Rv 7+ ja vuoto

Olen käynyt varhaisultrassa rv 7+1, siellä näkyi alkio joka vastasi rv 6+3. Neljä päivää myöhemmin alkoi niukka vuoto joka muuttui pian kirkkaaksi vereksi, vuotoa tuli siteeseen asti, kuitenkin niukempana kuin normi kuukautiset. Pääsin päivystykseen ja siellä lääkäri teki tutkimuksen sekä ultrasi. Mitaksi hän sai 6+6 tai 7+0 ja syke näkyi hyvin. Ei osannut sanoa mistä veri tuli ja kun yritin kysyä onko menossa kesken niin vastasi että voi olla että on tai voi johtua muustakin. No vuoti muuttui pikkuhiljaa rusehtavaksi ja illalla loppui lähes kokonaan. Seuraavana päivänä oli niukkaa ruskeaa vuotoa jota tuli siteeseen asti ja iltaa kohti taas hiipui. Tänään vuotoa on taas tullut (nyt siis kolmas päivä putkeen) toistaiseksi rusehtavana mutta määrällisesti samanlaisena kuin eilen. Kipuja ei ole. Onko kellään kokemusta tämmöisestä? Pää hajoaa kun mietin onko keskenmeno tulossa ja tiedän että se selviää aikanaan mutta tämä on kamalaa! Maanantaina olen menossa ultraan ja siellä varmaan jotain selviää jos ei vuoto muutu sitä ennen runsaammaksi. Onko tässä vielä toivoa?
 
Mulla oli rv 5-6 kolmena päivänä (ei perättäisenä) ja taas rv 9 tiputteluvuotoa. Oikein ensin lorahti joko pönttöön tai housuihin, mut sen jälkeen tosiaan vain tiputteli rusehtavaa vuotoa, kunnes loppui kokonaan. Kävin ultrassa sekä rv 6 että 9 ja vauvalla oli kaikki hyvin ja sydän sykki. Kätilö näki rv 9 jonkin varjon mun kohdussa jota epäili vereksi, mutta se ei koskaan vuotanut ulos. Mikä lie. Kätilö ei osannut sanoa, mistä vuoto johtui, ehkä valemenkat? Mutta sanoi että se on yleistä, ja sitten pitää olla huolissaan jos vuotoon liittyy kipua.

Nyt ollaan jo 20+3 eli täysin vaarattomia oli nuo vuodot! Toivottavasti sullakin
 
Mula ensimmäisessä raskaudessa tuhrusi rv4-9 joka päivä. Ultrassa kävin rv6 ja rv8, molemmissa kaikki hyvin. Ekassa jo lääkäri näki pienen läntin kohdun seinämässä, minkä sanoi aiheuttavan tuhrua/vuotoa. Kohdun seinämät on valtavassa muutoksessa näin alussa, hiusverisuonistot helposti rikkoutuu ja vuotaa. Myös limakalvot on herkillä, että jopa reipas kävely/seksi/yms vastaava voi aiheuttaa vuotoja paljon herkemmin alkuraskaudessa kuin normaalisti.
Nyrkkisääntö lienee, etä jos ei ole kipuja eikä menkkoihin verrattavaa vuotoa niin kaikki on varmasti ihan hyvin.
Valitettavasti kuitenkin vain aika kertoo mikä kunkin naisen alkuraskauden vuodon lopputulema on.
 

Yhteistyössä