Saako teidän lapset juoda energiajuomia?

  • Viestiketjun aloittaja tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Sanoit asian hyvin:
Mua aina kyllä huvittaa nuo pienten lasten vanhempien kirjoitukset, että "sitten kun meidän lapset on isoja, niin varmasti eivät saa sitä ja tätä."..Kuinkas sitten käykään; ne samat vanhemmat kuitenkin antavat periksi, kun huomaavat, että isompien lasten kanssa on hieman vaikeampaa neuvotella asioista kuin pienten....
Olen toista mieltä, itselläni ei ole pieniä enää ja hyvin käy neuvottelut.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Miksi niitä pitäisi ylipäätään juoda? Mun mielestä vielä turhempia kuin limsat, maustetut kivennäisvedet, siiderit yms. holittomat virjoitusjuomat.
Siideri parempi vaihtoehto kuin energiajuoma ??Et varmaan ajattele noin, kun oma kullannuppus on 16 v.
...
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Miksi niitä pitäisi ylipäätään juoda? Mun mielestä vielä turhempia kuin limsat, maustetut kivennäisvedet, siiderit yms. holittomat virjoitusjuomat.
Siideri parempi vaihtoehto kuin energiajuoma ??Et varmaan ajattele noin, kun oma kullannuppus on 16 v.
...
Niin... Kyllä minä silti mieluummin ostan sen energiajuoman kuin siiderin. Milläköhän lailla se siideri olisi parempi, jos noista pitää valita?
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Miksi niitä pitäisi ylipäätään juoda? Mun mielestä vielä turhempia kuin limsat, maustetut kivennäisvedet, siiderit yms. holittomat virjoitusjuomat.
Siideri parempi vaihtoehto kuin energiajuoma ??Et varmaan ajattele noin, kun oma kullannuppus on 16 v.
...
Niin... Kyllä minä silti mieluummin ostan sen energiajuoman kuin siiderin. Milläköhän lailla se siideri olisi parempi, jos noista pitää valita?
Siiderissä ei oo kaikenmaailman tauriineja ja guaranoja mitä lie ja kauheet määrät kofeiinia, vaan on samaa sontaa kuin limsatkin.
Kyllä mä mielummin ostan sitten sitä siideriä kun noita energiajuomia mitkä on tuhottoman kallitakin.
 
S
En anna lasten juoda energiajuomia.
Itse olen vähän jäänyt niihin koukkuun... Viimeiset viikot menneet TOSI vähillä unilla. Kerran erehdyin kaupasta ostamaan sellaisen tölkin ja herranen aika, silmät rävähti auki ja jaksoi tehdä töitä vaikka kuinka myöhään! Helposti alkaa itselleen uskottelemaan, ettei tartte unta, kun voi ottaa jotain tuollaista juomaa.
Että voi vaan kuvitella millaiset vaikutukset olisi lapseen, jos aikuiseenkin tehoaa noin hyvin. Ja huom, juon normaalitilanteessakin suht paljon kahvia!
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Miksi niitä pitäisi ylipäätään juoda? Mun mielestä vielä turhempia kuin limsat, maustetut kivennäisvedet, siiderit yms. holittomat virjoitusjuomat.
Siideri parempi vaihtoehto kuin energiajuoma ??Et varmaan ajattele noin, kun oma kullannuppus on 16 v.
Olisit lukenut kunnolla, kyse oli VIRVOITUSJUOMISTA. Alkoholista keskutellaan erikseen kun aika on :) Sitäpaitsi alkoholin ja energiajuomien rinnastaminen on vielä ontuvampaa, kuin energiajuomien ja virvoitusjuomien.

 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Sanoit asian hyvin:
Mua aina kyllä huvittaa nuo pienten lasten vanhempien kirjoitukset, että "sitten kun meidän lapset on isoja, niin varmasti eivät saa sitä ja tätä."..Kuinkas sitten käykään; ne samat vanhemmat kuitenkin antavat periksi, kun huomaavat, että isompien lasten kanssa on hieman vaikeampaa neuvotella asioista kuin pienten....
Aina kannattaa kuitenkin yrittää, eikä luovuttaa jo valmiiksi kun lapset on kouluikäisiä ja vähän nuorempia :)
 
Ihmemaan Liisa
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Siiderissä ei oo kaikenmaailman tauriineja ja guaranoja mitä lie ja kauheet määrät kofeiinia, vaan on samaa sontaa kuin limsatkin.
Kyllä mä mielummin ostan sitten sitä siideriä kun noita energiajuomia mitkä on tuhottoman kallitakin.
Lisäksi kaikki ovat niin happamia, että niiden jatkuvalla lipittämisellä tuhoaa ennenpitkää hammaskiilteen ja edistää hampaiden reikiintymistä. Meillä on täälllä kotona elävänä esimerkkinä 4-kymppinen mies, joka on ihan mehu ja limsa-addikti ja yllättäen hän on se jonka hampaita paikkaillaan jatkuvasti...

 
"vieras"
Meillä teinit (14 ja 16) saavat juoda kun siltä tuntuu, mutta harvoin näyttävät ostavan. Nuoremmat (10, 9 ja 5) eivät saa. Juon joskus itsekin, koska tykkään tietyn energiajuoman mausta ja joskus lisäpotku on tarpeen.
 
9 ja 13 eivät saa nuo juomat ovat jonkin sortin ongelma....minä aina kuvaan sitä niin että nyt teet ittes ensin ihan väsyksiin ja hengästyksiin ja mä rupeen sitten piiskaan sua about 6 tuntia että jaksat (on pakko) tehä samaa hommaa lisää ja kerron että tämän te teette elimistöllenne joka kerran kun juotte tölkin energiajuomaa
 
12-vuotias
Olen 12v poika ,juon säännöllisesti kahvia ja joskus energiajuomia ja olen luokkani paras koulussa . En isottele (jätän sen homman keekille ) mutta kofeiini ei vaikuta minuun niinkuin muihin tämän ikäisiin ja tunnen vain jaksavani paremmin , en ylivilkas.
 
"äiti neljälle"
Meillä ei kukaan lapsista saa juoda. 10v eli vanhin on joskus kysyny mitä ne on kun on kuullut niistä. Olen kertonut, että eivät ole terveellisiä jne. ja että en osta heille.
 
tytönjapoikienmamma
Eivät saa juoda, eivätkä joisi , vaikka saisivat. Tuskin tulevat koskaan niitä juomaan. Ovat nyt 11v )v (kehitysvammainen, joka nyt ainakaan ei tule juomaan niitä) ja 5v. Eivät kuulu lapsille, eivätkä kenellekään..
 

Yhteistyössä