ROKOTTEITA VASTAAN

  • Viestiketjun aloittaja äitix1
  • Ensimmäinen viesti
Lpm
"\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 17:53 Lpm kirjoitti:
Onhan se jo todettu, että rokotukset auttaa. Japanissa siirrettiin antamaan hinkuyskärokotus vasta kaksivuotiaille, mitä tapahtui... Sairastuneita oli viiden vuoden päästä kymmenentuhatta enemmän, kuin rokotusten aikana oli, ja yli 90 % sairastuneista oli rokottamattomia lapsia. Vuonna 74 Japanissa ei kukaan kuollut hinkuyskään, vuonna 79 41 kuoli. Aika selvä todistus tehosta. Lääkärithän ei väitä, että rokotukset ovat täysin varmoja ja täysin turvallisia. Ei ole, mutta hyöty on suurempi kuin haitta."


Kun ne rokotukset siirrettiin kaksivuotiaille tehtäviksi niin kätkytkuolemat vähenivät radikaalisti. Valitse sitten kumpi on mukavampi: kätkytkuollut vauva vai yli 2-vuotias, joka selviää hinkuyskästä.

Olen //sori, painoin vahingossa enteriä ja viesti lähti liian aikaisin enkä osannut lainatakaan oikein, siis, olen yllättynyt, että tältä palstalta on löytynyt useita henkilöitä, jotka eivät rokota lapsiaan. Kuulun itsekin heihin.

Venäjällä tunnetaan sellainen rokotusseuraamus, että kun rokotettu sukupolvi saa vauvoja, niin vauvat eivät saa äidinmaidon mukana vasta-aineita, koska rokotusimmuniteetti ei ole pysyvä, ja saattavat sairastaa tauteja iässä, jolloin ne ovat hengenvaarallisia. Ja sitten kun rokotetaan niin se vähäinen suoja, minkä saa, suojelee juuri siinä iässä kun lastentaudit ovat parhaiten siedettyjä eli lapsuudessa. Taudit siis siirtyvät sellaiseen ikään, jolloin niistä luontaisesti selviää huonommin. Tämä oli huonosti selitetty enkä nyt löydä kirjaa mistään, saan varmasti mukavia vastauksia. Lähteet ovat venäjänkielisiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 11:10 äitix1 kirjoitti:
Hei kaikille!!

Haluan ilmasita oman mielipiteeni tästä iänikuisesta aiheesta ROKOTTAMINEN!

Saa kommentoida, mutta muistetaan käydä keskustelua aikuisten ihmisten tavoin! =)

Elikkäs itse olen rokotteita vastaan. Ja syynä se, että alun perin, kun rokotteet keksittiin sodan jälkeen, jolloin oli hygieniä ERITTÄIN huonoa. (Ei jääkaappeja, pakastimia...ruoat, lihat, maito ym olivat huoneenlämmössä aina) Silloin jylläsi kaikenmaailman taudit isorokosta tuberkuloosiin ym ym. Kas kummaa, yhtäkkiä hoksattiin keksiä jääkaapit, pakastimet, maito pastoroitiin . Hyvä edistys todellakin, mutta samaan aikaan joku keksi rokotteet. Ja TOTTAKAI aateltiin, et just nämä rokotteet poisti suuren määrän vakavia sairauksia. ( LÄÄKETEHTAALLE JÄRKYTTÄVÄT MÄÄRÄT RAHAA!!!!!!)

Tässä kohtaa menimme pieleen ja PAHASTI! Se oli se hygienian mullistava koheneminen, joka väheni sairauksia rutkasti.

Kirjasta rokotukset: " Rokotteet eivät toimineet eivätkä voineetkaan toimia, koska niiden taustalla oleva teoria oli epätarkka ja harhateillä. Rokottamisen hyöty ei ole ollut, ei ole eikä koskaan tule olemaan paikkansapitävä. Olemme nähneet julkaistujen ja tieteellisten viitteiden avulla, että rokotteet eivät ainoastaan ole toimimattomia vaan haittaavat meitä, lapsiamme ja tulevia sukupolvia luomalla debiilejä, kehittämällä syöpiä, aiheuttaen sydänsairauksia, saastuttamalla meitä eläinviruksilla ja uusilla vielä tuntemattomilla viruksilla, joiden seuraukset tulevat sukupolvet saavat kantaa. Ja kaikki tämä on meiltä salattu ja huolellisesti peitetty."

On surullista, mutta totta, että kätkytkuolematapaukset lisääntyvät vuosi vuodelta. Niiden määrä lähes kaksinkertaistuu joka 10. vuosi. Suomessa ja Englannissa kuolee enemmän kuin 2000 lasta joka vuosi. " Vaikka lääkintäviranomaiset voivat kieltää sen, voi olla kuitenkin melkein varmaa, että PDT-rokote voi olla syy kätkytkuolemiin."

Nykysin ihmetellään suurta lapsettomuuden määrää... Hmm...Rokotteet...

Ja on tutkittua, että rokotteiden haittavaikutukset eivät välttämättä tule heti ilmi. Voipi vierähtää vaikka 50 vuotta ja sitten vasta puhkeaa esim. ihonkovettumatauti ym ym ..

Olen vain onnellien, että hyvin tuhoisa CALMETTE rokote jää pois jo ihan pian tänä vuonna.

On ihan luonnollista ymmärtää, että ei missään nimessä voi olla terveellistä laittaa TERVEESEEN PIENEEN ihmislapseen jotain kemiallista myrkkyä, joka tunkeutuu heti terveisiin soluihin ja todennäköisesti aloittaa ennemmin tai myöhemmin oman toimintansa traagisella tavallaan..

Ei lääketehtaat tätä myönnä...Sehän olisi järkyttävä tappio heille ja toiseksi ei yhteiskunta KEHTAA yhtäkkiä 140 vuoden kuluttua myöntää olleensa väärässä..

Tässä taisi tulla jo yhdeksi kerraksi!!!

Ensinnäkin...eu:n myötä sekä jatkuvan matkustelun lisääntymisen myötä Suomeen virtaa uusia pöpöjä jatkuvasti. Useimmat näistä eivät ole peräisin huippuhygieenisistä maista, joten se siitä hygieniasta (vrt esim. lounais-suomessa riehuva noro-virus, joka on tuontituliainen. Sitä vastaan ei rokoteta, mutta vastaavia on paljon.)

Olen itse sairastanut kaikki lapsirokot, joita vastaan lapsia nykyään rokotetaan. En todella haluaisi oman lapseni samaa kokevan-miksi haluaisin. Syöpää on ollut ihmiskunnassa aina, kuten myös eläinkunnassa. Suurimpana syynä sen puhkeamiseen pidetään psyykkisiä tekijöitä. "Liian puhdas ruoka"(vähäinen kuitujen saanti), lisäaineet, väriaineet, karsinogeenit(joita tulee vaikkapa kesäisin grilliruokaa syödessä ym.),näiden on todettu ainakin aiheuttavan muiden sairauksien ohella myös syöpää. Pystytkö sinä estämään lastasi saamasta näitä ko aineita-entäs sitten se psyykkinen puoli. Ja mikäs sitten taudin kohdatessa laukaisikaan sen?


Et ole tainnut lukea tutkimuksia, jotka edelleen pitävät yhtenä pahimpana kätkytkuoleman aiheuttajana äidin tupakointia. Se on edelleen yhtenä suurimpana riskitekijänä-sanokoot tupakoitsijat mitä tahansa. Rokotusten ja kätkytkuoleman yhteydestä en ole löytänyt mitään tietoa.

Pdt-rokotettahan ei enää suoranaisesti anneta lapsille. Muoto on muuttunut. Tosiasia on, että kaikki nämä sairaudet ovat sairauksia, joita esiintyy edelleen Suomessa ja jotka ovat hengenvaarallisia pikkulapsille. Me, jotka kannamme vastuumme rokottamalla lapsemme, säästämme mahdollisesti myös sinun lapsesi näiltä sairauksilta. Miltä sinä säästät meidän lapsemme? Nämä virukset tunkeutuvat TERVEESEEN LAPSEEN ja toisin kuin rokote, ne aiheuttavat lapselle vakavan taudin.

Yksi suuri syy lapsettomuuteen on ensimmäistä lastaan yrittävien naisten korkea ikä. Myös tupakointi heikentää hedelmällisyyttä sekä moninaiset gynekologiset syyt, joita ikää myöden valitettavasti alkaa useilla naisilla ilmeentyä. Ylipaino heikentää myös hedelmällisyyttä ja kaiken nautitun keinotekoisen, lisäainepitoisen ruuan ja juoman merkitystä hedelmällisyyteen voimme vain arvailla(limsat ym. huh huh).

Minä olen vastasyntyneen laspeni kanssa joutunut käymään tubikokeissa, koska iäkkäällä sukulaisella todettiin tubi. Selvisimme pelkällä säikähdyksellä onneksi, koska lapsemme oli calmetoitu. Toivottavasti sinä voit olla varma ettet törmää tubipotilaisiin. Sehän on lisääntynyt maassamme koko ajan...

Yhteiskunta voi olla väärässä monesta asiasta-myös rokottamattomuudesta. Lääketehtaat tienaavat miljoonia-niin myös sähkölaitokset... Me olemme aina sen tiedon varassa, joka on sillä hetkellä todettu enemmän paikkaansa pitäväksi ja sitähän rokotusten puoltaminen on. Tutkimusta tekevät myös lääketehtaasta erillään olevat ihmiset ja silti vähemmistö heistä puoltaa rokottamattomuutta. Ainahan näitä vähemmistöjä riittää (natsit, ydinaseiden puolustajat ym.) Mikä vaikute näillä rokotusta vastustavilla on-haluavatko myös he tienata huomioillaan omaisuuden (tutkimusrahoitus) tai ainakin saada julkisuutta.

Ihmiskunta on raadollinen-tavoittelee yleensä omaa etuaan. Niin myös minä, joka haluan säästää lapseni näiltä taudeilta, joita rokotuksilla pyritään suojaamaan. Siksi haastan sinut, joka et anna lapsellesi rokotetta, antamaan myös minun lapselleni jotain-minähän oman toimintani ja "lapseni uhraamisen kautta" säästän myös sinun lastasi ja sinua. Mitä sinä annat "vastalahjaksi"?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 23:29 julia05 kirjoitti:
oho

en oo tiennykkää et rokotuksist on haittaa..et vaikka 10v pääst tulee jotai.

ja oon antanu lastani rokottaa..ens viikol ois taas..

mä kuulin et ku ruotsist on aikasemmin poistettu calmette rokotus et siel on ilmenny monta tuperkuloosi tapaust..et on huono et sitä ei enää anneta..

en tiiä mikä on totta mikä ei..
Juu ja kun et rokota 10 vuoden päästä lapsellasi ei ilmene mitään.... :kieh: Voi taivas! Ihmisen elämään kuuluvat sairaudet ja osa niisrä koituu kohtaloksesi ennemmin tai myöhemmin. Haluatko, että tetanus tai pertussis koituu lapsesi kohtaloksi jo vauvana vai haluatko säästää itsesi isovanhemmuudelta, kun poikasi sairastaa parotitiksen aikuisena tai tyttäresi saa sairastamansa rubeolan myötä vammaisen lapsen? Uskotko lapsesi silloin kiitävän sinua, kun halusit "säästää itseäsi ja lastasi"?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2006 klo 19:51 luomulehmä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 11:10 äitix1 kirjoitti:
Hei kaikille!!

Haluan ilmasita oman mielipiteeni tästä iänikuisesta aiheesta ROKOTTAMINEN!

Saa kommentoida, mutta muistetaan käydä keskustelua aikuisten ihmisten tavoin! =)

Elikkäs itse olen rokotteita vastaan. Ja syynä se, että alun perin, kun rokotteet keksittiin sodan jälkeen, jolloin oli hygieniä ERITTÄIN huonoa. (Ei jääkaappeja, pakastimia...ruoat, lihat, maito ym olivat huoneenlämmössä aina) Silloin jylläsi kaikenmaailman taudit isorokosta tuberkuloosiin ym ym. Kas kummaa, yhtäkkiä hoksattiin keksiä jääkaapit, pakastimet, maito pastoroitiin . Hyvä edistys todellakin, mutta samaan aikaan joku keksi rokotteet. Ja TOTTAKAI aateltiin, et just nämä rokotteet poisti suuren määrän vakavia sairauksia. ( LÄÄKETEHTAALLE JÄRKYTTÄVÄT MÄÄRÄT RAHAA!!!!!!)

Tässä kohtaa menimme pieleen ja PAHASTI! Se oli se hygienian mullistava koheneminen, joka väheni sairauksia rutkasti.

Kirjasta rokotukset: " Rokotteet eivät toimineet eivätkä voineetkaan toimia, koska niiden taustalla oleva teoria oli epätarkka ja harhateillä. Rokottamisen hyöty ei ole ollut, ei ole eikä koskaan tule olemaan paikkansapitävä. Olemme nähneet julkaistujen ja tieteellisten viitteiden avulla, että rokotteet eivät ainoastaan ole toimimattomia vaan haittaavat meitä, lapsiamme ja tulevia sukupolvia luomalla debiilejä, kehittämällä syöpiä, aiheuttaen sydänsairauksia, saastuttamalla meitä eläinviruksilla ja uusilla vielä tuntemattomilla viruksilla, joiden seuraukset tulevat sukupolvet saavat kantaa. Ja kaikki tämä on meiltä salattu ja huolellisesti peitetty."

On surullista, mutta totta, että kätkytkuolematapaukset lisääntyvät vuosi vuodelta. Niiden määrä lähes kaksinkertaistuu joka 10. vuosi. Suomessa ja Englannissa kuolee enemmän kuin 2000 lasta joka vuosi. " Vaikka lääkintäviranomaiset voivat kieltää sen, voi olla kuitenkin melkein varmaa, että PDT-rokote voi olla syy kätkytkuolemiin."

Nykysin ihmetellään suurta lapsettomuuden määrää... Hmm...Rokotteet...

Ja on tutkittua, että rokotteiden haittavaikutukset eivät välttämättä tule heti ilmi. Voipi vierähtää vaikka 50 vuotta ja sitten vasta puhkeaa esim. ihonkovettumatauti ym ym ..

Olen vain onnellien, että hyvin tuhoisa CALMETTE rokote jää pois jo ihan pian tänä vuonna.

On ihan luonnollista ymmärtää, että ei missään nimessä voi olla terveellistä laittaa TERVEESEEN PIENEEN ihmislapseen jotain kemiallista myrkkyä, joka tunkeutuu heti terveisiin soluihin ja todennäköisesti aloittaa ennemmin tai myöhemmin oman toimintansa traagisella tavallaan..

Ei lääketehtaat tätä myönnä...Sehän olisi järkyttävä tappio heille ja toiseksi ei yhteiskunta KEHTAA yhtäkkiä 140 vuoden kuluttua myöntää olleensa väärässä..

Tässä taisi tulla jo yhdeksi kerraksi!!!

Ensinnäkin...eu:n myötä sekä jatkuvan matkustelun lisääntymisen myötä Suomeen virtaa uusia pöpöjä jatkuvasti. Useimmat näistä eivät ole peräisin huippuhygieenisistä maista, joten se siitä hygieniasta (vrt esim. lounais-suomessa riehuva noro-virus, joka on tuontituliainen. Sitä vastaan ei rokoteta, mutta vastaavia on paljon.)

Olen itse sairastanut kaikki lapsirokot, joita vastaan lapsia nykyään rokotetaan. En todella haluaisi oman lapseni samaa kokevan-miksi haluaisin. Syöpää on ollut ihmiskunnassa aina, kuten myös eläinkunnassa. Suurimpana syynä sen puhkeamiseen pidetään psyykkisiä tekijöitä. "Liian puhdas ruoka"(vähäinen kuitujen saanti), lisäaineet, väriaineet, karsinogeenit(joita tulee vaikkapa kesäisin grilliruokaa syödessä ym.),näiden on todettu ainakin aiheuttavan muiden sairauksien ohella myös syöpää. Pystytkö sinä estämään lastasi saamasta näitä ko aineita-entäs sitten se psyykkinen puoli. Ja mikäs sitten taudin kohdatessa laukaisikaan sen?


Et ole tainnut lukea tutkimuksia, jotka edelleen pitävät yhtenä pahimpana kätkytkuoleman aiheuttajana äidin tupakointia. Se on edelleen yhtenä suurimpana riskitekijänä-sanokoot tupakoitsijat mitä tahansa. Rokotusten ja kätkytkuoleman yhteydestä en ole löytänyt mitään tietoa.

Pdt-rokotettahan ei enää suoranaisesti anneta lapsille. Muoto on muuttunut. Tosiasia on, että kaikki nämä sairaudet ovat sairauksia, joita esiintyy edelleen Suomessa ja jotka ovat hengenvaarallisia pikkulapsille. Me, jotka kannamme vastuumme rokottamalla lapsemme, säästämme mahdollisesti myös sinun lapsesi näiltä sairauksilta. Miltä sinä säästät meidän lapsemme? Nämä virukset tunkeutuvat TERVEESEEN LAPSEEN ja toisin kuin rokote, ne aiheuttavat lapselle vakavan taudin.

Yksi suuri syy lapsettomuuteen on ensimmäistä lastaan yrittävien naisten korkea ikä. Myös tupakointi heikentää hedelmällisyyttä sekä moninaiset gynekologiset syyt, joita ikää myöden valitettavasti alkaa useilla naisilla ilmeentyä. Ylipaino heikentää myös hedelmällisyyttä ja kaiken nautitun keinotekoisen, lisäainepitoisen ruuan ja juoman merkitystä hedelmällisyyteen voimme vain arvailla(limsat ym. huh huh).

Minä olen vastasyntyneen laspeni kanssa joutunut käymään tubikokeissa, koska iäkkäällä sukulaisella todettiin tubi. Selvisimme pelkällä säikähdyksellä onneksi, koska lapsemme oli calmetoitu. Toivottavasti sinä voit olla varma ettet törmää tubipotilaisiin. Sehän on lisääntynyt maassamme koko ajan...

Yhteiskunta voi olla väärässä monesta asiasta-myös rokottamattomuudesta. Lääketehtaat tienaavat miljoonia-niin myös sähkölaitokset... Me olemme aina sen tiedon varassa, joka on sillä hetkellä todettu enemmän paikkaansa pitäväksi ja sitähän rokotusten puoltaminen on. Tutkimusta tekevät myös lääketehtaasta erillään olevat ihmiset ja silti vähemmistö heistä puoltaa rokottamattomuutta. Ainahan näitä vähemmistöjä riittää (natsit, ydinaseiden puolustajat ym.) Mikä vaikute näillä rokotusta vastustavilla on-haluavatko myös he tienata huomioillaan omaisuuden (tutkimusrahoitus) tai ainakin saada julkisuutta.

Ihmiskunta on raadollinen-tavoittelee yleensä omaa etuaan. Niin myös minä, joka haluan säästää lapseni näiltä taudeilta, joita rokotuksilla pyritään suojaamaan. Siksi haastan sinut, joka et anna lapsellesi rokotetta, antamaan myös minun lapselleni jotain-minähän oman toimintani ja "lapseni uhraamisen kautta" säästän myös sinun lastasi ja sinua. Mitä sinä annat "vastalahjaksi"?
Miksi nikkisi on "luomulehmä"?Luomua on rokottamattomuus,ei rokotusmyönteisyys!
 
\Miksi nikkisi on "luomulehmä"?Luomua on rokottamattomuus,ei rokotusmyönteisyys!

[/quote]

Etkö parempaa keksinyt? (Hienoa minä!) Nikkini viittaa imetykseen, silloiseen elämäntilanteeseeni, jos se nyt sinulle on pakko perustella eli asian vierestä siis..
 
ima

Ihmiskunta on raadollinen-tavoittelee yleensä omaa etuaan. Niin myös minä, joka haluan säästää lapseni näiltä taudeilta, joita rokotuksilla pyritään suojaamaan. Siksi haastan sinut, joka et anna lapsellesi rokotetta, antamaan myös minun lapselleni jotain-minähän oman toimintani ja "lapseni uhraamisen kautta" säästän myös sinun lastasi ja sinua. Mitä sinä annat "vastalahjaksi"?
[/quote]

Voi jumalauta ( toi varmaan sensuroitiin ) kultapieni sinä et anna minun lapselleni yhtikäs mitään ja minun eikä kenenkään muun rokottamattoman lapsi tai lapsen vanhempi ole sinulle mitään velkaa. Jos uudet aivot voisin antaa niin antaisin. (siis sinulle)

Tubi asiaa kun kommentoit, kysypä mielipidettä niiltä vanhemmilta joiden lapsi on kuollut calmette rokotuksen takia tai saanut siitä tuberkuloosin ja joutuneet pitkään sairaalakierteeseen pienen vauvan kanssa. Ovatkohan he yhtä onnellisia kuin sinä siitä että antoivat rokottaa.

Hienosti juu osaat kirjoittaa, ehkä vetoaa joihinkin, ja pelästyttää jotkut ketkä asian kanssa kamppailevat. Mutta sorry ei mee läpi tänne. Vitsi sapettaa että sun höhlän jutun takia turhaan kiukustuin, ehkä se oli sun tarkoituskin?

Hyvää elämää
 
ima
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2006 klo 22:08 swerfiel kirjoitti:
ai niin, ja se teoria, joka yhdisti mpr:n autismiin, on kumottu jo ajat sitten. Niiden lasten suolistosta ei ole pystytty osoittamaan tuhkarokkoviruksen antigeeneja tai rna:ta, kuten tämä Wakefield väitti.

Lisäksi vuoden -82 jälkeen 309 autismiin sairastunutta lasta on saanut mpr -rokotteen, ja autismi on ilmennyt tasaisesti 3 päivän ja 12 vuoden välillä ilman mitään kasaumaa suhteessa rokotusajankohtaan.
lainaus rokotusinfon sivuilta:

28.5.2006) Pohjois-Amerikassa tehty Tri Arthur Krigsmanin tutkimus on johtanut Britanniassa vaatimuksiin keskeyttää MPR-rokotteen käyttö. Tutkimusesitelmä pidetään Montrealissa Kanadassa autismikonferensissa ensi viikolla, mutta asian merkitykselliseen vuoksi tuloksia on julkaistu jo nyt. Tutkimuksen kerrotaan tiedotusvälineissä (Sunday Express 28.5.2006) vahvistavan brittiläisen Andrew Wakefieldin epäilyt MPR-rokotteen ja autismin yhteydestä. Tutkimus kattoi 275 lasta ja siinä havaittiin autistisissa lapsissa suolistossa samanlaisia tulehduksia kuin Wakefieldin kahdeksan vuotta sitten kuvaamat. 85 prosentilla 82 näytteenoton kohteena olleista lapsista havaittiin suolistossa merkkejä tuhkarokkoviruksesta tulehtuneessa suolistossa. Britiilääkäri Tri Richald Halvorsen mukaan tulos on uskomattoman vahva vahvistus Wakefieldin epäilemälle yhteydelle, ja MPR-rokote tulisi vetää markkinoilta kunnes sen turvallisuus voidaan varmistaa, etenkin kun turvallisempia ja tehokkaita vaihtoehtojakin on. Daily Telegraphin artikkeli aiheesta (28.5.2006) - artikkelin mukaan tutkimus on jo toinen Wakefieldin epäilyjä vahvistanut, vahvistusta on tullut myös prof. John O'Learyn tutkimuksista vuonna 2002. Daily Mail 28.5.2006 - tutkijat pelkäävät MPR-rokotteen ja autismin olevan yhteydessä
 
Suomessa on kuollut 2000-luvulla rokottamaton lapsi hinkuyskään. Onko sinun lapsesi seuraava?

Esim itärajan puolella on hinkuyskää riittämiin. Johtuneeko naapurimme huonosta rokotusohjelmasta kenties? Eikä sieltä ole pitkä matka tänne.

Suomalaisia rokottamattomia lapsia suojaa ns. massasuoja eli se, että suurinosa lapsista on rokotettu. Terve järkikin sen jo sanoo.

Niin ja kuten täällä joku on aikaisemminkin kirjoittanut lapsiin ei istuteta "kunnon" viruksia vaan heikennettyjä osasia, jotta saadaan vasta-ainetuotanto käyntiin.

Minä rokotan lapseni eikä hänellä tähän mennessä ole mitään tullut kuten ei minullekaan eikä muillekaan lähipiirissä.

No, jos siltä tuntuu niin jättäkää vaan lapsenne rokottamatta. Tarpeeksi kun teitä on niin alkavat vanhat kunnon taudit jyllätä ja siinäpä sitten tulee Darwinin vanha kunnon luonnonvalinta voimaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 19:06 Vieras kirjoitti:
Suomessa on kuollut 2000-luvulla rokottamaton lapsi hinkuyskään. Onko sinun lapsesi seuraava?

Esim itärajan puolella on hinkuyskää riittämiin. Johtuneeko naapurimme huonosta rokotusohjelmasta kenties? Eikä sieltä ole pitkä matka tänne.

...

No, jos siltä tuntuu niin jättäkää vaan lapsenne rokottamatta. Tarpeeksi kun teitä on niin alkavat vanhat kunnon taudit jyllätä ja siinäpä sitten tulee Darwinin vanha kunnon luonnonvalinta voimaan.
Jaa'a, mitähän tähän sanoisi. Pitäisikö tokaista samassa hengessä, että Suomessa on rokotteisiin kuollut ainakin kaksi lasta 2000-luvulla, onko sinun lapsesi seuraava? Ei kai sentään, koska useimmat kuitenkin haluavat käyttää järkeä, jos vain tietoa on saatavilla. Siispä kai tässä tiedon valossa pitäisi tätäkin asiaa koettaa katsoa.

Tarkoitat luultavasti tarkoitat tapausta, josta Kansanterveyslaitos kertoo tiedotuslehdessään vuonna 2001.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2001/10_2001/tartuntatautitilanne_suomessa_-_raportoidut_mikrobiloydokset/

Kyseessä ei ollut hinkuyskä (jota on Suomessakin joka tapauksessa varsin paljon, rokotuksista huolimatta) vaan kurkkumätä. Entäpä sitten rokotusten merkitys tässä tapauksessa? Jutusta selviää: "Eteläkarjalainen vielä rokottamaton imeväinen menehtyi marraskuun lopulla kurkkumätään." Toisin sanoen lapsi oli siinä iässä, että rokotuksia ei vielä ollut tarjottu. Entäpä mistä lapsi oli taudin saanut, valaisisiko kirjoitus sitä? "Lapsen lähipiiriä on tutkittu laajasti ja sama Corynebacterium diphtheriae mitis, joka aiheutti taudin, kasvoi myös rokotetun, oireettoman isosiskon nielusta. " Toisin sanoen rokote ei estänyt isosiskon tartuntaa - tämähän onkin kurkkumädän kohdalla tunnettua, että rokote ei estä taudin leviämistä, koska tiedetään että rokotus ei estä kantajuutta.

Ai niin, entäpä tämä Venäjän "huono rokotusohjelma"? Jos vaikkapa Maailman terveysjärjestön lukuihin on uskominen, on
Suomen rokotuskattavuus on WHO:n karvan verran alle Venäjän
rokotuskattavuuden. Tuhkarokkoa sisältävää rokotetta suomalaiset käyttivät peräti kaksi prosenttiyksikköä vähemmän kuin venäläiset, poliota yhden prosenttiyksikön vähemmän, BCG-rokotuksia yhden prosenttiyksikön enemmän, DTP-rokotteet menivät tasoihin ja Hib-rokotettaan suomalaiset
taas käyttivät prosenttiyksikön enemmän kuin venäläiset Hep B:tään.

http://www-nt.who.int/immunization_monitoring/en/globalsummary/countryprofilesel\ect.cfm

Tarkoituksena tässä vain muistuttaa, että rokotuksiin liittyy kaikenlaisia perusteettomia luuloja ja kaikenlaista tunteisiin vetoavaa hölynpölyä, ikävä kyllä paljolti myös siksi, että rokotevalmistajille ja rokoteammattilaisille on taloudellisesti ja muuten edullista, että asiaa käsitellään enemmän tunteen kuin tiedon ja järjen varassa.
 
olen sun
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 17:11 omena kirjoitti:
jälleen kerran voin todeta että jokainen olkoon mitä mieltä vaan ja ottakoon vastuun lapsistaan kun jättää rokottamatta.
voiohan se olla että joskus rokotukset todetaan tarpeettomiksi mutta siihen asti lapseni saa rokotukset.
en vaan ymmärrä tätä teidän rokotusvastaisten hysteriaa jostain salaliitosta jota lääketehtaat muka pitää yllä.Onko kansanterveyslaitos teistä sitten turha laitos?
kanssa ihan samaa mieltä tästä asiasta!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 10:00 Miuku kirjoitti:
Enkä aio rokottaa lapsiani myöskään sen vuoksi, että suurin osa rokottaa ja siihen painostetaan. Se olisi väärä syy tehdä valintoja.
Jo tästä lauseesta huomaa ettet välitä lapsistasi #&%?$!* vertaa!

[/quote]

Meillä neuvolassa ei ole koskaan painostettu rokotuksiin on vaan kysytty, että annanko rokottaa lapseni? eikä ole kysymyksen jälkeen tullut rokotuksen puolesta/vastaan puhetta, no kaikki kolme lastani on rokotettu!!
 
kysymys
Te jotka ette anna rokottaa lastanne; jos koira puree lasta tai hän kaatuu pahasti niin annatteko luvan jäykkäkouristusrokotukseen. Minä en uskaltaisi olla antamatta.

Ja eikö tuo kurkkumätätapaus osoita, että rokotus kannattaa. Tämä taudinkantaja oli ilmeisesti rokotettu ja hän yllätys yllätys ei sairastunut.

Naurettavaa ajatella jotain suuren luokan salaliittoja. Olisiko isorokko kadonnut melkein kokonaan, jos kansat olisivat vain alkaneet pesemään käsiään -epäilen?

Ja rohkenen myös epäillä venäläisten antamia tietoja WHOlle rokotusohjelmasta vai onko heillä myös yhtä kattava neuvolaohjelma kuin Suomessa, jotta pääsevät "kiinni" kaikkiin lapsiin hirvittävä rokotusase kädessä. Tuskin esim. kymmenien tuhansien katulapsien vanhemmat ovat yltäneet viemään lapsensa elämän alkutaipaleilla rokotettavaksi jos ruokkiminen ja vaatettaminenkin on ylivoimaista.

Jokainen tekee kuten haluaa, mutta jos teitä vastustajia on tarpeeksi, niin käy kuten täälläkin on mainittu: laumasuoja rakoilee ja vanhat kunnon taudit pääsevät valloilleen. Eikä esim. tuo jäykkäkouristus ole mikään vaaraton lastentauti.

Niin ja jos autismilla ja rokotteilla olisi selvä yhteys, niin luulisi jokaista koululuokkaa kohden olevan yksi autistinen lapsi. Kuinkakohan monta heitä on Suomessa? Täällähän pitäisi olla autismiepidemia. Varsinkin kun tuolla toisessa viestiketjussa joku oli bongannut sujuvasti elokuvasta autismin todennäköisyyden 1:116 rokotteiden jälkisairautena. Kyllä aika paljon olisi autismia liikenteessä tuolla todennäköisyydellä.
 
saisiko vielä linkin tuolle väitteelle, että Suomessa on rokotukseen kuollut kaksi lasta ainakin 2000-luvulla? Olisi kiva tietää onko kyseessä vaan kaupunkilegenda vaan oikein kirjoihin ja kansiin pistetty todennettu syy-yhteydellä varustettu tapaus. Vai tekivätkö diagnoosin paljon kirjallisuuttaa lukeneet vanhemmat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 07:01 vierailija kirjoitti:
saisiko vielä linkin tuolle väitteelle, että Suomessa on rokotukseen kuollut kaksi lasta ainakin 2000-luvulla? Olisi kiva tietää onko kyseessä vaan kaupunkilegenda vaan oikein kirjoihin ja kansiin pistetty todennettu syy-yhteydellä varustettu tapaus. Vai tekivätkö diagnoosin paljon kirjallisuuttaa lukeneet vanhemmat.
Esim. http://fi.wikipedia.org/wiki/BCG-rokote
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2006/nro_5-6_2006/bcg-rokotteen_haitat_lisaantyneet_valmisteen_vaihtumisen_myota/
http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/bcg_html

Tuosta Kansanterveyslaitoksen tiedotuslehdestä ilmenee tosin vain jälkimmäinen, uuden rokotteen aiheuttama kuolema - ensimmäinen on ilmeisesti BCG-yleisinfektion nimellä tuohon merkitty. Virallinen paikka tarkistaa asia on Lääkelaitoksen lääkehaittarekisteri, sieltä nuo löytyvät, itse asiassa yhteensä neljä kuolemantapausta BCG-rokotteesta haittoja saaneiden lasten kohdalla, joista siis kahdessa on kiistaton syy-yhteys rokotteeseen. Aiheesta lisää myös esim.

http://www.rokotusinfo.fi/yhd/kirjeenvaihtoa/mielipide_060601_html


 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 07:01 vierailija kirjoitti:
saisiko vielä linkin tuolle väitteelle, että Suomessa on rokotukseen kuollut kaksi lasta ainakin 2000-luvulla? Olisi kiva tietää onko kyseessä vaan kaupunkilegenda vaan oikein kirjoihin ja kansiin pistetty todennettu syy-yhteydellä varustettu tapaus. Vai tekivätkö diagnoosin paljon kirjallisuuttaa lukeneet vanhemmat.
Miltäköhän mahtaa noi kaupunkilegenda-väitteet tuntua senkin kuolleen vauvan äidistä kuka tällä palstalla kirjotti!!!!!!!?????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 06:57 kysymys kirjoitti:
Niin ja jos autismilla ja rokotteilla olisi selvä yhteys, niin luulisi jokaista koululuokkaa kohden olevan yksi autistinen lapsi. Kuinkakohan monta heitä on Suomessa? Täällähän pitäisi olla autismiepidemia. Varsinkin kun tuolla toisessa viestiketjussa joku oli bongannut sujuvasti elokuvasta autismin todennäköisyyden 1:116 rokotteiden jälkisairautena. Kyllä aika paljon olisi autismia liikenteessä tuolla todennäköisyydellä.
Autismiepidemiastahan kyllä maailmalla kovasti puhutaankin, koska esiintyvyys on kasvanut.

Sen verran täytyy lisätä, että eihän edes autismin ja rokotteiden selvä ja kiistaton yhteys (jos sellainen joskus tulevaisuudessa osoitettaisiin, tällä hetkellä ei ole osoitettu) välttämättä tarkoita, että jokaista koululuokkaa kohti olisi autistinen lapsi. Ei haitta välttämättä ole noin yleinen - nykyisten lukujen mukaan autismispektrin häiriöiden esiintyminen on selvästi tuota vähäisempi, vaikka kasvussa onkin ollut. Muistaakseni tosin esim. Kaliforniassa on esitetty laskeviakin lukuja joiden jotkut tutkijat ovar arvioineet olevan yhteydessä rokotteiden elohopean käytön merkittävään vähentämiseen.

Kaikkihan on kiinni siitä, kuinka yleinen haitta autismi mahdollisesti on. Jos autismia esiintyy vaikka tuo 1 per satakuusitoista lasta, eihän tuon mukaan autisteja olisi kuin yksi per korkeintaan 3,6 koululuokkaa, jonka maksimikoko taitaa olla 32.

Suomalaisten lähteiden mukaan autismin esiintyvyys eri lähteiden ja seutujen ja arviointiaikojen mukaan on esim. 1-2 per tuhat syntynyttä tai 3,1-6,7 per kymmenentuhatta, joka tarkoittaa väliä yhdellä per viisisataa syntynyttä .. yhdellä per yli kolme tuhatta syntynyttä.

USA:sta taas löytyy esiintyvyyslukuna tautivirasto CDC:stä (liittovaltion keskusvirasto) luvuista tosiaan tuo yksi per 166 syntynyttä, tosin sielläkin esitetään vaihteluvia lukuja, vaihtelu menee 1 per 500 .. 1 per 166 - tosin tässä puhutaan eri asiasta kuin Suomessa, koska tähän on laskettu mukaan kaikki autismi-spektrin häiriöt (mm. myös asperger ja PDD-NOS).

Suomalaislähteitä:

http://wwwedu.oulu.fi/sampo/97-98/vaka/cumu/psykopaatit/autismi.htm
http://www.cc.jyu.fi/~tehuovin/soveltavaliikunta/keskushermosto.htm

CDC-lähde:

http://www.cdc.gov/ncbddd/autism/asd_common.htm
 
vier
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 10:23 vierailija kirjoitti:
Kaikkihan on kiinni siitä, kuinka yleinen haitta autismi mahdollisesti on. Jos autismia esiintyy vaikka tuo 1 per satakuusitoista lasta, eihän tuon mukaan autisteja olisi kuin yksi per korkeintaan 3,6 koululuokkaa, jonka maksimikoko taitaa olla 32.
Sori, se olikin 166 eikä 116, eli jos Suomessa autismispektrin häiriöiden esiintyvyys on samaa luokkaa kuin USA:ssa, niin näitä esiintyy Suomessa yhdellä lapsella per noin viisi maksimikokoista koululuokkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 10:33 vier kirjoitti:
Sori, se olikin 166 eikä 116, eli jos Suomessa autismispektrin häiriöiden esiintyvyys on samaa luokkaa kuin USA:ssa, niin näitä esiintyy Suomessa yhdellä lapsella per noin viisi maksimikokoista koululuokkaa.
Jaahas, siinä elokuvasta kertovassa lainauksessa olikin näköjään kuitenkin sitten 116. Veikkaanpa että oikea luku jota elokuvasta muistellaan on kuitenkin 166, ihan sen vuoksi että se noilla viranomaisillakin on ja myös koska edustaa tasalukuesiintyvyyttä n. 60 per 10 000.

Elokuvan alkuteksteissä muuten esitettiin sellainenkin luku, että Britanniassa esiintyvyys olikohan koulua aloittavissa vai alle kouluikäisissä oli "nykyään" (eli varmaankin elokuvaa tehtäessä) yksi per 80 lasta. Eipä tämäkään luku vielä yllä yhteen per koululuokka.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2006 klo 09:00 vieras kirjoitti:
tipuflunssaan sairastuvia voidaan ennustaa paremmin kuin säitä... Itse en rokotusta halua, en koko tiputautiin usko, siis sen leviämiseen. Mutta onneksi olen pystynyt rokotuttamaan lapseni tappavalta tuhkarokolta!
Että ihan näin tappava se tuhkarokko on :LOL:
Itse olen tuhkarokon sairastanut,ja elossa vielä,tiesitkö että mpr-rokotteesta voi tulla täsmälleen samat oireet kun oikeassakin taudissa?Paitsi että mpr-rokotteesta voi tulla kolminkertainen sairastuminen kun ehkästää komea eri tautia elävillä bakteereilla(siis rokote sisältää näitä kyseisiä tauteja mitä sillä ehkästään).On sitten lapsella tosi ihana olla jos rokotteesta tulee tuhkarokko,sikotauti ja vihurirokko samaa aikaa,ei se lastasi ainakaan vahvista.
Sitä paitsi nämä lastentaudit,mitä me itse ollaan sairastettu ja suurin osa hengissä varmasti,ollaan sairastettu ne hiukan myöhemmässä iässä kuin 1,5v,ja silloin lapsen oma puolustusmekanismi vahvempi,1,5vuotiaan puolustusimmuuni on epäkypsä,ja jos tauti rokotteesta tulee on se niin pienelle rankempi.
 
mutsi3
Ei se tuhkarokko niin kauhea tauti olekaan.....vaan sen jälkitaudit. Esim. neurologian oppikirjoista voi lukea useasta tuhkarokkoviruksen aiheuttamasta sairaudesta. Näin jmös useiden muiden rokotettavien sairauksien kanssa, itse tauti ei eina se pahin. Esim. aikuisiällä sairastettu sikotauti voi aiheuttaa kivestulehduksen mikä suurella todennäköisyydellä aiheuttaa miehen lapsettomuutta.
 
En voi todellakaan ymmärtää vanhempia, jotka jonkun lukemansa kirjan tai nettilähteiden perusteella jättävät lapsensa rokottamatta. Itse ainakin hyväksyn sen tosiasian, että en pysty ottamaan asiasta niin hyvin selvää, että voisin olla varma, että rokottaminen ei kannata. Täytyy siis luottaa asiantuntijoihin ja suosituksiin. Olen itse saanut rokotteista sivuvaikutuksia, kuten erittäin korkeaa kuumetta, hengenahdistusta yms. mutta sekään ei kyllä muuttanut mielipidettäni. On ihan varmasti tapauksia, joissa rokotus aiheuttaa jotakin haittavaikutusta, mutta näinhän on kaikkien lääkkeidenkin kanssa. Toivottavasti rokottamattomuus ei Suomessa leviä, niin että täällä alkavat taas jyllätä hinkuyskät ja kaikki muut todella vaaralliset taudit. Ne vanhemmat, jotka jättävät lapsensa (ja itsensä) rokottamatta ottavat mielestäni aikamoisen riskin ja mitä hatarammin perustein. Eivät saa kyllä sympatioitani (vanhemmat siis, lapset kyllä).
 
Meillä kans 1 rokotettu (ikävä kyllä) ja 2 rokottamatonta lasta. Uteliaisuus rokottamattomuutta vastaan heräsi,kun 3kk:n rokotus aiheutti lapselleni hirveät krampit ja kouristelut. Ahmin tietoa kaikkialta, ja tulin siihen tulokseen, että ei enää anneta rokottaa ketään.

Ajatelkaa nyt itsekin; TERVEESEEN ihmislapseen piikitetään ties mitä aineita! Tarkoitus on varmasti ollut alunperin hyvä, mutta kun nykyään pitäisi KAIKKI taudit välttää rokotuksilla, ei mitään saisi sairastaa. Rokotukset vaan vesirokkoon ja ripuleihin yms. Mistä ihmeestä se vastustuskyky vahvistuu,jos ei sairastelusta? Tietysti ravinto ym. myös vaikuttavat. En nyt tarkoita,että on musta jotenkin mukavaa tuo lasten sairastelu enkä toivo lapsilleni tauteja, mutta olen kuitenkin sitä mieltä,että osa noista taudeista kuuluu LUONTAISESTI lasten immuniteetin kehitykseen.

Olishan helppoa,jos joka tautiin olis piikki, jonka ottamalla välttää kaiken maailman sairaudet, mutta voiko se todella olla noin yksinkertaista? Kyllä kolikolla on yleensä se kääntöpuoli.
 

Yhteistyössä