Ravintolassa syöminen raskaana ollessa mahdotonta?

  • Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti
plm
Toisesta ketjusta poimittu ihmetyksen aihe.
Oikeestiko joku on jättänyt käymättä ravintolassa syömässä raskaana ollessaan siksi ettei halua kuulustella henkilökuntaa ja selvittää jos ruuissa on jotain mistä voi saada listerian?
 
Tekeekö joku tollasta oikeasti? :LOL: Olen raskaana ja käyn usein ravntolassa eikä ole tullut mieleenkään kysellä tollasta asiaa! Kai sieltä nyt näkee mitä tilaa ilman et tarttee kysellä. Tosin ite olen ravintolassa töissä ja on multakin kyselty juustoista, jopa siitä yleisimmästä perusjuustosta et onko pastöroitua. Onneksi meillä voi sanoa et kaikki juustot on :)
 
piks
Minä luin myös sen ketjun. Jotkut osaavat tehdä asiasta kuin asiasta vaikean. Minä kävi useinkin ravintolassa syömässä sen jälkeen pahoinvointi oli hellittänyt, eikä tullut mieleenkään, että ruuan valitseminen olisi ollut jotenkin vaikeaa. Listat olivat pullollaan sopivia pihvi-, risotto- ja pasta-annoksia yms. Itse asiassa ravintolalahjakortti olisi juuri mainio lahja parille, joka odottaa esikoistaan, eikä pian enää pääse kahdestaan syömään ilman lapsenvahtijärjestelyjä:)
 
  • Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"vieras"
Mä en voi syödä paprikaa ja joudun tenttaamaan tarjoilijalta jokaisen ruokalajin erikseen. Kun ruokalistassa lukee usein vain että vihanneksia. Eikä se tarjoilijaressu aina sitä tiedä, joutuu käymään keittiössä kysymässä.

Eli kyllä voi kysyä tarjoilijalta ihan mistä syystä tahansa ihan mitä tahansa.
 
"lapsellinen"
Monesti pasta-annoksissa on kypsentämätöntä juustoa päällä. Olen kokenut itse hyvin epämiellyttäväksi kysellä tarkasti onko ruokaan käytetty jotain sellaista josta voisi listerian saada, mutta eihän kaikki samanlailla koe asiaa. En olisi kuitenkaan sitä mieltä, että raskaana ollessa mahdotonta olisi ravintolassa ruokailla, mutta sanotaanko nyt niin, että hieman vaikeampaa kuin ennen.
 
"vieras"
Minä olin monen mielestä varmaan hysteerinen odottaja, mutta ei mulla tehnyt mitään vaikeuksia syödä ravintolassa. Kun syö vain kunnolla kypsennettyä ruokaa, se jo kattaa lähes kaikki ruokarajoitukset mitä raskaudesta tulee. Varsinkin siis sellaiset, joissa yksittäisellä ruokailukerralla olisi väliä.
 
Kaikkein mieluiten syön ravintolassa...yhdistelmä kova nälkä & kuvotus kokatessa on aika ikävä.

Söin ravintoloissa myös kahta ekaa muksua odottaessani. En tilannut viiniä juomaksi, enkä syönyt sushia tai graavilohta, mutta mitenkään vaikeaa ei ruuan valitseminen listalta kyllä ollut. Ja tarvittaessa kysyn tarjoilijalta ruokien sisällöstä, olin paksuna tahi en.
 
[QUOTE="lapsellinen";24949631]Monesti pasta-annoksissa on kypsentämätöntä juustoa päällä. Olen kokenut itse hyvin epämiellyttäväksi kysellä tarkasti onko ruokaan käytetty jotain sellaista josta voisi listerian saada, mutta eihän kaikki samanlailla koe asiaa. En olisi kuitenkaan sitä mieltä, että raskaana ollessa mahdotonta olisi ravintolassa ruokailla, mutta sanotaanko nyt niin, että hieman vaikeampaa kuin ennen.[/QUOTE]

Pastojen päällä on pääsääntöisesti parmesan juustoa, joka on kyl pastöroitua. En ole KOSKAAN törmännyt siihen et olis jotain muuta juustoo päällä mistä ei erikseen listassa mainittas..
 
"lapsellinen"
Pastojen päällä on pääsääntöisesti parmesan juustoa, joka on kyl pastöroitua. En ole KOSKAAN törmännyt siihen et olis jotain muuta juustoo päällä mistä ei erikseen listassa mainittas..
Minä olen törmännyt sellaisiin pasta-annoksiin jossa tosiaan on pastöroimatonta juustoa ja olen myös tarjoilialta asiasta kysynyt niin kyllä näin sittten on ollutkin..joten on sellaisiakin annoksia olemassa harmi vaan..
 
"Minttu"
no itse söin tänään hampurilaisaterian, enkä kyllä kysellyt että onkohan se cheddar pastoroitu vai ei.. enkä kysellyt siitä majoneesidipistäkään, jossa ranskalaisia uitin !
 
[QUOTE="äitix3";24949711]Parmesan EI ole yleensä pastöroitua mutta siltikään siinä ei juurikaan listeriaa ole.[/QUOTE]

Ei näemmä olekkaan :ashamed: Olen kyl vilpittömästi niin luullut jostain syystä ja ihan huiletta sitä syönyt. En mäkään ehdoin tahdoin syö pastöroimattomia juustoja : /
 
"miksi"
Oletteko miettineet miten pahaa jälkeä listeria saa aikaan raskaana olevalle? Kannattaa googlettaa vaikka asia niin tiedätte miksi jotkut ovat niin ehdottomia ruokien suhteen mitä syövät ja näin myös varmistavat sen puolesta turvallisen raskausajan lapselleen ja itselle.
 
"vieras"
[QUOTE="miksi";24955505]Oletteko miettineet miten pahaa jälkeä listeria saa aikaan raskaana olevalle? Kannattaa googlettaa vaikka asia niin tiedätte miksi jotkut ovat niin ehdottomia ruokien suhteen mitä syövät ja näin myös varmistavat sen puolesta turvallisen raskausajan lapselleen ja itselle.[/QUOTE]

Kai sinä tiedät, että listeria on hurjan yleinen myös vaikkapa kasviksissa? Listerioosin saaminen sitä vastoin on aika harvinaista.
 
asiak
Syön niin kotona ku ravintolassaki sitä mitä mieli tekee.. kotona käytämme tankkimaitoa ja eiköhän se ole ihan tarpeeksi vahva listeria riskin otto kohde et mitä tuota enään muista nipottamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="minä";24955529]parmesaanihan on kovaa juustoa, joten ei siinä varmaan suuri listeriariski ole. Eihän Valion Emmentalkaan ole pastöroitua ja sitä voi hyvin syödä.[/QUOTE]

Ei ole kovissa juustoissa listeriavaaraa, koskee siis vain pehmeitä juustoja.
 
"Leo"
Mulle sanottiin, että isojen suomalaisten firmojen pastöroimattomiakin tuotteita voi syödä (esim. Aura), koska täällä on valvonta niin tarkkaa. Ulkomaalaisia tuotteita en söisi.
 
Maha täynnä kaiken aikaa
Minä en voi syödä ravintoloissa, koska en raskausmahan takia JAKSA syödä. Tai kai sitä jonkun pikku salaatin tai pari leivänpalaa jaksaisi, mutta mitäs järkeä siinä olis... Rv20:n jälkeen olen tullut täyteen tosi pienestä.
 

Yhteistyössä