Romantikon sydän pirstoutui hetkessä...

... Löysin sattumalta vaimoni vanhan päiväkirjan ja sitten uteliaisuuttan sitä menin selailemaan (=virhe ?) - enkä ollut uskoa sitä tekstiä, jota siellä luki.

Kaikesta päätellen vaimoni on viettänyt (vähintäänkin)varsin kevytkenkäistä opiskeluaikaa/nuoruuttaan vielä hetki ennen kuin tapasimme.Tuosta hänen menneisyydestään minulla ei ole ollut tietoa aiemmin. Nyt en oikein tiedä miten päin olla - luulin, että me olimme olleet toisillemme rehellisiä myös menneisyyden suhtten ja nyt tuntuu uskomattoman pahalta/ petetyltä :(

Jos meillä ei olisi lapsia niin marssisin suoraan ovesta ulos :mad: En usko, että voin enää koskaan luottaa häneen.
 
... Löysin sattumalta vaimoni vanhan päiväkirjan ja sitten uteliaisuuttan sitä menin selailemaan (=virhe ?) - enkä ollut uskoa sitä tekstiä, jota siellä luki.

Kaikesta päätellen vaimoni on viettänyt (vähintäänkin)varsin kevytkenkäistä opiskeluaikaa/nuoruuttaan vielä hetki ennen kuin tapasimme.Tuosta hänen menneisyydestään minulla ei ole ollut tietoa aiemmin. Nyt en oikein tiedä miten päin olla - luulin, että me olimme olleet toisillemme rehellisiä myös menneisyyden suhtten ja nyt tuntuu uskomattoman pahalta/ petetyltä :(

Jos meillä ei olisi lapsia niin marssisin suoraan ovesta ulos :mad: En usko, että voin enää koskaan luottaa häneen.
No menneet asiathan eivät tarkkaan ottaen sinulle kuulu, ellei vaimo niistä halua kertoa. Enkä oikeastaan tiedä, mitä väliä sillä on, kenenkä kanssa, kuinka paljon ja millaista elämää puolisolla on ennen ollut. Mutta jonkinlainen näkökulma tähän ongelmaan varmaan avautuu siitä, että onko vaimo suoraan valehdellut lähimenneisyydestään, kun olet sitä kysynyt?

Jos vaimo on kertonut vaan osatotuuden, niin sitten voi tietysti kysellä lisää. Toisaalta nyt päiväkirjan luettuasi olet reiluuden nimissä hieman heikoilla jäillä, vaikka tietäisitkin tarkkaan, mitä asioita hiillostaisit ja saisit ehkä vaimon valehtelemaan.

Viime kädessä kuulostaa vaan siltä, että vaimosi ei ehkä ole kaikista ylpeimmillään noista vuosista. Asian voisi harkita jätettävän ihan vaan silleensä. Mitä enemmän paskaa tökkii tikulla, niin sitä enemmän se haisee...
 
Niin, ehkäpä vaimosi on halunnut säästää sinua likaisilta yksityiskohdilta? Enpä itse ainakaan ole vaimolleni kaikkein pahimpia nuoruusvuosien sekoiluja viitsinyt kertoa, voisi saada "sisimmästä olemuksestani" väärän kuvan joidenkin känniörvellysten takia.
 
Saahan jokaisella menneisyys olla, eikä jokainen välttämättä halua puhua rakkalleen kaikista hurjista sinkkuvuosista ja niiden aikaisista panoista. Luulisi sinun olevan entistä iloisempi rakkaasi sitoutumisesta juuri sinuun, onhan hän näinollen jättänyt yhden yön suhteet ja muut aiemmat sekoilut elämästään pois? Hän on vain yrittänyt säästää sinua turhalta mielipahalta, ehkä jopa hävennyt aiempaa elämäntyyliään, kun ei ole puhunut asioista. Sinuna jättäisin asian sikseen, enkä alkaisi kaivelemaan menneitä. Saatat saada asian esiin nostamisella enemmän vahinkoa, kuin hyvää aikaan.

Meillä olemme puhuneet hyvin avoimesti mieheni kanssa molempien menneisyydestä. Oikeastaan olisi ehkä jopa parempi, ettemme tietäisi toistemme edellisistä suhteista ja niiden aikana tapahtuneista pettämisistä mitään. Näin olisimme voineet alusta asti rakentaa keskinäisen luottamuksemme puhtaalta pöydältä. Toisaalta taas näistä asioista suoraan puhuminen voi jossain määrin jopa lisätä luottamusta. Tuskin mieheni kertoisi pettäneensä edellisiä kumppaneitaan, jos aikoisi niin minulle tehdä. Ainakaan minä en aio niin hänelle tehdä, vaikka olenkin jokaista edellistä miestäni pettänyt. En tiedä, mutta näillä mennään. Sori, meni vähän ohi aiheen. Kaikkea hyvää kuitenkin teille, älä ota turhaa stressiä tuollaisista asioista! =)
 
SPS
Tämähän on jo vanha ketju, mutta minäkin kommentoin silti. Itsellä on käynyt vähän kuin ap:lla, joskaan ei sanatarkasti eikä luottamuspulaa sentään ole.

Minunkin naiseni oli puheidensa mukaan elänyt lähes nunnana pari vuotta eronsa jälkeen. Sitten sattumien ja yhteisten tuttujen kautta käykin ilmi lyhyitä suhteen alkuja ja yhden yön panoja useampia...

En nyt odotakaan, että kukaan kaikista panoistaan tiliä alkaa tekemään, enhän minäkään ole kaikkea kertonut. Mutta en käsitä miksi esim. jossain muutaman kk:n seurustelusuhteessa miehen kanssa tehty mökkimatka piti valehdella äidin kanssa tehdyksi jne? Ei kai sellaisesta voi uusi kumppani mieltänsä pahoittaa, mutta valehtelemisesta kyllä voi.

En ole asiaa puheeksi ottanut enkä ota ja luotan kultaani 100%. Sillä varauksella tottakai, mitä nyt naisen kuin naisen kanssa pitää ottaa huomioon.
 
Joo tää nyt on vanha ketju mutta kommentoinpa silti kun tätä näkökulmaa ei täällä ollut. Eli tosiaan exä kävi päiväkirjaani lukemassa ja sitten vielä kehtasi tulla itkemään jostain mitä siellä oli lukenut. Mielestäni jos on niin epäluotettava ja huonon itsetunnon omaava ääliö, ettei tajua ettei toisen yksityisiä päiväkirjoja saa mennä ilman lupaa penkomaan niin sitten kannattaa varmaan vaan elää niiden asioiden kanssa mitä sieltä on sattunut salaa lukemaan. Niitä juttujahan ei ole kenenkään muiden silmille tarkoitettu, niitä ei ole kaunisteltu, ne ovat vuoropuhelua itsensä kanssa.

Todella typerää. Tuliko mieleen että naisesi kannattaisi lähteä kävelemään jollei teillä olisi lapsia? Olet selvästi todella epäluotettava ja epävarma tyyppi :p Rumasti tehty, hyi hyi.
 
SPS
Ongelma on vain ja ainoastaan sen, joka toisen yksityisyyteen sekaantuu. Jos uteliaisuus voittaa moraalin, niin sitten on syytä, kuten ihme otus kirjoitti, vain elää sen tiedon kanssa. Menneistä ei ketään voi syyttää, joten urkkijan on syytä niellä harminsa.

Silti kannattaa muistaa, että maailma on pieni ja moni asia voi tulla ilmi ihan vahingossa. Kaikkea ei tosiaankaan tarvi kertoa, mutta valehteleminen asioista on todella syvältä, se on loukkaavaa ja voi lisäksi johtaa hyvinkin noloihin tilanteisiin. Nimimerkillä anopin kanssa mökkeilyn mukavuuksista jutellut ;)
 
Me ollaan mun miehen kans kerrottu toisillemme lähes kaikki entiset seurustelu jutut jo ihan alkuvaiheessa. Välillä oon ite miettiny oliko se loppujenlopuks ees tarpeellista tai hyödyllistä? Mut mä ite halusin tietää mun miehen menneisyyden ja tietenki kerroin omani. Reilu peli.
 
  • Tykkää
Reactions: SPS

Yhteistyössä