S-PAPPA ja S-hCG-B-V arvot

  • Viestiketjun aloittaja Huolestunut01210
  • Ensimmäinen viesti
Huolestunut01210
En ole vielä päässyt NT-ultraan, mutta S-PAPPA lukema oli 1533.0 mU/l ja S-hCG-B-V 23,49 ug/l
Osaisiko joku kertoa jotakin näistä luvuista? Nopealla googlen selauksella löytyi vain kokemuksia siitä mitä meinaa jos tuo hCG on liian korkea, kun itse taas tarvitsisin tietoa siitä mitä tarkoittaa jos se on näin matala kuin minulla. Verikoe oli 10+0 otettu.
 
vierailija
Yleensä jos se on liian matala niin kaksi vaihtoehtoa.
Raskaus alkanut myöhemmin kuin oletettu sen alkaneen tai keskenmeno.
Mutta kun nää veriarvo hommat on yksilöllisiä, niin pelkkien arvojen perusteella ei kukaan voi sanoa 100% mitään.
Nää seulannat pitäisi lailla kieltää.
Itse en ole sejlonnoissa käynyt koskaan. Tutulle arvot ennustivat erittäin vaikeasti vammaaista lasta, ja miten kävi...täysin terve lapsi syntyi ja on edelleenkin.
 
Mulla 10+0 otettu verikoe hcg oli 15,6 ja ihan terve lapsi tuli. S pappa oli 350. Ikää oli tuolloin 25v ja norm. painoinen jos noilla nyt mitään merkitystä verkokeen tuloksiin. Itsekin stressasin paljon noista.
 
vierailija
Mulla 10+0 otettu verikoe hcg oli 15,6 ja ihan terve lapsi tuli. S pappa oli 350. Ikää oli tuolloin 25v ja norm. painoinen jos noilla nyt mitään merkitystä verkokeen tuloksiin. Itsekin stressasin paljon noista.
On merkitystä myös painolla ja iällä :) Myös tupakointi vaikuttaa (jos joku nyt niin hölmö on, että tupakoi raskausaikana.) Kaikenkaikkiaan NT mitta, äidin ikä ja paino, etninen tausta, mahdolliset aiempien raskauksien kromosomipoikkeamat sekä nuo s-hcgbv ja S pappa arvot vaikuttavat kokonaisuutena. Ja nuokin arvot on vasta merkityksellisiä kunhan ne on muunnettu MoM muotoon.
 
Monika
Joo nää stressaa ihan hlvetisti :/ muistan itsekin aikoinaan niitä lukuja googletellessani ja sit niitä toki vertaili heti muihin, vaikka pitäis muistaa et ne on yksilöllisiä tapauksia kun nuo lukemat suhtautetaan muihin tietoihin. Ainakin sulla noi lukemat menee silleen ettei ihan heti luulis olevan kyse downista, koska siinä niiden suuruudet menee yleensä just niin päin, et S-PAPPA on matala ja sit S-HCG korkea.. Tosin noilla viikoilla toi S-HCG on aika matalahko.. Tosin se ei VIELÄ tarkoita mitään. Ja niinku tos joku sanonutkin jo et hänellä ollu viela matalampi ja silti kaikki OK. Mulla ikää aikoinaan 27 vuotta kun ekaa odotin ja muistaakseni S-HCG oli 7,5ug/l vaan ja oli keskeytynyt keskenmeno. Ja toi S-PAPPAkin oli vaan 120. Älä stressaa liikaa! Saat kyllä tiedon kunhan se on aiheellista.
 
vierailija
Samaa täällä kyselen. Lukemat olivat tulleet Kantaan, hCG-B-V oli vajaa 17 ja S -PAPPA vajaa 800. Eihän nämä luvut mitään kerro mutta pystyykö niistä vielä jotain tässä vaiheessa tietämäänkään? Niska-poimu on ensi viikolla.
itsellä ollut hiukka epävarma olo, viimeksi kuitenkin syke löytyi. Oli kuitenkin sen jälkeen päivän veristä vuotoa. Vuodot kuitenkin loppuneet.
 
vierailija
Minulla ekassa raskaudessa hCG-B-V oli 12 ja terve poika syntyi täysiaikaisena. Raskauden aikana oli tosin verenvuotoa, jolle ei löytynyt selitystä. Nyt toinen raskaus, vuotojakin ollut ja hCG-B-V tällä kertaa 21. Luottavaisin mielin, että kaikki menee tälläkin kertaa hyvin. Tässä raskaudessa havaittiin mahdollinen istukan etureunan vuoto, josta tullut hematooma on aiheuttanut vuotoa. En tiedä, onko näillä vaikutusta tuohon arvoon, mutta kannustan olemaan luottavaisin mielin ennen nt-ultraa, oli arvot mitä vain! :)
 
vierailija
Ajattelin nyt kommentoida omia kokemuksia, jos joku vielä eksyy näitä arvoja kyselemään. Itse ainakin aina googlettelen ihan hulluna näitä ja oon kiitollinen kaikista vastauksista :)
Nuo arvot riippuvat myös paljon siitä millä raskausviikolla verikoe otettu. Viime keväänä mulla oli tuo b-hcg-b-v jotain 5 ja näyte oli otettu raskausviikolla 9 eli keskeytynyt keskenmenohan se oli. Nyt uudelleen raskaana ja näyte otettu samoilla viikolla ja arvo 62. Nyt optimistisempi olo että ehkä nyt kaikki olisi hyvin.. Jos arvo on alhainen ja näyte otettu esimerkiksi viikolla 11 niin asia on eri ja kaikki voi todella olla hyvin!
 
vierailija
Itsekin tänne kommentoin jos joku muu näitä joskus hakee.
Raskaus oli mennyt kesken 8+4, huomattiin nt-ultrassa 12+0 eli keskeytynyt keskenmeno. Arvot otettiin viikolla 9, s-hcg-b-v 50, s-pappa 617
 
Mäkin kirjaan googlaajia varten ylös omani. Verikoe otettiin 10+4 ja samana päivänä kävi myös ilmi, että sikiö menehtynyt 8+4, eli kkm. S-PAPPA 30,1 mU/L ja S-hCGBV/D 10,9 ug/l. Olen 40 vuotias.
 
vierailija
Yleensä jos se on liian matala niin kaksi vaihtoehtoa.
Raskaus alkanut myöhemmin kuin oletettu sen alkaneen tai keskenmeno.
Mutta kun nää veriarvo hommat on yksilöllisiä, niin pelkkien arvojen perusteella ei kukaan voi sanoa 100% mitään.
Nää seulannat pitäisi lailla kieltää.
Itse en ole sejlonnoissa käynyt koskaan. Tutulle arvot ennustivat erittäin vaikeasti vammaaista lasta, ja miten kävi...täysin terve lapsi syntyi ja on edelleenkin.
huh huh
 

Yhteistyössä