Rv 22+2, oudontuntuiset kädet + sormesta katkennut verisuoni ? :O

  • Viestiketjun aloittaja mäh888
  • Ensimmäinen viesti
mäh888
Eli siis kädet puutuilee, kipuilee tai muuten vaan tuntuu "puulta" usein. Lisäksi tänään huomasin nimettömästä, että verisuoni katkennut (tms) , vähän sormuksen yläpuolella ehkä n. sentin kokoinen sininen viiva ja vähän kovahko siitä... :O :( ei kai voi mikään veritulppa olla??? :( :O Mutta nää kädet, sormet ym..kokoajan pitää liikutella jne, kun tuntuu niin veltolta, kipeiltä, puutuneilta tms.. en osaa edes selittää kun ei ole aiemmissa raskauksissa sellaista ollut! Kohtalontovereita, rauhoittelua? :p
 
zurp
Lienee raskaudesta johtuva rannekanavaoireyhtymä. Vaaraton mutta nihkeä vaiva, itse en pystynyt raskauden loppua kohden nukkumaan kun kädet puutui ja pisteli ja jumitti.
 
zurp
mulla oli kyllä nimenomaan molemmat kädet ihan tuskaisen puutuneet, aamuisin en saanut käsiä nyrkkiin ennen monen minuutin verryttelyä, ja kipeää teki. Turvotusta oli tosi vähän, mutta just sen verran että hermot rannekanavissa jäi puritusksiin.
Se suoni saattaa olla ns. suonikohju eli pinnallinen laskimotulehdus, eli ei vaarallinen, ikävä vain. Kuulostaa ihan perinteisiltä raskauvaivoilta, ja helle kun lisää turvotusta ni lisää varmaan oireita.
 
Mulla oli kanssa todella kipeät ja puutuneet kädet loppuraskaudessa, aamuisin jouduin hieromaan niitä kuuman veden alla jotta pystyin esim sormia taivuttamaan. Helpotti muutama viikko synnytyksen jälkeen.
 

Yhteistyössä