Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei saa olla ilkee! Täällä on kiva tunnelma kun ne ihme riekkujat ovat lopettaneet posken soittamisen.
Rekkaudu ja tuu höpää niitä näitä. Ei oo mitään syytä kirjotella negaa ku voi kirjotella kivojakin!:love:
No tuo riitapukari en ollut minä mutta mulla olis yksi kysymys..tai kaksi. sulla on nyt yksi koira,onko ollut joskus enemmin?onko ollut muita lemmikkejä? jos rakas koira on kuollut miten siitä selviää varsinkin kun se oli melkein kuin oma lapsi..ja jotkut sanoo jotenkin että ettei saa lemmikkiä inhimillistää mutta...
 
No tuo riitapukari en ollut minä mutta mulla olis yksi kysymys..tai kaksi. sulla on nyt yksi koira,onko ollut joskus enemmin?onko ollut muita lemmikkejä? jos rakas koira on kuollut miten siitä selviää varsinkin kun se oli melkein kuin oma lapsi..ja jotkut sanoo jotenkin että ettei saa lemmikkiä inhimillistää mutta...
On ollut kissoja ja koria ennenkin.
Olen kaksi koiraa vienyt viimeiselle matkalle ja yhden kissan.
Ihan sumussa kävelin melkein 10 kilsaa ja puristin remmiä. Olin ihan shokissa!
Koiran viimeiselle matkalle vieminen on hirveää!

Mutta, tämä sauhupallo nyt palloilee tässä toivottavasti min. 10 vuotta mukana taas.:love: Niin paljon iloa, seuraa ja turvaa koirasta on, että kyllä se taas tuli otettua, vaikka tietää tulevan tuskan!
Kyllä mä lässytän ja inhimillistän, mutta ymmärrän myös ”koiran kieltä”: Komennot ja tottelevaisuus toimii, sillon ei lässytetä, mutta kun tunkee kainaloiseksi sängyssä niin tuleehan sille leperreltyä. On niin ihana katsoa kun se alkaa pilkkiä siinä kainalossa ja kohta kuuluu kuorsaus!:D
 
vierailija
On ollut kissoja ja koria ennenkin.
Olen kaksi koiraa vienyt viimeiselle matkalle ja yhden kissan.
Ihan sumussa kävelin melkein 10 kilsaa ja puristin remmiä. Olin ihan shokissa!
Koiran viimeiselle matkalle vieminen on hirveää!

Mutta, tämä sauhupallo nyt palloilee tässä toivottavasti min. 10 vuotta mukana taas.:love: Niin paljon iloa, seuraa ja turvaa koirasta on, että kyllä se taas tuli otettua, vaikka tietää tulevan tuskan!
Kyllä mä lässytän ja inhimillistän, mutta ymmärrän myös ”koiran kieltä”: Komennot ja tottelevaisuus toimii, sillon ei lässytetä, mutta kun tunkee kainaloiseksi sängyssä niin tuleehan sille leperreltyä. On niin ihana katsoa kun se alkaa pilkkiä siinä kainalossa ja kohta kuuluu kuorsaus!:D
niin. :unsure: milloinkohan sitä pystyy ottamaan uuden seuralaisen, tuntuu että se olisi typerää kun ei "alkuperäistä" voi toinen korvata... eikä tietysti pidäkään...vielä ristiriitaiset tunnelmat.
ja Mä en ymmärrä ihmisiä,varsinkaan eläinsuojelusssa työskenteleviä jotka päin naamaa haukkuvat ja syyttävät tuskasta mua ja liikaa eläimen inhimillistämistä...
 
vierailija
On ollut kissoja ja koria ennenkin.
Olen kaksi koiraa vienyt viimeiselle matkalle ja yhden kissan.
Ihan sumussa kävelin melkein 10 kilsaa ja puristin remmiä. Olin ihan shokissa!
Koiran viimeiselle matkalle vieminen on hirveää!

Mutta, tämä sauhupallo nyt palloilee tässä toivottavasti min. 10 vuotta mukana taas.:love: Niin paljon iloa, seuraa ja turvaa koirasta on, että kyllä se taas tuli otettua, vaikka tietää tulevan tuskan!
Kyllä mä lässytän ja inhimillistän, mutta ymmärrän myös ”koiran kieltä”: Komennot ja tottelevaisuus toimii, sillon ei lässytetä, mutta kun tunkee kainaloiseksi sängyssä niin tuleehan sille leperreltyä. On niin ihana katsoa kun se alkaa pilkkiä siinä kainalossa ja kohta kuuluu kuorsaus!:D
ja otan osaa että olet joutunut viemään rakkaat lemmikkisi viimeiselle matkalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
niin. :unsure: milloinkohan sitä pystyy ottamaan uuden seuralaisen, tuntuu että se olisi typerää kun ei "alkuperäistä" voi toinen korvata... eikä tietysti pidäkään...vielä ristiriitaiset tunnelmat.
ja Mä en ymmärrä ihmisiä,varsinkaan eläinsuojelusssa työskenteleviä jotka päin naamaa haukkuvat ja syyttävät tuskasta mua ja liikaa eläimen inhimillistämistä...
Jokainen on niin yksilö, että ei ne korvaa ikinä toisiaan.
Kyllä eläimen menettäminen voi tuntua ihan yhtä pahalta kuin ihmisen menettäminen.
Tsemppiä sinulle ja voimia!
Jos ja kun päätät ottaa uuden ystävän niin se saattaa osin myös helpottaa menettämisen tuskaa.

Kauniita unia ja hattaran kuvia!:love:
Nyt simmut painuu kiinni.
 
vierailija
"Laskuvettä merkitsevä luode on puolestaan vanha germaaninen lainasana. Vanhaa lähtökohtaa edustavat nykykielissä esimerkiksi nykysaksan Flut ja ruotsin flod, jotka merkitsevät molemmat muun muassa tulvaa. Myös suomen vanhassa kirjakielessä luoteella tarkoitetaan nimenomaan tulvaa tai vedenpaisumusta, ja suomen murteissa jään päälle noussutta vettä tai nousuvettä. Kirjakielinen päinvastainen merkitys on myöhäinen ja oppitekoinen, ja se on voinut syntyä sekaannuksesta.

Vastaaja: Kirsti Aapala" Kotos-sivulla.

Jos et vielä katsonut Avara-luonto- ohjelmaa aamulta, et varmaan törmää tuohon koskaan:whistle:
 

Yhteistyössä