Rintatulehduskierre-aargh!!!

Löytyykö vippaskonsteja jatkuvien rintatulehdusten ehkäisyyn? Kaikki terveydenhoitajan neuvot lypsämisestä kaalinlehtiin ja hautomisiin on testattu. Maitoa tulee todella runsaasti, joten kaikesta tyhjennyksestä huolimatta sitä kai jää maitorauhasiin, mikä aiheuttaa tulehduksen. Lääkekuuria toisensa perään... Lapsiperhe.net -sivuillakin oon käyny. Siellä on hyvä tietopaketti aiheesta.
 
Todella lämpimästi päälle, edes jääkaappia tai pakastinta tai ulko-ovea ei kannata avata ilman villapaitaa. Ja jos olet käyttänyt kaarituellisia imetysliivejä, ne kannattaa vaihtaa tuettomiin. Kaarituki usein huomaamatta painaa maitorauhasia vaikka sitä ei itse tuntisikaan. Näillä ohjeilla sain itse rintatulehdukset loppumaan. Lypsäminen lämpimässä saunassa tyhjentää rinnan hyvin. Ja takuuvarmasti rinnan saa tyhjäksi vanhalla lasipurkki- kikalla.
 
Eli lasipurkki kikka on seuraava: otat isosuisen lasipurkin ( esim kurkkupurkki on hyvä), kaadat sen täyteet kuumaa vettä, kaadat veden pois ja laitat kuuman purkin kiinni rintaaan. kun purkki jäähtyy siihen tulee tyhjiö joka imaisee kaiken maidon rinnasta. Muista että purkin suu on tarpeeksi suuri että koko nänni mahtuu, pienellä purkilla saat vain kipua ja mustelmat aikaiseksi!!!!! näin neuvottiin aiemmin synnytysosastolla.
 

Yhteistyössä