rattaat lentokoneessa

  • Viestiketjun aloittaja ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 17:28 nimimerk edelliseen kirjoitti:
luulisin ettà finnair vastaa pian tàllà palstalla (otin tànààn yhteyttà)... odottakaamme, he ovat kuitenkin korrekteja.

onhan se maamme oma lentoyhtiò ja mielestàni kuitenkin miljoonaan muuhun verrattuna lapsirakas olen nàhnyt paljon kurjempaakin (minàkin matkustelen usein), ja tietysti parempiakin varmasti on.

antakaa tytòt heille palautetta ja heille mahdollisuutta palautteeseen! voi olla kehittàvàà kaikinpuolin.

ciao
Olen kyllä itsekin palautteen antamisen kannalla ja sitä on aikanaan annettu, mutta kun se tuntui valuvan kuin vesi hanhen selästä, turhaa.

Mutta hienoa, että itse vaivauduit, kiitos meidänkin puolesta =) :flower:
 
mulla huonoin kokemus lentokoneitten kanssa on ollut lufthansa. Yritin internetin kautta laittaa niille valitusta, niin sinne ei sitten pääse millään , kirjauduin okein sisään eikä vieläkään voinnut jättää viestiä.
Tämä tapahtui kun oli 6kk raskaana, ekaks lento myöhässa eikä minkäänlaista selvitystä, odoteltiin reilu tunti. Turvallisuus ohjeista emäntä sanoi (mallrcalle lennettiin) pelastus liivejä tulette tarviimaan, koska voimme joutua laskeutumaan veteen. sen mielestä hauskaa, mutta muiden mielestä ei. Ruokatarjoilu tarjottimet otettiin pois vaikka laskeutuminen ei ollut edes lähelläkään olit syönnyt tai et. Laskeduttuamme mallorcan kentälle , kapteeni otti ja jarrutti oikein kunnolla, lentoemäntä sanoi vaan, kuten huomaatte , että jarrumme toimii. Itse hakeuduin lääkäriin jarrutuksesta aiheutuvien kipujen takia, mutta sikiöllä ei ollut onneksi mitään hätää. Valitus kirjeeni on yhä tallella enkä ole sitä saannut niille lähetettyä sähköpostitse, kun niille voi vain ilmoittaa ilmeisesti vain hyviä kommentteja.
Sen jälkeen en ole lufthansalla lentänyt enkä aio tulevaisuudessakaan.
ei ihan ratas asiaa, mutta palvelusta
 
Meidän limbolento oli Iberia. Aivan käsittämätöntä, että ne on edelleen liikenteessä. Palvelu on järkyttävän huonoa, lentoemot tiuskii ja kenttähenkilöstö kohauttelee olkapäitään asiaan kuin asiaan. British Airways palvelee asiakkaitaan erinomaisesti nykyään, sekin on ollut joskus huonompi.

Nämä ovat meidän kokemuksia. Kumpikin edeltävistä yhtiöistä on saanut meidän perheeltä palautetta - ansioittensa mukaan =)

Eipä tämäkään koskenut ratasasiaa... =) <br><br>
 
Saako rattaita kentältä lainaksi, kunnes saa omat?? Millaiset siis saisi etukäteen varmistettuna lähtöportille asti?

Miten olette onnistuneet syömään taaperonne kanssa koneessa? Onko ängetty lapsi ja äiti täyteen riviin, niin että lapsi koko ajan äidin sylissä? Miten vyöt?
 
lapsi sylissä
tapauksesta, lentoyhtiöstä, henkilökunnasta ja lentokentästä kaikki riippuu (kuten varmaan huomasit edellisistä viesteistä).

itse olen joutunut vauvan kanssa myös täyteen rivii, kun kone oli ihan täpötäynnä (usein on näinkin), muuten olen kysynnyt aina checkinissä että saisiko täyden rivin käyttöön (niin on kyllä paljon helpompaa, kun saa edes hetkeksi lapsen vaikka viereen). viimeeksi kyllä huomasin että ne käsinojan on lukittu, joten esim. lapsen nukkumaanlaittaminen penkkiriville ei onnistunut. jos ei ole ylimääräistä tilaa vaan vain sylitila, valitettavasti syöttäminen on aika hankalaa, mielestäni ainakin.

kun lapsi matkustaa sylissä saa hän oman turvavyön joka laitetaan sinun vyöhösi kiinni (tämä tietenkin vain laskun ja nousun tai turbulenssien ajan).
 
POJUT
Meidän piti finnairin lennolla espanjaan jättää tuplarattaat jo lähtöselvitykseen. Oli sitte aika hankala kahden sylissä kannettavan ja käsimatkatavaroiden kanssa jatkaa siitä eteenpäin. Samaten sitte perillä rataat tulivat vasta muiden matkatavaroiden kanssa hihnalla.
Kotiin tullessa saatiin kyllä pitää rattaat koneen ovelle asti. Helsingissä sai taas odotella kyllä tosi pitkään rattaita takas, olivat sitte myös rikki, onneksi ainoastaan lukitusvipu.
 
viime reissulla meidän piti Helsingin päässä laittaa ja pakata tuplarattaat jo lähtöselvityksessä ja menivät ruumaan siinä samalla, siinä sit piti kahden lapsen ja käsimatkatavaroiden kanssa selvitä... toki huomasin ett joillakin oli finnairin (siis lentokentän) omat semmoset muoviset rattaat käytössä portille saakka... eipä vaan riittäneet meille saakka :(
Sit taasen Kyproksella saatiin ihan koneen portaille saakka pitää karryjä! Siinä sit vasta laitettiin ne ruumaan! Mutta, kuten tuolla aiemminkin joku sanoi, et kannattaa pussi säilyttää sitä ei noissa muissa maissa ole!
 
vaikka se hankalaa on ettei saa rattaita koneen ovelle asti niin pitää myös miettiä sitä haluaako sitten vaikka odottaa puoli tuntia tunnin lisää jos kaikki ne rattaansa sinne kuljettaisi ja sitten niitä jouduttaisiin erikseen lastaamaan koneeseen.
Olen jonkunverran lasten kanssa matkustellut myös alle kaksivuotiaan kanssa yksinkin enkä ole koskaan kokenut tilannetta toivottomaksi. Loppujen lopuksi se on jonkinverran myös asennekysymys ja järjestelykysymys. Jos olet lapsen kanssa niin käsimatkatavarat reppuun niin kädet on lapselle vapaana ja alle vuoden ikäinen kantorinkkaan tai liinaan. Pitäisi onnistua. Tai sitten minä en ole osannut suhtautua negatiivisesti matkustamiseen lasten kanssa ja lapsetkin on pienestä tottuneet että kaikki ei aina menekään niin kuin kotona.
 
edelliseen
edelliseen vaan, että ei se ole mistään mukavuudenhalusta kiinni, vaan siitä että yksinkertaisesti aina ei vaan onnistu tai joutuu aikalailla ponnistelemaan päästäkseen liikkumaan lentokentillä. silloin kun selkä on herkkä paikka, niinkuin monelle on, kaikki keinot ovat vähissä olipa minkälaisia kantosysteemejä- ja reppuja tahansa. ps. kokemusta on ja paljon on matkustettu monella eri kulkuvälineellä ja pitkiä matkojakin aina seikkailunhalu mielessä kotioloja mitenkään kaipaamatta tai etsimättä.

lisäksi itse olen jutellut finnairin kanssa ja ollut samaa mieltä siitä että asia (siis monet matkaan liittyvät palvelutkin) riippuvat lentokenttää hoitavasta yhtiöstä, ei lentoyhtiöstä. niinhän se on. esim lainarattaiden kanssa kentillä.
 

Yhteistyössä