Raskaus ja kovaääniset keikat - haittaa sikiölle?

19. vk menossa ja lähiaikoina olisi muutamia tilaisuuksia keikkoihin, jossa olettavasti tosi kovalla äänet. Tämän ikäsenähän sikiö jo kuulee... ja aistii jos musa tuntuu ihan tärähtelynä... ootteko itse olleet vai vältelleet? Jos olleet keikoilla, onko sikiö jotenkin reagoinut?

Kellään tietoa olisiko haitallisen kovasta musasta sikiölle jopa haittaa?
 
Ei pitäis ainakaan noilla viikoilla olla haittaa sikiölle. :) Vauvan kuulo kehittyy kuites pikkuhiljaa ja kohtu lapsivesineen vaimentaa ääniä tosi tehokkaasti. Sitte lähempänä LA:a vauva saattaa kuulla jo paremmin voimakkaat äänet, mutta en olis silloinkaan huolissani. :p
 
Itse olen ainakin käynyt edellisessä raskaudessa jos missäkin. On wanajafestareita rv 28, klubikeikkaa raskauden ihan loppupuolella yms. En kokenut että raskauden olisi pitänyt estää minua, se tuntui oikein hyvältä ja masuilijakin diggaili. Kunhan muistat levätä ja juoda aina välillä, juuri niin kuin elimistö sanoo.
Nyt kun olen uudestaan raskaana, olen menossa tietenkin kuuntelemaan musiikkia livenä. Se kuuluu mun elämään ja mä nautin siitä. Ainakin meidän vanhempi lapsi rakastaa musiikkia ja nauttii siitä, sitä ehkä edesauttoi mun keikoilla käynti :D
 
Mä kävin "teknobileissä"/reiveissä (miksikä ikinä ihmiset niitä sitten haluaa kutsua) rv 22 enkä todellakaan kokenut huonoa omatuntoa siitä. Kavereiden tapaaminen on mulle tärkeää ja nautin suunnattomasti tanssimisesta ja kyseisestä musasta, joten miksi ei. Raskaus ei pitäisi olla este sosiaaliselle elämälle, kunhan muistaa kuunnella kroppaansa ja jaksamistaan :)
 

Yhteistyössä