Sain oman rillimukin ja masennuin :-(

  • Viestiketjun aloittaja "voi itku"
  • Ensimmäinen viesti
vieras,
Ei,ei siitä ole kysymys.

En ole yrittänytkään,ei kiinnosta,elämä hymyilee mulla ilman rillimukiakin,toista se tuntuu olevan muilla,kuten esmes sulla.

Oot varmaa huutiksessa huutamassa mukia itselles ja valmiina maksamaan 5000egee.
Voin tunnustaa sulle jos et kerro kellekään... mut mulla ei oo ensimmäistäkään muumimukia :ashamed: Mä vaan naureskelen tälle rillihysterialle :LOL:
 
Näin
Ensinnäkin: Niitä mukeva valmistetaan koko vuosi, siis kukaan ei jää ilman.

Toiseksi: Prismat eivät ainakaan eilen olleet saaneet edes ensimmäistä kuormaa kauppoihin, joten kukaan ei jää ilman ja rillejäkin on vielä tulossa.

Kolmanneksi: Se tarra on ihan se viivakooditarra siinä mukin kyljessä. Merkitystä sillä on siksi, että muki on siis alkuperäisessä kuosissaan, kun tarraa ei ole irrotettu, eli mukia ei ole käytetty.

Neljänneksi: olen itse keräillyt näitä jo vuodesta 1999, mutta tämä rillihysteria on saanut minut miettimään koko kokoelman myyntiä. Hillua, että Iittala noin juoksuttaa ihmisiä ja vielä hullumpaa, että ensin kuorman ääreen ehtinyt saa ostaa kaikki rillimukit, ilman rajoituksia. Kuten vaikka Venakko teki ;)
 
säpäle harmaana
No en mä nyt tiedä, että onks se hölmöä, jos muki maksaa kaupassa 29e ja siitä saa vielä samana päivänä 130e jossain muualla :D

Jos miikkarin sammakkopeittoa ny yhtäkkiä alkais joku kauppa myymään ja myyntiin tulis vain muutamia kappaleita, luulen että ilmiö olis aivan sama :D

tai ihan mitä tahansa muuta harvinaisempaa juttua
Mutta se, saatko samana päivänä 130 euroa siitä mukista jossain muualla, on riippuvaista juuri tuosta hysteriasta. Tässä puhutaan tuosta arvonnoususta ikään kuin joku taho olisi oikeasti sitoutunut ostamaan kupin tuohon hintaan. Onhan se varmaan fiksua ostaa se kuppi 130 eurollakin, jos on varma, että siitä saa 400 euroa parin tunnin päästä, mutta mistä tulee se kuvitelma, että sen kupin tosiaan saa myytyä 400 eurolla? Jos tuo vouhkaus loppuu, loppuu myös arvon nousu.
 
Terkut teille
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29427023:
Ensinnäkin: Niitä mukeva valmistetaan koko vuosi, siis kukaan ei jää ilman.

Toiseksi: Prismat eivät ainakaan eilen olleet saaneet edes ensimmäistä kuormaa kauppoihin, joten kukaan ei jää ilman ja rillejäkin on vielä tulossa.

Kolmanneksi: Se tarra on ihan se viivakooditarra siinä mukin kyljessä. Merkitystä sillä on siksi, että muki on siis alkuperäisessä kuosissaan, kun tarraa ei ole irrotettu, eli mukia ei ole käytetty.

Neljänneksi: olen itse keräillyt näitä jo vuodesta 1999, mutta tämä rillihysteria on saanut minut miettimään koko kokoelman myyntiä. Hillua, että Iittala noin juoksuttaa ihmisiä ja vielä hullumpaa, että ensin kuorman ääreen ehtinyt saa ostaa kaikki rillimukit, ilman rajoituksia. Kuten vaikka Venakko teki ;)
Vain elämää,ei sen enempää...


..päivät nää kohta häviää


aiaiaijaia
 
harvinainen kpl
En vielä tiedä laitanko huutikseen myyntiin,tosin hinta lähtee ainakin 500eurosta,tosin huutajia kyllä riittää se on varma.

Mulla on harvinaisin muumimuki,mukin jonka sisäpuolella on aitoa pulunpaskaa,jos kiinnostuit voit tehdä tarjouksen,ainii mutta täällä ei saanu tehdä kauppaaa,no huutiksessa sitten!

Vai raaskisko edes myydä?
 
kfkfkf
Ei lopu vouhkaus niin kauan kuin kaikille keräilijöille ei riitä mukeja. Ja niitähän ei tule riittämään kaikille, siis noita rillimukeja, tavallisia varmaan riittääkin.

Mun mielestä kanssa tyhmää, että saa yksi ihminen käydä valitsemassa kaikki ne rillimukit, parempi olis ollut, jos vaikka verkkokaupasta tilattaessa vain olis voinut saada rillimukin yllätyksenä. Nyt kun hinnat on tuollaiset jo, niin aivan varmasti kaupan työntekijät ottavat ne rillimukit jo itselleen ja myyvät eteenpäin satasella.
 
"niinpä"
Ei lopu vouhkaus niin kauan kuin kaikille keräilijöille ei riitä mukeja. Ja niitähän ei tule riittämään kaikille, siis noita rillimukeja, tavallisia varmaan riittääkin.

Mun mielestä kanssa tyhmää, että saa yksi ihminen käydä valitsemassa kaikki ne rillimukit, parempi olis ollut, jos vaikka verkkokaupasta tilattaessa vain olis voinut saada rillimukin yllätyksenä. Nyt kun hinnat on tuollaiset jo, niin aivan varmasti kaupan työntekijät ottavat ne rillimukit jo itselleen ja myyvät eteenpäin satasella.
Ja sekös sua vituttaa.
Voi elämä. :(
 
:-:
[QUOTE="hoitsu";29427117]Mun mielestä pitää olla jotenkin päästään sekaisin, että juoksentelee kaupoissa jonkun rillimukin perässä! Wtf?[/QUOTE]

White trash touhua,iha selkeesti.
 
kfkfkf
[QUOTE="niinpä";29427115]Ja sekös sua vituttaa.
Voi elämä. :([/QUOTE]

Mikäs mua nyt vituttaa? Mä voin kyllä olla ihan ilman rillimukiakin, ostan sellaisen jos vastaan tulee. Jos mua kamalasti vituttais ni voisin ostaa sen huutonetistä sillä sadalla eurolla, mutta en halua maksaa 70e ylimääräistä jostain kakkuloista, kun hinnat on jo tuollaiset, niin ostan sitten mieluummin sen rillittömän.
 
säpäle harmaana
Ei lopu vouhkaus niin kauan kuin kaikille keräilijöille ei riitä mukeja. Ja niitähän ei tule riittämään kaikille, siis noita rillimukeja, tavallisia varmaan riittääkin.

Mun mielestä kanssa tyhmää, että saa yksi ihminen käydä valitsemassa kaikki ne rillimukit, parempi olis ollut, jos vaikka verkkokaupasta tilattaessa vain olis voinut saada rillimukin yllätyksenä. Nyt kun hinnat on tuollaiset jo, niin aivan varmasti kaupan työntekijät ottavat ne rillimukit jo itselleen ja myyvät eteenpäin satasella.
Vouhkaus loppuisi tasan siihen, kun keräilijät tulisivat järkiinsä ja tajuaisivat, että mukista ei kannata maksaa yli 100 euroa.
 
:-:
[QUOTE="hoitsu";29427128]Samaa mieltä. Nää on näitä läskejä white trash mammoja, joilla ei ole muuta sisältöä elämässään kuin jotkut rillimukit ja me&i vaatteet. Pukeutuvat samiksina lastensa kanssa. Hyi v....[/QUOTE]

Juuri näin.
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29427127:
Vouhkaus loppuisi tasan siihen, kun keräilijät tulisivat järkiinsä ja tajuaisivat, että mukista ei kannata maksaa yli 100 euroa.
Jos on 100 mukia ja 800 ihmistä haluaa sen, niin tietysti hinta kohoaa ja ihmiset on valmiita maksamaan enemmän jotta saavat
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29427127:
Vouhkaus loppuisi tasan siihen, kun keräilijät tulisivat järkiinsä ja tajuaisivat, että mukista ei kannata maksaa yli 100 euroa.
semmosta mukia ei ole olemassakaan mistä maksasin satasen. poikkeuksena joku kalliimmasta metallista tehty jonka aineen arvo ylittää satasen.
 
justjust
mä voin piirtää teille rillit mukeihin, ihan sama onko tiimarin kupponen vai arabian, tusseja löytyy eri väreisä, joten voitte valita värinkin!


ihan sairasta to muumimuki touhu..en ymmärrä... eräs ystäväni juuri esitteli minulle heti heille mennessään, että katso kuinka monta mukia olen saanut kerättyä, katsoin häntä vähän hölmistyneenä ja kysyin että niin? on mullakin mukeja kaapissa, erilaisia, eri kaupoista ostettuja, kaikki jopa käytössä olevia, on aasin kuvaa, valkoisia, sinisä, mustia, tekstillisiä yms. yms. enkä mä niitä esittele heti kavereilleni kun kylään tulevat, miksi esittelisin? ne n vaan kuppeja?
 
v i e r a s
mä voin piirtää teille rillit mukeihin, ihan sama onko tiimarin kupponen vai arabian, tusseja löytyy eri väreisä, joten voitte valita värinkin!


ihan sairasta to muumimuki touhu..en ymmärrä... eräs ystäväni juuri esitteli minulle heti heille mennessään, että katso kuinka monta mukia olen saanut kerättyä, katsoin häntä vähän hölmistyneenä ja kysyin että niin? on mullakin mukeja kaapissa, erilaisia, eri kaupoista ostettuja, kaikki jopa käytössä olevia, on aasin kuvaa, valkoisia, sinisä, mustia, tekstillisiä yms. yms. enkä mä niitä esittele heti kavereilleni kun kylään tulevat, miksi esittelisin? ne n vaan kuppeja?
Huh,huh..hullun hommaa
Kyllä minäkin katsoisin alta kulmien,jos mulla ois tuollaisi kavereita,mutta harrastukset kullakin.

Minäkin keräsin pikkutytönä kiiltokuvia ja tarroja,mulla oli oikeen tarravihko ja kiiltsikoille sellanen kansio,ihquu
 
säpäle harmaana
Jos on 100 mukia ja 800 ihmistä haluaa sen, niin tietysti hinta kohoaa ja ihmiset on valmiita maksamaan enemmän jotta saavat
Niin juuri. Se on ihan tasan siitä maksuvalmiudesta kiinni. Jos kaikki hoksaisivat älyttömyyden yhtä aikaa, mitään arvoa noilla mukeilla ei ole. Yhtä lailla minä voisin houkutella ihmisiä ostamaan pieniä kiviä, joihin olen maalannut silmälasit. Arvo nousee niin kauan, kuin kivien määrä on rajallinen ja minä saan porukkaa innostumaan. Siinä vaiheessa, kun väki huomaa, että hei nämähän on vain kiviä, ne menettävät arvonsa.
 

Yhteistyössä