rekkamiesisistä

Mie olen 28v ja mies täyttää lokakuussa 30v ja yhdessä ollaan oltu 11v joista 6v naimisissa ja pojat on 5v4kk ja 2v4kk,mein arki koostuu normaaleista rutiineista,lääkitykset ja limajumpat on joka pv 2-3krt ja muuten rakennetaan ja pyöritetään tuota tilapuolta appivanhempien kanssa,mies kun kotona ni hää rakentaa yleensä taloamme valmiimmaksi,tää talo on vanha päärakennus ja tätä ollaan peruskorjattu kohta 5v ja loppu häämöttää jo =) (onneksi)
Ulkona ollaan 3-6h päivä ja toi on pakon sanelema juttu just ton tilan töitten takia,nyt oltiin viikonloppu reissussa kylpylässä ja mie sain ajaa koko reissun kun miestä ei vois vähempää kiinnostaa nuo ajohommat vapaalla mutta minua ei haittaa yhtään vaikka ajankin kun onhan se verissä miullakin =) Mites työ muut,tykkäättekö ajaa autolla pitkiä/lyhyitä matkoja?
 
joo... tekeekin noi linja auton kuljettajatkin pitkiä päiviä, välillä on yö vuoroja. joskus saattaa et viikolla ei ole yhtään vapaata, tulee illalla kotiin ja lähtee sit aikasin aamulla taas töihin ei siinäkään kerkee olemaan lasten kanssa, sit kun tulee noita yö herätyksiä niin ei siinäkään kunnolla pysty nukkumaan mut meillä on välillä et isäntä menee tosiin huoneeseen nukkumaan. meillä on lasten pedin samassa huoneessamissä, sängyt ovat kiini meidän pedissä, jos tulee yö herätys niin hain vain nopeesti meitoa, sit lapsi hiljenee, toinen nukuu jo yöt kokonaa ettei herää.mut silti samassa huoneessa.
 
Tervetuloa kaikki nyt rekkamiesisistä yhteisöön osoitteessa:
rekkamiesisista@groups.msn.com
Toimin itse valvojana palstalla ja se on yksityinen joten kukaan sopimaton ei meidän viestejä pääse lukemaan/provosoimaan palstaa.
Nähdään siellä :heart:
 
mulle se aukaisee sivun, jossa vaaditaan sähköpostiosoitetta ja salasanaa. Ei mulla sellaisia ole... Pitää vissiin luoda tuota varten?

JOku kysyli, että tykkääkö ajella autolla. Mie tykkään erittäin paljon. Työmatkaa mulla on yhteen suuntaa 45km, joten siinä ehtii hermo levätä. Samaten ku käydään minun vanhempien luona kyläilemässä. Toisen luo on 100km ja toisen luo 250km. Tosi mukava on ajella menemään. Myös etelässä päin ku ollaan käymässä, niin mielelläni ajelen. Varsinkin kun mulla on autossa tosi hyvä penkki, missä ei paikat puudu. Vuodessa mulla tulee ajettua noin 40 000km.

Torstaina sitten koittaa tuomionpäivä. Ukko lähtee takaisin töihin. Myös turverekat on jo liikenteessä, mutta näyttää siltä, että aluksi pääsee "päivätyöhön". 4-16/18 on työaika. ehditään nähdä siis iskää illasta, jos mulla ei ole iltavuoroa. Lapsen hän luultavasti hakee kuitenkin hoidosta heti ku pääsee töistä.
 
Toi vois olla hyvä idea,että sia tuon yhteisön tänne kaksplussan sivuille! =) Niin sais siellä sitten rauhassa rupatella!

Kiva kun täällä on ainakin yksi,joka on kanssa ajanut rekkaa,naisrahtarit! :D Ite oon kanssa ajanut,mutta en nvoisi nyt kuvitella itseäni rekan rattiin,kun nuo epäsäännölliset työajat,niin kuka lapset kävisi hoidosta hakemasta! Niin itse olen tyytyväinen kotiäiti! :)

Niin ite oon 25v ja mies 26v ja lapset on 3v ja 1v4kk.

Mun mielestä on kivaa kun mies on rekkahommissa,en ainakaan toivo että olisi normaaleissa töissä,outoa,no niin kun me kaikki tähän on vaan tottunut! Tietysti tuo huono puoli on,että ei voi mitään suunnitella etukäteen! :(

Mä kyllä mietin noita onnettomuuksia,mutta onneksi iso auto aika usein antaa hyvän turvan,mutta en noita itsemurha juttuja ymmärrä,voisi jonkun muun keinon keksiä,kun kyllähän nuo jää näitten rekkakuskien mieleen kaivelemaan! :(

Tämmönen nopea visiitti! :hug:
 
Onpas täällä ollut taas hiljaista.

Meillä ukko on nyt aloittanut työt ja on päässyt leppoisaan alkuun. Vain noin kymmenen tunnin päiviä on tehnyt. Mutta se otti taas jälleen kerran lopputilin ja lähtee nyt puunajoon ruotsiin. On aina viikot poissa ja tulee sitten viikonlopuiksi kotia.

Oli viikonloppuna ukko kotipuolessa käynyt, niin siellä oli surkuteltu ku toinen on eroamassa/eronnut. Ne kun luulee, että meille on tullut ero ja sen takia on ukko sinne menossa töihin. :LOL: Niillä ei tunnu olevan mitään käsitystä, että mitä on rekkamiehen elämä. Tai sen vaimon. :headwall: Mutta kukin tyylillään. Nyt kyllä elämäkin helpottuu ku tietää koska toinen on töissä ja koska vapaalla. Saa nyt nähä, että kauan se jaksaa sitä hommaa... Kunhan nyt jonkin aikaa ainakin. Viimeksi ku se lähti turvehommista, se kävi 3kk poissa ja palasi takaisin samalle työnantajalle. Ei taida enää sama työnantaja ottaa takaisin vaikka hyvä työntekijä onkin. :)

Mutta eipäs tänne sen kummempaa. Tosiaan on taas hoito aloitettu ja normaalirutiinit on lähteneet käyntiin. Eli mie olen taas "yksinhuoltaja".
 
Meillä mies maanrakennuskoneenkuljettaja/työmaapäälikkö ja työmaa tällä hetkellä Kuopiossa, asumme Etelä-Pohjanmaalla.Viikot hän on Kuopiossa ja vklp menee myöskin aika usein töiden merkeissä koneita korjaten, mutta siihen on tottunut.Onnitar: itsekkin käyn neuvolassa , ultrassa ym yksin ja aina niitä ihmettelijöitä riittää :)
 
Nyt se ihme sitten tapahtu et saatiin linjat auki ja nyt minäkin pääsen ns.ulos iltaisin :D Juu mä olen 24 ja ukko 32 ja lapset 1v10kk ja 5kk poika ja tyttö...olen kotona lasten kanssa....ompa täs ollu taas lomien jälkeen puurtamist ;)

Meil poika sairastu ja lekuris hypätty yhtenään...
Niit onnettomuuksia minäkin joskus miettiny mut eipä niit parane liikaa miettiä,mäkin tykkään ajaa autol ja joskus olen vitsiä heittänykin et sit ku o oma firma ni mähän pääsen töihin.. :LOL: tuskin vaan ikinä oppisin sellasta ajaa,kai siihen jotain vaatimuksiakin on?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tosiaan, että lähes jokainen rekkamies tekee melkein vähintään 12 h työpäiviä?? itellä 3 vkonen poika ja isä töissä ainakin 6-18, joskus pitempäänkin. Tulee väsyneenä töistä ja sit ei välttämättä pysty nukkumaan, jos poika itkeskelee. Kerran nukahtanut rattiinkin...Olisi kiva kuulla, jos olisi muitakin äitejä, joiden miehet päivät ajamassa. Kyllähän sen tiesi lasta tehdessä, että yöunet voivat jäädä vähiin. Välillä oikein pelottaa, ettei vaan tapahdu mitään pahaa onnettomuutta, kun liian väsyneenä ajaa. Itsekin olen väsynyt pojan yöherättelyistä, mutta ei se ole mitään verrattuna mieheni väsymykseen...

onkohan meillä sama ukko? :D
ihan kun olis mun näppiksestä tää teksti :saint:
 
Meillä miehellä on oma kuljetusyritys eikä sitä juuri näy. Viikonloput pitää vapaata, mutta arkipäivät ajelee missä milloinkin; kuitenkin kotimaan sisäpuolella. Meillä on kaksi tyttöä, 04 ja 06 ja kolmas toiveessa. Tällä hetkellä käyn töissä, mutta vuoden vaihteen jälkeen haluaisin jäädä takaisin kotiin, koska olen sitä mieltä, että jos arjen voi tehdä helpommaksi kaikille tavalla tai toisella niin minähän teen. Tällä hetkellä kotityöt tehdään tasan, mutta kotiin jäätyäni minä hoidan kodin/lapset ja osan miehen paperitöistä. Kunhan saadaan oma asunto pihalla hankittua ensi vuoden alusta niin arki helpottuu meillä aika tavalla.
Jos haluatte meilata niin laittakaa viestiä osoitteeseen heidimika@hotmail.com :)
 
Piti vielä sanoa, että meillä mies on sen verran hyväuninen ettei ole kyllä häiriintynyt yöheräilyistä; ja meidän lapset on aina olleet todella vaativia. Ja se mikä meidän iskässä on ihanaa on se, että se todella viettää 100% aikaansa perheen kanssa silloin, kun on kotona. :heart:
 
olipas kiva viikko |O
mies on alkanu tekemään nyt 3pv viikossa 6-20 vuoroa ja sit toinen duuni mitä tekee max.2 päivänä viikossa 8 tuntia..eli jää 2 päivää vapaata..tällä viikolla itten kun piti olla vapaapäivä niin mies lähti viemään firman autoa vehoon (ajojärjestelijä soittaa aina miehelle koska tää tekee joskus noita hommia,tai teki paljon sillon ennen meitä)..siihen meni puolpäivää eikä päästy lähtee mihinkään,toisena vapaapäivänään mies vaan nukku koko päivän ja sitten kun oltais loltu lähdössä jonnekkin niin piti mennä firman auto pesemään..
ompas hauskaa leikkiä yh:ta,miehen työnteko ei vaikuta meidän taloudelliseen tilanteeseen yhtään mitenkään.me eletään pojan kanssa mun tuloilla (seillä mikä jää ruuan,vuokran ja lainanlyhennyksen jälkeen) ja mies omillaan :eek: eli mä maksan puolet yhteisistä menoista,käyn kaupassa ostamassa ruokaa jotka mies sitten pistää menemään.mä luulin että perheessä puhalletaan yhteen hiileen mutta ei,sit mies jaksaa valittaa ettei sen rahat riitä!
 

Yhteistyössä