Sähkökäyttöiset rintapumput

  • Viestiketjun aloittaja "odottava"
  • Ensimmäinen viesti
"odottava"
Tarkoitus olisi hankkia sähkökäyttöinen rintapumppu. Olen miettinyt tota Ainu Medelaa, koska se on kaikkein edullisin. Halvimmillaan oon nähnyt sen 70 €, muut merkit on helposti jotain 150-180 €. Onko ne kalliimmat sitten jotenkin huomattavasti parempia, vai onko tuo Ainu Medela tarpeeksi hyvä? Haluaisin sen toistuvaan ja pitkäaikaiseen käyttöön. Entä onko se hellävarainen rinnoille? Voiko tehoa säätää?
 
"vieras"
mulla ainu swing, hinta tais olla jotain 170e mut on ollu todella hyvä, siinä on erikseen ensin herutusvaihe ja sen jälkeen alkaa lypsyvaihe ja saa säätää voimakkuutta itse
 
Joku 75e ainu sähköpumppu ostettiin siskolleni prismasta lahjaksi ja kesti n. 4kk päivittäistä käyttöä, kunnes osat alkoivat antaa periksi.. (löystyi joku osa niin, että maito valuu osittain sinne moottoriin eikä tuota uskalla siksi enää käyttää)

Toisella ystävällä oli sama pumppu, joka oli ollut yhdellä ihmisellä käytössäkin aiemmin, mutta sekin jossain vaiheessa (paljon käytettynä) meni rikki.

Näiden perusteella en kovaan käyttöön suosittele, vaikka muuten on käyttäjät olleet tosi tyytyväisiä esim säätöihin ja käyttömukavuuteen ym, ainoa miinus on tuo kestävyys..
 
"vieras"
Mulla on spectran sähköllä toimiva pumppu, joka oli kallis, mutta en suosittele ainakaan sitä, koska siinä ei voi säätää nopeutta (voimakkuutta voi), maito lähtee herumaan paremmin jos aluksi saa pumpata pienemmällä voimalla ja nopeammalla imulla. Mulla menee ikuisuus saada tuolla pumpulla herumaan ja käytän usein aventin käsikäyttöistä pumppua alkuun... Ja toisekseen tuossa aventin manuaalisessa pumpussa on kiva se pehmeä osa mikä tulee rintaa vasten. Haluaisin tuon aventin pumpun sähkökäyttöisenä.

Jos pitää saada halvalla, suosittelen etsimään esim, huutiksesta, jos löytyisi halvalla joku arvokkaampi pumppu vähän käytettynä.
 
Meijerimuija
Mulla oli joskus käytössä Spectra 2 tai 3. Minun käyttööni se oli oikein hyvä enkä huomannut, että herumisen kanssa olisi ollut ongelmaa. Käytin sitä yhteen aikaan useasti päivässä, kun piti lisätä maidon tuotantoa tai välillä oli antibioottikuurejakin.

Myin sen Huutiksessa muutamalla kympillä, ostohinta taisi olla noin 130-140€. Ne maidon kanssa kosketuksissa olevat osat olivat helppo puhdistaa toisin kuin jossain Ainun käsikäyttöisessä, missä oli tosi ahtaita koloja. Lisäksi tähän Spectraan sai ostaa erikseen nuo maito-osat yms varaosia, jos ei viitsi samoja äyttää kuin joku muu.
 
"odottava"
Kuinka tiheään käyttöön Ainu Medela ja Ainu Swing on tarkoitettu? En osaa tietenkään ennustaa, että onko maidontuloni runsasta vai vähäistä. Se vähäinenkin olisi tarkoitus purkittaa myöhempää käyttöä varten ja jos imettämisessä on jotain ongelmia, niin sitäkin varten tuo pumppu olisi hyvä. Jos taas maidontulo on runsasta, niin sitä tulisi toki pumpattua useammin.
 
"vieras"
Oletko ajatellut ihan käsikäyttöistä pumppua, jos et vielä ole varma tarpeesta? Itselläni on Aventin manuaalinen pumppu, ja se oli aivan loistava käytössä. Hellävarainen rinnoille, helppo puhdistaa eikä käsikään väsynyt pumpatessa. Pumppasin siis ensimmäiset 5 viikkoa kahden, kolmen tunnin välein, sillä lapsi syntyi keskosena eikä maidontuotantoni meinannut käynnistyä vauvan imuotteen ja jaksamisen vuoksi. Tämän reilun kuukauden aikana maitomäärä lisääntyi niin, että pumppasin jatkossa vain,tarpeen vaatiessa (kun vauva jäi isänsä kanssa kotiin), joten pumppu oli todella kovassa käytössä. Itsekin ajattelin ensin sähkökäyttöistä, mutta tuo oli huomattavasti halvempi ja kokemukseni mukaan vähintään yhtä tehokas kuin sairaalan pumppu.
 
mulla
oli ainu medela ja tykkäsin kovasti. Sairaalassa käytin tuota swingiä ja onhan se toki hifistellympi versio, mutta imutehossa en eroa huomannut. Mulla oli myös kovasti kehuttu aventin käsikäyttöinen, enkä saanut sillä koskaan herumaan mitään.
 
"Vieras"
Mulla on aventin sähkökäyttönen ja on kyllä ollu hintansa ärti.käsikäyttösellä en oo jaksanu tarpeeks kauan pumpata. Aventin pumppujen pehmeä silikoniosa joka tulee eintaa vasten auttaa kyllä paljon herumisessa kun siinä on aidompi tuntuma(tuntuu siltä kuin vauva imisi rintaa).

Nää on tietty semmosia ostoksia joita ei ehkä etukäteen pitäisi tehdä kun ei tiedä mikä tarve tulee olemaan, kaikki ei heru ollenkaan millekkään pumpulle. Toisaalta harmittaa vielä enempi jos ostaa halvan toimimattoman.. Saahan ne pumput tietty myytyä eteenpäin jos ei tarvetta ookkaan. Käytettynä jos ostat niin katsele että on bpa-vapaa.
 
"ammuli"
Itse herun heikosti pumpulle, kolmannen kohdalla en jaksanut enää käsikäyttöisiä niskalihakset jumissa vatkata ja vuokrasin sellaisen kunnollisen sairaalatasoisen sähköpumpun. En halua omistaa sitä, en tule kaipaamaan sitä tämän tarpeen jälkeen. Toimii kuitenkin erinomaisen hyvin, eikä rasita lainkaan niin kuin edelliset pumppukokemukseni.
 

Yhteistyössä