Raskaudessa kertyneet kilot ja vauvan syntymäpaino?

Ekasta lähtöpaino oli 70,Tuli 20kiloa lisää tyttö oli 4230g 54cm.(41+1)
Tokasta lähtöpaino 68,tuli 23kiloa tyttö 4020 51cm (42+1)
Kolmannesta lähtöpaino 80,tuli 17kiloa tyttö 4626 50cm (41+2)

(niin ja olen 171cm pitkä joten tuo 70 on mulle normi paino)

Kaikista ollut turvotusta todella paljon!
 
Höhöö, painoa tullut lisää 40 kiloa! jep, oikein näet :)
Olen huipputurvoksissa, mitään luita ei näy jaloissa eikä käsissä. Sormet on kuin hk:n siniset lenkit.
Ihan normisti syönyt, mutta puntti ja ohjattuliikunta jäi pois heti alkuraskaudesta voimakkaan pahoinvoinnin takia :(. Koirien kanssa lenkkeilty aina voinnin mukaan.
Ylihuomenna olisi la, ja vauvan arviopaino oli pari viikkoa sitten 3.4 kg
Neuvolassa seuraavat vointiani ettei valkuaiset nouse, muuten oireet viittaavat myrkytykseen.
 
Ekasta tuli painoa 13kg, tyttö painoi syntyessään (rv 40+3) 3160g.

Tokasta tuli painoa 19kg(lähtöpainokin oli enemmän kuin esikoisesta), tyttö painoi syntyessään (rv 39+1) 2690g.

Molemmista jäi laitokselle 3kg...
 
Ekasta tuli painoa 16kg, vauva painoi 4530g (40+4), toisesta sama 16kg ja vauvan paino 3910g (38+3). Nyt odotan kolmatta ja lähtöpaino oli sama kuin kahdesta ensimmäisestäkin, mutta painoa tullut jo nyt enemmän, 17kg (nyt rv35). en usko että ainakaa muita pienempi olis tulossa nytkään.. ja sokerit olleet ok joka raskaudessa.
 
Esikoinen oli 3950 g ( rv 40+6 ) ja painoa tuli 20 kg.
Kuopus oli 4840 g ( rv 40+3 ) ja painoa tuli 10 kg.
Lähtöpaino ollut molemmista suurinpiirteen sama ja kaikki raskauskilot ovat pois. Tosin ovathan pojat jo 1,5 ja 3,5 v :)
 
Painoa tuli 22kg ja poika painoi 3385g :) Mulla jäi laitokselle 12kg, kun oli suurin osa raskausmyrkytyksestä saatua turvotusta... Istukkakin oli tosin puoli kiloa :-D Nyt poika 6kk ja kiloja jäljellä kaksi :)
 
Ekassa raskaudessa kloja tuli n.11 ja vauva painoi 3810g rv39+1 (oli raskausdiabetes todettu) tokasta tuli painoa 30kg ja vauva painoikin 4700g.painoarvio oli 4kg samana päivänä kuin käynnistettiin,eli 41+4
 
Ekassa raskaudessa tuli 60kg-> 78kg (vauva 2,4kg)
Tokassa raskaudessa 75kg-> 88kg (vauva 3,2kg)
Kolmannessa raskaudessa toistaiseksi mennään samoissa lukemissa kuin viimeksi, vauva saattaa kuulemma olla ehkä 200g edellistä isompi. Käsikopelolla ja ultralla vaikuttaa kuulemma pienehköltä ja sf-mitta on sama (kasvanut samalla lailla). Vikoja viikkoja viedään, eli yllätyksiä ei pitäisi enää tulla (rv 37).
 
Raskauden aikana painoa tuli 7kg, tyttö oli syntyessään 3055g ja syntyi rv 41+3. En ole vielä puntarilla käynyt kun synnytyksestä on niin vähän aikaa, eli en tiedä paljonko jäi laitokselle.. (ainakin se 3kg ;))
 
Viimeksi muokattu:
Painoa tuli lisää 17 kg (lähtöpaino 54 kg), vauva painoi 3490 g. Laitokselle jäi muistaakseni jotain 7 kg ja nyt vajaa neljä kk synnytyksen jälkeen jäljellä on vielä viitisen kiloa.

Ensin vannoin ettei kiloja ihan noin paljoa kertyisi ja luulin etten ikinä saa niitä hävitettyä, mutta ihmeen kivuttomasti nuo ovat huvenneet... En ole tehnyt mitään enkä varmasti ole vähentänyt syömistä (korkeintaan lisännyt), imetys vissiin hivuttelee niitä pikkuhiljaa. :)
 
Mulle kertyi painoa 8 kiloa ja poika painoi 3135g. Mutta lähtöpainoni oli lievän ylipainon puolella, joten silloin painoa kertyykin yleensä vähemmän. Sain vielä raskausajan diabeteksen, joka onneksi pysyi kurissa sopivalla ruokavaliolla, eikä vauvasta tosiaan tullut tuon isompi. Kovasti peloteltiin isolla vauvalla.
 

Yhteistyössä