Raskaus ja valvominen

Hei,

Onko täällä ketään muita joille raskaus on puolivälin jälkeen aiheuttanut valvomista? Oon 27-4 ja viikon nyt melkein joka yön herännyt 3h välein. Aamusin herään miehen kanssa samaan aikaan about 6:30 riippumatta siitä olenko nukkunut kunnolla... Onneksi on eka lapsi ja en ole töissä (määräaikainen päätettiin nätisti tammikuussa... Ja ei kukaan raskaana olevaa hoitsua palkkaa koska sehän sairastelee paljon ja ei voi tehdä samas kuin muut yms.).

En hereillä ole mitenkään erityisen stressaantunut mutta nytkin heräsin hikoillen painajaisiin. Näin siis unta siitä, että yritin nukkua mutta minua riepoteltiin ja ravisteltiin pitkin lattiaa. Se uni katkesi ja jatkui sillä että olin lapsuudenkodissani ja oma peitto yritti tukehduttaa minut. Kun pääsin eroon siitä hypin portaita alas alakertaan jossa oli kaksi mustaa koiraa vahdissa. Sitten heräsin taas ja tällä kertaa tuntui kuin joku olisi ravistanut sänkyä...

Masukki jumppasi reippaat puoli tuntia sen verran innokkaasti että koko vatsa hytkyi. Ihanaa kyllä, mutta ei murun tarvis vielä ulos yrittää. :D Nyt rappukäytävässä piippaa palohälytin minuutin välein...

Onko kellään muulla tullut valvomista just raskauden aikana? Haluisin nukkua kyllä kun päivällä oon niin ärtynyt ja väsynyt, mutta jokin vain herättää...
 
@pikkulohari Kyllä vain. Mulla saattaa olla vaan niin, että herään kerran yössä, mutta valvon siinä sitten pari tuntia, kun uni ei tule. Ja aamuisin/seuraavana päivänä kyllä huomaa nämä yöt. Ei nyt onneksi kuitenkaan ihan joka yö! :)

Mutta mitä noihin painajaisiin tulee, niin ne painottu mulla alkuraskauteen... Muistaakseni. :LOL:
 
Muistan esikoisen odotuksesta että valvoin varmaan n. Rv24 -> joka yö klo 3-4 aina aamukuuteen asti jolloin sit nukahdin ja sit heräson klo 7 herätyskelloon ihan umpiväsyneenä. Olisin kyllä nukkunut aamul pidempään jos vaan ois voinut.

Ja nyt on rv8, vielä ei oo ollit valvomist mut painajaisia kyl jokatoinen yö vaik yleensä menee kuukausia etten ees nää ainittakaan unta (n). Ei siis mitenkään auvoisaa ainakaan unien puolesta oo tää odotus :unsure:
 
Mulla oli vuoden kestävä unettomuus taustalla ennenkuin raskaus alkoi. Ja unettomuutta jatkui vielä raskauden ensimmäiset 3 kuukautta. Tietenkin lopetin kaikki lääkkeet ja luontaistuotteet plussatestiin, joskaan en niitä koko aikaa tietenkään syönyt.

Ekat 3kk saatoin siis nukkua 2-5 tuntia / yö. Toisinaan oli hyviä yli 6 tunnin katkeamattomia öitä, mutta ne oli aika harvassa.

Raskauden toisen kolmanneksen nukuin nukuin nukuin nukkumasta päästyäni. Oli aivan ihanaa. Mutta sitten alkoi tulemaan näitä yöllä pissalle -juttuja ja ensin näitä oli 4-5 kertaa yössä mutta nyt loppuraskaudessa nousen ehkä max 2 kertaa. Toisaalta herään kunnolla aamuyöstä tai aikaisin aamulla enkä saa enää unta. Sitten uni maistuisi taas klo 8 eteenpäin jonnekin puolille päivin. Nykyään valvottaa kaikki liitoskivut ja säryt ynnä muut.

Mut eipähän pitäisi tulla yösyöttöjen ja valvomisen kanssa mitään ongelmaa! Johan tässä on jo yli vuosi harjoiteltu vähillä yöunilla selviytymistä.
 

Yhteistyössä