Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on mahdottoman hyvää omatekoista viiliä: luomutäysmaidot vaan rasioihin ja Juustoportin luomukermaviiliä siemeneksi - ehkä ruokalusikallinen kippoa kohti. Ei ole yhtään kirpeää. Sekaan mies laittaa ITSE mantelijauhetta ja varmaan vähän luomuhunajaakin mut sopii siihen maapähkinätahna ja tahinikin. Muutama litra on nyt jääkaapissa kannellisissa rasioissa - ei ole asiaa kauppaan moneen päivään:LOL:
Meinaan tehä joku päivä itse viiliä. Ehkä tuossa keskiviikko-perjantai akselilla.
 
Porkkana-appelsiinikaurapuuroa ja pihlajanmarjahilloa :p
Pitää muuten kerätä lisää pihlajanmarjoja :D
Linnuille jää ainakin korkealla olevat marjat.


Taloyhtiöltä on lupa,että asukkaat saa kerätä pieniä määriä marjoja taloyhtiön pihassa olevista puista ja pensaista.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Elena777
r0s
Varmaan tuli - laitapa reseptiä tänne, mihin sitä mantelijauhoa olet laittanut(y)
Onko Elainen kirja sulle tuttu?

75 grammaa voita (tai mulla oli kyllä oivariinia rypsiöljystä huolimatta) 1,5 dl vehnäjauhoja ja reilu puoli desiä mantelijauhoa. Ripaus (ruokalusikallinen ehkä) sokeria ja pikkuhippu kardemummaa.

Se siis on se taikina joka kaulitaan ja lätätään (leivinpaprein avulla) voissa ja sokerissa paistettujen luumujen (tai omenoiden) päälle.

Ja saat käyttää hunajaa sokerin sijaan kun haluat!
 

Yhteistyössä