Rattaista?

Millaiset menopelit teillä on ollut pienillä? Kerro myös hyvät ja huonot puolet?

Meille tulossa kesävauvat ja Emmaljungan kaksostenrattaat löytyy. Mutta mikä olisi paras ratkaisu siihen lisäksi. Pehmeät kantokassit? Onko kovia kantokoppia, jotka mahtuisivat siihen ratasosaan? Minua inhottaa nämä fleece(?)pintaiset topatut pehmeät kantosysteemit ja haluaisin kovat kopat, mutta en ole löytänyt sopivia vielä.

Miten teillä on asia ratkaistu?
 
Meillä ei ollut mitään kantokasseja, ei pehmeitä eikä kovia. Musta näytti siltä, että vaunut käy liian ahtaiksi niiden kanssa. Talvella oli lampaantalja alimmaisena, pojat makuupusseissa, ja joku viltti päällä. Ja sit kesällä oli joku pehmike siellä alla muistaakseni, eli meidän vauvat pötkötteli vierekkäin samassa tilassa, ja hyvin meni!
 
Meidän kaksikolla oli Oran kantokopat, talvivauvat. Kantokopat oli tosi kätevät kun niissä sai nostetua aiemmin heräävän pois vaunusta aiemmin. Ja ne oli meillä myös alussa käytössä pinnasängyssä nukkumiseen. Kantokoppa oli turvallisen tuntuinen pienelle vauvalle isossa pinniksessä ja myös siinä oli helppo siirtää jos nukahti esim. sohvalle koppaan, niin kannoin sen vaan pinnikseen jne. Sit meillä oli kätkyt (toisella oli koliikki ja kätkyt auttoi nukahtamiseen) niin sielläkin oli kopassa, niin sen sai taas helposti siirrettyä pinnikseen toisen luo jne Eli meillä kantokopat oli todella tarpeeseen ja käyttöä oli.
 
Meillä on myös tulossa kesävauvat ja ollaan hankittu Emmaljungan Twin nitrot kahdella pehmeällä kopalla. Esikoisella oli aikanaan pehmeä koppa ja koin sen tosi käteväksi. Mahtui vieraisilla nukkumaan siinä yönsä n. 7-8 kk ikäiseksi asti ja kun siitä poistettiin kovikkeet, se on toiminut vaunuissa lämpöpussina. Ja on siis edelleen lämpöpussina käytössä, pojalla on nyt ikää 1v7kk.

Kovista kopista olen kuullut, että käyttöikä jää varsin lyhyeksi, n. 6kk. Tosin olisi kai kesävauvalle viileämpi ratkaisu kuin pehmeä koppa.

Itse en kyllä osaisi olla ilman kantokasseja. Meillä ne on kyllä oltava olosuhteiden pakostakin: asutaan kerrostalossa ja itse vaunut eivät mahdu hissiin...

 
Meillä on Emmaljungan vaunut ja niissä ne saman merkin Quadrolift-kopat. Vaikka ensin pähkäilin ja vähän harmittelin koppien kalleutta, kun luulin et niiden käyttöikä on lyhyt, ovat ne osoittautuneet oikein hyviksi ja toimiviksi. Vauvat syntyivät syyskuussa, joten koppia käytettin tänne 7 kk ikään saakka sellaisenaan - kun alkoi käydä ahtaammaksi tossa kevättalvella, otin vakiovarusteena olleen "turkis"aluspeitteen pois, ja käyttöikä lisi taas kuukauden-pari. Vuodenaikaan nähden ajoitus on ollut ihan nappiin, pakkasten aikaan turkis oli tarpeen ja vauvat mahtuivat hyvin koppiin turkiksen kanssa. Ensi talvena turkiksia pystyy käyttämään rattaissa lämmikkeenä.

Isuinosan pehmuste pitää ottaa pois koppien alta, niin mahtuu paremmin. Tätä ei liikkeessä meille sanottu, jotan kannatti ne käyttöohjeet lukea! ;)

Nyt kantokopista on otettu päätykovike pois, ja toimivat lämpöpusseina. Vähän enemmän pääseevät toisiaan huitomaan kuin kopissa, mut ei pahasti. Lämpöpusseja käytetään nyt niin pitkään kunnes kelit lämpenevät.

Olen ollut tosi tyytyväinen, vaunut ovat ns. loppun asti mietityt. Ja emmaljungan tapaan joka asialle ja toiminnalle on oma nippelinsä, nepparinsa ja lukkonsa, mut kaikki tosiaan ovat ihan tarpeellisia, lopputuloksena toimiva peli!



Alkuperäinen kirjoittaja Liplatus:
Millaiset menopelit teillä on ollut pienillä? Kerro myös hyvät ja huonot puolet?

Meille tulossa kesävauvat ja Emmaljungan kaksostenrattaat löytyy. Mutta mikä olisi paras ratkaisu siihen lisäksi. Pehmeät kantokassit? Onko kovia kantokoppia, jotka mahtuisivat siihen ratasosaan? Minua inhottaa nämä fleece(?)pintaiset topatut pehmeät kantosysteemit ja haluaisin kovat kopat, mutta en ole löytänyt sopivia vielä.

Miten teillä on asia ratkaistu?
 
...Eli nämä gracon quattro tour duo -matkarattaat

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3804&show=all

näyttää näppäriltä, mutta onko kellään täällä niistä kokemuksia? Meillä yksi gracon turvakaukalo, ja sen saisi tohon kiinnikin. Voisi siis olla kiva. Kuitenkin toisella kaksosista pitäisi mennä jo kesällä (noin nelikuisena) ihan rattaana kun kaukalo eri merkkiä. Enkä nyt oikein kuvista hahmota, miten noi sopii 2 saman ikäiselle?? Että jääkö takaistuin kuinka pian pieneksi? Haluaisin että samat matkarattaat toimisivat tästä kesästä sinne pari-kolmevuotiaiksi, kun rattaita tarvitaan.

Isot rattaat meillä on erikseen, eli vain autoilukäyttöön tulis nämä. Listatkaahan siis plussia ja miinuksia, jos kokemusta!

Kiittää,
tuplur ja tytöt 3,5 kk
 

Yhteistyössä