Ruotuun ja raskaaksi eli laihduttavat kuumeilijat **2015-2016**

Täytyy kyl myöntää, etten osannu ees aatella et lapsen hankkiminen ottaa henkisesti välil näin koville.. elin jotenki siinä ajatuksessa että pillerit ku jättää pois nii hups vaan ja oon raskaana... mut johan tässä on yritetty jo yli puol vuotta..

Jotenki jääny kaikki liikuntakin... ja tekis mieli vaan möllöttää kotona ettei vahingossakaan nää ketään raskaana olevaa...
Joudun varmaa hullujen huoneelle ennenku tärppää :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Kylläpäs oli tutunkuuloista tekstiä :D Ihan samaa oloa itsellä välillä. Ajattelin että hups vain olisi puolessa vuodessa raskaana, mutta eihh. Reilu vuosi nyt mennyt. Tosin nyt viimeiset kaksi kiertoa on olleet saman pituiset kuin ennen pillereitä, jos tuo sama linja jatkuu niin tosiaan vuoden jälkeen kuin sormia napsauttamalla on kierto palautunut. Se ehkä luo semmoista uutta toivoa :)

Mutta omaa napaa kai, tosiaan olen aika hiljaiselolla täällä. Luen kyllä aina kun joku kirjoittelee jotain :) On vähän oma motivaatio syksyn pimeyden ja sateiden sekä työväsymyksen takia taas jälleen hukassa. Nyt on kyllä kauhea palo lähteä taas liikkumaan, pitäisi vaan saada selko onko flunssa alkamassa vai ei niin ei heti tarvitsis jäädä pois ryhmäliikuntatunneilta.. Mieskin tahtoisi että "kiinteytyisin". Ilmaisi mun takamuksen selluliitistä sillei nätisti että appelsiini-iho alkaa elää taas .. :D Minun jääräpäinen pääkoppani kyllä on sitä mieltä, että mitään en aloita ennen kun tuo toinenkin alkaa tehdä jotain, tai edes alkaa hillitä syömisiään sitten. Mutta taitaa oma sisäinen tahto ja palo mennä edelle..!
 
Heippa hei! :)

Joko on Haaveilia(ko) tehnyt testin?!?!

Ja noihin ajatuksiin samaistuu täysin! Ja se pettymysten kirja kun muutaman vuoden yritysten jälkeen lähdettiin hoitoihin. Tottakai sitä odotti että eka siirtohan se tottakai tärppää! Kappas, ei tärpännyt viideskään :( näinkö tärppää kuudeskaan saati sitten mitä seuraavalla kierroksella saadaan saaliksi kun mennään lyhyen kaavan mukaan? Ja näin pois päin. Ja kaikki tuntuu tosiaan vaan sikiävän ympärillä. Ja oman äidin vihjailut vieressä. Jee! (n) jos muuta en ole oppinut niin tosiaan sen, että lapsia ei tehdä. Niitä saadaan. :love:

Mutta liikkumisen suhteen oon päässyt eteenpäin! (y) ei ole vielä huimia muutoksia, mutta veden juonti on noussut huimasti. Latasin puhelimeen sovelluksen juonnin seuraamisen tukemiseksi. Päivän tavoite 2800-3000 ml. Nyt viikon ajan on aina tavoittert täyttynyt! :) jumppailutkin olen ja crosstrainerilla polkenut. Ulos ei oo päässyt flunssa, sateiden ja lumimyrskyn takia. Tekosyitä joo, mutta ei oo huvittanut :D
Tsemppiä muillekkin! (y)
 
No tässähän nyt kävi niin, ettei mitään testiä tarvinnut edes tehdä ku menkat alko torstaina :cry::cry::cry:

Muutama päivä meni taas masennellessa ja mässätessä... ja tottakai pohtiessa että mikä mussa on vikana...
Ilmotin jo miehellekin että unohdetaan koko homma, et ei se onnistu kuitenkaan.. mut mies sit vähä analysoi ja kaivoi sen mun pahimman pelon esille kysymällä että haluunko lopettaa yrittämisen vaan sen takia että pelkään etten oikeesti voisikaan saada lapsia... Ärsyttävää kun mies osuu oikeaan (n) mut sitähän se on.. mitä useempi "epäonnistuminen" niin sitä suuremmaks mun pelko kasvaa siitä että mitä jos en koskaan voikkaan olla äiti :(

Joo, eihän me olla yritetty ku vasta toukokuusta asti, mutta silti... Mikä siinä on että toiset tulee VAHINGOSSA raskaaks ja toiset ei tuu vaikka kuinka yrittäis ja käyttäis kaikki vippaskonstit ja muut avut... epäreilu maailma.. :eek:

Ihana love- kuulla että joku jaksaa liikkua ku itseä on jotenki suunnattomasti laiskottanu (n)
Just kaverin kans puhuttii lapsiasiasta ja se käski mun vaan koittaa elää ajattelematta asiaa, et hänellä se oli ainaki auttanu.. eli kai sitä ois itseensä keskityttävä ja ootettava sitä ihmettä tapahtuvaks.. ja pitäs lakkaa laskemasta sitä menkkojen alkuakin nii ei tulis sitä mietittyä :oops:

Mut joo.. jos seuraavassa kierrossa olis parempi tuuri (y)
 
Haaveilija(ko) oon niin pahoillani sun puolesta! :cry: mut tosiaan onhan tuo aika lyhyt aika.. varsinkin jos hormonaalinen ehkäisy on taustalla. Silloinhan voidaan puhua vuosien odottelusta :cry: ja tosiaan sit epäreilua et toiset raskautuu pillereitä käyttäessäänkin.. ja jos tosiaan tuloksia ei synny niin kannattaa harkita tosiaan lääkäriä, enkä nyt tarkoita että hoitoihin suoraan, vaan siellähän sitten tutkitaan kilpirauhasen liika-/vajaatoiminnnat ym. mitkä yleensä vaikuttaa naisen raskautumiseen.

Mutta tosiaan yrittäkää ottaa rennosti! Tiedän et se on lähes mahdotonta, mutta silti. Ja toinen, aamuseksi. :D joillakin sekin on auttanut. Ja kolmas, joissakin hoitotutkimuksissa on selvinnyt kun mies on antanut 2 näyttettä siemennesteestä lääkäreille (yksi "nyt" ja toinen tunnin päästä), että enemmän liikkuvia ja "voimakkaampia" siittiöitä on ollut siinä tunnin jälkeen annetussa näytteessä. Eli silloin on ollut aivan uudet ja tuoreet kaverit liikenteessä :D joillakin klinikoilla on kuulemma ihan tapana että mies tekee tyyliin hommat eka kotona ja tunnin päästä näyte klinikalle :) mene ja tiedä sitten. Mutta miksi ei kokeilla? Eihän siinä mitään menetä että tunnin välein peittoa heiluttaa.. ;)

On täö munkin liikkuminen ollut aika mitätöntä.. mut josoa se taas tästä pikkuhiljaa :whistle:
 
No meillä e-pillerit jätettiin pois jo tammikuussa, mut käytettiin kumia viel toukokuun alkuun asti, kunnes sekin sitten jätettiin pois..

Kai sitä pitäs joka päivä aamuin illoin heilutella peittoa, nii ois ehkä toivoa :ROFLMAO:

Kattelin just raskauskeijun sivuilta, että sieltä sais kyl tilattua jos ja vaikka minkälaisia hedelmällisyys ja sperma testejä... Mietin et jos ne vähentäis mun stressiä olettaen että ne näyttäis hedelmöittymisen olevan edes mahdollista ja että miehenki nesteet olis kunnossa..

En tiiä, ehkä mä vaan ressaan ja mietin tätä asiaa liikaa... Pitäs antaa vaan olla ja elää miettimättä.. en ymmärrä miks se on niin vaikeeta (n)

Mut eikai se auta ku nostaa pää pystyyn ja lähteä kohti uutta kiertoa (y)
Jos joulu sais vaikka ajatukset muualle :LOL:
 
Haaveilija(ko) kannaattahan sitä kokeilla jos siltä tuntuu :) ite vaan tosi skeptisesti suhtaudun noihin hedelmällisyystestihin netissä, tai siis eihän sitä tietää voi ennenkuin kokeilee, mut siis et onks ne vain kanssa et vastaus on joko pos tai neg..? Et testi ei kerro jos hedelmällisyys ok alentunut.. meilläkin vika on siinä että miehen simpat ovat normiin nähden hitaampia ja liikkuvuus on muutenkin huonompi. Lääkäri sanoi joskus ettei näe syytä miksei onnistuisi normaalistikin :unsure:

Mutta tottakai se mieltä helpottaa saada tietää missä menee :) kannattaa kokeilla jos ne ei sen kalliimpia ole kuin lekurin testitkään (y) käutätkös jo foolihappoa? Jos et suosittelen! (y)

Liikkuminen taas jäänyt, mutta mitään sokerijuomia en ole juonut ainakaan viikkoon! Oon ihan ihmetelly ettei tee ees mieli. Vettä sen vajaa 3L päivään juon ja sit toki liikun kun pystyn. Nyt taas flunssa jyllää päällä niin ei paljoa uskalla..
 
Hei taas pitkästä aikaa!
Onkos täällä minkälaisia uutisia? :)

Päätin nyt joulun ajan olla poissa täältä palstalta ja keskittyä vaan joulun laittoon :)
Nyt kun joulu om onnistuneesti juhlittu voi tänne taas palata

"Joulustressissä" oli se hyvä puoli ettei kerenny kuullostelemaan oman kropan jokaista pistosta ja nipistystä ja vasta eilen tajusinkin katsoa kalenteria että koskas ne menkat pitikään tulla.. ja tänäänhän niiden olisi tarkoitus alkaa.. ei kyllä ole (taaskaan) yhtään sellanen olo

Eilen käytiin vähä iltaa viettämässä kaveriporukalla ja mun juomiset töksähti puoleen toista lasilliseen... ei vaan menny alas.. tuli ihan sellanen ähky olo, ihan ku olis juonu laatikollisen siideriä :D ja taksissa kotiinpäin oli siinä ja siinä ettei tarvinnu pyytää taksia pysähtymään ku tuli niin huono olo.. mut sit koitin järkeillä että ehkä se johtu siitä ku en oo juonu pitkään pitkään aikaan... :whistle:
Ja onhan täs huonoa oloa vaihtelevasti ollu ja vatsa ihan jumissa, mut nekin yritin järkeillä sillä ku joulun aikaan syö vähä eritavalla..
Koitan olla nyt ajattelematta sitä että jokainen tuntemus viittais mahdolliseen raskauteen :whistle:

Mites teillä muilla sujuu? :)
 
Haaveilija(ko) uu jännää, josko kuitenkin nyt olisi teidän vuoro?! :love:

Tänne ei mitään uutta, edellisen kierro(kse)n kemiallinen laittoi kropan sekaisin :(:mad: menkkoja ei ole näkynyt, viikon tuhrutteli rusehtavaa ja välillä aavistuksen punertavaa mutta siinä se. Testi kuitenkin nega. :unsure:

Liikkuminen on ollut työstressin ja kiireiden takia nollassa, mutta jospa tass tässä jaksaisi itsensä kuriin laittaa. Paino edelleen shailee sen 3kg puitteissa, välillä alaspäin välillä ylöspäin. Eli aika tasaisesti paino oysyy samassa.. mulla oli ennen hoitojen aloitusta sama, ihan sama miten terveellisesti/epäterveellisesti eli niin paino pysyi samoissa lukemissa mutta sitten ekan muniskasvatuksen pam! Melkein 10kg kuukaudessa lisää (n) ja se ei puolestaan lähde kulumallakaan. Tai sitten en vain yksinkertaisesti saa itsestäni irti sen vertaa että saisin painoa alemmas.

Meillä pitäisi tammikuussa alkaa seuraava kierros jolloin kyytiin lähtisi tämän ekan icsin viimeinen alkio. Toisaalta aiak pelottava ajatus. Vaikka kunnallisella on vielä se kaksi hoitoa jäljellä. Mutta jso niistä ei saakaan kuin yhden alkion? Eihän edellisen kahdeksankaan tarranneet (n) mutta sitä ehtii murehtia myöhemmin.

Tulehan Haaveilija(ko) sitten testitulosta ilmoittamaan! Mä pidän niin sulle peukkuja (y)(y)
 
love- toivotaan että kroppasi normalisoituu tai nega muuttuisi positiiviseksi (y)

Täällä ei vieläkään näy menkkoja ja eilen ku join pari kuppia kahvia oli siinä ja siinä etten joutunu oksentaa :sick: ja yleensä voin juoda vaikka pannullisen ilman mitään tuntemuksia :p

Hirveesti oon nähny unia siitä että odotan tyttöä :LOL:

Testiä en tosiaan vielä oo tehnyt.. pelottaa jos siinä ei olekaan kuin yksi viiva :(
Tänää töissä olin ihan varma että menkat alko ku jotain lirahti housuun, mut vihdoin ku pääsin vessaan sain todeta että pelkkää valkkaria, onneks (y)
Ei tunnu toi valkkarin tulo lakkaavan ollenkaan.. joka päivä sitä tulee ja normaalia enemmän...

Mies lähti just kauppaan ja pyysin sitä kyllä tuomaan raskaustestin et jos vaik uskaltaisin testata :p

Naureskelin tänää itsekseni että pakko mun olla raskaana ku en tuntenut suunnatonta kateutta raskaana olevaa työkaveria kohtaan :D:eek::whistle:

Mutta kai se testi ois tehtävä viimeistään perjantaina ku jään lomalle (y)
 
Mä oon sivusta seuraillut tätä ketjua edelleen, ja nyt jännittää Haaveilija(ko) sun puolesta! Mitä testi sanoi?

Lovelle suunnattoman suuret pahoittelut siitä että pikkuinen ei pysynytkään mukana. Positiivista kuitenkin että yritti kovasti, ehkä seuraava on sitten teille tarkoitettu ja jaksaa pitää kiinni ja kasvaa. :cry:

Mun viime kevään/kesän kuntoilun tulokset on nyt nollattu. Oon ihan sohvaperuna ja lihonu kaiken takasin mitä sillon sain karistettua. Se oli varmaan se kun se juoksu oli mulle the laji, ja nyt kun juoksun joutu jättään niin ei oikein oo keksinyt muuta yhtä kivaa tilalle. Plus että sen pahoinvoinnin kourissa ei mikään liikunta kiinnostanut. Aattelin koittaa josko sitä innostuis uimisesta, ja joogakurssi alkaa ens viikolla. Ehkä se taas tästä! (y)
Laihduttaa en siis enää yritä, mutta tarvis selkää saada parempaan kuntoon että se ei alkais prakaamaan... Tsemppiä kaikille kaikkiin ponnisteluihin mitä ootte joutuneet käymään läpi!
 
Pientä tilanne päivitystä :LOL:
Eli siis nyt mennään 36/32, eli menkat neljä päivää myöhässä pidemmän kierron mukaan.. Oon tehny myt neljä testiä, kaikki negoja, mut menkkoja ei vaan näy eikä kuulu ja lemppari hommaa on täl hetkel on nukkuminen, voisin vaan nukkua kaikki päivät... valkovuotoa lorahtelee välil siihen tyyliin et oon varma menkkojen alkamisesta, mut ei näy... mahaa nippailee välillä, mut oikeestaan muita oireita ei täl hetkel ainakaa oo...
Ekan testin tein CB:n digitaalisella, tosin iltapissasta ku mies vaatimalla vaati.. eilen ilta tein taas yhen rfsu:n halpis liuskatestillä, siinä oltiin miehen kans näkevinämme hyvin haalea viiva ja tänää sit tein aamulla kaks rfsu:n testiä ja niihin ei meinannu kumpaankaan tulla edes kontrolliviivaa, nii en tiiä voiko niihin oikein luottaa...

Tänää mennään kyl apteekist hakee muutama testi ja testailen niillä nyt sit muutaman päivän päästä jos menkkoja ei tuu ja jos edelleen näyttää negaa nii sit soittelen gynekologille tms...

Turhauttavaa tääkin on ku ei menkkoja mut ei plussaakaan... :cautious:
 
Haaveilija(ko) voi kuinka jännä!! :eek::confused::oops::whistle::love: toivottavasti se ois nyt sitä itteensä! Oon kuullut kanssa että rfsu:n testit on hanurista, ettei niihin kannata paljoa luottaa (samaa olen huomannut rfsu:n ovisliuskoissa). Pregcheck on tähän asti ollut tosi hyvä samoin apteekin omat. (y) tules ilmoittelee kuinka käy! :love:

Maya123 harmillista että oit joutunu jättää juoksun :unsure: mun pitäis taas päästä siihen kiinni.. :p tuo uinti kuulostaa kivalta! Ja miksei joogakin, en itse vaan oo mikään jooga-fani. Onko muuten kaikki menny niinkuin pitää ja kuinka pitkällä nyt olitkaan? :love:
 
Tein tänää aamulla CB:n testin ja ihan puhdas nega... ja menkat nyt sit 5 päivää myöhässä.. TURHAUTTAAAA :(
Aattelin et jos ens viikon viel oottelis ja sit soittelis lääkäriin et mikä mahtais olla vialla..
Vai voisko johtua ovuloimattomasta kierrosta, et menkkoja ei näy ja testit negaa?

Harmittaa miehenkin puolesta ku on niin innoissaan ja odottaa.. osti mulle eilen vauva lehdenkin :unsure:

Mut alan kyl olee sitä mieltä että tää epätietoisuus on oikeesti pahempi ku se että menkat alkaa ku silloin sentää tietää heti että ei oo tärpänny..
 
Näin uuden vuoden kunniaksihan sitä sitte menkat alko.. Kevyesti 6 päivää myöhässä.. En oikein tiiä onko pettynyt vai helpottunut olo, riippuu ehkä että miten asiaa ajattelee.. Tää kierto tais nyt sit olla se ovuloimaton. No tietääpä nyt ainakin ettei tarvi tulevalla laivareissulla keksiä koottuja selityksiä juomattomuudelle..
Ja just laitoin tilaukseen foolihapot jos niitä alkais popsimaan ja ois vissii ihan hyvä kiinnittää nyt viel huomioo tohon ruokavalioon ja painoon. Toukokuussa sit lääkääriin soittoa jos ei siihen mennessä oo tärpänny ku sit ois se vuosi yritystä takana..

Toivotaan nyt tälle uudelle vuodelle parempaa tuuria meille yrittäville ja plussaa odottaville ja onnea raskautuneille!
 
Haaveilija(ko) voi ei :( on tosiaan voinut olla ovuloimaton kierto tai sit vain myöhäinen ovulaatio joka venytti kiertoa. Testailitko ovulaatiota menneessä kierrossa? Koska jos oot bongannu sen niin luulis sitten myös olleen.. mä muistan ton ajan omalta osaltakin.. hoitojen alussa saattoi menkat olla myöhässä 14vrk ja olin niin raskaana et melkein varailin jo tyyliin neuvolaa, mut ei. Testi puhdasta negaa ja sit alkoikin se vuoto. Korkealta tuli pudottua. Nyt päätin että laitan kaiken uskon ja toivon tähän viimeiseen pakkaspalleroon jotta se olisi se meidän.
Kannattaa varautua lääkäriin soiton yhteydessä, varsinkin jos kunnalliseen meinasitte, että asuin paikasta riippuen jonot voi olla puolesta vuodesta ylöspäin. Paitsi en tiedä riippuuko jonot tehtävästä hoidosta... oon kuullut että ainakin ivf/icsi onnjonotettavia hoitoja, mutta inseminaatioista en tiedä. Yksityisellä ei luulisi jonoja olevan, onhan ne niin turkasen hintavia :confused: mutta toivon sydämeni pohjasta ettei teidän tarvitse lääkärille soitella vaan pienokainen ilmoittaisi tulostaan ennen sitä! :)
 
Kiitos love- tsempistä :)

Kyllähän tää nyt loppujen lopuks harmittaa ku ne menkat tuli ku oltiin jo ihan varmoja että oon raskaana.. Mieskin jo höpötti kokoajan siitä ku oon raskaana ja kyseli koska on eka ultra yms.. Ekaa kertaa näin miehessäkin suuren pettymyksen menkoista.. Syytteli eilen varmaa kokopäivän itteensä siitä kuinka on huono mies ku ei saa mua raskaaksi.. :( tuntu pahalta kattoa vierestä toisen murhetta ku mikään puhe ei tuntunut piristävän.. Lupasin sit miehelle et kunhan menkat on ohi nii soitan e-neuvolaan ja varaan ajan papakokeeseen ja juttelen samalla tästä lapsihaaveesta ja jos ne vaikka osais sanoa että näyttääkä kaikki päällisin puolin olevan kunnossa :)
Koitan nyt vaan olla stressamatta tästä asiasta ku tuntuu että toi menkkojen myöhästyminen toi uutta toivoa että raskaus onnistuu ihan luomusti :)

Plussatuulia nyt kaikille <3
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Haaveilija(ko) voi kuinka jännä!! :eek::confused::oops::whistle::love: toivottavasti se ois nyt sitä itteensä! Oon kuullut kanssa että rfsu:n testit on hanurista, ettei niihin kannata paljoa luottaa (samaa olen huomannut rfsu:n ovisliuskoissa). Pregcheck on tähän asti ollut tosi hyvä samoin apteekin omat. (y) tules ilmoittelee kuinka käy! :love:

Maya123 harmillista että oit joutunu jättää juoksun :unsure: mun pitäis taas päästä siihen kiinni.. :p tuo uinti kuulostaa kivalta! Ja miksei joogakin, en itse vaan oo mikään jooga-fani. Onko muuten kaikki menny niinkuin pitää ja kuinka pitkällä nyt olitkaan? :love:
Joo juoksu jäi jo ihan alussa kun jostakin syystä paikat kipeyty siitä heti alkuun. Mutta ehkä siitä innostuu sitten taas kesällä uudestaan! Muuten kaikki on mennyt todella hyvin ja nyt mennään viikoissa 22+4. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Täällä nyt taas uuden kierron kanssa jännäillään, että kuinka käy :)
Harmittaa vaan ku en tost viime kierrosta bongaillu sitä ovista, mut jos täst kierrosta taas :)

Soittelin tänää itelle papa-koe aikaa, et näkee onko kaikki ok siinä :)
Samalla sit juteltiin meijän vauvahaaveista ja aikarajaks saatiin nyt touko-kesäkuu, et jos siihen mennessä ei oo tärpännyt niin sitte lähettävät lapsettomuustutkimuksiin.. Kuullosti jotenki pelottavalta, mut nyt toisaalta osaa olla pelkäämättä ku tietää että apu tulee kesällä jos sitä ennen ei oo tärpänny..
Ei se varmaan auta muu ku miehelt aina vaikka väkisin housut pois ja hommiin :LOL::whistle:

Tässä ollaan pientä elämäntaparemonttiakin taas aloteltu :)
Vetäsin kylmiltään koiran kans sellasen 7km lenkin nii kyllä tuntu seuraavana päivänä jaloissa :D
Ja tuli käytyä tossa tansseissakin nii löyty vissii jotain uusia ja kadonneita lihaksia senkin homman jälkeen :rolleyes: et ehkäpä tää taas tästä :) ja tieto lapsettomuushoidoista laittaa viel enemmän tsemppaa ton painon kanssa, mikä on salaa hivunnu jo 82kg.. jotenki mulla on vaan itelle sellanen ajatus päässä että mitä jos oon vaan liian iso ja sen takia homma ei onnistu, ku kyllähän se on tiedossa, että ylipaino vaikeuttaa raskaaksi tuloa.. (n)
 
Haaveilija(ko) hienoa että oot saanut liikuttua! Minä kovasti huomenna taas aloittamassa lenkkeilyä :rolleyes: katoin yhen leffab missä joku juoksi jossakin koko ajan ja itelle tuli hirvee "juoksukuume" :D ja muutenkin mahtavaa että pääsette eteenpäin (y) toivon edelleen ettei teidän tarvitse tälle hoitotaipaleelle astua, tai jos joudutte niin toivon että se olisi mahdollisimman lyhyt. Tää on välillä aikamoinen henkinen helvetti jos näin saa sanoa..
Itse olin eilen aamulla että mitä himputtia ja melkein pompin riemusta, vuoto alkoi! :) pääsen siis varaamaan seuraavaa aikaa kohti alkionsiirtoa. :)
 
Jaahas, voisin minä tännekin itseni pyörittää. :LOL:

Meillä yritystä takana jo kohtapuoliin kolmisen vuotta, joskin yrittäminen on ollut aika hiljaista, ku itsellä ei niistä varmaan kahteen vuoteen ole ollut kauhean kummoista omaa kiertoa/ovulaatioita. Joulukuussa aloiteltiin viimein hoidot, eka kierto letroilla juuri takana (menkat alkoi tänään ja ainakin oli viime vuoden eka tikuin todistettu ovulaatio, vaikka folliultrassa vähän laihalta näytti). Nyt mennään sitten maaliskuulle pelkän metformiinin voimalla, jos sillä saataisiin kiertoa tasaantumaan, kun tuo PCO viimein ihan diagnosoitiin. Ollut se varmaan jo teini-iästä saakka (aina olleet epäsäännölliset kierrot + silloin räjähti ylipaino päälle), mutta ei ole virallisesti tätä ennen "todennettu". Maaliskuussa siis kontrolli metuista ja jos ei oo ollut niillä selkeää apua niin pistetään taas letroja naamaan kaksinkertaisella annostuksella.
Lisäksi aloitin myös thyroksiinin, koska kilppariarvot mulla olivat vähän niin ja näin. Viitearvojen sisällä kyllä, mutta TSH ihan siellä ylärajalla (3,6).

Ja ylipainoa siis itselläni juuri tällä hetken sellaiset +30kg normaalipainon ylärajaan, mutta ajattelen itse hommaa pienemmissä palasissa. Ajatuksissa olisi, että ennen kolmekymppisiä olisin normaalipainossa eli semmoiset 3,5 vuotta olisi aikaa tiputella. Oon tehnyt itselleni ihan suunnitelmat jossa on pikkuisia ja isoja tavoitteita, näillä tavoitteilla pitäisi olla siellä normaalipainossa 2,5 vuoden päästä...eli raskaudelle olis siinä just sopivasti vuosi tilaa. :rolleyes:

Ja painonpudottelumetodini on VHH-ruokavalio (+ noi metut, mutta ne nyt on vaan tukena jos ovat). Olen nyt ollut kohtapuoliin kolmisen kuukautta tällä ruokavaliolla ja sellaiset 4,5 kiloa on lähtenyt. Hitaasti, mutta varmasti. En halua stressata enkä vetää liian tiukaksi, ei ketokarppaamista mulle siis. Hiilarit karkeasti jossain 50g:n nurkilla.
Metodini on ollut lähinnä se, että olen jättänyt perunan, pastan, riisin pois ja leipääkin vältän (korkeintaan aitoa ruista tai sitten teen itse, mutta en ole koskaan ollut mikään kauhea leivänpuputtaja). Vältän ylimääräistä sokeria, mutta en kyttäämällä kyttää. Paljon kasviksia, täysrasvaisia maitotuotteita ja lihoja, kananmunia. Voita paistamiseen, kookosöljyä teehen, MCT-öljyä käytän salaatinkastikkeisiin tai ihan extraneitsytoliivia. Sen semmoista. Hedelmiä ja marjoja silloin tällöin enemmän tai vähemmän. Herkkuna tummaa suklaata tai karppileivonnaisia yms. Juhlat erikoisjuttuja, mutta koetan olla vetämättä läskiksi.

Koetan nyt tosin ottaa itsestäni kunnon ryhtiliikettä tässä taas tännekin kirjoittamalla, kun nyt on joulusta mennyt pikkuisen liian löysin rantein. Lähinnä tullut vähän pitsaa ja karkkia syötyä, että taitaa kolmannen kuun rajapyykki jäädä plussan puolelle heh hups.

Kauhea mikä romaani, pahoittelut! :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Tervetuloa mukaan valonkantaja! Hiljaa hyvä tulee, vai miten se nyt menikään!

Täällä ollut aina taskusta koko viime vuoden loppupuolella, mutta nyt vihdoin itseä Niskasta kiinni ja hommasin 3kk jumppakortin. Ekat treenit takana ja tuskaa se on kun tuntuu ettei millään taivu tai jaksa ees yrittää, mutta pakko! Olkoon on paras motivaatio!
 
  • Tykkää
Reactions: love-
Tervetuloa uudet mukaan :)

Täällä on nyt koitettu mahdollisimman terveellistä ruokavaliota ja koiran kans on rämmitty pellolla umpihangessa ja taloremonttia tehty niin ahkeraan etten oo osannu ees ajatella et multa löytyy noin paljo lihaksia jotka voi kipeytyä :D

Ovista oon koittanu tästä kierrosta bongata, mut jostain syystä joka testi on näyttäny yhtä haaleeta viivaa jo vissii 5 päivän ajan.. viiva ei vahvistu eikä haalene.. Aikasemmin on ihan selvästi viiva aina vahvistunu siihen asti et ovis on ollut, mut nyt näyttää yhtä haaleeta kokoajan.. outoa o_O
Mies jo pisti tekee raskaustestinki ku käyttäydyn kuulemma ihan niinku oisin raskaana, mut negaahan se testi näytti, niinku tiesinkin, mut saipa mieskin mielenrauhan..

Tuntuu et alkaa itselle tulee ahdistus ku mies puhuu niin paljo siitä että jos olisin raskaana yms, tulee sellanen olo että aiheutan hänelle joka kerta pettymyksen ku menkat alkaa :(
Kun vaan oppis olee ajattelematta koko asiaa :ninja:

Love- miten siellä sujuu?
Voin jotenkin kuvitella tuon riemusta hyppimisen tunteen kun vuoto alkaa, ku sit taas tietää missä mennään ja miten edetä :)
Tsemppiä uuteen kiertoon (y)
 
Haaveilija(ko) Sama täällä, tuntuu että aiheuttaa miehelle pettymyksen kun ainavaan ne menkat alkaa.. itse iskin vyön alle viimeksi ja sanoin et siihen tarvitaan kaksi ja oikeeseen aikaan. Meillä ollut vähä hiljaista oviksen aikoihin.
Jumpassa jaksanut hyvin käydä, Jee! Tänään kp.23/26 alamahassa tuntuu outoa, vähän niinku särkee ja kahvi närästää usein. Maksamakkara himo yllätti tänään kesken päivän ja oli pakko hakea töiden jälkeen.. :ninja:
 
Haaveilija(ko) se osaa aina yllättää miten niitä lihaksia voikaan löytää :D yleensä vielä sellaisista paikoista mistä niitä ei uskoisi löytävän :D täällä elellään päivä kerrallaan kohti kontrolliultraa. siis sitä missä katellaan missä kierto on menossa ja tehdäänkö mahdollista siirtoa tähän kiertoon. :) huomenna pitäisi ovistestipaketti käydä jostakin isommasta kaupasta matkaan, pitää testi tehdä aamulla ennen polia. Mikä aina ihmetyttää suuresti, kun testipakettien ohjeissa suurimmaksi osaksi sanotaan että mieluiten 10-20 välillä ja ei ekaan aamuvirtsaan ja sit saattaa aika polille olla tyyliin 8 aamulla :confused:kaipa nekin ohjeet vain viitteellisiä.
Noihin sun haamuviivoihin, ootko tehny testit joka päivä suunnilleen samaan aikaan ja ollut sen 2-4h juomatta ennen testiä? Ettei ois vaan laimea virtsa syynä? Kovasti tsemppiä remonttiin ja terveellisen elämän ylläpitoon (y)

susanmaaria hienoa että oot jumpassa jaksanut käydä! (y)
Saako kysyä oliko teillä miten pitkä yritys jo takana? En muista ootko jo jossain väliin maininnut, minä ja mun laho pää.. :rolleyes:
 
Juu kyllä niitä lihaksia löytyy ties mistä, kun kipeytyvät. ;)

Ehkä minäkin vihdoin alan aktivoitua täällä ketjussa. Mies on hankkinut salikortin, niin ehkä motivaatio liikkumiseen tulee nyt itsellekin kun hänkin alkaa liikkua ja varmaan tulee sitten vähempi syötyä kaikkea moskaa :) miehen aiempi Ei mun tarvii vielä tehdä mitään-asenne alkoi siiss tympiä ja oon jättänyt taas liikkumisen. Oon kyllä vetänyt flunssakierrettä miehen kans jo pitkään, että kohta varmaan pitää tehdä pusulakko :D
 

Yhteistyössä