päätin jo, että jos on vaihdelaatikko niin en korjauta. Jos taas joku muu pienempi osa niin korjautan. Tuo varmasti tietäväiselle kertoo enemmän ettei mene vaihde päälle ilman kytkintä, mutta kyntintä nostaessa ei tapahdu MITÄÄN ja vaihde on kuitenkin päällä kun autoa ei työntämällä saa mihinkään suuntaanAlkuperäinen kirjoittaja bonja:älähän nyt rääkkää sitä oikeesti enempää, jookosta.
Tulee vaan lisää hintaa sille...
Vetoakseli.. hmm.. mitäs virkaa se toimittaa?? täytyykin heti katsoa motonetin sivuilta mitä se maksaa.. Kumma juttu ettei katsastuksessa sellaista sitten huomattu kun juuri keskiviikkona kävin katsastuksessaAlkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Mies tuossa pohtii että vetoakseli tai vaihdelaatikko ja kuulemma primerassa on paljon vaihdelaatikkovikoja. :/
Nak nak kuulemma viittaa että se olisi se vetoakseli. Pikkujuttu väittää...
okei, eli saattais olla se sitten. Vaihteet kun menee päälle ihan ok. Ja oikeasti ovat myös päällä koska auto ei hievahdakkaan työntäessä.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Kuulemma siirtää vaihdelaatikolta voiman pyörille, että auto lähtee liikkumaan siis se vetoakseli. Ilman sitä siis auto ei liiku.
joku nivel siellä on paukkunut aina silloin tällöin. Luulin sen olevan joku pallonivel.. ehkä 4 kertaa olen 5kk aikana kuullut. Ostaessa jo myyjä sanoi, että voi olla että se pitää korjata jossain välissä. MIKSEI KATSASTUKSESSA huomattu mitään jos olisi se nivel ollut?? Kun nehän paukuttelevat niitä, vai johtuuko tämä nyt justiinsa siitä että niitä keskiviikkona paukuteltiinAlkuperäinen kirjoittaja asiaa sen kummemmin tuntematta.:jos sun auto on etuvetoinen niin siitä on menny vetonivelet. Ootko huomannu onko kuulunu viime aikoina sellaista kolinaa etupäästä kun oot kääntäny rattia ajaessa? Se on sen merkki et vetonivelet on kuluneet ja sit ku paukahtavat nii auto ei liiku senttiäkää mihinkää. jos vaihteet menee normisti päälle eivät samatien paukahda pois päältä ku laitat esim ykkösen päälle, nii veikkaan vetoniveliä.
Meillä vetoakselien vaihto maksoi reilu 200e ku toissavuonna tehtiin.Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Kuulemma parin tunnin homma se vetoakselin vaihto, jos vika siinä on. Hinnasta ei ole tietoa, mutta korjaamolta kysymällähän tuo selviää. Vetoakselista voi kuulemma mennä kuulat, booriurat, voi jopa katketa... ja voi hajota vain yllättäen ilman sen suurempia oireita. Mies tuossa kyseli vielä oletko kokeillut useampaa vaihdetta laittaa ja menivätkö hyvin päälle.
kokeilin kaikkia vaihteita ja menivät ihan normaalisti päälle. Kysyppä mieheltäs tuo vetonivel juttu, liittyykö akseliin jotenkinAlkuperäinen kirjoittaja Suzytte:Kuulemma parin tunnin homma se vetoakselin vaihto, jos vika siinä on. Hinnasta ei ole tietoa, mutta korjaamolta kysymällähän tuo selviää. Vetoakselista voi kuulemma mennä kuulat, booriurat, voi jopa katketa... ja voi hajota vain yllättäen ilman sen suurempia oireita. Mies tuossa kyseli vielä oletko kokeillut useampaa vaihdetta laittaa ja menivätkö hyvin päälle.
Kyllä se sitte saattaa olla vetonivelistä kiinni. Niiden vaihto on pikkuhomma kytkin- tai vaihdelaatikkoremppaan verrattuna. Sun kannattaa viedä auto jonnekki korjaamolle ja käsket niiden kattoa mistä kiikastaa ja vian laadun ja korjauksen hinnan perusteella sit mietit kannattaako korjata. vaihdelaatikkoremppa on sen verran kallis että ton ikäiseen autoon ei ehkä kannata, saat toisen samanikäisen auton sillä rahalla. Ellet sit saa esim autopurkamolta halvalla käytetyn laatikon ja jonku halvan tyypin vaihtaan.Alkuperäinen kirjoittaja ap:joku nivel siellä on paukkunut aina silloin tällöin. Luulin sen olevan joku pallonivel.. ehkä 4 kertaa olen 5kk aikana kuullut. Ostaessa jo myyjä sanoi, että voi olla että se pitää korjata jossain välissä. MIKSEI KATSASTUKSESSA huomattu mitään jos olisi se nivel ollut?? Kun nehän paukuttelevat niitä, vai johtuuko tämä nyt justiinsa siitä että niitä keskiviikkona paukuteltiinAlkuperäinen kirjoittaja asiaa sen kummemmin tuntematta.:jos sun auto on etuvetoinen niin siitä on menny vetonivelet. Ootko huomannu onko kuulunu viime aikoina sellaista kolinaa etupäästä kun oot kääntäny rattia ajaessa? Se on sen merkki et vetonivelet on kuluneet ja sit ku paukahtavat nii auto ei liiku senttiäkää mihinkää. jos vaihteet menee normisti päälle eivät samatien paukahda pois päältä ku laitat esim ykkösen päälle, nii veikkaan vetoniveliä.
Sellaista räpäti ääntä piti kyllä kerran aina kun painoi kaasua lujempaa, mutta sekin ääni lähti pois kun ajeli muutaman kilometrin, tuskin liittyy tähän asiaan.
Vaikka tai sitten ihan hinausautolla.Alkuperäinen kirjoittaja ap:milläs tollanen romu yleensä hinataan korjaamolle?? Kun ei liiku eteen eikä taakse. Toisella autolla??