sairaalasta varastettu?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
gggg
kertokaahan mitä sairaalan omaisuutta teille synnyttäneet äidit on tarttunut mukaan synnytyssairaalasta? kaikki irrallinen nimittäin nä'yttää lähtevän perheiden matkaan... valitettavasti!
 
Meille jäi yksi pukluliina. Vauva pulautteli niin paljon että meillä oli monta omaa liinaa ihan märkinä laukussa. Mies oli tempassut kuivan sairaalanliinan vauvan kaulaan. Ei huomannut sitä pikkuruikkuista logoa siinä liinan nurkassa. Tosin liina kului rikki muutaman pesun jälkeen. Liekkö syynä puklun happamuus...
 
Mie otin niitä jättisiteitä kotiin pariksi päiväksi parikymmentä. En olis millään kotisiteillä pärjännyt enkä pystynyt mennä kauppaan hakemaan isompia. Enkä mie olis tienny että mistä niitä voisi ostaakaan. Niin hurjaa oli vuoto.
 
tintti84 harmaana
Mulla kans tarttu niit jättisiteitä ku vuoto niin runsasta ja sit tarttu pari semmosta valkosta kangaspyyhettä lastenosastolta...en muista miks...ja ne kumihanskat on kans tosi hyviä tukan värjäämiseen =)
 
minja87
minäkin yhden rintakumin mukaani otin, hoitaja anto kyllä luvan koska en ois ilman sitä pärjänny...toisesta tissistä ei vauva saanu kiinni ilman kumia joten ois tullu tukalat paikat ilman tuota kun oli vielä semmonen päivä että kaupat kiinni
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:45 vieras kirjoitti:
no ihan sain mukaan lääkekupillisen jotain rasvaa (liekö ihan bebanthenia?) kun rinnanpäät oli verillä... ei käynyt edes mielessä mitään omin luvin ottaa...
Samoin täälä, mut kotona huomasin et olipa jalassa vahingossa omien alushousujen sijaan ne ihanat verkkopöksyt :ashamed: Empä sitten kehannu niitä enää lähtee palauttaan vaan aattelin et ei kai niitä nyt kukaan tahallaan vie, joten jos yhet ei tuu takas niin ei oo vakavaa. Vai liekö ne just sitten kaikkien haaveissa :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:15 pelkkä keijukainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:45 vieras kirjoitti:
no ihan sain mukaan lääkekupillisen jotain rasvaa (liekö ihan bebanthenia?) kun rinnanpäät oli verillä... ei käynyt edes mielessä mitään omin luvin ottaa...
Samoin täälä, mut kotona huomasin et olipa jalassa vahingossa omien alushousujen sijaan ne ihanat verkkopöksyt :ashamed: Empä sitten kehannu niitä enää lähtee palauttaan vaan aattelin et ei kai niitä nyt kukaan tahallaan vie, joten jos yhet ei tuu takas niin ei oo vakavaa. Vai liekö ne just sitten kaikkien haaveissa :LOL:

Mä kyllä otin muutamat verkkoalushousut matkaan, kun olivat hyviä siinä alun vuotovaiheessa.Vaippojakin taisi lähteä matkaan muutama.
 
lastenhoitaja
Meidän sairaalaan on vasta ostettu pieniä bodeja vastasyntyneille vaatteeksi ja muutamassa kuukaudessa melkein kaikki oli varastettu koteihin.. tosi käsittämätöntä tollanen :\|
 
En muista ikinä mitään ottaneeni. Tai hiusharjan oon ottanut pari kertaa,mutta hoitsu sanoi,että ne voi viedä,kun menee muutenkin roskiin.
Vaatteita on kotona muutenkin kaapit pullollaan,että enpä sairaalan omia mukanani veisi.
Hei,otin mä kerran ylimääräisen vaipan(yhden)kun omasta laukusta oli vaipat jääneet pois ja aattelin,että jos kotimatkalla sattuu syystä tai toisesta tarvitsemaan,vaikkei nyt pitkä ollutkaan..(30km).
 
sairaalassa jossa synnytin, sinne oli kuulemma lahjoitettu ihan nättejä bodeja ja puolipotkareita. ei ollenkaan "kamalia sairaalan vaatteita". ei ne minusta kamalia olleet, ne normaalitkaan sairaalan vaatteet. ei ne hoitajat ainakaan valittaneet sitä että niitä olis pöllitty.
 
Ei olisi tullut mieleenkään sieltä mitään viedä, sen verran paremmat tuotteet on kotona itsellä ;) Mutta ymmärrän kyllä, että juuri tuon varastelun takia ei mitään mukavan näköistä vaatetta varmaan viitsi osastolle hankkiakaan!

Luulin, että otsikko tarkoittaa mitä asiakkaalta on varastettu sairaalassa. Multa ainakin:
*huulirasva ja peitepuikko (olivat aamutakin taskussa, ja hoitaja vei pesuun -> en saanut takaisin vaikka kuinka kyselin, kukaan ei tiennyt niiden kohtaloa)

*kahdessa synnytyksessä rintaliivit (ilmeisesti "hyvää tarkoittaen" korjattu sängynpäältä taas pesuun, kun olin lypsämässä maitoa -> en saanut takaisin vaikka kyselin. Olivat muuten melkoisen arvokkaita, ei mitään markettiliivejä)

Tiedän kyllä äitejä, jotka vievät sairaalasta vaippoja, alusvaatteita ja sukkia ja säälin heitä. Miten huonosti täytyykään asioiden olla, jos verkkoalushousut ja joustamattomat sukat tulevat tarpeeseen...!
 
Joo ei kyl tullu mieleenkään ottaa mukaan sairaalasta lähties yhtään mitään vaikka moni on kehunu niitä narupaitoja että kannattaa ottaa sellanen tai jättää vauvan päälle ku lähtee,mut ei kiitos en oo niin köyhä tai muuten vaan röyhkee ihminen että tarttis varastaa kotiin sairaalan vaatteita.tuskin niitä on tarkotettu kotiin vietäväx vaan nimen omaan vauvan päälle sairaalassa ollessa,ihan niiku äidillekki sairaalavaatteet.ihan sama ku ite olisin vieny sieltä sen upeen avomekon ja jokku kalsarit ja verkkohousut :kieh: hyi ei kiitos!!hyviä sielä ollessa,mut kotona omat vaatteet!ja enpä ihmettele minäkään jos ei sairaalaan kovin hääppösiä vauvan vaatteitakaan hommata jos kerta niitä sieltä tarttuu äitien matkaan!! ainut mikä mulla jäi sairaalasta on tutti....seki jäi vauvan suuhun ja olin sitä palauttamas hoitajille ku lähettiin huoneesta mut ne sano että saa pitää joululahjana =) ku vauva niin tyytyväisenä oli kotiin lähös ku tutti suussa.oma tutti unohdettiin ottaa kotoo!
 
äitee80
no eipä ole tullut mieleenikään et ottaisin sieltä mitään mukaan. esikoisen aikaan yksi lastenhoitaja sanoi mulle lastenteholla et ota tuota ja tuota mukaan ja en kyllä ottanut, mietin vaan et mitenköhän paljon sitä tavaraa lähtee henkilökunnan mukana? :whistle:
 
Meillä jäi sairaalan tutti vauvan suuhun (olivat siis hoitajat oma-aloitteisesti aloittaneet tutinm käytön jos joku siitä huomauttaa). Ei huomattu siinä tohinassa kun koetettiin saada neitiä isoissa talvihaalareissa turvakaukaloon. Nyt turvakaukaloon laitto sujuu jo kuin leikki, kokemusta kun on kertynyt ja neiti isompi.

Tutithan sairaalassa desinfioidaan ja kierrätetään käytössä.
 
syysäippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 23:03 vieras kirjoitti:
Meillä jäi sairaalan tutti vauvan suuhun (olivat siis hoitajat oma-aloitteisesti aloittaneet tutinm käytön jos joku siitä huomauttaa). Ei huomattu siinä tohinassa kun koetettiin saada neitiä isoissa talvihaalareissa turvakaukaloon. Nyt turvakaukaloon laitto sujuu jo kuin leikki, kokemusta kun on kertynyt ja neiti isompi.

Tutithan sairaalassa desinfioidaan ja kierrätetään käytössä.
ei meidän sairaalassa ainakaan desinfioida, vaan jokainen vauva sai mukaansa tutin. Meilläkin sen käyttö oli aloitettu lupaa kysymättä.
 
Kätilö
Mikä helvetti teitä vaivaa???? Ne pari vaippaa vielä ymmärrän mutta kun meildänkin osastolta on varastettu kaurapusseista lähtien kaikki!!!! Ja kuulin jopa, että joku olis lakanatkin mennessään vieny! Vaikka synnytys onkin karsea kokemus itse kullekin niin rajansa kaikella... sillä pöllimiselläkin. Täällä on vielä äitejä jotka tarvii tavaroita OSASTOLLA!!!!! :kieh:
 

Yhteistyössä