Rypäleraskaus

aranka
Hoi Tiuku!Tarkennan muuten vielä edellistä kirjoitustani syövän pelon osalta.Vuoden ajan hoitojen päättymisestä pelkäsin siis kaikkia mahdollisia syöpiä paitsi istukkasyöpää;kun sairaus on hoidettu kunnolla,se ei uusi.Tosin uusissa raskauksissa on hieman suurentunut rypäleraskauden mahdollisuus( ja sitä kautta istukkasyövänkin) mutta riski on otettava jos haluaa unelmansa toteutuvan.Eipä tule tavallisesti ajatelleeksi että lapsen saaminen voi oikeasti osoittautua aivan pirun vaikeaksi projektiksi.Onneksi sanotaan ettei salama iske kahdesti samaan paikkaan.
Olin sairaalaseurannoissa vuoden,jonka jälkeen sain raskautumisluvan.Keskenmenoissa vaadin kaavinnan lääkkeellisen tyhjennyksen sijaan että kaikki varmasti tulee ulos ja kuukauden kuluttua otettiin verestä hcg-arvo.Raskauksien ajan kävin sekä neuvola-että lääkäriseuronnoissa yksityisellä klinikalla,en siksi että sairaus olisi vaatinut sitä vaan siksi että podin luottamuspulaa kunnalliseen sektoriin.Yksityisellä syynejä on muutenkin vähän eri intensiteetillä kuin kunnallisella,joten ultrassakin kävin useaan otteeseen, 4d:kin tehtiin.Raskauden alkukolmanneksella tarkistettiin hcg:n pysyvän normaalilla tasolla ja ultratessa lääkäri tarkasteli erikoisesti istukkaa.Synnytyksen yhteydessä istukka pantiin kokonaan patologille,eli otettiin PAD ja kuukauden kuluttua otettiin taas hcg.Siinä kaikki,ei siis kummempia.
 
Täällä taas, pitkästä aikaa!

Aranka: Kiitos kun kerroit seuraavien raskauksien seurannasta. Minun on annettu ymmärtää että nuo tulevat raskauskontrollit olisivat paljon dramaatisempia, siis yhtä vahtimista ja tulkintaa. Mutta kiva kuulla, ettei se olekaan niin hysteeristä -on varmaan mahdollista peräti nauttiakin raskaudesta, eikä koko ajan pelätä :heart:

Rita: Olen tosi pahoillani että jouduitte taas pettymään :'( Halusin niin kovasti uskoa, että olet kuin oletkin raskaana, että puolisollenikin jo kerroin että odotettavissa lienee iloisia uutisia. En matkalla ollesani päässyt sähköpostin ääreen, joten puolisoni kävi täältä katsomassa viestisi ja käymässämme tragikoomisessa keskustelussa kertoi että "ei se Rita varmaan ole raskaana, joku terveydenhoitaja tai joku oli käynyt niillä kotona ja tarkastanut" (olit kirjoittanut jotain sen suuntaista että täti kurvasi paikalle -ja miehen mielessä täti edusti aivan konkreettisesti terveydenhoitajaa...) Vaikkei epäily ja pelko kokonaan hellitäkään, niin aina sitä nähtävästi jaksaa uskoa ja toivoa parasta -ja sitten saa pettyä, kun se täti kuitenkin tulee. Olisi siis puolensa siinäkin, että suhtautuisi kaikkeen kovin kyynisesti ja pessimistisesti; eipähän ainakaan odottaisi liikoja ja jouttuisi pettymään. Ei vaan, tottapuhuen, kyllähän valoisa mieli varmasti on vähintäänkin avuksi raskautumisessa, joten eiköhän kuitenkin pidetä kiinni siitä :hug:

Mietin pitkään kirjoittaisinko seuraavaa lainkaan, mutta päätin kuitenkin jakaa tämänkin ajatukseni. Toivottavasti tämä ei tunnu Sinusta pahalta, kuin suolalta haavoihin... Sehän tässä nettikeskustelussa on pulmana, ettei vuorovaikutus ole välitöntä eikä pääse toisen eleitten, ilmeitten ja välihuomautusten perusteella valikoimaan sanojaan... Nyt sitten vaan otan riskin... Mietin nimittäin, että olisitko kuitenkin ollut raskaana, mutta sait varhaiset keskenmenon? Ajatus varmasti tuntuu tosi ikävälle ja surulliselle, mutta toisaalta on muistettava, että varhainen keskenmeno on maailman luonnollisin asia: onpa kyse ihmisistä, eläimistä tai kasveista, jokainen uuden elämän alku ei ole elinkelpoinen. Luonnonjärjestykseen kuuluu sekin, että vaikeasti vaurioitunut tsygootti (hedelmöitynyt munasolu) tulee ulos ennenkuin solunjakautuminenkaan ehtii pitkälle. Itselläni nimittäin on ensimmäinen raskauskokemus samanlainen kuin Sinun kuvaamasi: kuukautisia ei kuulu odotettuna aikana, sitten päivien päästä tulee pientä tuhruvuotoa. Raskaus oli alkanut. Muutamien päivien kuluttua kuitenkin tuli selvää vuotoa -kovilla kivuilla!- eli elimistö toimi kuten pitikin, viallinen tsygootti tuli kuukautisina ulos. Moni nainenhan ei edes tiedä olleensa raskaana, niin varhaisia nämä aivan varhaisimmat keskenmenot ovat.

Minulla seuraava raskauskokemus päättyi tuntemallasi tavalla, rypäleraskauteen, mutta Sinun seuraava raskautesi voi hyvinkin mennä onnellisesti loppuun saakka! Jos oletetaan, että viimeaikainen kokemuksesi oli raskaus, tuntuu varmaan ikävälle ajatella että taasko se epäonnistui, mutta toisaalta taas se olisi merkki siitä, että raskaus on mahdollinen!!! Jo seuraavasta kierrosta voisi taas tärpätä? Lääkärintutkimuksissa ei löytyisi mitään "vikaa"? Minusta tämä olisi hyvä uutinen, mutta en tiedä miten Sinä sen koet.

Kiitos kysymästä Rita, minun syksyyni kuuluu olosuhteet huomioonottaen ihan mukavia. Mietin ihan jokaikinen päivä vauvajuttuja, mutta toisaalta olen kyllä löytänyt jonkinlaisen rauhan asian suhteen: meidän aikamme tulee vielä. Tässä on varmasti ollut apuna ne syvälliset keskustelut, joita olen ammattilaisen kanssa saanut käydä. Huomaan myös keskustelevani itseni kanssa paljon entistä enemmän, kuuntelevani itseäni ja arvostavani itseäni ihan eri tavalla kuin ennen. En enää koe epäonnistumista (epäonnistuin äitiydessä) tai syyllisyyttä (pilasin puolisoni ja omat tulevisuudensuunnitelmat), vaan luulen oivaltaneeni mikä suuri merkitys tällä kaikella on ollut niin minun kuin syntymättömän lapsenikin kannalta. Tämä kokemus on osa elämääni, se kuuluu siihen, eikä sen anti ole pelkästään negatiivinen. Tietysti mieluummin olisin halunnut saada vauvan kuin luopua siitä, mutta koska niin ei suotu tapahtuvan, elämällä täytyy olla tarjota jotain muuta "tilalle". Luulen tietäväni mitä kaikkea tämä muu on; sellaisia isoja ja pieniä asioita, joita ilman menetystä en olisi saanut. Olen aina pyrkinyt kehittämään itseäni ihmisenä, mutta nyt koen otteeni eläämäni olevan syvempi kuin koskaan; parisuhteemme on aina ollut todella tasa-arvoinen ja vahva, mutta nyt se kukoistaa vielä entisestäänkin; lapsi olisi saanut valtavasti rakkautta ja taloudellisesti turvatun elämän, mutta nyt tulevaisuudessa lapsi saa lisäksi sellaisen äidin, joka on oivaltanut elämästä jotain oleellista (kiitos jälleen terapiakeskustelujen). Tiedän, että olisin melkein "rakastanut lapseni rikki", hukuttanut rakkauteen, sillä sellainen tarve minussa on sisäänrakennettuna. Vaan sepä ei olekaan hyvä, sillä rakkauteen hukkuva lapsi tukahtuu! Olen aina ajatellut, että lapsi elämääni saapuesaan ansaitsee vain kaikkein parasta, mutta nyt kun olen tutkiskellut paljon omia tarpeitani, olen oppinut erottamaan selvemmin, ettei tuo "kaikkein paras" ole ylitsevuotava äidinrakkaus, vaan sitä, että minä olen olemassa lasta varten, eikä lapsi minua varten. Minun tarpeeni ja lapsen tarpeet on erotettava toisistaan, jotta lapsi saisi sen onnellisen, tasapainoisen ja lapsen erillisyyttä arvostavan lapsuuden, minkä hänelle haluan tarjota. Kun on sen aika.

No tulipas siinä tarinaa... Summa summarun on, että nyt nautin tästä hetkestä, tuoksuista, väreistä, hyvästä ruuasta, kirjoista... Ja käymme puolisoni kanssa paljon konserteissa, teatterissa, elokuvissa -kaikkea sitä, mikä helposti "unohtuu" arjessa. Aloitimme myös yhteisen viikottaisen liikuntaharrastuksen ja italian kurssin :)

Lämpöisiä halauksia Ritalle ja kaikille muille kohtalotovereille! Olisi mukava edelleen jatkaa tätä keskustelua.

Tiuku
 
Hei,

Aranka, minustakin on kiva lukea miten sitten kun joskus hamaassa tulevaisuudessa raskaudun seuranta menee. Mulle kun kerrottiin että heti kun tiedän (tai luulen) olevani raskaani, pitää soittaa neuvolaan et tarkistavat ultralla et todellakin olen raskaana ja labrassa tarkistetaan hcg-arvot. Sit synnytyksen jälkeen istukka pitää tutkia. Muuta tietoa en ole saanut, vielä ainakaan.

Tiuku, sitä minkäkin mietin että oisinko ollut raskaana, sillä menkat oli todella kivuliaat. Oishan se hyvä niin sillä sillon ainakin tietäisin että tulisin raskaaksi ilman apua. Pitää ajatella positiivisesti muuten sitä tulee hulluksi tai ainakin minä tulisin.
Nyt on sit "parhaat päivät" meneillään tai niin ainakin nivusia on nippaillut kipeesti ja jostain mahan seudulla tuntuu ihme kouristuksia. En oo jaksanut enää ovistestejäkään tehdä, sänkyhommista tulee meijän mielestä liika suunniteltuja, ei se väkisin "tekeminen" oo kivaa. vaikka kovasti vauvaa haluaisimmekin. Mut kummasti ne sänkyhommat kiinnostaa kuitenkin.:)
Laskeskelin tuossa että se lääkäri päivä sattuu just kp26, toivottavasti menkat ei oo sillon viel alkanu. Sillä jos ultraavat niin siitä ei oo sit oikein mitään hyötyä ku ei kuulemma saa tärkeitä tietoja.

Itse olen osaksi päässyt sen yli etten ruoski itseäni sillä että olen huono nainen kun edes pysty äidiksi tulemaan. Välillä kyllä tulee niitä #&%?$!* päiviä jolloin kaikki ikävät asiat palaa mieleen... ja sitä syyttää itseään kaikesta. Mut ne niitä ajatuksia jotka menee onneksi suht helposti ohi ja miehelleni siitä kuuluu iso kiitos! :)
Tiedän että mieheni rakastaa lapsia yli kaiken, onhan hän päiväkodissa töissä. Sen takia moni ihmetteleekin ettei meillä ole vielä lapsia sillä "sun mieshän hoitaisi lapsiakin ja onhan teillä oma talo." kuten kaikki jaksaa aina toitottaa. Eihän ne voi tietää meidän tilannetta. Emme ole hirveänä lapsensaanti toivettamme ympäriinsä toitottaneet. Tottakai lähimmät ystävät sen tietävät ja aina käydessään odottavat/seuraavat tekemisiäni, miettien joko olisin raskaana. He aina jaksavat kannustaa oikeilla sanoilla, osa sitten taas ei ymmärrä yhtään ettei lapsen teko ole "helppoa kuin heinän teko". Lapset ovat lahja, joka suodaan silloin kun sen aika on. Tuota ei vaan aina jaksa oikein ymmärtää. :'(

Me otettiin tuossa keväällä kissanpentu ja olen saanut purkaa hoivaviettiäni siihen. :) Ja naapurissa asuu lapsiperheitä, joten heidän lapsiaan on tullut hoidettua paljon.
Mutta olemme kyllä nauttineet myös ihan kahden olostakin, nauttineet siitä että voimme helposti lähteä ravintolaan, elokuviin, lätkämatsiin, laivalle sekä yleensäkin jokapaikkaan. En tarkoita sitä että lapsi sitoisi meitä kotiin mutta silloin se lähteminen ei olekaan enää niin helppoa.

Pyydän anteeksi jos tekstissäni on kamalasti kirjotusvirheitä. Yritän tässä samalla töiden lomassa kirjotella ja välillä ajatuskin katkeaa puhelimen soidessa.:)

Minustakin on mukava jatkaa tätä keskustelua, vaihtaa ajatuksia ja purkaa tuntemuksiaan. Mutta nyt pakko lähteä syömään alkaa pikkuhiljaa heikottamaan liikaa..

Lämpimiä ja värikkäitä syyspäiviä Tiu'ulle ja tietenkin muille kohtalotovereille!

:hug: Rita
 
Hei,

Aranka, minustakin on kiva lukea miten sitten kun joskus hamaassa tulevaisuudessa raskaudun seuranta menee. Mulle kun kerrottiin että heti kun tiedän (tai luulen) olevani raskaani, pitää soittaa neuvolaan et tarkistavat ultralla et todellakin olen raskaana ja labrassa tarkistetaan hcg-arvot. Sit synnytyksen jälkeen istukka pitää tutkia. Muuta tietoa en ole saanut, vielä ainakaan.

Tiuku, sitä minkäkin mietin että oisinko ollut raskaana, sillä menkat oli todella kivuliaat. Oishan se hyvä niin sillä sillon ainakin tietäisin että tulisin raskaaksi ilman apua. Pitää ajatella positiivisesti muuten sitä tulee hulluksi tai ainakin minä tulisin.
Nyt on sit "parhaat päivät" meneillään tai niin ainakin nivusia on nippaillut kipeesti ja jostain mahan seudulla tuntuu ihme kouristuksia. En oo jaksanut enää ovistestejäkään tehdä, sänkyhommista tulee meijän mielestä liika suunniteltuja, ei se väkisin "tekeminen" oo kivaa. vaikka kovasti vauvaa haluaisimmekin. Mut kummasti ne sänkyhommat kiinnostaa kuitenkin. :)
Laskeskelin tuossa että se lääkäri päivä sattuu just kp26, toivottavasti menkat ei oo sillon viel alkanu. Sillä jos ultraavat niin siitä ei oo sit oikein mitään hyötyä ku ei kuulemma saa tärkeitä tietoja.

Itse olen osaksi päässyt sen yli etten ruoski itseäni sillä että olen huono nainen kun edes pysty äidiksi tulemaan. Välillä kyllä tulee niitä #&%?$!* päiviä jolloin kaikki ikävät asiat palaa mieleen... ja sitä syyttää itseään kaikesta. Mut ne niitä ajatuksia jotka menee onneksi suht helposti ohi ja miehelleni siitä kuuluu iso kiitos! :)
Tiedän että mieheni rakastaa lapsia yli kaiken, onhan hän päiväkodissa töissä. Sen takia moni ihmetteleekin ettei meillä ole vielä lapsia sillä "sun mieshän hoitaisi lapsiakin ja onhan teillä oma talo." kuten kaikki jaksaa aina toitottaa. Eihän ne voi tietää meidän tilannetta. Emme ole hirveänä lapsensaanti toivettamme ympäriinsä toitottaneet. Tottakai lähimmät ystävät sen tietävät ja aina käydessään odottavat/seuraavat tekemisiäni, miettien joko olisin raskaana. He aina jaksavat kannustaa oikeilla sanoilla, osa sitten taas ei ymmärrä yhtään ettei lapsen teko ole "helppoa kuin heinän teko". Lapset ovat lahja, joka suodaan silloin kun sen aika on. Tuota ei vaan aina jaksa oikein ymmärtää. :(

Me otettiin tuossa keväällä kissanpentu ja olen saanut purkaa hoivaviettiäni siihen. :D Ja naapurissa asuu lapsiperheitä, joten heidän lapsiaan on tullut hoidettua paljon.
Mutta olemme kyllä nauttineet myös ihan kahden olostakin, nauttineet siitä että voimme helposti lähteä ravintolaan, elokuviin, lätkämatsiin, laivalle sekä yleensäkin jokapaikkaan. En tarkoita sitä että lapsi sitoisi meitä kotiin mutta silloin se lähteminen ei olekaan enää niin helppoa.

Pyydän anteeksi jos tekstissäni on kamalasti kirjotusvirheitä. Yritän tässä samalla töiden lomassa kirjotella ja välillä ajatuskin katkeaa puhelimen soidessa. :)

Minustakin on mukava jatkaa tätä keskustelua, vaihtaa ajatuksia ja purkaa tuntemuksiaan. Nyt pakko lähteä syömään alkaa pikkuhiljaa heikottamaan liikaa..

Lämpimiä ja värikkäitä syyspäiviä Tiu'ulle ja tietenkin muille kohtalotovereille!

:hug: Rita
 
Aluksi mun teksi näytti kadonneen mut sitten se olikin näjään ilmestynyt tänne. =) Kirjoittin tekstini sähköpostiin ja sieltä liitin tänne mut pääasia et "löysi" perille (vaikkakin tuplana) eikä kadonnut bittitaivaaseen.

=) Rita
 
Rita,

Ihan vain näin pikaisesti kommentoin hauskaa yhteensattumaa: meillekin tuli maaliskuussa kissanpentu :heart: Sitä ja perheemme toista karvapalleroa hoivaillessa todellakin saa toteuttaa tätä ylitsepursuavaa hoivaviettiä.

Ja hyvin tutulle tuntuu tuokin, että ihmiset seuraavat silmä kovana koska vatsa alkaa kasvaa, ja kyselevätkin asiasta ihan suoraan. Meilläkin kun on oma talo ja monin tavoin on jo vuosien ajan tullut ihmisille selväksi, että olemme hyvin lapsirakkaita... Itseasiassa viimeksi eilen eräs tuttu tokaisi puhelimessa, että miksette te jo tee lapsia, kun ne sopis teille niin hyvin \|O \|O Aaaaarghhhh.

Nonniin, taitaisi se minullakin olla aika palata töitten ääreen. Kiitos seurastanne, lähetys täältä loppuu tähän.
Tiuku
 
Moi Tiuku!
Ajattelin taas näin työnlomassa jotain pientä "raapustella". Kotona ku menee illat melkein piha hommissa tai sitte ku ois aikaa kirjotella netti ei toimikaan. :kieh:
Kyl hauska yhteensattuma toi kissanpentu juttu. =) Meil kisuli on nyt kasvanut aivan hirveenä, ei oo mikään pentu enää mut ei siit taida mitään isoa kissaa kyl tullakaan, ihan hyvä niin. Mä en tarvi ees aamusin herätyskelloa herättämään ku tää meijän kissa kyl viimestään puol 7 on nuolemassa naamaa tai läpsimässä tassulla naamalle, vinkkinä varmaan et nyt ylös on aamu. =)

Fiilikset ollu kaikilta osin hyvät, ollaan juteltu miehen kanssa miten lapsen saaminen on meillä mennyt niin vaikeaksi ja mitä jos meille ei suoda sitä omaa biologista lasta koskaan. Oishan se kamalaa ainakin ensin saaha sellanen tuomio mutta adobtio on onneksi yksi vaihtoehto ja siitäkin puhuttiin. Mutta katotaa nyt ensin mitä ne lääkärit meille sanoo ja sitten mietitään miten siitä eteenpäin hommat meneekään. :)

Ihan vain muista asioista purkaakseni. Vaihdoin tuossa noin 2kk sitten uuteen työpaikkaan, paikka on ihana juuri sellanen mistä olin haaveillut pitkään. Tää on it-alan firman joten meitä naisia on ainoastaa 2 ja miehiä onkin sitten mielin määrin, oisko jotain n.25. Olen tottunut työskentelemään miesten kanssa, heidän kanssa on mielestäni helppo tehdä töitä, ei siinä mitään vaikeaa. Mutta täällä on yksi mies jonka kanssa teen suurimman osan ajasta töitä. Aluksi hän oli todella mukava juteltiin paljon perhetilanteista, yleensäkin melkein kaikesta. Hän kertoi että hänen vaimonsa on raskaana ja minä tietenkin onnittelin (hampaat irvessä). Hänen kanssa oli helppo tehdä yleensäkin töitä MUTTA sitten ihan yht'äkkiä pari vkon töissä olon jälkeen alkoi ihme flirttailu, vihjailu ja puheet..siis minun ulkonäköön, seksiin tms viittaavaa. Lisäksi töissä käytössä eräänlainen keskusteluohjelma jonka avulla saamme nopeaa tietoa hinnoista tms ja kommunikoimme keskenämme (välimatkat osaksi pitkät). Sen kautta hän myös lähettelee erilaisia viestejä,mut ne on ollut yllättävän siistejä. Sen kautta olen sanonut että lopeta mut ei auta.
Se ei oo vielä ainakaan mitään fyysistä lähentelyä. Katseita, vihjailuja kun olemme työporukka syömässä tms. olen aina yrittänyt huomatessani asian kertoa esimerkiksi jotain miehestäni tai mitä me olemme tehneet tms jotta hän tajuaisi lopettaa hommansa. En oo vielä kehdannut sanoa hänelle suoraan kasvotusten mutta kohta kyllä teen niin! Pahinta oli kun olimme työporukalla illanistujaisissa, hän oli ottanut hieman olutta kuten melkein kaikki muutkin. Hän tuli viereeni sanoi, "kumpa olisin tavannut sinut aikaisemmin ennen vaimoani, mä en pysty pitämään näppejäni erossa susta.." Itse en ehtiny asiaan mitään sanomaan ku hän häipyi samantien. Tämän jälkeen töissä samanlainen tilanne jatkunut... kohta en enää tiedä mitä tolle miehelle pitäs tehdä?!!? Oisko hyviä vinkkejä?!? Otan niitä mielelläni vastaan. :\| Tää tilanne alkaa olla todella ärsyttävä, sillä en itse ymmärrä teenkö muka jotain sellasta joka antaa hänelle aihetta asiaan. Itseä ei todellakaan voisi toiset miehet pätkääkään kiinnostaa!
Juttelin asiasta jo tämän miehen yhden työtoveri kanssa joka tuntee hänet melkein lapsuudesta saakka. Hän oli ihmeissään miehen toiminnasta, ei kuulemma ollut tämän miehen tyylistä yhtään mutta oli huomannut ne vihjailut/katseet ja luullut että se molemminpuolista leikkiä. Hän aiko puhua miehen kanssa asiasta, ihan ohimennen kysäistä. Katsotaan tapahtuuko sen jälkeen mitään.
No se siitä aiheesta sitten, katotaan nyt mitä tapahtuu. Mies onneksi nyt sairaana, voin rauhassa tehdä töitä. =)
Tulihan sitä sitten pitkähkö teksti "raapustettua" mutt nyt takas töiden pariin...

=) Rita

B)
 
Heippa Rita!

Toivottavasti teille kuuluu hyvää.

Huomaan jääneeni miettimään työasioitasi, joista kirjoittelit. Jos perheenlisäyksen suhteen olemmekin aika lailla sen varassa, mitä meille suodaan, niin työssä viihtyminen sitävastoin lienee kuitenkin enemmän omassa vallassamme. En toki tiedä koko kuviota enkä tunne asianosaisia, mutta kuulostaa sille, että Sinä et ole raaskinut olla ollenkaan niin ehdoton ja ilkeä kuin tuollainen mies tarvitsee. Hän kuulostaa olevan tosi kova luu, kun asialliset kehotukset eivät riitä. Ehkä hän innostuu vain lisää, jos huomaa Sinun olevan vaivaantunut ja hämillään -ehkä se on hänen mielestään osa peliä. Mies vie ja Sinä vikiset.

Onpa hyvä, että joku työtoverisikin on huomannut asian!!! Toivottavasti se, että hän jututti miestä, sai miehen tajuamaan että asiasta on tulossa julkinen, ja hän lopettaa. Ongelmaksi tietysti voi muodostua, mikäli mies kokee Sinun olevan mukana "leikissä"... Siltä varalta, ettei hän kavahda ulkopuolisen puuttumista asiaan, mietin kuinka tilanteessa voisit toimia.

Minusta Sinun todellakin kannattaisi ottaa asia suoraan puheeksi. Ja parasta ehkä olla syyttelemättä miestä, sillä mistä sitä tietää kuinka rumaan peliin hän ryhtyykään, jos kokee torjunnan kovasti loukkaavan ylpeyttä. Nythän hän on nimittäin jo osoittanut, että vaimoaan hän ainakin osaa tämän selän takana kohdella epäkunnioittavasti. Ehkä voisit sanoa työkaverillesi, ettet tiedä mitä hän ajattelee kanssakäymisestänne ja Sinusta, mutta Sinä koet tilanteen ikävänä. Itse varmaan erityisesti korostaisin, että en missään nimessä syytä mistään, vaan kertoisin vain itse olevani sellainen herkkähipiäinen tyyppi, että alan aivan fyysisesti voida pahoin jos joku tunkeutuu yksityisalueelleni. Varmaan heittäisin sellaisenkin kommentin, että "kun kerroin tästä kaikesta puolisolleni, hänkin muistutti että olen kovin herkkä aistimaan kaikenmaailman vireitä, mutta neuvoi kyllä puhumaan asiasta kanssasi, sillä kyllä puolisostani kuulemma olisi kiva tietää, jos joku työtoveri ei voisi hyvin hänen lähellään". On inhottavaa, kun joutuu nöyristelemään vaikka itse on uhri, mutta mielestäni tällaisessa tilanteessa on viisasta olla suututtamatta miestä -ties miten hän alkaa sabotoida mainettasi ja työntekoasi.

Varmaan löisin vielä pökköä pesään sanomalla, että aina kun näen miehen, ajattelen että hänen vaimonsa on raskaana. Vähän kuin että kun jonkun näkee, ajattelee heti että tuolla ihmisellä on ruskea tukka, mutta nyt mies herättää heti sen mielikuvan, että heillehän on tulossa vauva -ihanaa! On vaikea kuvitella, että mies kokisi kovin kiihottavana sitä, että hänen ihailemansa nainen näkee hänet ensisijaisesti isänä, ei alfa-uroksena.

Jos ja kun rehellisesti voit sanoa, ettet provosoi miestä millään tavalla, niin sitten kyseessä varmasti on sellainen ihmistyyppi, joka itse provosoituu kaikesta mitä toinen tekee tai jättää tekemättä. Siksi ottaisin asian puheeksi ja rautalangasta vääntäisin sen, mitä hän ei osaa vuorovaikutuksesta lukea.

Varmasti enin osa ajatuksistani ei sovellu ollenkaan Sinun tapaukseesi, mutta tällaisia ajatuksia nyt näin yleisellä tasolla tuli mieleeni. Kerrothan, kuinka tilanne etenee -niin yksityiselämässä kuin työmaallakin


:hug:

Tiuku
 
MOi Tiuku,

Aattelin nyt kotoa käsin kirjoitella, ihme kyllä. =) Olen hieman flunssanen, eikä oikein jaksa mitään tehä.

Töissä asiat on lutviutunut (onneksi), tämä kyseinen mies tajusi työkaverini saarnasta että homman on parempi loppua. Nyt hän sitten pyysi minulta anteeksi käyttäytymistään ja selitteli sen johtuvat vaimon raskaudesta tms, ajatukset/tunteet sekaisin. Voihan se olla et sen käyttäytyminen siitä johtu mut ihan sama, pääasia että käyttäytyminen muuttu parempaan suuntaan. =)

Hieman jännittää! Iik.. Huomenna aamulla pitäs mennä niihin tutkimuksiin. Mieheni ei vaan pääse tuonne ensikäynnille vaikka oli työnantajalle ilmottanut menosta. Töissä porukkaa sairaana ja sijaisia ei saa, joten miehen pakko mennä töihin (päivähoitoalalla töissä). Mut eka käynnillä ei onneksi haittaa vaik mies ei oo paikalla (kai.. niin yks tuttu kertoi). Toivottavasti niin, sillä en saanu tänään ketään sairaalasta kiinni jotta oisin voinu kysyä pitääkö mun ottaa ylös jotain mieheni tärkeitä terveys ym tietoja. Mut jos mieheltä otetaan jotain kokeita tms hänhän voi käydä siel myöhemmin, toivottavasti..

Mut nyt menen vällyjen alle makoileen ja kattoon jalista! Kirjottelen lääkärikuulumisia viimestään vkonloppuna!

:hug: Rita
 
Heippa Rita!

Toivottavasti ehtisit vielä kurkata tämän viestin ennen lääkäriä... Haluan lähettää miljoona voimahalausta mukaasi!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hengessä mukana ,

:heart::lla Tiuku
 
Heips Tiuku ja kiitos voi haleista!

No kävin sitten siellä lääkärissä.
Ensinnäkin menin sairaanhoitajalle joka kyseli kaikenlaista ja täytettiin hirvee määrä kaavakkeita, hoitaja oli muutenkin hirveen töykee, töksäytteli asioita todella törkeesti.
Sitten menin lääkärille joka oli todella hiljanen. Se tutki mut ja laitto mulle ja miehelleni hirveen määrän erilaisia kokeita. Lääkäri sano että saadaan kaikki harvinaisemmatkin kokeet/testit heti, ei mitään perustestejä. Katotaan nyt sit maanantaina mitä kaikkee ne ottaa, osassa kokeissa pitää käydä sit kierron tiettynä päivänä mut se selvii sit maanantaina enemmän. Lääkärin mielestä on hyvä että laitetaan nyt kaikki mahdolliset kokeet heti että löydettäs mahdollisimman pian missä mättää. Sano että mähän oon vielä kuitenkin nuori 27 mutta sytostaatit on voinut huonolla tuurilla vaikuttaa mun hedelmällisyyteen niin paljon ettei kannata viivytellä, joka vuosi tulee ikää lisää jne
Siinä mielessä hyvä että lääkäri otti asian tosissaan ja oli todella pahoillaa lääkärinä mun saamasta hoidosta tms.

Soittelen sitten myöhemmin niistä tuloksista ja jos hoitoihin on tarvetta niihin päästää lääkärin mukaan jo tämän vuoden puolella. Ollaan kuulemma sellainen tapaus että mennään het jonon kärkeen, ei turhia ootteluja enää. Lääkäri sanoi että me ollaan jo tarpeeksi ootettu ja kärsitty.

Mites sulla Tiuku, onko paljon suunnitelmia vkon loppulle?
Meille tulee miehen velipoika käymään, pitäs ulkovalot saaha takapihalle et saadaan sinne vähän valoa/eloa.

Mut nyt pitää jatkaa töitä, kirjottelen vkon loppuna lisää jos ehin.

:hug: Rita
 
Itselläni todettiin rypäleraskaus rv12+4. Kaavinta tehtiin heti.
Sisällä olevassa "solumöykyssä" oli syöpäsoluja. En kuitenkaan saannut mitään lääkkeitä. Ainoastaan käskettiin odottaa tammikuuhun07 tuloksia milloin uutta raskautta saa yrittää.

Rypäleraskaus minulla todettiin ekassa ultrassa viime kesäkuussa. Muistan sen hetken ikuisesti. Mieheni ja hänen isänsä olivat mukana sairaalassa. Olin menossa normaaliin ultraan ja illalla oli tarkoitus lähteä lomailemaan Bulgariaan 2 viikoksi. Muistan sen hetken kun elämi musertui palasiksi. Se kyynel meri, tuska ja viha itseään kohtaan. Olin niin varma, että olen itse aiheuttanut sen kaiken.

Tällä hetkellä tilanne on se, että käyn verikokeissa joulukuuhun asti joka kuukausi. Ja tammikuussa on lääkäri, mistä selviää jatko. Tällä hetkellä raskaushormooni saatu hyvin laskemaan, eikä mitään hoitoja tarvita. Pelottaa vaan se, että entäs jos seuraavakin raskaus epäonnistuu. Mitä sitten tapahtuu?
 
Hei SiniLi (meniköhän oikein :) )

Olen pahoillani rypäleraskaus "tuomiosta", sitä en soisi kenellekään! Onneksi olet päässyt noinkin vähällä, vaikka raskauskieltokin vauvakuumeen kourissa tuntuu kamalta.
Se että olet kerran sairastanut rypäleraskauden ja siitä toipunut, niin sinulla on yhtä pieni todennäköisyys sairastua siihen uuden raskauden aikana kuten sellaisenkin joka ei koskaan ole rypäleraskautta sairastanut. Kerroinko mahdollisimman sekavasti =)
Ihan mielenkiinnosta miten sinun hcg arvot on laskenut, vai näyttääkö viellä "plussaa"?

Mutta voimia sinulle ja miehellesi! :hug:

:heart: Rita
 
Hei SiniLi!

Pitäisi näköjään lukea tekstit paremmin. =) Huomasin että olit kirjoittanut että hcg arvot on hyvin laskeneet, se kuulostaa hyvältä...

TErveisin Huonon lukutaidon omaava Rita :heart:
 
Hei..

Todella kovasti tässä odottellaan Tammikuussa tuomiota.. tai siis toivotaan todella sitä, että pikkainen saisi luvan tulla.

Negaa kuulemma näyttävät noi arvot. Kyllä kuitenkin hieman pelottaa seuraava raskaus. Ehkä sitä on vaan entistä enemmän varuillaan.
Mä todella haluisin pian sen oman pikkuisen käärön.. :heart:
 

Yhteistyössä