Runosmäki turku

turussa vaan ei turkulainen
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Uittamo, Luolavuori, Harittu, katariinanlaakso noi on ainaki hyviä alueita ja niitä sontapäitä mahtuu ihan jokapaikkaan mukaan.

Julkinen liikenne toimii hyvin Turussa.
Tähän vielä lisäisin, että itse asmme luolavuoressa, ei ole autoa ja ihan loistavasti ollaan viihdytty ja kulkemaan päästään hienosti ilman ongelmia bussilla/pyörällä/kävellen joka paikkaan! Itse asuin ennen martissa, jota pidin ihan tarpeeksi kaukana keskustasta, enkä olisi halunnut yhtään muttaa kauemmas, mutta tätä aluetta en ole katunut! Toki seuraava muutto tapahtuu marttiin.. sitten joskus.. :)
Ulkopaikkakuntalaisena olen pitänyt martin alueesta ehdottomasti eniten!
 
Runosmäki on....no, se on Runosmäki. Suuri ja ei kovin kaunis alue. Palvelut on kyllä kaikki lähellä, ja bussiyhteydet mitä loistavimmat (kuten lähes kaikkialla Turussa). Levotonta ja vähemmän levotonta. Moni siellä viihtyy, minä en sinne halunnut, vaikka alue tuttu onkin (kävin siellä lukion, vietin kaiken vapaa-aikani siellä asuvan poikaystäväni luona, moni kaverini asui/asuu edelleen siellä ) sillä mulle se on "väärällä puolella kaupunkia".

Me viihdytään Haritussa. Täällä tosin on taloja jonne en muuttaisi kirveelläkään, mutta meidän nurkkaus pellon laidassa metsän vieressä on rauhallista. Uittamo on kiva, Ispoinen samoin, Petrelius ja Luolavuori myös. Martti, Katariina, Korppoolaismäki ja Kurjenmäki on myös alueita joissa voisin asua mielelläni.
 
"Retu"
Itse olen asunut runosmäessä monta mooonta vuotta, eri taloissa tosin mutta kuitenkin. On vanhoja ihmisiä sekä nuoria, mutta todella kuollut paikka...tuskin näet montaa ihmistä jos kävelet alueen läpi. Talot joissa itse olen asunut ovat kaikki olleet hyviä, olen asunut myös aurinkolaaksossa eikä siinäkään paljon valittamista ole. On myös hyvät kulkuyhteydet, keskustaan ja länsikeskukseen menee bussit ja pysäkkejä on todella paljon. Löytyy myös k-kauppa, sale, r-kioski, 2 tarhaa, kampaaja, 2 pizzeria paikkaa, pubi, lukio, ala-aste ja tietenkin ylä-aste.
 
"Lili"
Itse oon kuullu aika paljon huonoo runosmäestä, kaverilta nyysittiin autosta kaikki mitä irti lähti ja vähän levotonta paikoin. Tietty onhan siellä vanhainkoti ja jokaisella huonolla alueella asuu oma osansa lapsiperheitä muttamutta... Lauste ja varissuo ainakin semmosia mitä en suosittele, perno oli ihan ok (messukeskuksen läheinen alue, ei pernon keskus; siellä aika paljon tämmöstä juoppo/narkkariväkee vaikka sielläkin ne lapsiperheet yms). Moisio ja ylimaaria o kauempana keskustasta, mut oma mies asunut koko iän siellä, ja nyt itse asunut jo jonkin aikaa, tykkään tosi paljon, kauppa ja apteekki ihan lähellä ja julkisetkin kulkee ihan ok, paaaljo lapsiperheitä ja harvemmin mitään kovin kummosta juopposakkia nähnyt. Sit päiväkoti ja koulukin moisiossa ihan lähellä kaikkee. Hintataso sit taas kyl vähän kalliimpi, kalliita on myös hirvensalossa sen tiiän, se on kuulemma hyvä alue.

Sanotaan et ne paikat turussa mis on halvinta, siel on aina omat ongelmansa, tietyillä alueilla. Esim. Tällä vuokralla mitä nyt maksetaan sais varissuolta aika hulppeen asunnon :) mut se nyt o paikkana alka täys...... En sano mikä. Pelotti ihan ku meni äitiysneuvolaan sinne, vaikka lausteella asui silloin... Ja lausteella parkkipaikallamme parit veitsitappelut kokeneena en kyl sinne lähde takas (lue; seurannut sivusta)
 

Yhteistyössä