Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No ei vielä. ne imeytyy maahan. päivällä sulaa. äöäliö.
Keväällä muuten on valtavan hieno lampi siinä, kun muotoilee pohjan niin, et ei pääse vedet sulamaan "hukkaan". Ja se voi olla siinä pitkän aikaa, jos etelänpuolelle laittaa jotakin varjoa, vaikkapa vanhat isot joulukuuset kuivumaan;)
Roskia sinne ei passaa tippua yhtään, kun aurinko sulattaa niiden kohdalta sen jään. Kokeile ihmeessä! Meillä on ollut parina talvena:love:
https://www.sdpnaantali.fi/ajankohtaista/post-tuhkamarkkinoistakin-on-pitnyt-turun-kanssa-kamppailla/
 
vierailija
Mutta mitä tuolta löysinkään:
"Itsenäisyyden alkuaikoina ajanlaskuriitojen vuoksi monia munkkeja lähti pois Valamon luostarista. Yksi heistä, arkkimandriitta Varsonofi lähti Marokkoon vuonna 1926 ja perusti lähetysaseman Rabatiin. Varsonofi kuoli siellä vuonna 1952. Eräitä muita munkkeja siirtyi erilaisiin kirkollisiin lähetystöihin muun muassa Jerusalemiin, Romaniaan ja Amerikkaankin."
:alien:
 
Päivää!:)
Viileää on mutta sentään valoisaa ja ilma on ihanan raikas:love: Muuten toivois jo ensilunta mutta mulla on vielä kesärenkaat alla enkä tällä viikolla kerkiä niitä vaihdattaa (enkä oikein kerkeis jaksais muillakaan viikoilla mut "lienee" pakko jos aikoo autolla talven mennäo_O)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais
Päivää!:)
Viileää on mutta sentään valoisaa ja ilma on ihanan raikas:love: Muuten toivois jo ensilunta mutta mulla on vielä kesärenkaat alla enkä tällä viikolla kerkiä niitä vaihdattaa (enkä oikein kerkeis jaksais muillakaan viikoilla mut "lienee" pakko jos aikoo autolla talven mennäo_O)
minä kävin jo viime viikolla vaihdattamassa talvirenkaat ja tarpeen olikin, eilen aamulla oli 4cm lunta ja tiet aivan jäässä
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
minä kävin jo viime viikolla vaihdattamassa talvirenkaat ja tarpeen olikin, eilen aamulla oli 4cm lunta ja tiet aivan jäässä
Meilläkin toisesta autosta jo mies kävi vaihdattamassa kun joutuu ajaan pidempää matkaa, mut mun ajo on niin lyhyttä kaupunki ajoo ettei vielä tuohon vaihdettu (hätätapauksessa onnistuu kävellen menokin).. Ja kun tiedotteet lupailee nytkin tälle ja ens viikolle niin lämmintä ettei oo kiirehditty... Saa talvi yllättää sitten joku aamu kirosanojen kera:ROFLMAO::notworthy:
 
Meilläkin toisesta autosta jo mies kävi vaihdattamassa kun joutuu ajaan pidempää matkaa, mut mun ajo on niin lyhyttä kaupunki ajoo ettei vielä tuohon vaihdettu (hätätapauksessa onnistuu kävellen menokin).. Ja kun tiedotteet lupailee nytkin tälle ja ens viikolle niin lämmintä ettei oo kiirehditty... Saa talvi yllättää sitten joku aamu kirosanojen kera:ROFLMAO::notworthy:
eikö ole se ja sama että seisooko auto parkkipaikalla kesä- vai talvirenkaiden päällä?

ihan turhaan olet lykännyt vaihtoa
 
ei se renkaanvaihto mitään mukavaa hommaa ole, sama ne on vaihdattaa rengasliikkeessä

tosin jonottamisen kanssa aikaa menee ihan saman verran kuin itse vaihtaessa
Ei tarvi jonottaa jos on ajanvaraus(y)
Mies aina naureskelee kun on varannut netistä ajan ja siellä liikkeessä on jääräpäisiä pappoja ilman ajanvarausta kärkkymässä vaihtoa eivätkä meinaa uskoa kun niille sanotaan, että ne joilla on aika varattuna hoidetaan ajallaan eikä siihen väliin napata ketään:) Sitten ne on naama vituralla kun sinne tullaan ajanvarauksella "jonon"ohi:D
 
Ei tarvi jonottaa jos on ajanvaraus(y)
Mies aina naureskelee kun on varannut netistä ajan ja siellä liikkeessä on jääräpäisiä pappoja ilman ajanvarausta kärkkymässä vaihtoa eivätkä meinaa uskoa kun niille sanotaan, että ne joilla on aika varattuna hoidetaan ajallaan eikä siihen väliin napata ketään:) Sitten ne on naama vituralla kun sinne tullaan ajanvarauksella "jonon"ohi:D
eipä ne varatut ajat aina pidä kutiaan, keväälläkin meni 30min ennenku ottivat käsittelyyn

nyt syksyllä meni vain 7min
 

Yhteistyössä