Rv 5+ ja esikoinen

Moikka moi ! Joo eli mentiin lastetunajan yli 41+3 ja tiistaina 21.7 illalla puol kympinmaissa kävin pötköttelemään ja sit kuulu tosi kovaan ääneen naps ja kerkesin miehelle sanoa että kuulitko ja sit tuli kova kiire vessaan ku rupesi lapsivedet valumaan.. tätä ennen tuntui lievää 5min. Välein menkkamaista jomotusta ja lapsivesien jälkeen alkoi kunnolla tuntumaan. Pari tuntia jaksoin kotona kärvistellä ja sit matka kohti sairaalaa. Sairaalassa sain kipulääkettä että pystyin nukkumaan ja keräillä voimia.. aikalailla torkkumista se oli. 4 aikaa yöllä pyysin epiduraalia kun rupesi käymään niin kipeäksi ja niin taivas aukeni ja sain nukuttua vaikka kutitti ihan sikana se lääke:D oksitosiinia sain siinä samalla ja paikat aukeni tosi nopeasti, joten olin vähää vaille 10 valmiina ponnistamaan ja siitä se homma lähti.. järkyttäviä supistuskipuja tuli ja lisää epiduraalia vaan ja ponnistusvaihe kesti 39min. Ja koko synnytys 12h 59min:) sujuva synnytys oli eikä jääny traumoja.. teemme varmasti sisaruksia ihanalle pienelle pojallemme. Hänen mittansa olivat 49cm ja 3250g. Nyt poika on vähän yli kaksiviikkoinen ja käytiin ottamassa ihania vauvakuvia muistoksi kuinka ihana pikkuinen hän on :) paljon on opettelua mutta nyt rupee ymmärtämään mitä poika tahtoo milloinkin. Imetyskin sujuu mainiosti ja tämähän tuntuu roikkuvan tississä jatkuvasti.. tälläkin hetkellä hehe :D semmosta tänne kuuluu ^^
 
Kiva kuulla, et kaikki meni hyvin! Joo, ne kivut oli aika järkkyjä, mut kyllä niistä onneks selvis suht.hyvin! :) mä en sitä epiduraalia ees kerenny saaha, mut ilokaasua imin senkin edestä ! :D tuntu sillon ainakin auttavan! Mun synnytys kesti pikkasen päälle 8h ja ite ponnistus vaan 12min.. Tuntuki aika nopeelle! Mulla ei imetys onnistunu tai maitoa ei tullu ku vähän ja ei auttanu mikään konsti! :| Mut korvikkeella kasvanu kovasti, keskiviikkona oli 2kk neuvola ja paino 5660g ja oli melkein 58cm pitkä! :) Ristiäiset on saatu alta pois eli nyt vaan nautitaan näistä ihanista ilmoista mitkä tuli vihdoin!!! :) Nopeesti kaikkeen uuteen on tottunu ja alkaa ymmärtää mitä se vauva vaatii.. Miten teillä nukutaan?
 
  • Tykkää
Reactions: pirpana86
Meillä nukutaan nykyään hyvin kun poika kasvanut.. aluksi oli vain lyhyitä tirsoja ja sit syömään, mut nyt nukutaan se 2-3tuntia ja sit heräillään syömään. Yötkin menee hyvin että noihin aikoihin herää syömään ja sitten jatketaan unia. Mulla tuota maitoa kyllä tulee.. vähän liikaakin että tässä vois ruokkia toisenki vauvan vaikka :D meillä oli tänään neuvola.. poika saanut reilussa kolmessa viikossa kilon painoa lisää ja pituutta 4cm.. kovaa kyytiä nämä pienokaiset vaan kasvaa:) oletko aatellut sisaruksia pienelle jossain vaiheessa? Aateltiin että yhden tai kaksi vielä tässä pyöräyttäisi kun on sen aika .. :)
 
Meillä kaveri vetää parhaillaan 6tuntia unta putkeen, mut yleesä 4h ja sit syödään! :) Kumpa jatkus samanlaisena eteenpäinki! No joo, mä olisin valmis toiseen.. En toki vielä, mut jossain vaiheessa, mut miehellä on 2 lasta ennestään ja kuulema kiintiö täynnä :D mutmut, jospa mä suostuttelen sen! ;)
 

Yhteistyössä