rekkamiesisistä

Onko tosiaan, että lähes jokainen rekkamies tekee melkein vähintään 12 h työpäiviä?? itellä 3 vkonen poika ja isä töissä ainakin 6-18, joskus pitempäänkin. Tulee väsyneenä töistä ja sit ei välttämättä pysty nukkumaan, jos poika itkeskelee. Kerran nukahtanut rattiinkin...Olisi kiva kuulla, jos olisi muitakin äitejä, joiden miehet päivät ajamassa. Kyllähän sen tiesi lasta tehdessä, että yöunet voivat jäädä vähiin. Välillä oikein pelottaa, ettei vaan tapahdu mitään pahaa onnettomuutta, kun liian väsyneenä ajaa. Itsekin olen väsynyt pojan yöherättelyistä, mutta ei se ole mitään verrattuna mieheni väsymykseen...
 
kotona odottava
hei vain!
itselläni on myös mies joka ajaa ammatikseen rekkaa... ja lähtee useimmiten aamu neljältä ja nytkin kello on kohta kuusi illalla eikä miestä ole vielä näkynyt.
meille on vasta vauveli tulossa mutta tiedän myös että kun on sen aika että vauva on maailmassa, ei mieheni välittäisi yöllä herätä itkuun. mikset voisi lapsen kanssa mennä nukkumaan johonkin muuhun huoneeseen niin pitkäksi aikaa, että lapsi nukkuu jo useammat yönsä rauhassa eikä herää enää keskellä yötä? koska niin minun ainakin tulee tehdä. vaikka mieheni ei koskaan onneksi rattiin ole nukahtanutkaan mutta onhan se hyvä että perheen pää saa edes yönsä nukkua rauhassa. ja kun lapsi kasvaa ajan myötä niin varmasti miehesi työpäivätkin lyhenevät. ja saatte kaikki enemmän aikaa yhdessä.
 
kotona odottavalle
ihana kuulla etten ole ainoa "kotona odottava". vinkkisi oli hyvä, mutta mieheni ei halua, että "muuttaisin" toiseen huoneeseen. Ja itsekin sitä vähän pelkään, kun on sukulaisperheessä toisessa huoneessa nukkumisesta vähän huonoja kokemuksia. Siinä perheessä lapsia tuli parin vuoden välein, ja kun nuorin syntyi (olin hoitamassa muita lapsia), niin perheen isä rupesi lähentelemään...Kaipasi tod. näk. sitä hellyyttä, mitä ei saanut kun vaimo nukkui eri huoneessa. Pommitti sen jälkeen tekstiviesteillä, taisi kai vähän ihastua. Mutta loppuvaiheessa käytti vanhinta tyttöä hyväkseen (uusioperhe, eri isä)...Meillä lapsi nukkuu tavallaan eri huoneessa, mutta siinä ei ole ovea välissä. Ei mieheni aina lapsen itkuun herää, mutta silloin kun poika hermostuu, niin kuulen mieheni tavallaan "lohduttavan" poikaa sanoilla sängystä. Mutta ei voi kun hattua noille rekkamiehille nostaa, kun jaksavat tehdä noin pitkiä työpäiviä perheensä vuoksi.
 
hämmentäjä
Tuo vinkki että nukkuu lapsen kanssa eri huoneessa kun isä on joillekin aika huono. Nimittäin meillä lapsi huuteli öisin ekat pari vuotta, siinä ajassa voi isi ja äiti pikkasen ajautua erilleen jos ei edes peti ole sama enää. Ja kyllä sen lapsen metelöinnin aika kauas kuuleekin, korvatulpat vaan kehiin ja unta palloon!
 
mun mies on kans rekkamies ja sen keikat kestää n. 36h..nukkuuhan se toki autossa sit ku määränpäähän pääsee mut on se vaa arvostettava työ ku pimeellä ajaminen ei oo varmaa mitää herkkua ja siihen päälle sit väsymys ni ei kiitos!
sillo ku meiä esikoine oli vauva ni en kyl muista et oisko mies heränny vauvan itkuun,samassa huoneessa kaikki nukuttiin.
mun miehellä on kyllä hyvät unenlahjat jote sitä ei pikku äänet häiritte :)
 
Minun ukko on myös töissä sen 12-18h vuorokaudessa. Mutta se vaihtelee, että ajaako aamulla/päivällä vai illasta/yöstä. Hyvin se onneksi saa nukuttua molempina vuorokaudenaikoina. On aina saanut. Väsynyt se kyllä aina välistä on ja kiukuttelee meille muille. Se ottaa tirsoja aina välistä jos öisin meinaa liikaa väsyttää.

Meillä nukuttiin samassa makkarissa aiemmin kaikki. Nykyisin meinaa pikku-ukko nukkua joka yö meidän välissä. Välistä isäntä menee sohvalle nukkumaan, että saisi nukuttua edes sen muutaman tunnin.

Meillä sattuu myös viikkoja, jolloin ei olla yhtäaikaa edes kotona. Itse teen kolmivuorotyötä. Silloin lapsukainen saa nukkua isänsä kanssa tai on hoidossa. Kyllä sitä aina jostain löytää sen oikean ratkaisun. Meillä toimii se, että se joka ei saa nukuttua, vaihtaa huonetta. Läheisyys etsitään muualta. Muulla ajalla. Se vain tahtoo olla rekkamiehen vaimoilla edessä, että yksin huolehditaan koti ja lapsi, jos isännällä on raskas työ ja pitkät päivät. :/
 
Mä oon kyllä miettinyt että miksi oon aina niin väsynyt, ,mut nyt pisti oikein ajattelemaan että minähän se olen aina joka tekee kotityöt, syöttää lapset ja sitten pistää nukkumaan ja heräilee öisin niiden kanssa.. Mutta niin se on meilläkin mennyt että mies menee nukkumaan sitten toiseen huoneeseen, jos tuo "vauva" 10kk rupee yöllä kitisemään. Oon vaan jotenkin ajatellut että mies on se joka käy töissä ja tienaa perheelle, niin sillä on oikeus nukkua silloin kun nukuttaa.

Niin ja siis vastaus kysymykseen, meillä tekee tällä hetkellä 10-12h työpäiviä. Menee aamusta tai useimmiten aamuyöstä.<br><br>
 
Hei!

Meillä on myös sama tilanne, mies n. 12 h töissä tien päällä. Onneksi pojan (nyt 8,5kk) itkut ei sitä häiritse, nukkuu kuin tukki väsyneenä. Ennen pojan syntymää puhuttiin, että jos ei saa nukuttua samassa huoneessa, niin mies olisi tarvittaessa mennyt nukkumaan eri huoneeseen. Onneksi niin ei tarvinnut tehdä.

Kotityöt on viikolla täysin minun vastuulla. Mutta silloin kun mies on virkeä, osallistuu mielellään kaikkiin kotitöihin. Hyvin on arki suttaantunut toistaiseksi, saa vain nähdä miten keväämmällä, kun on raskas talvi takana. Mutta päivä kerrallaan. Näin meillä!
 
rekkamiehen vaimo
Meille on tulossa kohta vauva ja mies on rahtari. Poissa yli 24h kaks tai kolme kertaa viikossa. Mua pelottaa että miten hän sitten saa nukuttua kun lapsi tulee. Onneksi on kuitenkin aika raskasuninen mies.
 
rahtarin vaimo
Meillä mies kulkee töissä -siis rekalla menossa miten sattuu. Mitään tiettyjä aikoja ei ole milloin lähtee ja milloin tulee.Vapaapäiviäkään ei kovin aikaisin tiedä. Ehkä pari pv ennemmin. Kotityöt ja lastenhoito (3lasta) on mun vastuulla aika paljon. Kun isäntä menee töihin, saattaa se soittaa 12h päästä et voi ei, olen nyt turussa ja pitää mennä laivalla ruotsin puolelle... eli tuun sitte kolmen vrk:n päästä. Kylläpä se ottaa välillä tosissaan aivoon! Mut onneksi mulla on paljon ystäviä ja sukulaiset lähellä et seuraa kyllä löytyy. Vaan helppoa se ei todellakaan oo! Viihdyn paljon kotona yksin. Nyt sain jopa tietokoneen et saa vähän jutskailla muiden kans. Ärsyttää vain ku ei kolmen pienen lapsen kans lenkille pääse.
 
No..meillä ei rekkamies, mutta välillä viisivuorotyötä, välillä töitä tehdään useampi vuorokausi putkeen. Kolme pientä lasta ollaan vieressä aikansa nukutettu, heräilty ja taas yritetty nukahtaa. Joten univelkaa kertyy ja päivällä isännän pitäisi olla skarppina töissä, ettei saa aikaiseksi ydinpommia tai putoa johonkin myllyyn. Meillä ollaan vuorotellen nukuttu ajoittain sohvalla, eikä se oo meidän välistä hellyyttä vähentäny ja miks se naisesta erossa nukkuminen tekis miehestä petturin tai pedofiilin? En ymmärrä... :/ Jos sekaantuu lapseen niin siihen on ollu kykenevä koko ikänsä... :\|
 
siera
meillä kanssa ajetaan rskasta kalustoa mutta vaan jakelu autoa meijän isi kanssa vääntää pitkää päivää 9-12h päivää lapset ovat isin kimpussa viikon loppuna kun herhiläiset..iltasin kiukkuuu kun isi ei oo kotona poika 4.v ja tyttö 1½.v
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 22:21 swerfiel kirjoitti:
Eikö suomessa ole joku työaikalaki, joka antais mahdollisuuden tehdä inhimillisen mittasta työpäivää? :eek: Tosi raskaalta kuulostaa tuollainen koko perheelle!
Oon jutun alottaja.onhan se työaikalaki, mutta ei se kuljetusalalla oikeen toimi. Tiedän ainoastaan yhden firman joka maksaa tessin mukasta palkkaa (ilta ja yölisillä) ja tunnit on sen 40 h viikko. Paikka on Nokian Renkaat, mut oma mies ei sielä oo :'( kun ei ees asuta nokialla. Mut kyl nyt on isäntäki osannu jo nukkuaki, vaikka poika öisin välillä itkee. Ei herää enää =) On onneks yx huoli sitten vähemmän...
 
Munkin ukko rekkamies. Meillä tosin saa tessin mukasen palkan, mutta haluaa paremman elintason, ja siis lisää työtunteja että tulee parempi tili. Ajaa tällä hetkellä rekkaa 12h hukia 3vuorotyössä, lisäksi vapaapäivillä tuurailee tuttuja rekkakuskeja purku- ja lastausmiehenä, ja saatta käydä pitkällä vapaalla reissussakin, joko työnantajalleen, tai jollekulle muulle. Uniongelmia meilläkin oli aluksi, mutta tosi nopsaan ukko on oppinut sikeämpiuniseksi. Jos joku yö ei uni tuu, niin sillon ukko kömpii johonkin toiseen huoneeseen nukkuun. Meillä suurin ongelma on viikonlopun yövuorot, kun sillon mies nukkuu aamulla, ja me ollaan tytön kanssa kotona, ja tyttö 2.5v pitää kyllä melkosta älämölöä, mutta sillon yritän tytön kans lähteä evakkoon joko ulos tai kylästeleen et mies sais nukkua kunnolla.

 
mirrir
itelläni kanssa kihlattuni ja tyttöni isä on rekkamies... eilenkin perj.hän lähti töihin klo 17 ja kotiin töistä pääsee tänään la joskus ilta 20 aikoihin..viikolla sitten tehdään yli 18h työpäiviä..eli kotona hän käy vaan periaatteessa nukkumassa yksin me tytön ja koirankanssa päivät ja melkaimpä yötkin vietetään :'(
 
LINDA
MEILLÄ KANS ISKÄ TÖISSÄ SEN 24H VÄHINTÄÄN JA VALITETTAVAN USEIN PALJON ENEMMÄN... VAPAA PÄIVIÄ EI OO, MUT EIHÄN TUO OO VALITELLU. IHMEEN VÄHILLÄ UNILLA SE VAAN JAKSAA, ITELLÄ KYL HUOLESTUTTAA JO TUO TOUHU. LAPSET ON ONNEKSI OLLU HYVIÄ AINA NUKKUUN YÖT NIIN EI SEN PUOLESTA ISMPIA ONGELMIA. =)
 
tosi kurja, kun ei homma toimi työaokalakien mukaan. :\|
:hug: ja paljon jaksamista teille "yksinhuoltajille". Eri asia tietty on, jos joku omasta halustaan tekee pitkää päivää, niin kuin joku sanoi.

Tuli mieleen: mitenkähän yksin asuvat rekkamiehet pärjää, eihän ne ikinä ehdi siivota, perstä pyykkiä, käydä kaupassa tai mitään muutakaan! Olette varmasti miehillenne korvaamattomia!
 
meillä mies rekkakuskina ja töissä koko ajan... kolmenviikon reissun heitti ja oli kolme päivää kotona ja sitten taas menossa viikon. onneksi on joulu aatosta uuteen vuoteen kontona... Raskasta, mutta onneksi on puhelimet ja tykkään myös olla yksikseni lasten kanssa. ja mies rakastaa työtään.
 
Heips!

Meidän perheessä on 2v7kk ikäinen tyttö tällä hetkellä,isäntä ajanut rekkaa jo 5vuotta ja pitkän linjan miehiä.
Eli välillä voi olla jopa 4päivää poissa putkeen.
Neiti oli vauva silloin mieheni ajoi välillää ja piti itsekkin isyyslomaa.
Välillä vaikeaa kotona kun tyyö pyytää isiä kotiin eikä isi välttämättä tuu pariin seuraavaan päivään kotiin.
Tsemppiä kaikille ja paljon jaksamisia.
Kyllä se siitä helpottuu.
 
tahtipoika
Ihana kuulla, että muitakin on =) Joskus, kun kuulee ihmisten ihmettelevän, että eikö miehesi koskaan ole kotona B) Ja itse miettii kuinka ihanaa olisi, jos olisi iltaisin kotona.

Minulla mies ajanut rekkaa 19 vuotta, yhdessä ollaan oltu reilu 4 vuotta. Ei tuo homma tunne työaikalakeja =) Meillä oli pojan ollessa pieni viikot pois, saattoi piipahtaa iltaisin. Sen jälkeen pari päivää putkeen noin ollut poissa ja viikonloput mennyt nukkuessa ja kotona olemiseen - ei kuulemma halua mihinkään, kun saa kerran olla paikallaan.

Meillä mies nyt ollut kuukauden kotona, kun otti lopputilin, kun oli aivan loppu. Viime viikolla puhui menevänsä töihin takaisin - minun puolestani voisi olla kotona =) Ja pakko kai miehen on tehtävä samaa alaa, koska ei muuhun sovellu. Meillä ihan vitsi, ettei muualle edes kykenisi töihin =)

Tämä sinulle joka mainitsit isäsi olleen rekkakuski.
-Minulla myös on isä rekkakuski ja oli poissa/töissä ulkomailla 2 kk:sta puoleen vuoteen siitä asti, kun olin noin 9 vuoden takaiseen jolloin ikää oli 25. Meillä on kaikilla lapsilla ollut kiinteä suhde isään huolimatta siitä, että oli paljon poissa. Ja nyt vuoden ajan mitä ollut täällä töissä, niin käydään pojan kanssa aina viikonloppuisin katsomassa, kun kotona ja vietetään aikaa yhdessä =) Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin vuosi ollaan joka viikonloppu käyty kylässä ja vielä tuntuu olevan itselläkin "täyttövaraa" mikä pienempänä jäänyt täyttämättä. =)
Ollaan kyllä aina iskän lomilla tehty perheenä yhdessä juttuja.

Jaksamista teille kaikille :hug:
Ja kyllä meidän suhde on kestänyt vauvan itkut, miehen väsymyksen ja paljon muutakin =)
 
Onnitar
No johan on...Omaa isääni en muista paljo nähneeni kun olin pieni, eikä siitä silti tullut pedofiiliä...ne hetket jotka oli kotona oli sit sitäkin arvokkaampia. Niistä jäi hyvät muistot. Meillä ei saanut isän unia häiritä, eikä niitä kyllä olis saanu häirittyäkään :)

En tiiä johtuuko tosta vai mistä, mutta en oo moksiskaan oman mieheni reissuhommista tai projekteista joissa menee päiväkausia. Töitä tehdään sillon kun niitä on ja that`s it. kivempaa saada laskut maksettua jne. kun et toinen ois tossa koko ajan pitämässä kädestä kiinni. tosin valitettavasti on sellassiikin miehii joille ei omasta mielestää kotiasiat kuulu, koska hehän käy (herranjumala sentään) töissä.
Mulla ei ainakaan toistaseksi oo hankala nyytin kanssa, päin vastoin, ollaan ihan mielellään kaksin kotosalla. Sitten kun on sitä perheen keskeistä aikaa, niin silloin tehdään yhdessä tai sitten äiti on poissa kotoa ja isä tyttären kanssa.
Meillä mies saa nukkua missä haluaa, sängyssä, sohvalla, toisessa huoneessa jne. jos tarvii saada nukuttua. joskus on pakko ajaa sohvalle, jos nyytti jostain syystä nukkuu meidän sängyssä. Eikä se ole edes koko aikana kunnolla herännyt nyytin yöllisiin touhuihin. me voidaan syödä, vaihtaa vaippa ja nukku-jutella ihan siinä korvan juuressa eikä mitään heräämistä tapahdu. Luulikin aluksi että osaapas nyytti jo pienenä nukkua kokonaisia öitä :D
 
Onnitar
Pitää vielä lisätä, että odotusaikana oli jotenkin hupaisaa käydä neuvolassa. Siellä ne kaikki mammat istui tuleva isä vierellä kädestä pitämässä, ja minä joka kerta ypösen yksin. olisin kyllä saanut joillekin kerroille mieheni mukaan, mutta en kokenut tarvitsevani kädestä pitelijää.
Synnytysvalmennuksessa sama juttu. toisella kertaa valmennuksen pitäjä kyseli että onko mulla muita tukihenkilöitä, kun oli taas ensin kysynyt et mis lapsen isä on ja vastasin että ruotsissa...Vastasin sit siihen et no jaa, ainahan on äiti jos ei mies satu olla maassa h-hetkellä. Tuli ihan sellanen fiilis et kaikki oletti että tolla mitään miestö oikeesti edes olekaan.
Mutta kyllä se siippa sitten sinne synnytyssaliin ehti B)
 
Mii
meillä lapsen isä rekkamies ja aina töissä..tyttö on vuoden eikä ole isä yhtään kokonaista päivää viettänyt lapsensa kanssa..sekin aika minkä meille löytää niin yleensä nukkuu sohvalla..mutta itse sillä asenteella, että itse tiesin mitä mies tekee työkseen kun lasta tehtiin..se on vaan tätä rekkamiehen puolison elämää.. :/
 

Yhteistyössä