Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Paljonko on sinulla on tullu painoa raskausaikana ja mikä oli vauvan syntymäpaino?

Omassa tuttavapiirissä oon huomannu yhtenäisyyden kertyneisiin kiloihin. Ne joilla on tullu paljon painoa on ollu myös iso vauva ja ne jotka on selvinneet 10 kilolla tai alle niin on tullu pienempiä vauvoja. Tätä ei varmaan voi yleistää, mut omassa tuttavapiirissä näin.

Kyselen siksi ku mietin, että saakohan se vauvakin enemmän sokeria ja ravintoa jos äiti syö enemmän (eli tulee painoa). Itellä 3980g, 4005g ja 4230g vauvoja ja painoa itellä tullu noin 20-30 kg joka raskaudessa.
 
Ittelle tuli vähintään 22kg ja vauva painoi 3444g. Mutta olin tosi turvoksissa, ja kiloista osa on kyllä nyt vielä kuukauden kuluttua synnytyksestä tallessa, joten kaikki ei turvotusta ollutkaan. :ashamed:
 
Esikoisesta tuli painoa 7kg vauva painoi 4550g, kaksosista tuli painoa 6kg vauvat painoi A 3170g ja B 3520g ja kuopuksesta tuli painoa 3kg ja vauva painoi 4840g eli mulla ei raskauskilot ole vaikuttaneet vauvojen painoihin :D
 
Painoa ei tullu yhtään lisää, tai siis viimesilläni painoin 8-9 kiloa enemmän ku ennen raskautta, mutta viikko synnytyksen jälkeen olin jo ihan normi mitoissa, vähän alle. Vauva paino 3200g.

Kyllä äidin syömiset vaikuttaa lapsen painoon, mutta siinä on muitakin tekijöitä, joten ihan suoraan ei voi verrata.

Lapselle sopiva syntymä paino on vissiin siinä n. 3-3,7 kg kohdalla. Isommat ja pienemmät voivat olla ongelma, mutta ei tietty aina.
 
1.raskaus itelle painoa kertyi vajaa 30kg , turvotusta oli paljon ja vauveli syntyi viikoilla 41+3,painoi 4250g. 2.raskaus on vasta meneillään puolivälissä,mutta nyt olen myös liikkunut enemmän,koittanut syödä paremmin siis terveellisemmin muka ku viimeeks,siltikin painoa on nyt jo tullut 10kg itselle,höh.. Yritän kyllä todella et jää reilusti alle 20kg!
 
No tuohon painon kertymiseenhän vaikuttaa äidin oma bmi ennen raskautta, mitä enemmän kiloja etukäteen, sitä vähemmän raskaus niitä yleensä tuo lisää. Ja mitä vähemmän kiloja, sitä enemmän yleensä tulee raskausaikana.

Mulle tuli 13,5kg ja vauva painoi 4kg. Kilot lähti alle 2 kuukaudessa synnytyksen jälkeen. Söin paljon makeaa ja aluksi aattelinkin, et johtuiko vauvan koko siitä, mut nyt mahan ulkopuolella vauva on spurtannut kasvussaan niin kauheeseen vauhtiin, et tiedän tuon vauvan kovan kasvun jo mahassa johtuneen vain vauvasta.
 
ekassa raskaudessa tuli + 25 kg :ashamed: ja osa ihan omaa tyhmyyttä ja osa turvotusta, vauva syntyi rv 40+1 ja painoi 3670g ja 51 cm
toisessa raskaudessa tuli + 13 kg, vauva syntyi myös rv 40+1 ja painoi 3480g ja 50 cm
nyt kolmas raskaus menossa ja rv 16+5 ja paino edelleen lähtöpainosta - 3 kg
 
13kg tuli painoa, josta 6kg jäi synnärille ja loput on jo laihduteltu pois :) Poika painoi 3180g (rv.35+0).
Olis varmaan tullu enemmänkin, mutta miulla oli gestaatiodiabetes, jonka takia syömisiä oli pakko rajottaa.
 

Yhteistyössä