Relaatio 159

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos tiedoista. Korjattu. Kolme kertaa nuo kävin läpi mutta aina niitä sinne näyttää jäävän.

Taidat olla jo aika pitkällä kun olet päässyt noin kauas. Ja minä kun luulin että tässä riittäisi ratkomista pitkäänkin...
No, onhan tässä vielä huikeasti ratkomista. Ei edes puolivälissä vielä ja 8 ruutua vielä ihan kiinni. Kyllä tässä vielä pulassa ollaan ennemmin tai myöhemmin :)
 
vierailija
Pikku Pietarin Piha ja Hullun Puolustuspuhe -ruuduissa on molemmissa sama kaksiosainen sana. Onko tarkoituksellista vai vain vahinko?

Kiitos muuten hienosta relaatiosta. Onhan tässä vielä ihan mahdottomasti ratkottavaa (31,7% sanoista tällä hetkellä löytynyt) ja välillä jatkuva nimien etsiminen ärsyttää, mutta silti peli on looginen ja aiheet onneksi usein sellaisia, joihin ei edellisissä relaatioissa ole tullut ainakaan itsellä törmättyä!
 
vierailija
Hei, lyön päätäni seinään ruudussa Monte-Criston Kreivi. En vain tajua!

Siihen "aat..." - 7-2-2-8 ruutuun haetaan kai jotain nimeä? Mistä tähän pääsisi parhaiten kiinni?

Tuleeko naispuoliseen "par..." jatkoksi myös nimi?

Fir...6-1-3-6 ruutu, tuleeko tähän henkilö vai rakennus? Vai jokin teos?

Paljon olisi muutakin vaikeaa, mutta nämä vaivaavat jo arkielämää! :D
 
VR tekijä
Sorry, vahinko se on. Pelihän estää saman sanan, mutta näkyy olevan toisessa kirjotusvirhe niin siksi on sen hyväksynyt. Tuota ei oikein helposti saa korjatuksi joten pitänee antaa olla sellaisenaan.
Muutin nyt sitä Hullun puolustuspuhe -ruutua niin, ettei tuota samaa sanaa enää kahta kertaa pelissä ole. Jos olette jo täytelleet tuota ruutua, niin käykää varmuuden vuoksi katsomassa miltä se näyttää. Pari sanaa on vaihdettu ja viivoja lisätty, mutta sanoja ei ole lisätty (mikä ei taida olla mahdollistakaan enää).
 
vierailija
Hei, lyön päätäni seinään ruudussa Monte-Criston Kreivi. En vain tajua!

Siihen "aat..." - 7-2-2-8 ruutuun haetaan kai jotain nimeä? Mistä tähän pääsisi parhaiten kiinni? Vastasanaksi tulee yksi suomalaisen legendaarisen lauluntekijän kappale, jonka perusteella tuo henkilö löytyy. Sinne pääsee ketjusta, joka alkaa pääsanasta vasemmalle alas tulevasta sanasta.

Tuleeko naispuoliseen "par..." jatkoksi myös nimi? Varmaankin, vaikka tuota jatkoa minulla ei ole, mutta sen vastasana on, ja siitä päättelen.

Fir...6-1-3-6 ruutu, tuleeko tähän henkilö vai rakennus? Vai jokin teos? Historiallinen henkiöä, ruhtinas.

Paljon olisi muutakin vaikeaa, mutta nämä vaivaavat jo arkielämää! :D
Olisko näisrä apua
 
vierailija
Eikös tätä kukaan muka ratko? Kovin on hiljainen ketju!

Jos joku muu tällä hetkellä pähkii tuota Viimestä mohikaania, otan apuja vastaan. Kiinnostaisi etenkin avata tuo viimeinen sana ketjusta tuonne alaoikealle. Se Pom... 7-6.

Vaihtareita voin antaa, jos osaan!
 
vierailija
VR,
Monte-Criston kreivi -ruudussa myös oikealla laidalla olevan henkilön sukunimessä yhden kirjaimen heitto. Onneksi peli mahdollistaa pienet kirjoitusvirheet niin tuo ei ratkomista estä :D


-H
 
vierailija
voi kun joku auttaisi jumeissa aja pääsisi uusiin ruutuihin. Puolet on ehkä auki

Puppura 2,2
tars...5
muusikk...4 5

sadan vuoden 2,6
perkoila 10 8

evelina 5,6
von molemmat 6 8 3 6 ja 5 3

franken 9,8
victo 6 5

sissi 4,4
pukki 5
 
vierailija
Eikös tätä kukaan muka ratko? Kovin on hiljainen ketju!

Jos joku muu tällä hetkellä pähkii tuota Viimestä mohikaania, otan apuja vastaan. Kiinnostaisi etenkin avata tuo viimeinen sana ketjusta tuonne alaoikealle. Se Pom... 7-6.

Vaihtareita voin antaa, jos osaan!
Ratkon, mutta toi ei vissiin oo auki vielä :Laita jatkossa ruudun numerot että helpompi löytää esin . vaaka 2, pysty 9

Nykyään relluissa on se ongelma, että harvat antavat enää vinkkeja kun itse saavat valmiiksi ja osa tekee niin nopeasti valmiiksi ettei työssäkäyvä pysy perässä.. Mutta newman ja lamp ja pari muuta kyllä aina vinkkaavat, taitaa heillö olla vielä kesken ja eivät tarvi apua
 
vierailija
Ratkon, mutta toi ei vissiin oo auki vielä :Laita jatkossa ruudun numerot että helpompi löytää esin . vaaka 2, pysty 9

Nykyään relluissa on se ongelma, että harvat antavat enää vinkkeja kun itse saavat valmiiksi ja osa tekee niin nopeasti valmiiksi ettei työssäkäyvä pysy perässä.. Mutta newman ja lamp ja pari muuta kyllä aina vinkkaavat, taitaa heillö olla vielä kesken ja eivät tarvi apua
Nämä vinkkiketjut on osa hauskuutta, toivottavasti tännekin vielä ilmestyy lisää porukkaa. :)

Mulla on auki vasta tällainen kuvio
xxxxxxoooo
xxooxxoooo

Eli ylärivissä kuusi ekaa ja alla neljä. Työnteko selvästi häiritsee...
 
Minulla on nyt 37 ruutua auki. Vielä ei ole tarvinnut kauheasti vihjeitä etsiä tai pyytää, kun aina on jostain suunnasta lähtenyt aukeamaan, kun on alkanut ratkoa. Mutta tosiaan ilman ruudun pääsanaa tai koordinaatteja on aika mahdoton lähteä vinkkaamaan. Minä en ainakaan pysty muistamaan mistä ruuduista muo sanat löytyy tai edes että onko minulla ne auki. Se kaikkein vasemmanpuoleisin yläruutu josta kaikki alkoi minulla on valmiina eli jos joku kaipaa sinne vihjeitä, niin voin vinkata.
 
Viimeksi muokattu:
Mukavasti on edennyt tämä relaatio omin voimin. Yhden suuremman virheen löysin Viimeinen mohikaani -ruudusta (aloitusruudusta yksi alas). Pom.. ja ko.. va.. sa.. yhdistävään 7+6 on eksynyt väärä henkilö.
 
VR tekijä
Mukavasti on edennyt tämä relaatio omin voimin. Yhden suuremman virheen löysin Viimeinen mohikaani -ruudusta (aloitusruudusta yksi alas). Pom.. ja ko.. va.. sa.. yhdistävään 7+6 on eksynyt väärä henkilö.
Kiitos paljon, nyt tuo on korjattu. Ovat tainneet sormet tehdä tuossa ihan omiaan näppäimistöllä, koska oikeaa henkilöä olen kyllä tarkoittanut ihan alunperin. :)
 
VR tekijä
Eikös tätä kukaan muka ratko? Kovin on hiljainen ketju!
Toivottavasti selitys ei ole se, että olisin tehnyt liian helpon ratkottavan eikä kukaan tarvitse mitään vinkkejä? ;)

En mitenkään erikoisen vaikeaan ole pyrkinytkään, mutta ei näin isosta oikein liian helppoakaan taida saada. Toisaalta kun noita ruutuja on näin paljon, niin sieltä varmaan aukeaa ratkaisuja aina jostain päin.
 

Yhteistyössä