Reseptivapaa HYVÄ yskänlääke!!

  • Viestiketjun aloittaja "Jepa"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="dina";22033074]yskäkeskukseen? ja sä uskoit sitä? :)[/QUOTE]

Tottahan toki, kun yskä lähti pois. Eli oikeaoppisesti ilmaistuna yskänlääke vaikutti keskushermostoon ja vaimensi yskäreaktiota tms. Whatever, se toimi. Mulle on ihan sama, mitkä on ne oikeat termit, kunhan toimivia lääkkeitä löytyy, joten ihan puppua nuo "Ei yskään ole toimivia lääkkeitä" -kommentit. :)
 
no joo
[QUOTE="vieras";22033686]Tottahan toki, kun yskä lähti pois. Eli oikeaoppisesti ilmaistuna yskänlääke vaikutti keskushermostoon ja vaimensi yskäreaktiota tms. Whatever, se toimi. Mulle on ihan sama, mitkä on ne oikeat termit, kunhan toimivia lääkkeitä löytyy, joten ihan puppua nuo "Ei yskään ole toimivia lääkkeitä" -kommentit. :)[/QUOTE]

Se vaan on sääli että ne ei oikeasti paranna yskää, jos se lima, joka yskän aiheuttaa, jää sinne keukoihin kun yskärefleksi "sammutetaan". Yöksi vois ehkä ottaa, jos on monta yötä ja yskän takia valvonut, mut muuten en.
 
vierailija:)
Resilaria kerran testasin, ja kyllä toimii. Minulla oli keuhkoputken tulehdus, ja jälkeenpäin oli tätä niin sanottua "kuivaa yskää", eli yskin koska kurkunpää oli ärsyyntynyt tuosta yskimisestä.

Pääsinpäs sitten pois tuostakin noidankehästä :)
 
"Mummu"
[QUOTE="heh";22033173]Codesan comp on kyllä tehokasta mutta vaatii reseptin. Työkaveri jutteli että apteekista saisi myös ilman reseptiä jotakin kodeiinipitoista mutta sitä ei ole hyllyssä vaan pitää pyytää tiskin alta. Oisko ollut jotain mustaparran yskänlääkettä tai sinnepäin.[/QUOTE]

Ei mustanparran yskänlääkettä tarvitse tiskin alta pyytää,sitä on kyllä ihan hyllyssä esillä.On sen verran tujua ainetta että käyttö kielletty alle 15v.Hyvää ja tehokasta,ainakin mulle oli.Ohjeen mukaan kolme päivää niin yskä lähti,sen verran pullo kestää,on sen verta pieni pullo.
 
nyt kuivan yskän kourissa
Heips
Joku flunssa tai enemmänkin nyt on tarttunut. Astmalääkkeetkin on. Eipä juuri auta ... hengittää jaksaa.
Tossa joku mainitsi sen aiemman codesanin ... kodeiinilla oli kai yskää hillitsevä vaikutus. Pikkusen vahvemmilla tableteilla (heroiini) hillittiin sitä yskimistä sotilailla. Oli kai tehokas yskänlääke.
Kodeiinia sisältäviä, tuskin enää on käsikaupassa.
Ei jaksaisi enää yskiä.
 
usein yskässä
Resipect on hyvä, saa ilman reseptiä. Kolmiolääke. Sisältää juurikin tuota Kodeiinia. Ihan sama mitä väitetään, ettei yskänlääkkeet auta, kyllä auttaa! Vähentää yskänärsytystä niin saa nukuttua. Keuhkokuumeessa eivät tosin auttaneet, oli vaan pakko yskiä neljä vuorokautta putkeen ennen kuin antibiootit vaikuttivat..
 

Yhteistyössä