanpelkoisia. Leikkauksia useita tulossa.
Minne minä muut lapset laitan? Ekan leikkauksen jälkeen täytyy olla sairaalassa yli kuukausi.

Esikoinen on erityslapsi joka tarvitsee normaalia enemmän huomiota, vaikka onkin jo koululainen. Yksi lapsi meillä on kuollut sairauteen, eri sairaus kuitenkin nyt tällä vauvalla.
Lapsen kuolema oli kova paikka, kiitin luojaani silti että lapsi kuoli melko pian syntymän jälkeen. Vanhemman lapsen kuolema olisi asia josta en selviäisi.

Jostain ihmeen syystä, mulla on sellainen olo että diagnoosi ei pidä paikkansa.
Niinkuin joku teistäkin krijoitti.
 
vierailija
Pakko kommentoida edellä olevaa kommenttia, että ei hyvänen aika sitä keinosydäntä kenellekään asennettu vaan kyseessä oli malli ihmisen sydämestä jota käytettiin leikkauksen suunnitteluun!

Ap:n kannattaa soittaa perinnöllisyysneuvontaan siihen sairaalaan jossa ultrat otettu. Sieltä saat faktat. Abortti on aina riskialttiimpi mitä pidemmälle sikiö kehittyy.
 

Yhteistyössä