sairaalasta varastettu?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
Krisse-80
Ei mitään. Tutti saatiin tytölle kotimatkaa varten, ku sanoin, ettei älytty aatella, et ois mies voinu kotonta ottaa. Ei oo ollut mulla tapana toisten omaisuudesta kiinnostuu, joten mitään ei lähteny mukaan sairaalasta muuta ku toi vaavi! :LOL:
 
esikoiselle jäi tutti suuhun ja ihan vahingossa!kotona rupesin miettimään että mistäs me tollanen on ostettu :whistle:
ja sitte sitä voidetta rikkinäisiin rinnanpäihin...sitä oli enää ihan vähä siinä purkissa ja kätilö toi sen mulle että käytä tosta,otin sen sitte mukaan ku en ois jaksanu heti apteekkiin lähtee...mutta eiköhän se kätilö ihan tarkottanu sen mulle :)
on kyllä aika ihmeellistä ihan varastaa sairaalasta jotain :eek: eihän ne vaatteetkaan mitään hienoja oo että miks niitä pitäis ottaa?! :headwall: ite ainaki mielellään puin lapselle nätit omat vaatteet eikä mitään sairaalan logolla varustettuja froteisia :whistle:
 
Esikoisen kanssa sain rintakumin, lastenhoitaja itse pakkasi sen rasiaan matkaa varten, ja kuopukselle otin tutin, mutta nyt jäin miettimään olisiko sen saanut ottaa. Ne voiteet pikkupurkeissa heitetään roskiin (hygieniasyistä), joten ne voi ilman muuta ottaa mukaansa!
 
Viimeks kun olin sairaalassa niin juttelin omakätilön kanssa näistä "hävikeistä". Se sano että kaukosäätimet on katoavin tavara ja on joku vienyt jopa lakanatkin sängystä.. Samoin häviää aika usein vauvojen peittoja kun ne "unohtuu" vauvan päälle turvakaukaloon tai kantokoppaan.. Ja vauvan vaatteita katoaa kanssa aika paljon.. Mä en kyllä edes kehtais pitää vauvalla sairaalan logolla varustettuja vaatteita.. Tai että mä petaisin meidän sänkyyn sairaalan lakanat.. :x
On mun yhellä tutulla sellaset sairaalan tossut saunatossuina kun se "sai" ne mukaansa.. :kieh:

Voin kyllä myöntää että otin yhden rintakumin kun olin esikoista synnyttämässä.. En itseasiassa ollut edes nähny mokamaa kapistusta ennen esikon syntymää jonka jälkeen se tuli turhankin tutuksi.. eli ei ollut käynyt edes mielessä et sellasen vois ostaa etukäteen..
 
Tanjan -80 harmaana
Eipä tarttunut mitään mukaan!

Muuten nuista tuteista, LKS:ssään pitää itse varata tutti mukaan, eivät enää anna niitä sieltä niin kuin ennen. Tämä tieto tuli mulle th:lta ja mulla onkin kassiin pakattu tutti mukaan, senhän voi desifioida siellä jos tulee tarvetta ottaa käyttöön!
 
meillä ainakin rintakumit kiertävät välinehuollon kautta steriloitumassa eivätkä ole perhekohtaisia/ikiomia. tutit samoin. kanttiini myy rintakumeja vaan kaikki irtonainen näyttää häviävän, valitettavasti. verkkopöksyt pestään pesulassa paitis veriset saa laittaa roskiin. jyväpussit "katoavat" yksi toisensa perästä, joten olis varmaan parempi et jokaisella olis oma jo kotoa tullessa tai sellaista apuvälinettä esim. pakkaaville rinnoille ei edes sairaalan puolesta olis annettavissa avuksi. eli äidit viimekädessä kärsivät muiden varastelusta.
 
Kätilö
Eniten meillä töissä harmittaa juuri rintakumien ja maidonkerääjien katoaminen. Ne ovat osastolle kalliita, jos niitä joudutaan paljon ostamaan. Nyt niistä yritetään pitää kirjaa, kelle äideille on lainattu, ja lasku lähtee perään jos ei palauteta.

Rintakumit, maidonkerääjät ja tutit todellakin steriloidaan ja niitä käytetään PITKÄÄN. Meiltä saa nykyään tutin halutessaan mukaan kotimatkalle - siten saadaan tutit "kiertämään" sopivasti.

Tekstiilien pitää olla laitospyykkäystä kestäviä. Jos haluatte jotain sairaalalle lahjoittaa, kysykää ottavatko vastaan. Meillä on vauvojen villasukkia yms saatu lahjana, ne sitten pestäänkin omin käsin osastolla.

Ja verkkohousut menee pesuun ainakin meidän sairaalassa.

Kysyvä ei tieltä eksy :whistle:
 
Maritza
Ei tietenkään sairaalasta oteta mukaan MITÄÄN, ellei sitten ihan erikseen hoitsu sano että voit viedä mukanasi!
Villarasvaa pienen purkin rintojen hoitoon sain mukaani.
Jokainen synnyttämään menevä kai tietää vuotavansa, joten varalle omaan kassiin on syytäkin pakata sopivia siteitä.. samoin kuin itse ainakin haluan viedä oman hiusharjan, hammasharjan, shampoon yms.
Savonlinnassa kysyttiin ja papereihin merkattiin saako vauvalle antaa tutin ja lisäruokaa pullosta (korviketta tai luovutettua äidinmaitoa).
Hyvin "kätilö" kirjoitti, että pidetään listaa tarvikkeista ja laitetaan lasku perässä jos ne häviävät. Se on ihan oikea meininki jos ei muuten ihmisillä ole omaatuntoa ollenkaan.
 
UhmaikäinenÄiti
Eipä ole käynyt edes mielessä et varastaisin mitään...
Yhden siteen olen ottanu aina varalta mukaan, kun automatka on ollu sen verran pitkä ja yhellä kerralla jouduttiin poikkeamaan mummulassa.
 
Mun veljen vaimo pölli vanupuikkoja, vaipanvaihto alustoja tai siis niit riepui, mitä lie, vaippoja, siis ihan kaikkee mitä kykeni ja jumankauta vielä rehvasteli sillä!!! \|O
Tosin se muija on niin v*tun juntti muutenki.
 
Tintti1010 harmaana
miulle jäi vahngossa sairaalan verkkopöksyt... :headwall: ...en tajunnut niitä vaihtaa siinä kun lähdettiin ja miun hyvät alkkarit jäi sitten sinne sairaalaan....joten sairaala sai kyllä takasin laatukamaa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:45 vieras kirjoitti:
no ihan sain mukaan lääkekupillisen jotain rasvaa (liekö ihan bebanthenia?) kun rinnanpäät oli verillä... ei käynyt edes mielessä mitään omin luvin ottaa...
Täytyy peesiä. Miehen kanssa puhuttiin leikillään et täältähän nyt vois "lainata" vaikka mitä mukaan ni ei tartteis ostaa, mutta eipä tulis tosissaan mieleenkään.
 
Tintti1010 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 14:31 Tintti1010 harmaana kirjoitti:
miulle jäi vahngossa sairaalan verkkopöksyt... :headwall: ...en tajunnut niitä vaihtaa siinä kun lähdettiin ja miun hyvät alkkarit jäi sitten sinne sairaalaan....joten sairaala sai kyllä takasin laatukamaa :D
tarkoitus ei siis todellakaan ollut varastaa ja aika kauheelle kuulostaa miten jotkut vie kamaa ihan surutta :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 13:35 Kätilö kirjoitti:
Ai niin, meiltä katosi osaston vauvanvaunuista KANTOKOPPA! :headwall:
täälläkin lähtee äitipolilta jopa verenpainemittarit jos niitä ei lukitussa kaapissa säilytetä :headwall:

siis tuntuu, että ihan kaikki kelpaa. ihan älyttömältä tuntuviakin varkauksia, viedään jotain millä ei kotona voi mitään kuitenkaan tehdä :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 12:55 Vieras kirjoitti:
Toi on kyllä niin läpinäkyvää, et jää muka "vahingossa" jotku verkkohousut jalkaan!!
Kyllä itelle tuli ainakin kiire lähtee pukemaan omat vaatteet alusvaatteita myöten kun kotiinlähdöstä vihjattiinkaan!

Ja lastenvaatteiden "karmeudesta" ; KYSissä ainakin on tosi kivat lasten vaatteet; ihan normaalit frotee potkarit ja paidat, mutta omatunto ei kyllä sallisi niitä kotiin viedä. Ja jos jotain olisi matkaan jäänytkin, olisin kyllä soittanut heti osastolle. Mutta kullakin on oma moraalinsa, toisten mielestä omin luvin ottaminen ei ole varastamista..... :whistle:
Ainakin helsingissä noi verkkohousut on kertakäyttöisiä ja menevät käytettyinä roskiin. Ei kai sitä pöllimiseksi voi sanoa, jos lähtee ne jalassa kotiin?
 

En kyllä kehtaisi mitään sairaalasta luvatta mukaan ottaa.
Ihan luvan kanssa sain pieneen purkkiin jotain rasvaa nänneihin.
Sairaalsta saadusta tutistakin kysyin, että mitäs sillä tehdään ja sanoivat, että jätä huoneeseen, joten sinne jätin senkin kuuliaisesti.

Samalla reissulla itseltäni pöllittiin puhelinkortti, jossa oli rahaa aika paljon jäljellä. kävi meinaan niin, että vaihdoin huonetta ja kortti unohtui noin tunniksi vanhaan huoneeseen. Jo oli sillä aikaa kadonnut! Hoitajat antoivat ystävällisesti uuden tilalle :flower:
 
Kahdet kumihanskat lähtivät mukaan,tosin kätilön luvalla. Miettikää hivenen, te olette kaikki äitejä ja täällä kehutte varastamillanne tavaroilla-entä,kun lapsi tulee päiväkodista/esikoulusta/koulusta kotiin jonkun muun tavaraa repussaan/taskussaan? Neuvotteko että koeta seuraavalla kerralle ottaa jotain kalliimpaa,eihän siitä tarvitsee välittää jääkö muille luokalla värikynät kun sinulla on jo kuudet?
 
Villarasvan hoitaja antoi ja sano, että käytä kotona niin kauan kun rinnanpäät on auki.

Sairaalan tutin otin mukaan. Mulla ei vaan tullu pieneen mieleenkään, että ne ois kierrätyskamaa... :ashamed:

Sit pihalla ku olin ja puhuin et vaavi ei suostu syömään muuta kun sitä sairaalasta saatua tuttia, ni naapuri oli kauhuissaan, että ei sitä ois saanu ottaa mukaan!
Tuns ittensä vähän tyhmäks...

Pitäsköhän mun palauttaa se vielä sairaalaan, kun se on tuolla vauvalaatikossa muiden "vanhojen" esineiden ja
vaatteiden joukossa??

No joo, ehken kuitenkaan :D
 

Yhteistyössä