Relaatio 91

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jo toistakymmentä on saanut kaikki sanat, ja minä olen pelannut eilisestä saakka ja saanut ekasta ruudusta Lahti vain kaksi sanaa. Mikään ei sovi, ei niin mikään.

Sibelius.ruudussa on neljä sanaa, eikä siinäkään mikään sovi.

Rautatie-ruudussa on kaksi sanaa.

Tämä on varmaan helppo kun niin moni on jo saanut valmiiksi, mutta MINÄ EN LÖYDÄ SANOJA!!!!!

AUTTAKAA!
 
newman
Noi kaks muuta puuttuu multakin ja niiden lisäksi puuttuu myös

LAHTI:
ves 9 (se josta ei enää jatku mitään muuta sanaa) - säilytyspaikka

TALVIURHEILU:
kil 12 - näitä on montaa sorttia
mas 7 - miehen nimi, näkyi jossain google haussa
Mä kysyn samalla Lahti 10 vasempaan Ja Rautatiessä tie 10+8. Multa puuttuu paljon enemmänkin, mutta koitan hakea ensin itse.
 
???
Joo, wikipediasta olen hakannut sanoja sormet verillä, mm kaikki kaupunginosat, eikä mikään ole mennyt.
Mulla esim. Lahdessa ne pääsanasta lähtevät sanat ratkesi aika myöhään.

Laita jotain konkreettisia kohtia joihin kaipaat jelppiä. Oon vielä vartin verran tässä niin voin vinkata, mut on hankala neuvoa jos vain pyydetään että mitä sanoja tähän ja tähän ruutuun tulee.
 
???
Kysytään vielä loput viisi puuttuvaa.

Sibelius 19 --- järjestetään vuosittain tai ainakin säännöllisesti siellä oikealla olevassa vastasanassa
V.B. 13 ja 8 --- ammatti ja sen vastasanan suhde V.B.:hen
M.H. 7

Lahti
ol... 7
Kiitti Tt,nyt aukes molemmat. :)

Toivottavasti meni vinkkaukset tällä kertaa oikein. Noi kaksi muuta puttuu edelleen ja nyt pitää mennä, joten jättäkää vinkkejä jos keksitte.
 
vierailija
Mulla esim. Lahdessa ne pääsanasta lähtevät sanat ratkesi aika myöhään.

Laita jotain konkreettisia kohtia joihin kaipaat jelppiä. Oon vielä vartin verran tässä niin voin vinkata, mut on hankala neuvoa jos vain pyydetään että mitä sanoja tähän ja tähän ruutuun tulee.
Kun ei ole mitään konkreettistä johon pyytää apua. Ainoa konkretia on, että esimerkiksi Lahti-ruudun pääsanasta olen saanut vain kaksi sanaa, eikä mihinkään muuhunkaan ruudun sanaan tule mitään vastasanoja, kun koko ruudussa on vain nuo kaksi sanaa.

Ei kun sori, onhan mulla kolme sanaa, eli pääsanasta on Lii, ja sitten ves...j. Ja siitä ves. Eli jos sais vinkkejä mitä lähtee
ves...j.. 6
Ves. 9 ja 9 ja 12 ja 7+5
Lii...8+5

Eli mitään muuta ei mulla koko ruudussa ole.
 
vierailija
Tuolla oli ainaki kahteen jo vinkki. Eli se mikä oli perustettu 1914 sit on ne rinteet. Nähtävyys kohdasta löytyy ainaki eräs mediaan liittyvä sana. Sit on kaks nimitystä joilla lahtea nimitetään ja nää lukee siellä lahden wikisivulla... ainaki yks yrityskin löytyy
 
newman
.

Ei kun sori, onhan mulla kolme sanaa, eli pääsanasta on Lii, ja sitten ves...j. Ja siitä ves. Eli jos sais vinkkejä mitä lähtee
ves...j.. 6 - laivojen parkkipaikka
Ves. 9 ja 9 ja 12 ja 7+5 - korkea säiliö, raikasta maan alta pulppuavaa, kuplivaa pullossa ja viimeinen vastasanan avulla
Lii...8+5 - erään pelaajan lempinimi, tarvii siis vastasanan

Eli mitään muuta ei mulla koko ruudussa ole.
 
newman
Tuli valmiiksi, :) tässä vinkit niille jotka vielä niitä kaipaavat.

Lahti: ol...7 on paikka, jossa tuota juomaa nautitaan kesäisin
Sibelius: M.H. 7 taas on paikka missä piipahdetaan mahdollisimman nopeasti
 
???
Muutama tyyppi lisää on saanut relaation valmiiksi sillä aikaa kun pyörähdin toimistolla, joten josko nyt löytyisi vinkkejä kahteen puuttuvaan sanaan. Eli:

LAHTI:
ol 7

SIBELIUS:
M.H. 7

Oon tässä taas hetkisen paikalla, jos joku kaipaa vihjeitä muihin kohtiin.
 
sannisanni
huomasin vasta eilen illalla uuden ilmestyneen ja todellakin olen jälkijunassa tän kanssa! :ROFLMAO::LOL:

vinkkejä seuraaviin jos jollakulla olis

rautatie:
ol li-sa li-ti 10 8 (on tässä väliviivakin)
tam-pie-hel 9
pääsanasta 6 alaoikealle
pääsanasta 8 alas
ju 10 (rajasana vasemmassa reunassa)
 
huomasin vasta eilen illalla uuden ilmestyneen ja todellakin olen jälkijunassa tän kanssa! :ROFLMAO::LOL:

vinkkejä seuraaviin jos jollakulla olis

rautatie:
ol li-sa li-ti 10 8 (on tässä väliviivakin) tää löytyy sieltä lahti wikistä historia osasta
tam-pie-hel 9 tää liittyy siihen keskisanaan , eli mikä tuota väliä menee
pääsanasta 6 alaoikealle suomen kaupunki
pääsanasta 8 alas lahteen liittyy (tais tääki lukea siellä lahti wikissä)
ju 10 (rajasana vasemmassa reunassa) lahtiwikistä ;) (etsi sitä ju sanaa)
Lahti wikiä lukemalla löytyy suurimpaan osaan vastaus :)
 

Yhteistyössä