Saatuani lapsia ja varsinkin elettyäni heidän kanssaan tajusin, etten halua elää lasten ehdoilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Enkä varsinkaan lasten isän kanssa. Hän ei kunnioittanut aikuisten tarpeita yhtään, eikä sitä, ettei minun ole koskaan annettu elää niillä ehdoilla, jotka sopisivat minulle. Ja että olisin tarvinnut tukea vanhemmuuteen elää äidin ehdoilla äitinä. Lasten syy tämä ei tietenkään ole, mutta onneksi tiedostin asian. Etten ole heille vanhempi toimimatta heidän ehdoillaan, kuten minun kanssani tehtiin, kun olin lapsi.
 
vierailija
Minä en saanut lapsena elää omilla ehdoillani, sen takia omien lasten kanssa olemisesta tuli vain valtavan paha olo. Se ei todellakaan ollut minun valintani, se olo.
Ap
 
vierailija
Mene poimimaan valkovuokkoja.
Millälailla äiti, joka pakottaa lapsensa poimimaan itselleen valkovuokkoja, sinusta kuuntelee lastaan? Äidinhän pitäisi ottaa äitienpäiväonnittelemattomuus signaalina omasta toiminnastaan, että siinä on tainnut olla jotain vikaa, ja kysyä lapselta, miksei äiti saa onnitteluja. Eikä suuttua ja pakottaa ilahduttamaan. Miten kukaan nainen voi ilahtua sellaisesta?
Ap
 

Yhteistyössä