relaatio 41

  • Viestiketjun aloittaja "Hanna82"
  • Ensimmäinen viesti
piippiip
Ole hyvä! Mun puutteet ois nämä:

BODOMI
alas bo..jä..11

KUDONTA
vasemmalle 7

KANGASPUUT
molemmat 10 ylävasemmalle

SANOMALEHTI
alaoikealle 16
ylös ko.. 18 (se & ja puolipistejuttu)

HERRASMIES
alavasemmalle 10

FREDEGAR
vasemmalla pää...tar.. 5

MARILYN
alas 5

NAINEN
vas. 5 5
oik. 5 8 (ja siitä alas jatkuva 6)

MARKKU
Ma..Tu.. 7 ylös
Ju..Tu.. 12 alas
Ja..Tu.. 9 ylös
ank.. 8 alas

Siinäpä nuo mitä puuttuu. Onko turha toivoa apuja?
Joo, multa ei nyt valitettavasti apua heru noihin, samat puuttuu itelläki. :(
Mut minkä oot saanu sinne Kangaspuihin sen 8 ylös? Tai entä se Fantasia-ruudun ja Sanomalehti-ruudun yhdistävä 11? Ja Herrasmiehissä se ylös 9, oikealle 10+3+5 ja alas 9+7+6?

Jos näihin sais vielä vihjettä, niin sitten voin pitää pienen tauon tästä relaatiosta, ja jatkaa toisella kertaa levänneillä aivoilla. :D
 
Joo, multa ei nyt valitettavasti apua heru noihin, samat puuttuu itelläki. :(
Mut minkä oot saanu sinne Kangaspuihin sen 8 ylös laite, joka pitää kankaan tai maton leveänä kangaspuissa? Tai entä se Fantasia-ruudun ja Sanomalehti-ruudun yhdistävä 11 sarjishahmo "vaeltava aave"? Ja Herrasmiehissä se ylös 9 hieno hattu, oikealle 10+3+5 kotimainen elokuva, näyttelijänä Risto Palm ja alas 9+7+6 se Marilynin leffa enkuksi väärin kirjoitettuna (verbin perään s ja viimeisestä sanasta pois e)?

Jos näihin sais vielä vihjettä, niin sitten voin pitää pienen tauon tästä relaatiosta, ja jatkaa toisella kertaa levänneillä aivoilla. :D
Tuossapa nuo :)
 
Mulla on tilanne tän kanssa 359 / 368 sanaa ja loppuratkaisukin on.
No hienosti olet sanoja saanut! Mulla sanoja nyt 355 ja tilanne näin
ok ok ok 1 2
ok ok ok ok ok
ok 1 ok 3 ok
ok ok 4 ok ok
ok ok ok ok ok

Oisko apuja näihin:

KUDONTA vasemmalle 7

KANGASPUUT ylävasemmalle molemmat 10

MARILYN MONROE alas 5

NAINEN
oikealle 5 8 ja siitä alas 6
alavasemmalle 5 5

MARKKU KIVEKÄS
Ja...T. ylös 9
Ju..T. alas 12 ja siitä 7
an.. 8
 
vierailija
No hienosti olet sanoja saanut! Mulla sanoja nyt 355 ja tilanne näin
ok ok ok 1 2
ok ok ok ok ok
ok 1 ok 3 ok
ok ok 4 ok ok
ok ok ok ok ok

Oisko apuja näihin:

KUDONTA vasemmalle 7

KANGASPUUT ylävasemmalle molemmat 10 sidoksia

MARILYN MONROE alas 5 Amerikan Yhdysvallat lyhenteenä, pisteet kirjainten välissä.

NAINEN
oikealle 5 8 ja siitä alas 6 suomalainen nainen, joka oli ennen mies nimikirjamet E.V. liittyy jotenkin Tukiaisiin ja hänen etunimensä miehenä.
alavasemmalle 5 5

MARKKU KIVEKÄS
Ja...T. ylös 9 kyseisen henkilön lempinimi
Ju..T. alas 12 ja siitä 7 kun viedään jotain luvatta maasta toiseen ja maa jossa toisen puolen henkilö asuu/asui
an.. 8 sellainen ilme, jolla poseerataan valokuvissa huulet törössä englanniksi
Voisitko vinkata Bodom 11 tai sen jatko 4+8 siinä Bodomin ja sanomalehden rajalla. Lisäksi puuttuisi vuosieläimen ol.. 7.
 
Voisitko vinkata Bodom 11tuon järven nimi seuraavan kirjailijan teoksessa tai sen jatko 4+8 siinä Bodomin ja sanomalehden rajalla. Suomalainen kirjailija (mm. Sonja O.)Lisäksi puuttuisi vuosieläimen ol.. 7 suomalainen paikkakunta, jossa edeltävään sanaan liittyvä panimo.
Kiitos paljon vinkeistä! Katsotaan löydänkö :)

Ja muut löysin, mutta se Ja.. T:n lempinimi ei kyllä mistään ole tullut vastaan. Jatkan kaivamista. Sanoja nyt 364 ja sittenkin tuli vastaan se lempinimi :D eli enää hukassa 3 sanaa:

Kudonta vasemmalle 7

Nainen 5 5
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kiitos paljon vinkeistä! Katsotaan löydänkö :)

Ja muut löysin, mutta se Ja.. T:n lempinimi ei kyllä mistään ole tullut vastaan. Jatkan kaivamista. Sanoja nyt 364 ja sittenkin tuli vastaan se lempinimi :D eli enää hukassa 3 sanaa:

Kudonta vasemmalle 7

Nainen 5 5
Kiitos vinkeistä, en olisi ikinä keksinyt noita Bodomin puuttuvia, toi paikkakunta olisi kyllä pitänyt hoksata.

Mulla puuttuu nuo samat. Vinkkaa tänne jos keksit, olisi kiva saada tääkin valmiiksi kun on näin lähelle päässyt.
 
Kiitos vinkeistä, en olisi ikinä keksinyt noita Bodomin puuttuvia, toi paikkakunta olisi kyllä pitänyt hoksata.

Mulla puuttuu nuo samat. Vinkkaa tänne jos keksit, olisi kiva saada tääkin valmiiksi kun on näin lähelle päässyt.
Ja minä taas en ikinä olisi keksinyt noita puuttuvia "tuksuja", mutta kudonnan puuttuvan seiskan löysin museoalan asiasanasto VA -sivuilta :) Todella outo sana, en osaa paremmin vinkata, mutta alkaa v....

Jäljelle jää NAINEN 5 5

(Liekö samaa sarjaa kuin ruudun muut naiset? Kaikkea olen kokeillut Greta Garbosta Minni Hiireen :D:D, mutta ei vaan tärppää) Ehkä se joskus. Kerrothan, jos keksit tai joku muu saa älynväläyksen)
 
vierailija
Ja minä taas en ikinä olisi keksinyt noita puuttuvia "tuksuja", mutta kudonnan puuttuvan seiskan löysin museoalan asiasanasto VA -sivuilta :) Todella outo sana, en osaa paremmin vinkata, mutta alkaa v....

Jäljelle jää NAINEN 5 5

(Liekö samaa sarjaa kuin ruudun muut naiset? Kaikkea olen kokeillut Greta Garbosta Minni Hiireen :D:D, mutta ei vaan tärppää) Ehkä se joskus. Kerrothan, jos keksit tai joku muu saa älynväläyksen)
Mä en jaksanut noin pitkälle selata tota asiasanastoa, vaikka se tutuksi tulikin. Kiitti vinkistä taas. (y)

Laitan kyllä tuon naisen, jos keksin. Olen kokeillut satunnaisia nimiä ja erilaisia woman, women yhdistelmiä, mutta vielä ei ole osunut kohdalle. Olispa edes se toinen puuttuva sana apuna.
 
vierailija
Taustalla tämän kanssa jo pitkään tuskailleena olis teiltä pidemmälle ehtineiltä kysyttävää vino pino :)

eli:
kangaspuut -ruudusta en löydä niitä sukkuloita enkä sidoksia kyllä mistään

Bolger -ruutu päättymätön tarina 5

Arto L. -ruutu mies 8

sanomalehti -ruutu vas. 6 ja oik. 15

hautajaiset -ruutu alas 9 ja 13

ruumis - ruutu 7 ja veri 5

sarvi -ruutu ylös 10 ja lehmä 6

samulin -ruutu venäjän ja hyrsylän mutkan väliset 11 ja 6

kieli -ruutu vas. 5, afrikka 7 ja englanti 13

jasmine tukiaisen lempinimi puuttuu myös sekä nainen -ruudusta ne 5 8 ja 6 jotka tossa jo aiemmin vinkattiinkin mut kun ei tajuu niin ei tajuu ;)

Tää on kyllä ollut mahdottomin relaatio ikinä! Ihan ihme ketjuja, jos on siis ollut ketjuja ensinkään... en oo kyllä tavoittanut tekijän ajatusmaailmaa siis ollenkaan. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku viitsis mua jelpata :)
 
Taustalla tämän kanssa jo pitkään tuskailleena olis teiltä pidemmälle ehtineiltä kysyttävää vino pino :)

eli:
kangaspuut -ruudusta en löydä niitä sukkuloita Toika Oy:n sivuilta löytyy enkä sidoksia toinen sana nyöritykselle/välittäjälle

Bolger -ruutu päättymätön tarina 5 hevonen (enkkuwikistä löytyy)

Arto L. -ruutu mies 8 vaimolla tämä

sanomalehti -ruutu vas. 6 iltapäivälehtien "mainosotsikko" ja oik. 15 siellä voi ottaa kantaa

hautajaiset -ruutu alas 9 miksi vainaja on kuollut ja 13 otetaan osaa

ruumis - ruutu 7 pieni pyöreä valkoinen "leipä" ja veri 5 uskonnollinen vertauskuva (juoma)

sarvi -ruutu ylös 10 alkuun tuo edellinen ja lehmä 6 itäsuomenkarjaa

samulin -ruutu venäjän ja hyrsylän mutkan väliset 11 puuveistos (tekijän keksit varmaan tuosta edellisestä) ja 6 paikkakunta, jossa sen veistoksen teko aloitettiin

kieli -ruutu vas. 5 Lapissa puhuttua, afrikka 7 tauti ja englanti 13 hallitusmuoto

jasmine tukiaisen lempinimi puuttuu myös väännetty "herkästi kiivastuvasta" sekä nainen -ruudusta ne 5 8 kokeile hakea "pojaksi syntynyt kaunotar" ja 6 oli etunimensä poikana jotka tossa jo aiemmin vinkattiinkin mut kun ei tajuu niin ei tajuu ;)

Tää on kyllä ollut mahdottomin relaatio ikinä! Ihan ihme ketjuja, jos on siis ollut ketjuja ensinkään... en oo kyllä tavoittanut tekijän ajatusmaailmaa siis ollenkaan. Mutta kiitos jo etukäteen jos joku viitsis mua jelpata :)
Vähän jos noista olisi apua :)
 
vierailija
Toinen sidoksista löytyy esim. täältä
http://www11.edu.fi/amme2/?category=3&subcategory=87&sub=88

toinen on sitten sen "vastakohta". :)
Voi elämä! Noitakin oon yrittäny kattoa mut tollasia ei oo mistään tullu vastaan... :/ eli nyt puuttuu enää se Jasminen lempinimi ja nainen 5+5, mut sitä ei taida kellään olla? Loppuratkaisukin on kyllä ihan hämärän peitossa, ei noita kahtatoista sanaa kai googleenkaan voi laittaa yhtäaikaa vai?
 
Voi elämä! Noitakin oon yrittäny kattoa mut tollasia ei oo mistään tullu vastaan... :/ eli nyt puuttuu enää se Jasminen lempinimi ja nainen 5+5, mut sitä ei taida kellään olla? Loppuratkaisukin on kyllä ihan hämärän peitossa, ei noita kahtatoista sanaa kai googleenkaan voi laittaa yhtäaikaa vai?
Onnea urheasta saavutuksesta! Lempinimen voit bongata ehkä täältä http://lahnalla1.rssing.com/browser.php?indx=32894829&last=1&item=16 ja loppuratkaisu on vierasperäinen sana Tuksunkin tavoittelemasta elämäntavasta.
 
vierailija
Onnea urheasta saavutuksesta! Lempinimen voit bongata ehkä täältä http://lahnalla1.rssing.com/browser.php?indx=32894829&last=1&item=16 ja loppuratkaisu on vierasperäinen sana Tuksunkin tavoittelemasta elämäntavasta.
Kiitos kiitos, tää on todellakin ollut käsittämätön saavutus että on näinkin pitkälle päässyt. Kiitän minua auttaneita suuresti :) tota loppuratkaisun ekaa sanaa koitin muodossa glamour dolls mut en hokannu jättää vikaa sanaa pois. Vähäsen ne rottaposti ja jauhe suuntasi huomiota pois glamourista! :D
 
Kiitos kiitos, tää on todellakin ollut käsittämätön saavutus että on näinkin pitkälle päässyt. Kiitän minua auttaneita suuresti :) tota loppuratkaisun ekaa sanaa koitin muodossa glamour dolls mut en hokannu jättää vikaa sanaa pois. Vähäsen ne rottaposti ja jauhe suuntasi huomiota pois glamourista! :D
Vahingossa taisit nyt paljastaa kaikille tuon loppuratkaisun, mutta aivan sama. Tämä rellu oli minunkin mielestäni yksi kaikkien aikojen tuskallisin ratkoa ja tähän asti pääsy tuntuu jo todelliselta voitolta. Ei edes kiinnosta enää parin viimeisen sanan puuttuminen :) Paitsi nyt alkoi kiinnostaa, kun huomasin jonkun keksineen jotakin? Saisiko vinkin siihen Nainen 5 5
 
Viimeksi muokattu:
newman
Minäkin palasin tekemään tätä, olen vielä yhtätoista sanaa vailla.

Kudonta 9 ja 7+11 tähän on vastasana

Sanomalehti 16 ja jatko 10

Pääministeri
K.S. 4+6+6+6

Elokuva
fil... 4

Fredeger
fan... 6

Nainen 5+5
 
Minäkin palasin tekemään tätä, olen vielä yhtätoista sanaa vailla.

Kudonta 9 eräänlainen seinävaate ja 7+11 Laita hakuun "elokuva kudonta" tähän on vastasana

Sanomalehti 16 palsta, jossa haetaan kumppania ja jatko 10 se kumppanin etsiminen

Fredeger
fan... 6 ei perustu todellisuuteen

Nainen 5+5
Sen naisen on joku keksinyt ja toivottavasti vinkkaa täälläkin...
 

Yhteistyössä