Raskaus ja helle

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Mä nautin auringonpaisteesta. Sitten kun tulee liian kuuma, tulen sisätiloihin. Meillä on sisällä ihanan viileätä. Ja se on hyvä puoli kesällä odottamisessa että ei tarvii paljoa pukea päälle, rv 26+3.
 
miii
ihan tuskaa!!! Nyt aamulla on ihan normaali olo, muttakun iltapäivä koittaa niin ihan hirveä hiki ja illalla kun yrittää mennä nukkumaan niin kylmähikeä joka paikka täynnä ja patjakin on hetkessä ihan märkä, yök!
minä taas mieluummin odottaisin talvella, mutta kyllä tämänkin kestää kun tietää että vauvan saa tästä "kärsimyksestä" :)
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja miii:
ihan tuskaa!!! Nyt aamulla on ihan normaali olo, muttakun iltapäivä koittaa niin ihan hirveä hiki ja illalla kun yrittää mennä nukkumaan niin kylmähikeä joka paikka täynnä ja patjakin on hetkessä ihan märkä, yök!
minä taas mieluummin odottaisin talvella, mutta kyllä tämänkin kestää kun tietää että vauvan saa tästä "kärsimyksestä" :)
ja viikot 28+
 
Hehe, just avauduin tuolla meidän syyskuisten ketjussa aiheesta, laitanpa nyt tähänkin saman tekstin:

"Mua ärsyttää..
Ei pitäs varmaan nyt sitten enää yhtään missään valittaa enää tästä helteestä. Kun kaikki vaan on että "nauti nyt kun on lämmintä, ja pian on taas talvi ja sitten valitetaan kylmästä.-..." JNE.
Voi PERKELE kun voiskin NAUTTIA! Eilen taas illalla makasin sohvalla ja ITKIN kun oli niin kamala olo. Tää helle vetää mut ihan puolikuoliaaks. Iho on ihan hikinen, vaatteetkin tuntuu nihkeiltä päällä. Hiuksetkin on ihan märät. Jokaikinen raaja tuntuu "sykkivän" turvotuksesta ja koko kroppaa kihelmöi... ja illalla vielä alkaa yleensä aina SATTUMAAN raajoihin ja lantioon... Ja on kuuma. ja paha olo. Ruokakaan ei maistu vaikka olis nälkä. Et jos joku vielä tulee mulle sanomaan, että nauti nyt kesästä ja auringosta niin vedän kyllä niiiiin päin näköä ETTÄ! Ja siis, ok, joku toinen raskaana oleva saattaa myös sanoa, että mukava helle ym ja että ei niin paha... no helvetti ehkä EI JUST SILLÄ SITTEN OLE! Mut kaikki me ollaan erilaisia ja mun elimistö nyt sattuu pistään mut läpikäymään tätä helvettiä kun on näin kuuma ja helteet. Hitto tätä aineenvaihduntaa. ja lisäks viel ku on näin karsee olo, nää hormonit saa mut skitsoileen ihan joka asiasta ja jokaiselle. Ja kirjoittamaan tällaista paasaustekstiä tänne!!!!! GRRH.

Olen puhunut. B) "

Että helppoo ei oo. Ei todellakaan. 29+4
 
laalaa
Mulla viikkoja 33 eikä tunnu missään. Öisin uinun ikkuna auki paksun peiton alla kuin porsas, ja nytkin on päällä pitkähihainen pusero, mustat housut ja nahkakengät.

Ei Suomessa oo koskaan oikeesti kuuma. Etenkään yöllä.

Jos oikein ahdistaa niin laittakaan yöksi läpiveto ja nukkukaa vaikka märän lakanan alla.
 
vieras
rv 32+3 olo on ihan hyvä .Ei oo yhtään vielä haitannut että on lämmin, ihan auringon paisteessa tietysti tukala olla, mutta kun pysyttelee varjossa ja vähissä vaatteissa niin ei ole vielä ongelmia ollut, sormuksen otin aamulla pois kun tuntu jo aika kireeltä.. Mulla tätä odotusta jatkuu tuonne elokuun puoliväliin saakka että parin viikon päästä voi olla jo ihan toinen ääni kellossa :D
 
toinen syyskuulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Hehe, just avauduin tuolla meidän syyskuisten ketjussa aiheesta, laitanpa nyt tähänkin saman tekstin:

"Mua ärsyttää..
Ei pitäs varmaan nyt sitten enää yhtään missään valittaa enää tästä helteestä. Kun kaikki vaan on että "nauti nyt kun on lämmintä, ja pian on taas talvi ja sitten valitetaan kylmästä.-..." JNE.
Voi PERKELE kun voiskin NAUTTIA! Eilen taas illalla makasin sohvalla ja ITKIN kun oli niin kamala olo. Tää helle vetää mut ihan puolikuoliaaks. Iho on ihan hikinen, vaatteetkin tuntuu nihkeiltä päällä. Hiuksetkin on ihan märät. Jokaikinen raaja tuntuu "sykkivän" turvotuksesta ja koko kroppaa kihelmöi... ja illalla vielä alkaa yleensä aina SATTUMAAN raajoihin ja lantioon... Ja on kuuma. ja paha olo. Ruokakaan ei maistu vaikka olis nälkä. Et jos joku vielä tulee mulle sanomaan, että nauti nyt kesästä ja auringosta niin vedän kyllä niiiiin päin näköä ETTÄ! Ja siis, ok, joku toinen raskaana oleva saattaa myös sanoa, että mukava helle ym ja että ei niin paha... no helvetti ehkä EI JUST SILLÄ SITTEN OLE! Mut kaikki me ollaan erilaisia ja mun elimistö nyt sattuu pistään mut läpikäymään tätä helvettiä kun on näin kuuma ja helteet. Hitto tätä aineenvaihduntaa. ja lisäks viel ku on näin karsee olo, nää hormonit saa mut skitsoileen ihan joka asiasta ja jokaiselle. Ja kirjoittamaan tällaista paasaustekstiä tänne!!!!! GRRH.

Olen puhunut. B) "

Että helppoo ei oo. Ei todellakaan. 29+4

Ootko koittanut tukisukkia jalkojen turvotukseen ja kipuun? Mulla auttaa, mutta lämpimät ne on :) mieluummin itse kyllä tuskailen vähän kuumemmassa kuin turvotuksesta
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen syyskuulainen:
Ootko koittanut tukisukkia jalkojen turvotukseen ja kipuun? Mulla auttaa, mutta lämpimät ne on :) mieluummin itse kyllä tuskailen vähän kuumemmassa kuin turvotuksesta
Noh... kun se turvotus on myös polvissa asti... ja ranteet ja oikeastaan kaikki nivelet kipuilee. Ja koko kropan aineenvaihdunta ihan sekasin heti kun helteet puski. Kylmägeeliä ja villasukat on yöllä jalassa. Ja nostan ne vielä tyynykasan päälle....

Ei auta läpivedot eikä mitkään... Nukun alasti ilman peittoa, siis pussilakanalla. Silti ihan kamalan kuuma. Kerrostalokolmion ihanuus...

Noh... eipä tässä enää kauaa ole, syyskuuhan on jo ihan ovella :LOL:
 
toinen syyskuulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen syyskuulainen:
Ootko koittanut tukisukkia jalkojen turvotukseen ja kipuun? Mulla auttaa, mutta lämpimät ne on :) mieluummin itse kyllä tuskailen vähän kuumemmassa kuin turvotuksesta
Noh... kun se turvotus on myös polvissa asti... ja ranteet ja oikeastaan kaikki nivelet kipuilee. Ja koko kropan aineenvaihdunta ihan sekasin heti kun helteet puski. Kylmägeeliä ja villasukat on yöllä jalassa. Ja nostan ne vielä tyynykasan päälle....

Ei auta läpivedot eikä mitkään... Nukun alasti ilman peittoa, siis pussilakanalla. Silti ihan kamalan kuuma. Kerrostalokolmion ihanuus...

Noh... eipä tässä enää kauaa ole, syyskuuhan on jo ihan ovella :LOL:
täälläkin ollaan ilman peittoa nakuna jalat tyynyn päällä :)
tukisukat tulee polven yläpuolelle... Syyskuuta odotellessa!
Saako kylmägeeliä käyttää???+
 
Helteet on ollu ihania, että on saanu vihdoista viimein kulkee kesävaatteissa ja saanut väriäkin pintaan (paitsi tuo pallomaha, kun puistoissa ym. ei viiti maha paljaana kulkea ja takapihalla ei oo huvittanu olla pelkästään grillaamassa itteeään). Ainoo vaan, kun tuntuu, ettei tän mahan/raskauden sekä 1,5v tytön kanssa jaksa kunnolla enää puuhastella, niin nuo helteet ehkä vielä vähän vie mehuja lisää. Mutta nautin kuitenkin! Ja viikkoja 36+3.
 
  • Tykkää
Reactions: foxy_
Hellehattu
H37+4 eikä helle haittaa! Ihanaa kun ei tarvi pukea just mitään päälle, rilluttelen vaan sortsit jalassa. Meillä on makuuhuoneessa ihanan viileetä, joten yölläkään ei ole tullut tukala olo. En mä nyt mitään maratonia tässä lähtis vetämään, mutta nautin kun kerrankin on lämmin.
Mutta pitää muistaa -ihan oikeesti -juoda paljon, muuten tulee huono olo.
 
Minä
Kylmägeeliä saa käyttää raskausaikana.. Mulla on ollut levottomat jalat nyt pari kuukautta ja nyt kun tuli tää helle tuli turvotukset, mutta kun turvotukset tuli loppu jalkojenki vispaaminen ja oon nukkunu nyt 3 yötä ku pikku possu..et jotain hyötyä helteistäki..rv32+4
 

Yhteistyössä