Raskaus + hikoilu

Vertaistukea pliis!

Oonko mä ainoa joka hikoilee 3 yöasua per yö läpimäräksi joka hiton ikinen yö? Tää on ihan hanurista koko touhu. Pahimmillaan ku ihan vaan innostuu jostain ni kroppa kiihtyy niin että selkä on välittömästi läpimärkä.

Onko kukaan keksiny mitään helpotusta?
 
"odottava"
Oon nukkunu alasti kesähelteistä saakka. Ei siihen muu auta. Viime yönä nukuin yöpaitulissa ensimmäistä kertaa pitkään aikaan, koska illalla oli kylmä. En onneksi herännyt yöllä kuumuuteen.
 
Mä kuljin tammikuussa pakkasilla t-paita päällä kun ei yksinkertasesti voinu pistään mitään muuta päälle kun jonkun topin tai t-paidan, kädet vähän kylmetty mut silti hiki virtas. Loppuajan sit istuin himassa ilman vaatteita menemättä mihkään kun alko ahdistaa kun niin hiki koko ajan.
 
"odottava"
Mä onneton nukun kans nakuna mut jalat kylmettyy -> peitto laukasee ihan jäätävän hikoiluaallon. Phewww...
Kokeile pitää pelkkää pussilakanaa. Kai se pussilakana on kuitenkin puuvillaa eikä polyester satiinia? Tai voit kokeilla myös ilman mitään. Entä onko teillä makkarin ovi kiinni vai auki? Happi 'loppuu' jos se on kiinni ja kuumuus iskee lyhyessä ajassa. Voit kokeilla myös pitää ikkunaa auki, vaikka jossain toisessa huoneessa.

Jaloissahan voi olla löysät, puristamattomat sukat. Päivällä niissä kannattaa käyttää tukisukkia (apteekista), niin veri kiertää paremmin eikä sitten kylmety niin helposti ja ehkäisee suonikohjuilta. Tämän lisäksi kannattaa nostaa jalat pöydälle aina, kun mahdollista, ainakin puoleksi tunniksi, mutta jo kymmenen minuuttia helpottaa vähän. Veri kiertää paremmin ja se laskee turvotusta sekä helpottaa kipuja. Ethän nyt pidä jaloissa normaaleja sukkia, joista jää lommo sääreen, kun otat pois?
 
Elov.
Rv 30 eteenpäin hikoilin kans ihan tajuttomasti.. Nyt 3vko synnytyksestä ja palelen.. Mut hien hajua en saa kainaloista pois vaikka pesisin 3tunnin välein..
Lykkyä pyttyyn!!!
 
Mä hikoilin kanssa öisin loppuraskaudesta ihan hulluna. Kamalaa herätä yöllä ihan hiestä märkänä.

Nyt on se 3 viikkoa synnytyksestä ja johtuen vissiin imetyksestä ja hormoneista tmv mutta toisinaan edelleen olen herännyt yöllä hikisenä (esim viimeyönä ensimmäiselle yösyötölle, loppuyö meni taas "kuivana") ja päivälläkin tulee kaiken maailman kuumia aaltoja ja toisinaan taas kylmä. Hohhoijaa..
 
[QUOTE="odottava";29002742]Kokeile pitää pelkkää pussilakanaa. Kai se pussilakana on kuitenkin puuvillaa eikä polyester satiinia? Tai voit kokeilla myös ilman mitään. Entä onko teillä makkarin ovi kiinni vai auki? Happi 'loppuu' jos se on kiinni ja kuumuus iskee lyhyessä ajassa. Voit kokeilla myös pitää ikkunaa auki, vaikka jossain toisessa huoneessa.

Jaloissahan voi olla löysät, puristamattomat sukat. Päivällä niissä kannattaa käyttää tukisukkia (apteekista), niin veri kiertää paremmin eikä sitten kylmety niin helposti ja ehkäisee suonikohjuilta. Tämän lisäksi kannattaa nostaa jalat pöydälle aina, kun mahdollista, ainakin puoleksi tunniksi, mutta jo kymmenen minuuttia helpottaa vähän. Veri kiertää paremmin ja se laskee turvotusta sekä helpottaa kipuja. Ethän nyt pidä jaloissa normaaleja sukkia, joista jää lommo sääreen, kun otat pois?[/QUOTE]

Joo, pussilakana on aina välillä käytössä, puuvillaa toki. Ärsyttää kun luonnonmateriaalitkin hiostaa niin pirusti :eek:/ Kämpässä on tasainen joku vajaa 20 astetta, päivisin matalampikin kun pidän ristivetoa jatkuvasti päällä ettei henki mene. Tukisukatkin on käytössä, iltaisin jos varpaita paleltaa villasukat. Puuh, kaikki keinot on käytössä.
 
Voi, kun hikoilisinkin. Olisin onnellinen. Meillä nimittäin ulkolämpötila rapiat +10 astetta ja isännöitsijä ei ole vielä laittanut lämmityksiä päälle. Maanantaista lähtien soitettu sinne n. 3 kertaa päivässä ja mitään ei tapahdu.:mad:

Nyt mulla on siis päällä tukisukat, 2 sukat niiden päällä, housut, paita ja villatakki. Silti tässä sohvalla maatessa palelee.
 
Voi, kun hikoilisinkin. Olisin onnellinen. Meillä nimittäin ulkolämpötila rapiat +10 astetta ja isännöitsijä ei ole vielä laittanut lämmityksiä päälle. Maanantaista lähtien soitettu sinne n. 3 kertaa päivässä ja mitään ei tapahdu.:mad:

Nyt mulla on siis päällä tukisukat, 2 sukat niiden päällä, housut, paita ja villatakki. Silti tässä sohvalla maatessa palelee.
Hui, voisin vaihtaa ihan koska tahansa! En edes muista miltä tuntui kun on kylmä :eek:D
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma

Yhteistyössä