Relaatio 478

Kiitos Mosselle maantieteellisestä relaatiosta! Merkistöissä olisi helpottanut, jos ne olisi kaikki kirjoitettu yhteen (nyt oli osassa väli, osassa pilkku ja yhdessä yhdyssana).
AASIA-ruudussa rajalle menevä vesialue Be..me.. kirjoitetaan yleensä yhteen.
AFRIKKA-ruudussa olisi viiva pääsanasta voinut olla ta..va.. sijasta siitä jatkuvaan maahan Tu..
OSEANIA-ruudussa Ma.. jatkuva Ma..ki.. kirjoitetaan erikseen :)
 
R.S.
Ihan hauska tätä on ollut ratkoa. On vain niin erilainen kuin muut mun ratkomat rellur. :D

Muutamia apuja kaipaisin, kun enää ei oma järki riitä. Esim. tämmöisiin olisi kiva saada apua:

Pohjois-Amerikka:
Ku.. ja f.. välinen 8 (oikea alakulma)
Yh ja Ka välinen 8 9
yh ja pä välinen 13 (nämä yläreunassa)
Te 3 6 (vasen ala)

Eurooppa
keskeltä alas 5
yläreunan koordinaatteihin vinkkiä
hui... 12

Aasia
keskeltä 3 5
si 7 10 (tämä saattaa lähteä myös keskisanasta, on ylhäällä)

Etelä-Amerikka
pe.. 3 8 ja 6 5 (yläreunassa)
Bu ja sao välinen 9

Afrikka
pääsanasta 5

Oseania
pääsanasta 5
pääsanasta 9
pol 4 7

Kiitoksia etukäteen. :D
 
Ihan hauska tätä on ollut ratkoa. On vain niin erilainen kuin muut mun ratkomat rellur. :D

Muutamia apuja kaipaisin, kun enää ei oma järki riitä. Esim. tämmöisiin olisi kiva saada apua:

Pohjois-Amerikka:
Ku.. ja f.. välinen 8 (oikea alakulma) yleissana, Annelin sukunimi
Yh ja Ka välinen 8 9 vesiputous
yh ja pä välinen 13 (nämä yläreunassa) Tyynenmeren poikki kulkeva linja
Te 3 6 (vasen ala) viiva tulee kuitenkin osavaltiosta
Eurooppa
keskeltä alas 5 vuoristo
yläreunan koordinaatteihin vinkkiä kirjain N
hui... 12 käännä sanat

Aasia
keskeltä 3 5 saari
si 7 10 (tämä saattaa lähteä myös keskisanasta, on ylhäällä) naapurimaan virallinen nimi

Etelä-Amerikka
pe.. 3 8 jokialue espanjaksi ja 6 5 (yläreunassa) sen alkulähde
Bu ja sao välinen 9 suurkaupunki eli ...

Afrikka
pääsanasta 5 eräs pääkaupunki, jos nyt oikeaasa paikassa olen?

Oseania
pääsanasta 5 enkkua
pääsanasta 9 tarkoitatko ylös maanosaa?
pol 4 7

Kiitoksia etukäteen. :D
Viimeinen on erään tutkimusmatkailijan mukaan nimetyt saaret enkuksi. Toivottavasti näistä jotain apua?
 
Viimeksi muokattu:
R.S.
Kiitoksia! Heti sai hieman eteenpäin. :D Sillä tämä on kiva rellu, että kartan tutkiminen on vaihteeksi hauskaa, mutta ihan kaikkien viivojen yhteyttä en ymmärrä. Ehkä ajattelen niin eritavalla tekijän kanssa.

Muutamassa kohdassa olin näköjään ollut epäselvä. Tuo Oseanian 9 oli se alavasemmalle lähtevä, en tajunnut katsoa jo ratkaistujen sanojen kirjainmääriä. :D

Palaan taatusti vielä asiaan. :D :D
 
vierailija
Ööö.. mistä ihmeestä nuo merkistöt löytää? Mun google maps eikä google yksinään ainakaan anna mitään järkevää. Muuten ollut ihan mielenkiintoinen erilainen rellu.
Jos nyt tarkkoja ollaan niin Oseaniassa se yksi valtio pitäisi kuitenkin kirjoittaa väliviivalla.
 
vierailija
Ööö.. mistä ihmeestä nuo merkistöt löytää? Mun google maps eikä google yksinään ainakaan anna mitään järkevää. Muuten ollut ihan mielenkiintoinen erilainen rellu.
Jos nyt tarkkoja ollaan niin Oseaniassa se yksi valtio pitäisi kuitenkin kirjoittaa väliviivalla.
Itse heitin kompassikirjaimia arvaamalla. Peli hyväksyi jos edes toinen oli oikein. Kokeile.
 
vierailija
Pohjois-Amerikka:
yh ja pä välinen 13 (nämä yläreunassa) Tyynenmeren poikki kulkeva linja

en minä löydä tuolta muuta tuollaista linjaa kuin se tuon yläpuolella oleva pä.....

Ja samaa mieltä, että viivoja tuntui vedetyn ihan mielivaltaisesti sanasta toiseen.
 
vierailija
itseltä jäi uupumaan

OSEANIA: uu.. see.. 11 (yhdistyy ma..) mitä puhuvat

POHJOIS-AMERIKKA:
yhd.. ja päi.. välinen 6 naapurimaamme
kar..me.. ja saa.. välinen 13 salmi (viiva tulee saa yläpuolisesta sanasta)

EUROOPPA:
alp.. alapuolella oleva 8, yhdistyy kaikkiin niihin valtioihin (ei taida yhdistyä siihen alp..) alkaa alp eli mitä maita nuo kaikki ovat
jos noista apua?
 
vierailija
Mukavan vaihteleva rellu ollut tämä. Viivat hämännyt parissa kohtaa ja yhdyssana hommat hakusessa. Eli muutama uupuis.
Pohjois-Amerikka: oik alhaalla Ka-13-Flo ( vai pysähtyykö viiva Sa ? tai V-A ?)
Oseania: vas laita Inva- 10 - Au
Mel-9- Etjä
 
vierailija
Mukavan vaihteleva rellu ollut tämä. Viivat hämännyt parissa kohtaa ja yhdyssana hommat hakusessa. Eli muutama uupuis.
Pohjois-Amerikka: oik alhaalla Ka-13-Flo ( vai pysähtyykö viiva Sa ? tai V-A ?) vihje tuli tuossa aiemmin eli on salmi ja yhdistyy siihen Flo
Oseania: vas laita Inva- 10 - Au talviseen juhlaan liittyvä saari
Mel-9- Etjä vesialue jonka alun ja lopun saat tuosta
 

Yhteistyössä