Rosenlewin pyykinpesukoneen omistajat!!

  • Viestiketjun aloittaja Tyhmäkin vielä
  • Ensimmäinen viesti
Tyhmäkin vielä
Onko kenellekään Rosenlewin RTT 1250 päältätäytettävää pyykinpesukonetta?

Missä tässä koneessa sijaitsee nukkasuodatin? En itse löydä koneesta mitään luukkua missä tämä voisi olla. Poistosihdin olen puhdistanut, mutta missä nukkasuodatin?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
http://www.rosenlew-kodinkoneet.fi/node117.aspx

Toimiikohan tuo linkki - siellä käyttöohjeita

Tuosta linkistä kun laittaa malliin rtt1250, niin meillä on se ensimmäinen niistä. Jos joku osaisi nyt auttaa paremmin?
 
ap
Tuon olen lukenut jo useamman kerran tänään, mutta ei siitä apua ole. Poistosihdin olen puhdistanut, mutta nukkasuodatinta en ole löytänyt vaikka konetta on käännelty ja väännelty. Pohjastakin yritettiin jo katsoa..
 
ap
Juu koneen rungossa sisällä on kyllä poistosihti. Mutta ei varsinaista nukkasuodatinta. Tarvisi saada koneen rungon pohjalta vähän vettä pois, mutta ilmeisesti se käy vain avaamalla poistopumpun? Tosin en tiedä mikä se pumppu tuolla on..
 
kinda same problem
itse omistan kanssa rosenlew rtt 1050, ja halusin pohja veden pois koska se näytti likaiselta. Meni kyllä vähän säätämiseksi. Mutta löysin ainakin itselleni ratkaisun.

Eka:
Oma ongelmani olikin erillainen mitä luulin. Poistosihtin alla näytti olevan hyvin likainen vesi. Mutta se olikin pieni 4cm(leveys)x12cm(pituus)x4cm(syvyys) lokeron likaiset pinnat, jonka päällä oli vettä. Veden voi ottaa pois, mutta se on vähän hankalampaa, joten suosittelen tiskiharjalla, talouspaperilla tai jollain tavalla sen pinnat puhtaaksi ilman veden poistamista. En tiedä mutta en usko että ne likaiset pinnat olisi muutenkaan paljon haitanneet.

+ vesi on kuulema hyväksi sinne. Pitää hajun ok:na. Ja se tulee sinne joka pesukerran jälkeen.

Toka:
Siinä kun testailin niin selvisi 2 mahdollisuutta miten tukkeutuman voisi korjata (riipuen mikä on oikeasti ongelma).
1.
(vähän niinkuin PC kotelo) ruuvaa takanta vasemman puoleisen seinän 4 ruuvia irti. Ottaa sen pois. Sit mulla oli musta pieni pumppu, jossa ihonvärinen virta systeemi. Se vieressä pitäisi tulla viemäri veden letku. Ruuvaa pumppu irti, tästä alkaa valumaan vettä pois, itse säilyketölkillä otin veden pois häiritsemästä minua (tähti ruuvimeisseli tyyppi, onnistu itselläni sopivan kokoisella tasapää ruuvimeisselillä), vedä virtalähde pois (sivuilla pikku pihdin pitää kiinni), ja se on pumppu on yksi mahdollinen syy miksi lähtevä vesi ei lähde pesukoneestasi
(en tiedä miten testata toimiiko se vai ei)
Vie lähimpään Rosenlew valtuuttamaan huoltamoon (saavat tietää mallin), niin voit ostaa uuden 40e

http://www.rosenlew-kodinkoneet.fi/Support/Service-Centers/

tai sit viemäriputki on tukossa. (suosittelen testaamaan ennen kuin ostat uuden pumpun)

2.
Nyt kun olet ottanut pumpun pois. Ota viemäriputki pois lavuaarista (tai sieltä missä se sinulla on kiinni) (tässä vaiheessa tulee luultavasti vettä jommasta kummasta putken päästä) ja puhalla/laita vettä putkeen ja katso tuleeko se pumpun viereisestä paikaista lävitse (puhaltamalla ei huulia kiinni putkee, or you will get aids) jos tulee, niin viemäriputken pitäisi olla ok.
 
"Tepa"
Rummun pohjalta pitää avata suojaluukku,jonka alla nukkasihti sijaitsee. Ohjeen mukaan nukkasihti pitäisi nostaa pois paikaltaan puristamalla siinä olevia nipsuja,Eipä vaan ole onnistunut,missähän vika?
 
vierailija
Onko kenellekään Rosenlewin RTT 1250 päältätäytettävää pyykinpesukonetta?

Missä tässä koneessa sijaitsee nukkasuodatin? En itse löydä koneesta mitään luukkua missä tämä voisi olla. Poistosihdin olen puhdistanut, mutta missä nukkasuodatin?
siinä ei ole nukkasihtiä itse jouduin avaamaan ja ottamaan koko pumpun pesän irti jonka sisällä on nukkasihdin tapainen ristikko, kyseinen konemalli ei sovellu lapsiperheelle jossa pitää pyörittää joka päivä, ennemin sinkuille joilla jo nukkasihdin täyttämiseenkin menee useita vuosia
 

Yhteistyössä