Saako lukea miehen viestejä...

Käännän tämän nyt toisinpäin eli Naisen postien lukemiseen.
Itse olin aivan varma kumppanin pettämisestä ja postit lukemalla sain siihen lopullisen selvyyden.
Nyt jälkeenpäin mietin, että ehkä oli virhe ja ehkä ei!
Niistä postien lukemisesta saan nyt kantaa ikuisesti taakkaa sydämessäni. Muistan jokaisen jutun jopa ulkoa varmasti loppuelämäni...ja huomaan, etten todellakaan tuntenut kumppaniani.
Kipeä eron tekeminen meneillään...
 
M69
Tässä menevät nyt nätisti sekaisin kaksi täysin eri asiaa:

1) Se että pariskunnassa yhteisestä (sanattomasta) sopimuksesta luetaan toisten viestit yms. Tämä on tietenkin ok ja hyvä järjestely, jos se molemmille sopii. Kuitenkin mielestäni parisuhteessakin tulee hyväksyä se, että toinen saattaa tarvita yksityisyyttä eikä välttämättä halua jakaa kaikkia asioitaan tai ajatuksiaan.

2) Viestien yms. salaa urkkiminen, mikä ei mielestäni ole hyväksyttävää. Mielummin sitten on rohkea ja kysyy suoraan.
 
N69
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 11:10 M69 kirjoitti:
Tässä menevät nyt nätisti sekaisin kaksi täysin eri asiaa:

1) Se että pariskunnassa yhteisestä (sanattomasta) sopimuksesta luetaan toisten viestit yms. Tämä on tietenkin ok ja hyvä järjestely, jos se molemmille sopii. Kuitenkin mielestäni parisuhteessakin tulee hyväksyä se, että toinen saattaa tarvita yksityisyyttä eikä välttämättä halua jakaa kaikkia asioitaan tai ajatuksiaan.

2) Viestien yms. salaa urkkiminen, mikä ei mielestäni ole hyväksyttävää. Mielummin sitten on rohkea ja kysyy suoraan.
Aivan, juuri näin. Minä en ainakaan hyväksy sitä että minun puhelimeni viestit ja mailini lukee joku muu kuin minä. Ne ovat minulle henk.kohtaisesti tarkoitettuja viestejä, niissä voi olla lähettäjän henk.kohtaisia asioita joita hän ei halua kertoa muille. Salaa urkkiminen on todella törkeää. Te jotka luette miehenne/naisenne viestit, hyväksyttekö sitä että myös teidän "salaiset" viestinne lukee miehenne/naisenne salaa ??
 
Petetty
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 11:25 N69 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 11:10 M69 kirjoitti:
Tässä menevät nyt nätisti sekaisin kaksi täysin eri asiaa:

1) Se että pariskunnassa yhteisestä (sanattomasta) sopimuksesta luetaan toisten viestit yms. Tämä on tietenkin ok ja hyvä järjestely, jos se molemmille sopii. Kuitenkin mielestäni parisuhteessakin tulee hyväksyä se, että toinen saattaa tarvita yksityisyyttä eikä välttämättä halua jakaa kaikkia asioitaan tai ajatuksiaan.

2) Viestien yms. salaa urkkiminen, mikä ei mielestäni ole hyväksyttävää. Mielummin sitten on rohkea ja kysyy suoraan.
Aivan, juuri näin. Minä en ainakaan hyväksy sitä että minun puhelimeni viestit ja mailini lukee joku muu kuin minä. Ne ovat minulle henk.kohtaisesti tarkoitettuja viestejä, niissä voi olla lähettäjän henk.kohtaisia asioita joita hän ei halua kertoa muille. Salaa urkkiminen on todella törkeää. Te jotka luette miehenne/naisenne viestit, hyväksyttekö sitä että myös teidän "salaiset" viestinne lukee miehenne/naisenne salaa ??
KYLLÄ. Hyväksyn jos kumppanini lukee viestini/avaa postini. Minulla ei todellakaan ole mitään niin salaista. Salaisuuksia toki on(esim. yllätysjuhlat ja kavereiden kertomat luottosalaisuudet) mutta niitä ei kirjallisena/puhelimessa ole. Itse kerran ratsasin ex-mieheni kännykän ja selvisi että hänellä ollut toinen nainen jo pitkään, yhtään en aavistanut kun uteliaisuuttani katsoin hänen puhelintaan. Joten todellakin kannatti ratsata, pääsin aloittamaan uuden elämän uuden uskollisen miehen kanssa.
 
Petettyx1
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 21:23 Ninni kirjoitti:
Joo. Pettämisestä pitäisi myös tehdä lakiin pykälä. Jos tekeisi avio(avo)rikoksen, harrastaisi seksiä tai vikittelisi muita kuin vaimoa, joutuisi maksamaan sakot ja pahimmassa tapauksessa vankeutta. Ja petetylle osapuolelle ehdottomasti korvauksia henkisestä kivusta!!! :attn:
PEESI
 
Mielestäni toisen viestejä EI saa lukea. Ensisijaisena syynä siihen on VIESTIN LÄHETTÄJÄN yksityisyys. Miksi täysin ulkopuolisen henkilön pitäisi kärsiä toisten avio-ongelmista?? Jos joillain on avoimet s-postit ja tekstiviestit niin olisi reilua myös että kaikki heidän läheisensä tietäisivät tästä. En todellakaan haluaisi että mailin jonka lähetän ystävälleni lukee toisessa päässä koko suku. Saattaa joskus olla tosi henk.koht. tavaraa niissä!!
 
Nakuankka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 13:50 Petetty kirjoitti:
KYLLÄ. Hyväksyn jos kumppanini lukee viestini/avaa postini. Minulla ei todellakaan ole mitään niin salaista. Salaisuuksia toki on(esim. yllätysjuhlat ja kavereiden kertomat luottosalaisuudet) mutta niitä ei kirjallisena/puhelimessa ole. Itse kerran ratsasin ex-mieheni kännykän ja selvisi että hänellä ollut toinen nainen jo pitkään, yhtään en aavistanut kun uteliaisuuttani katsoin hänen puhelintaan. Joten todellakin kannatti ratsata, pääsin aloittamaan uuden elämän uuden uskollisen miehen kanssa.
Hei älynjättiläinen onko tullut mieleen, että kaikki maailman ihmiset eivät käyttäydy kuten sinä. Esim minä käyn ystävieni kanssa esim. spostilla & (messenger/icq:lla) luottamuksellisia keskusteluja netissä. SE että sinä et niin tee ei tarkoita sitä että eivät muutkaan niin tee. Tekstistäsi jää sellainen maku, että sinulla olisi oman käytöksesi johdosta oikeus katsoa toisen viestejä, koska et itse toimi kuten edellä mainitsin.
 
Nakuankka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2006 klo 21:23 Ninni kirjoitti:
Joo. Pettämisestä pitäisi myös tehdä lakiin pykälä. Jos tekeisi avio(avo)rikoksen, harrastaisi seksiä tai vikittelisi muita kuin vaimoa, joutuisi maksamaan sakot ja pahimmassa tapauksessa vankeutta. Ja petetylle osapuolelle ehdottomasti korvauksia henkisestä kivusta!!! :attn:
Aijaijaiajia. Sulta tuli epätasa-arvosta tekstiä joka nostaa mulla ainakin v-käyrää. No sinä raukka olet omien kokemuksiesi jälkeen varmaankin aina tällä linjalla. Eli korjataan sun tekstiäsi. Kiva ajatusleikki, mutta käytännössä aika epätodennäköistä, että tällaista asiaa voitaisiin mitenkään järkevästi lain puitteissa tuomita tai saati sitten kuulla "todistajia" ja näyttää todisteita asiasta.
-----------
Joo. Pettämisestä pitäisi myös tehdä lakiin pykälä. Jos tekee aviorikoksen, harrastaisi seksiä tai vikittelisi muita kuin OMAA PUOLISOAAN, joutuisi maksamaan sakot ja pahimmassa tapauksessa vankeutta. Ja petetylle osapuolelle ehdottomasti korvauksia henkisestä kivusta!
-----------------
 
private
Kyllähän se on luonnollista, että sitä alkaa epäillä, jos puoliso ei anna lukea omia vietejään/postejaan. Toisaalta on sekin ymmärrettävää, että ystävillä voi olla jotain henk.koht. juttuja, joita ovat viesteissä kertoneet, eivätkä varmaan haluaisi, että joku "ulkopuolinen" saa tietää niistä. Ja puolisokin varmaan haluaa kunnioittaa ystäviensä yksityisyyttä siinä mielessä.
 
Jatketaanpa ajatusleikkiä, että kyseessä on löyhäk.ullisuudestaan tunnettu mies, jonka puoliso on saanut tietää pettämisreissuista. Miehen käytös yms. viittaavat pettämiseen. Pitäisikö naisen vain pyöritellä peukaloitaan, voivotella ja kutoa sukkaa?

Herätkää nyt hyvät ihmiset! Mielestäni tällaisessa tilanteessa saa rikkoa kirjesalaisuutta tai millä nimellä sitä sitten kutsutaaankin. Onhan avioliittolupauksessaankin mies luvannut yhtä ja toista. Ja vaikka ei olisikaan aviossa, niin kai tarkoitus on elellä toista loukkaamatta?

Oma asiansa on sitten se, miksi miehet ovat niin käsittämättöman pölkkyjä, että jättävät viestejä, antavat kotona olevan kännykän numeron jonkun soitettavaksi jne. Vai onko tarkoituskin, että nainen saa asiat selville?

Näitä asioita väistämättä ihmettelen, kun näitä juttuja täältä lueskelen...
Ja myös sitä, että joku naikkonen voi viedä miestä kuin vierasta sikaa ja mies itsekin siaksi muuttuu...
 
Joo, mun kohdalla exäni loi oikein oman sähkopostiosoitteen tätä #&%?$!* varten. Mun oli ihan pakko tehdä niinkuin tein, että sain kuukausia jatkuneen piinan selville lopullisesti. Tähän tietysti liittyi myös kännykkäsalailut yms.
 
luottamuspula
Mielestäni jos pettämisestä on todella vahva epäily, niin silloin viestien lukeminen on oikeutettua. Ei kenenkään tarvitse elää epätietoisuudessa! Puolisoon pitää voida luottaa, mutta rajansa kaikella. Sokea ei tarvitse olla kuitenkaan...
 
Kipinä
Luultavasti lukisin, jos epäilisin miestäni. Tuolla oli kommentteja, että avioliitossa kaiken täytyy olla yhteistä. Olen erittäin paljon eri mieltä! Avioliiton solmii kaksi yksilöä, jotka haluavat elää yhdessä. Se on eri asia, kuin elää samaa elämää! Olen uskollinen miehelleni, mutten silti haluaisi hänen lukevan viestejäni. Nehän ovat minulle, eivät hänelle! Viesteissä voi olla ystävieni salaisuuksia, tai vaikka näin miehen synttäreiden alla, häneen liittyviä positiivisia salaisuuksia.
KAIKEN EI KUULU OLLA YHTEISTÄ! \|O
Mieheni ei halua lukea viestejäni, joskus pyydän häntä katsomaan mikä viesti tuli, jos puhelin piippaa ja hän on lähempänä. Yleensä kiikuttaa sen minulle, että minun viesti se on. Ei edes vastaa puhelimeeni, paitsi jos se on jompi kumpi vanhemmistani. Omat elämät säilyy ja omat jutut, vaikka avioliitto on onnellinen ja luotettava. Tai ehkä siitä syystä!
 
Pointti
Mut hei, kuinkahan moni pettäjä tunnustaa kun ottaa asian puheeksi ja yrittää puhumalla selvittää onko aihetta epäillä? Ei varmasti monikaan. Miehet (ja naisetkin) jotka pettää haluaa yleensä säilyttää tutun perheidyllin, eivätkä he todellakaan ikimaailmassa tunnusta tehneensä mitään. Luetut viestit puhukoon puolestaan :attn:
 
Pointti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 12:34 Pointti kirjoitti:
Mut hei, kuinkahan moni pettäjä tunnustaa kun ottaa asian puheeksi ja yrittää puhumalla selvittää onko aihetta epäillä? Ei varmasti monikaan. Miehet (ja naisetkin) jotka pettää haluaa yleensä säilyttää tutun perheidyllin, eivätkä he todellakaan ikimaailmassa tunnusta tehneensä mitään. Luetut viestit puhukoon puolestaan :attn:
Eli pitäisikö vaan pettäjien antaa pettää ja painaa omat silmänsä tiukasti kiinni. Se on kuulkaas nykyajan meininki että paljon petetään ja paljon jää salaiseksi. Mun mielestä pitäis tehdä loppu kaikelle pettämiselle/valehtelulle ja todellakin saa lukea toisen viestit jos epäilyttää!!
 
Pointti
Lisäys vielä että tiedän niin monta lapsiperhettä, jossa isä käy salaa vieraissa että ihan puistattaa. Vaimot autuaan tietämättömiä "no eihän meidän iskä nyt sellaista tekisi" :eek: :headwall:
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 12:37 Pointti kirjoitti:
Lisäys vielä että tiedän niin monta lapsiperhettä, jossa isä käy salaa vieraissa että ihan puistattaa. Vaimot autuaan tietämättömiä "no eihän meidän iskä nyt sellaista tekisi" :eek: :headwall:
Eikä ainoastaan lapsiperheiden isukit... kyllä ne äitykät tekee ihan samaa ja miehet on taivaallisen tietämättömiä näistä seikkailuista... eli eipä nyt taas pidetä tätä pelkästään miehisenä tekona.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 14:05 niinpä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 12:37 Pointti kirjoitti:
Lisäys vielä että tiedän niin monta lapsiperhettä, jossa isä käy salaa vieraissa että ihan puistattaa. Vaimot autuaan tietämättömiä "no eihän meidän iskä nyt sellaista tekisi" :eek: :headwall:
Eikä ainoastaan lapsiperheiden isukit... kyllä ne äitykät tekee ihan samaa ja miehet on taivaallisen tietämättömiä näistä seikkailuista... eli eipä nyt taas pidetä tätä pelkästään miehisenä tekona.
Joo kyllä näin on, on ne vaan sellasia ne naiset. Ruotuun ne ois saatava.
 
salapoliisi
Luottamus kyllä menee siinäkin, jos aiheetta lukee puolison viestejä, eli mitään näyttöä epäilyksille ei olekaan. Ja puoliso saa tietää siitä turhasta "urkkimisesta".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2006 klo 12:34 Pointti kirjoitti:
Mut hei, kuinkahan moni pettäjä tunnustaa kun ottaa asian puheeksi ja yrittää puhumalla selvittää onko aihetta epäillä? Ei varmasti monikaan. Miehet (ja naisetkin) jotka pettää haluaa yleensä säilyttää tutun perheidyllin, eivätkä he todellakaan ikimaailmassa tunnusta tehneensä mitään. Luetut viestit puhukoon puolestaan :attn:
Juuri näin, aika monesti on saanut lukea että mies haukkuu vainoharhaiseksi jos epäilee, ja vielä kiinni jäätyään yrittää valehdella päin naamaa. :x
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 07:12 vieras kirjoitti:
Juuri näin, aika monesti on saanut lukea että mies haukkuu vainoharhaiseksi jos epäilee, ja vielä kiinni jäätyään yrittää valehdella päin naamaa. :x
Juuri näin sinä ajattelet, kun surffailet täällä nettipalstoilla. Tilastollisesti veikkaisin, että suurin osa ihmisistä, jotka käyttävät tätä plus paria muuta parisuhde palstaa ovat suurimmaksi osaksi naisia. Miehet löydät tekniikka forumeilta ja Usenetin news groupseista pohtimassa jotain teknisiä hilavitkuttimia. Jaa-a että mitä se tarkoittaa, että suurin osa tekstistä mitä luet on naisten tuottamaa, mieti sitä omilla pienillä aivoillas että mhin päätelmään päädyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 15:31 Ressu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 07:12 vieras kirjoitti:
Juuri näin, aika monesti on saanut lukea että mies haukkuu vainoharhaiseksi jos epäilee, ja vielä kiinni jäätyään yrittää valehdella päin naamaa. :x
Juuri näin sinä ajattelet, kun surffailet täällä nettipalstoilla. Tilastollisesti veikkaisin, että suurin osa ihmisistä, jotka käyttävät tätä plus paria muuta parisuhde palstaa ovat suurimmaksi osaksi naisia. Miehet löydät tekniikka forumeilta ja Usenetin news groupseista pohtimassa jotain teknisiä hilavitkuttimia. Jaa-a että mitä se tarkoittaa, että suurin osa tekstistä mitä luet on naisten tuottamaa, mieti sitä omilla pienillä aivoillas että mhin päätelmään päädyt.
Mistä sinä kenekään aivojen tilavuutta tiedät? No minä puolestani päädyn miettimään että miehet on huo*aavia pettäjiä ja niitä kyllä löytyy myös treffipalstalta ettimässä p*rsettä. Harva kai myöntää että on tullut petettyä sitä rakasta vaimoa ja mieli tekee lisää. Kyllähän täällä on muutama mieskin ollut jota on petetty ja ihan varmasti ei heistä tunnu kivalta, pettäminen sattuu aina oli mies tai nainen.
Oliko sinun tarkoitus sanoa että miehet ei p*llusta piittaa vain moottoreista
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 15:53 snoopy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 15:31 Ressu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 07:12 vieras kirjoitti:
Juuri näin, aika monesti on saanut lukea että mies haukkuu vainoharhaiseksi jos epäilee, ja vielä kiinni jäätyään yrittää valehdella päin naamaa. :x
Juuri näin sinä ajattelet, kun surffailet täällä nettipalstoilla. Tilastollisesti veikkaisin, että suurin osa ihmisistä, jotka käyttävät tätä plus paria muuta parisuhde palstaa ovat suurimmaksi osaksi naisia. Miehet löydät tekniikka forumeilta ja Usenetin news groupseista pohtimassa jotain teknisiä hilavitkuttimia. Jaa-a että mitä se tarkoittaa, että suurin osa tekstistä mitä luet on naisten tuottamaa, mieti sitä omilla pienillä aivoillas että mhin päätelmään päädyt.
Mistä sinä kenekään aivojen tilavuutta tiedät? No minä puolestani päädyn miettimään että miehet on huo*aavia pettäjiä ja niitä kyllä löytyy myös treffipalstalta ettimässä p*rsettä. Harva kai myöntää että on tullut petettyä sitä rakasta vaimoa ja mieli tekee lisää. Kyllähän täällä on muutama mieskin ollut jota on petetty ja ihan varmasti ei heistä tunnu kivalta, pettäminen sattuu aina oli mies tai nainen.
Oliko sinun tarkoitus sanoa että miehet ei p*llusta piittaa vain moottoreista
Ei oo tosi. Nonniin otetaan tämä malli käyttöön
. Kuten aikaisemmin kirjoitit(tai oletan että olet sama koska vastaat niin) "monesti on saanut lukea että mies haukkuu vainoharhaiseksi jos epäilee, ja vielä kiinni jäätyään yrittää valehdella päin naamaa." Johon minä vastaan "että suurin osa ihmisistä, jotka käyttävät tätä plus paria muuta parisuhde palstaa ovat suurimmaksi osaksi naisia." Mitä luulet, että tällä tarkoitan? Sitä, että jos käytät näitä parisuhde palstoja omien "useasti" saa kuulla juttujen lähteenä ja niitä kirjoittavat naiset niin eiköhän sun kuvas maailmasta ole aika ykspuolinen. Siskojen kirjoittama siis. Avaa silmäs pölvästi. Kyllä niitä pettureita naisista löytyy myös. Samanlaisia kurjimuksia me molemmat sukupuolet ollaan. Sulle ehkä naisen syyt pettämiseen saattaa kuulostaa ymmärrettäviltä, kun miehet harvemmin edes osaa puhua näistä syistä.
 

Yhteistyössä