Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Echo
Naamaryppytutkimuksen lisäksi oon tehny empiiristä tutkimusta siitä nopeudesta, missä 1 päivän aikana syödyt herkut/muu ylensyönti kostautuu peilikuvassa.

Se on 2-3 pv.

Jos tänään mässytän, se ei huomenna näy. Mut auta armias, ylihuomenna on maha kuin ylimääräinen käsienlepuutusteline ja naama kuin Boris Jeltsinillä.
 
KalaMies
Naamaryppytutkimuksen lisäksi oon tehny empiiristä tutkimusta siitä nopeudesta, missä 1 päivän aikana syödyt herkut/muu ylensyönti kostautuu peilikuvassa.

Se on 2-3 pv.

Jos tänään mässytän, se ei huomenna näy. Mut auta armias, ylihuomenna on maha kuin ylimääräinen käsienlepuutusteline ja naama kuin Boris Jeltsinillä.
Aloita vaan se ketoosidieetti ja mene salille nöyryyttämään rautaa. Vaikka vanheneekin, niin voi silti vanhentua arvokkaasti, terveellisesti ja olla silti seksikäs. Niin ja se päivittäinen naamajumppa peilin edessä auttaa naamaryppyihin ja niiden ehkäisyyn.

Edit. Toinen vaihtoehto on lihottaa itsensä palloksi, koska eihän täydessä ilmapallossakaan ole ryppyjä
 
Viimeksi muokattu:
Echo
Aloita vaan se ketoosidieetti ja mene salille nöyryyttämään rautaa. Vaikka vanheneekin, niin voi silti vanhentua arvokkaasti, terveellisesti ja olla silti seksikäs. Niin ja se päivittäinen naamajumppa peilin edessä auttaa naamaryppyihin ja niiden ehkäisyyn.

Edit. Toinen vaihtoehto on lihottaa itsensä palloksi, koska eihän täydessä ilmapallossakaan ole ryppyjä
Eihän ketoosia nykyään ees suositella, vaikka sillä laihtuukin. Monipuolisuus on se juttu, mut eri asia on että tartteeko sitä ruokaa vetää hulluna....
 
Echo
Ja sen huomaa. Sairauksia ja juoppohulluutta
Kalamies. Tää on sulle! Itämeren (eli ns.Pohjolan) ruokavaliota on pidetty jopa parempana kuin välimerellistä:

Itämeren ruokavaliolla vyötärö kapenee ja paino putoaa - katso tästä viikon ateriat!


Julkaistu: 3.12.2014 11:35
Unohda Välimeren keittiö: oliiviöljy, eksoottiset etelän hedelmät ja fetajuusto! Nyt tulee Itämeren ruokavalio. Se käyttää hyväkseen pohjoisilta leveysasteilta tulevia raaka-aineita.


Uusimpien tutkimustulosten mukaan Itämeren ruokavaliolla on paljon hyviä terveysvaikutuksia. Ruokavalio auttaa esimerkiksi suojaamaan diabetesta ja sydän- ja verisuonitauteja vastaan. Tutkija Noora Kanerva havaitsi väitöstutkimuksessaan, että Itämeren ruokavaliota noudattavilla on 40 prosenttia pienempi vyötärölihavuuden riski.


– On myös todettu, että Itämeren ruokavaliota syövillä on matalampi tulehdus- eli CRP-arvo, Kanerva lisää.


Tulehdus on lihavuuden lisäksi avaintekijä kroonisten tautien, kuten kakkostyypin diabeteksen ja sydän- ja verisuonisairauksien kehittymisessä. Itämeren ruokavalio auttaa myös painonhallinnassa. Kanerva arvioi, että Itämeren ruokavalion noudattaja voi onnistua karistamaan helposti painostaan pari kiloa.

Itämeren ruokavalio muistuttaa paljon terveelliseksi mainostettua Välimeren ruokavaliota. Poikkeuksena on se, että raaka-aineet tulevat Pohjolasta. Tarjolla on kotimaisia marjoja ja juureksia, kuten porkkanoita, kaalia ja herneitä. Hedelmiä edustaa omena. Keittiössä on paljon kotimaisia viljoja: ruista, ohraa, kauraa. Ruokavalioon kuuluu rypsiöljyä, kalaa, rasvattomia maitotuotteita, jogurttia, rahkaa. Ruokavalio välttää runsasta punaisen lihan, kovan rasvan ja alkoholin käyttöä.


Tutkija Noora Kanerva sanoo, että jos ei halua kerralla muuttaa koko ruokavaliota, voi aloittaa pienistä asioista.


– Voi ryhtyä syömään kotimaisia marjoja ja ruisleipää, sillä on jo vaikutusta.