Rasvakeitin, mitä sapuskaa?

  • Viestiketjun aloittaja Ensikäyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
åboriginal huomio
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:
Ei muuten maistu rasvaiselta. Meillä on rasvakeitin, rypsiöljyssä paistellaan. Sianlihat ja läskit ym. kyllä jää kauppojen hyllylle. :x
Sama täällä, sianlihaa ei meillä syödä (paitsi mä joulukinkkua).
ai sun miehes hyväksyy että syöt jouluna kinkkua.entä teidän lapset syökö hekin kinkkua ja entä sun miehes.
mun mies ei kyllä hyväksy sianlihaa enkä mä siintä edes pidä enkä ole syönyt yli 14 vuoteen
 
kotikokki
meillä on herkkua leivitetyt broileripalat, sipulirenkaat, mozzarellatikut ( muutkin juustotikut maistuu ), sitten munkit yms. leivonnaiset....meillä tykätään varsinkin kesällä ulkona valmistaa rasvakeittimellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginal huomio:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:
Ei muuten maistu rasvaiselta. Meillä on rasvakeitin, rypsiöljyssä paistellaan. Sianlihat ja läskit ym. kyllä jää kauppojen hyllylle. :x
Sama täällä, sianlihaa ei meillä syödä (paitsi mä joulukinkkua).
ai sun miehes hyväksyy että syöt jouluna kinkkua.entä teidän lapset syökö hekin kinkkua ja entä sun miehes.
mun mies ei kyllä hyväksy sianlihaa enkä mä siintä edes pidä enkä ole syönyt yli 14 vuoteen
Mä en ole lähes 7 vuoden yhdessäelon aikana kertaakaan kysynyt mieheltä, hyväksyykö se jotain mikä ei mun mielestä sille kuulu vai ei :D.
Miksi miestä haittaisi mun sianlihan syönti? Enhän mä häntä pakota syömään...mies ei siis sikaa syö, joskus on syönyt.
Lapset söi ennen sikaa, mutta nyt kun ovat isompia ja alkavat tajuta asioista enemmän niin päätettiin ettei enää sikaa heille. Esikoinen ihmetteli, miksi päiväkodissa muut turkkilais-suomalaiset lapset ei saa possua ja hän saa. Joten nykyään lapset ei enää possunlihaa syö, ja siksi en osta enää kotiinkaan tavallisia nakkeja, kinkkuleikkelettä tms, vaan kalkkunaversiota, joka on kyllä maukkaampaa ja kevyempääkin.
En ole aikeissa alkaa kysymään mieheltä mitä saan suuhuni laittaa ja mitä en. Eikä hän siihen kyllä ole koskaan puuttunutkaan. Kuten ei puutu pukeutumiseen, ystäväpiiriini, alkoholin käyttööni (tai käyttämättömyyteeni) jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Mä sanon mitä ruokaa: Laita rasvakeitin laatikkonnsa ja kaapin perälle ja tee jotain terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa! :saint:
Suomalainen terveellinen ja ravitseva kotiruoka ei vaan ole lähellekään niin terveellistä kuin Välimeren ruoka, jossa käytetään paljon öljyä ja myös uppopaistetaan... :whistle:
 
Mä olen tehnyt tällä ohjeella

Falafelpyörykät

4 dl säilykekikherneitä (valuta suolavesi eka pois)
2 valkosipulinkynttä
1 muna
2-4 rkl (mä laitan 2,5) maissijauhoa
1/2 dl persiljasilppua
1/2 dl korianterisilppua
2 tl juustokuminaa
2 tl suolaa
1 tl maustepippuria

paistamiseen ruoka öljyä


1. hienonna kikherneet tahnaksi valkosipulinkynnen kanssa monitoimikoneessa.
2. lisää muna ja maissijauhot sekä nestettä, jos tahna tuntuu kuivalta
3. silppua joukkoon yrtit ja mausta seos suolalla ja pippurilla.
4. pyörittele öljytyin käsin taikinasta palleroita ja uppopaista öljyssä. Jos pyörykät hajoavat lisää taikinaan maissijauhoa. Kannattaa eka tehdä 1 ja paistaa se niin näkee hajoaako.
nostele valmiit pyörykät paperin päälle valumaan. Öljy saisi olla 180-190 astetta.

Ja nämä voi lämmittää sitten uunissa kun saa kaiken muun valmiiksi.
 
jussik

tiesittekö että skotlannissa rasvakeittimeen upotetaan snickers/mars patukoita?
ovat suurinta baari-illan jälkeistä herkkua!
voi ostaa grillivaunuista!!!metkaa porukkaa...
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja jussik:
tiesittekö että skotlannissa rasvakeittimeen upotetaan snickers/mars patukoita?
ovat suurinta baari-illan jälkeistä herkkua!
voi ostaa grillivaunuista!!!metkaa porukkaa...
Näinkin kerran jossain ulkomaalaisessa ruokaohjelmassa kun tekivät tollaisia jälkiruuaksi...
 
sotkijatar79
Tää lähtee ostamaan rasvakeitintä ja tekee tänään munkkeja ja friteerattuja snickerssejä..slurp..rakastan rasvapaistettua ruokaa, harmi, että sitä voi syödä niin vähän näillä kulutuksilla mitä mulla on jotta pysyy kuosissa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja jussik:
tiesittekö että skotlannissa rasvakeittimeen upotetaan snickers/mars patukoita?
ovat suurinta baari-illan jälkeistä herkkua!
voi ostaa grillivaunuista!!!metkaa porukkaa...
Näinkin kerran jossain ulkomaalaisessa ruokaohjelmassa kun tekivät tollaisia jälkiruuaksi...
Hyi yök!
 
rasvasepi
löyty joku vanha ketju, mutta pakko kommentoida kun on niin tyhmää sakkia. uppopaistetusta ruoasta tulee muka rasvaista? :D :D mistähän ihmeestä nämä "kotitiedemiehet" tällaista keksivät. oikeassa lämpötilassa kiehuva öljy sulkee kypsennettävän ruoan nesteet sisälleen, ja ruoka kypsyy sisältä päin kiehuttamalla omia nesteitään (vettä). leivityksen kanssa kannattaa vaan olla tarkkana, jauhojahan ei pitäisi ruokavalioon sisällyttää lainkaan, mutta joskus voi herkuttelun vuoksi uppopaistettavat ruoat leivittääkin.
 

Yhteistyössä