Raskausväsymys

Hei mitä hittoa oikeasti. Väsyttää niin että pää on ihan totaalisen jumissa. Yöunet on lähestulkoon minimissään 10-tuntisia ja päivällä menee helposti 2-3 tuntia päiväunta. Nukuttua tulee niin paljon että se jo sekottaa pään ja aiheuttaa oksetusta ja koulussa on tooooodella vaikea pärjätä väsymyksen kanssa.

Eikö tähän ole mitään edes pikkuriikkisen avittavaa kikkakolmosta vai saako tässä oikeasti nukkua nonstoppina kunnes ensimmäinen kolmannes on ohi...?
 
Syön tosiaan raskausvitamiineja ja napsin salaattia ja hedelmiä. Muutenkin elämäntavat ihan ok kunnossa. Mutta kun ei vaan jaksa eikä mikään auta. Uskalla edes kävelylle lähteä ku pötkötän tuolla penkassa vielä kuorsaten...
 
"Jenny"
Koska sulla alkoi tuo väsymys? Mulla nyt 5+1 ja ei vielä mitään oireita. Esikoinen tulossa, joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Tosin alaselkää ja mahaa juilii melkosesti, pelottaa että menee kesken, vaikka vissiin onkin ihan normaalia.
 
[QUOTE="Jenny";28376183]Koska sulla alkoi tuo väsymys? Mulla nyt 5+1 ja ei vielä mitään oireita. Esikoinen tulossa, joten jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Tosin alaselkää ja mahaa juilii melkosesti, pelottaa että menee kesken, vaikka vissiin onkin ihan normaalia.[/QUOTE]

Joo menen kaksi viikkoa edellä :eek:P Mulla oli samat juilimiset pari viikkoa sitten, sitten ne helpotti ja nyt vaan närästää ja väsyttää niin perkuleesti.
 
Mulla väsymykset oli pahimmat juurikin ensimmäisen kolmanneksen ja rv 15-20 olin elämäni kunnossa, nyt taas (23. Viikko) alkanut väsyttää kovasti, mutta johtuu varmaan siitä että nukun tosi huonosti kun liitokset vaivaa (vaivaa ollut enempi pari viikkoa nyt, mutta johtuu siitä ettei mun liitokset ole koskaan täysin parantuneet esikoisen synnytyksestä..)
 
"Jenny"
Joo menen kaksi viikkoa edellä :eek:P Mulla oli samat juilimiset pari viikkoa sitten, sitten ne helpotti ja nyt vaan närästää ja väsyttää niin perkuleesti.

Jouluvauvat siis tulossa. <3 Mä oon toistaiseksi ollut tavallista pirteempi, jännityksellä tosiaan oireita odottelen. 7. viikolle oon varannut varhaisultran, kun oon niin malttamaton saamaan tietää onko kaikki kunnossa.
 
"Mie"
Mulla oli yksi raskausoire sillon alkuraskaudesta ihan armoton väsymys! Olin todella väsynyt ja itkuherkkä sen väsymyksen takia. Nyt loppuraskaudesta on myös väsymystä, mutta tää johtuu alhaisesta hemoglobiinista, just viime viikolla aloitin lisäraudan napsimisen. Ja tosiaan tää väsymys on sellaista niinkuin olisin jossain "pöhnässä tai pilvessä" koko ajan. Niin, lisään vielä että en oo kyllä koskaan mitään huumeita käyttäny mutta tää olo nyt on vähän semmonen "pöhnäinen" :D
 
[QUOTE="Mie";28376359]Mulla oli yksi raskausoire sillon alkuraskaudesta ihan armoton väsymys! Olin todella väsynyt ja itkuherkkä sen väsymyksen takia. Nyt loppuraskaudesta on myös väsymystä, mutta tää johtuu alhaisesta hemoglobiinista, just viime viikolla aloitin lisäraudan napsimisen. Ja tosiaan tää väsymys on sellaista niinkuin olisin jossain "pöhnässä tai pilvessä" koko ajan. Niin, lisään vielä että en oo kyllä koskaan mitään huumeita käyttäny mutta tää olo nyt on vähän semmonen "pöhnäinen" :D[/QUOTE]

Kuvasitpa ihan täydellisesti tätä oloa :eek:D Ku päiväunilta herää ni ei mitään haisua välttämättä edes missä on, aamuisin ei mitään muistikuvia herätyskellon soinneista ja koulussa suurinpiirtein tuijottaa opettajaa kuola rinnuksilla.
 
"Vieras"
Odottakaapa vaan kun raskaus etenee. Tuo voi nyt mennä vielä keskenkin. Olen rv30 ja koko ajan väsyttäs, yöllä ei uni tule, kun kaikki asennot huonoja, sattuu jne. Ja töissäkin pitäs käydä.
 
mammasi
[QUOTE="Vieras";28560159]Odottakaapa vaan kun raskaus etenee. Tuo voi nyt mennä vielä keskenkin. Olen rv30 ja koko ajan väsyttäs, yöllä ei uni tule, kun kaikki asennot huonoja, sattuu jne. Ja töissäkin pitäs käydä.[/QUOTE]

Odotan nyt 6.(/8) lastani ja huomasin aikoinaan että hankkimalla isoja tyynyjä, joita voi laittaa polvien väliin, vatsan eteen ja selän taakse jne, sai vatsan ja jalat tuettua niin että oli parempi nukkua. Nyt taas käytössä 2 ylimääräistä tyynyä ja lisää on varattuna, jospa näillä taas pärjäisi loppuun saakka. Ainoastaan kääntyminen unissa oli hieman niin ja näin, suosista heräsin sen verran että sain tyynyt laitettua uudelleen, mieluummin pieni tauko sikeästä unesta kuin koko yö huonosti nukkuen. Tämä siis auttoi minulla, muttei tee samaa kaikille.

Toivon kuitenkin että jonkin keinon löydät, neuvolastakin varmaan osaavat auttaa.
 
GDM taas väsyttää
Minulla alkoi armoton väsymys jo aivan raskauden ensiviikkoina, 2-3 viikkoa olisin vaan nukkunut, rukoilin lapsia päikkäreille, muttei he jaksaneet nukkua. Pyysin apuja, jotta saatoin ottaa vartin tirsat päivällä ja kuitenkin väsytti aivan tavattomasti.
Nyt raskauden edetessä vanha tuttavani raskausdiabetes tuli mukaan kuvioihin ja ilmeisesti sen tähden väsyttää, toki voi olla osittaisena syynä max 5 tunnin yöunetkin.
 

Yhteistyössä