Riisihärö!!!

  • Viestiketjun aloittaja Naniki
  • Ensimmäinen viesti
Naniki
Voi tsiisus sanon minä! Muutettiin uuteen asuntoon 1 kk sitten (opiskeliasunto) ja nyt ollaan sitten evakossa anopilla 3 viikkoa, kun edellisltä asukkailta jäi kämppään pieni vieras nimeltään riisihärö. Kämppä myrkytetään kunnolla ja moon raskaana niin en uskalla asua myrkyn keskellä.

Miten mulle, joka oon ylisiisti voi käydä näin?

Voi persus :( (ja kaikenlisäksi anoppi on ihan hirrrrvee tyyppi :( )
 
ap
Hyvin pieni. Voi tulla kaupasta ostetuissa jauhoissa tms. kotia ja levitä kaikkialle! Sellanen pieni kuoriainen, joka elää jauhoista, leivästä, suklaasta yms. Kyllähän me nähtiin, että raatoja oli, kun muutettiin muttei me uskottu, että se meidän eväät söis. Kahdessa päivässä levisi kaikkiin kaapissa olleisiin elintarvikkeisiin (pussit ylösalasin ja ne täynnä niitä) ja pesii jossain perkeleen kaapin väleissä!!!!!Mä en voi sietää tollasta ja en koskaan enää laita mitään kaappiin ilman säilytysrasiaa. NE mönkii pitkin pöytiä ja voivat kuulemma vallata vaatekaapitkin. Hyi yöks!!!
 
ei siis iso härö
No hyi hel... Meillä on vaan sokeritoukkia, vai mitä lötköjä ne on ne vaaleet nopeat otukset? Niin ja sitte jauhoissa on joskus ollu jotain jauhotoukkia...Ei kai vaan sittenkin noita häröjä? Hävisivät kyllä itsestään pois kun heitin kaikki pilaantuneet, eivätkä, herra paratkoon, nousseet pöydille tai vaatteisiin! Inhaa!
 
vieras
Meillä oli joskus lapsuudenkodissa jotain jauhoissa, mutta en tiedä mikä ötökkä... tuskin tietää meidän äiti ja isäkään. Silloin ei muuta tehty kuin kaikki roskiin ja siivous kaappiin ja sillä siitä selvittiin.

Mutta olen tullut niin vainoharhaiseksi vähitellen itse, että kun ostan jotain niin kurkkaan aina ennen kaappiin laittamista, että kukaan ei asusta ostamassani paketissa.
 
hyi
Meillä oli niitä myös viime kesänä. Myrkytettiin ja laitettiin kaikki elintarvikkeet purkkeihin ja pidetttiin talvella keittiön ikkunaa auki yön niin kuolivat. Pelkään vaan että ne tulee nyt takas ku kesä tulee, meil ei taas vähään aikaa oo ollu kaikki purkeissa ku ei riitä purkit :( Ja ne purkit on kalliita jos pitää hirvee määrä ostaa! Ja kauhee työ laittaa aina jokainen tuote purkkiin...

Hyi yök, kerran tein kaurapuuroa mikrossa ja ihmettelin miks se oli puoliks mustaa, se oli ihan täynnä niitä otuksia! Oon kuullu et pirkan luomukaurapuurossa on usein löytyny noita ötököitä...
 
hyi
Alkuperäinen kirjoittaja hyi:
Meillä oli niitä myös viime kesänä. Myrkytettiin ja laitettiin kaikki elintarvikkeet purkkeihin ja pidetttiin talvella keittiön ikkunaa auki yön niin kuolivat. Pelkään vaan että ne tulee nyt takas ku kesä tulee, meil ei taas vähään aikaa oo ollu kaikki purkeissa ku ei riitä purkit :( Ja ne purkit on kalliita jos pitää hirvee määrä ostaa! Ja kauhee työ laittaa aina jokainen tuote purkkiin...

Hyi yök, kerran tein kaurapuuroa mikrossa ja ihmettelin miks se oli puoliks mustaa, se oli ihan täynnä niitä otuksia! Oon kuullu et pirkan luomukaurapuurossa on usein löytyny noita ötököitä...
Ainii, jauhoissa ja sokerissa meillä oli sit niitä vaaleita toukkia ja niitten munia. Ne mustat oli pääasiassa puuroissa, riiseissä ja pastoissa. Mausteisiin ne ei koskenu!
 
AP
mä heitin siis kaikki (jopa muovipusseissa siis kaupan uusi rulla jonne menivät väliin) pois. Leivinpaperit, kelmut ja siis kaiken. Kaikki mun astiat (joita on paljon) pesin kahteen kertaan astianpesukoneessa...ja pelkään ettei ne häviä kunnolla.
Kaikelle oon ostanut purkit (12 e kpl) eli voitten kuvitella, että opiskelijabudjetilla tuli aika kalliiksi tämä souvi...ja kaikenlisäksi todistettavasti tullut edellisiltä asukkailta.
Tää on niin peestä :(
 
OUNNOU!
Mutta, tuleeko ne häröt mukana kun muuttaa? meille niit tuli halppis jauho pussin mukana ja ovat vallaanneet kuivaaine kaapin.. ja nyt ois muutto edessä niin tuleekos ne mukana? toki siis heitämme aivan kaiken nyt veke, jauhot yms mut mitkä kannattaa ehottomasti tarkistaa ja kattoo et niie mukana ei tuu..? voiko ne esim tehä munia tonnikalapurkin päälle? et tollasetkikko kannattee heivata menemää?
 
aa
Myrkyt eivät pure toukkiin, joten myrkytys täytyy uusi jossain vaiheessa.
Yleensä ovat kai melko asuntokohtaisia, mutta kai niitä voi mukanakin kuljettaa. Kaikki mikä on ollut häröjen kanssa kannattaa pestä tai heittää pois.
 
OUNNOU
Kai se o pakko ottaa huomen urakka tuon kanssa.. mitenkäs, paljonkos noide tuholais myrkyttäjien hinnat on? joutuuko ite maksaan jos asuu vuokrakämpäs vai kenen vastuu?.. ei tiietä et onko no meiltä tullu vai onko noide jauhoje mukana.. aj täss asunnos asuttu vast vajaa puol vuotta
 
ap
Mä myrkytin kahdesti itse (siis tyhjensin kaapit ja myrkytin) eikä todellakaan auttanut. PIti purkaa listoja ja kaappeja pois, kun olivat pesineet sellasiin väleihin...eli ei raidilla lähtenyt eikä sillä toisellakkaan (nimee en muista) laillisella myrkyllä.
 
OUNNOU
Joo o, täss jus tietoo etin tost petollisesta elukasta.. jumpe ku ois aiemmin tajunnu ettii noi tiiot tost kiusankappaleesta ni säästyttäis vähemmällä.. ei auta muu ku huomenna aloittaa suursiivous.
 
nosto.

eli tällainen kysymys: voiko myrkyttää jos on pieni (1-v) lapsi?
meillä nyt ilmeisesti näitä riisihäröjä, niitä oli jauhoissa ja kuivatuotteissa ja käveli kaapeissa. heitin ajat sitten pois kaikki avatut pussit mutta tänään kun tulimme reissusta oli pöydällä 3 kuollutta yksilöä. myös roskiskaapit on pesty. eikai voi mennä jääkaappiin tai avaamattomien pussien sisään? en tajua mistä tulevat, pitää vielä heittää mausteet pois. tää on pahinta mitä voi tapahtua, oon aina pelänny ötököitä ruoka-aineissa, mulla paha fobia niitä kohtaan!!
 

Yhteistyössä