sairaalasta varastettu?

  • Viestiketjun aloittaja gggg
  • Ensimmäinen viesti
Villarasvan hoitaja antoi ja sano, että käytä kotona niin kauan kun rinnanpäät on auki.

Sairaalan tutin otin mukaan. Mulla ei vaan tullu pieneen mieleenkään, että ne ois kierrätyskamaa... :ashamed:

Sit pihalla ku olin ja puhuin et vaavi ei suostu syömään muuta kun sitä sairaalasta saatua tuttia, ni naapuri oli kauhuissaan, että ei sitä ois saanu ottaa mukaan!
Tuns ittensä vähän tyhmäks...

Pitäsköhän mun palauttaa se vielä sairaalaan, kun se on tuolla vauvalaatikossa muiden "vanhojen" esineiden ja
vaatteiden joukossa??

No joo, ehken kuitenkaan :D
 
Ekalla kerralla mukaan lähti tuttipullo, en muista kysyinkö luvan vai laitoinko vaan kassiin. Ja tokalla kerralla jalkaan jäi tarkoituksella verkkohousut, oli kätsyt alussa kotona, niin ja yksi sellainen liina kans, mut siitä on huono omatunto, vaikka se vahingossa kassiin tulikin.
 
Kyllä sairaala on huomioinut hävikin vuorokausimaksuissaan. Ei ole ihan halpaa lystiä nimittäin ainakaan meilläpäin.
En tajua, mitä KAUHISTELEMISTA siinä on, jos vauvan suuhun jää tutti. Tai jos ottaa muutaman siteen/vaipan mukaansa. Niitä kuitenkin saa siellä sairaalassa aivan rajoituksetta käyttää, eikä ole arvotavarasta kyse. Eri asia jos alkaa pakettitolkulla niitä kassiinsa tunkea.
Vaatteiden varastamista en minäkään hyväksy, enkä ymmärrä kuinka joku haluaa vauvansa sellaisiin kotona pukea.
Jos jollekulle tulee vahingossa ne "upeat" verkkopökät mukaan, niin so what?! En minä viitsi siitä päänsärkyä ottaa.
 
Kimin äippä
En ole pölliny mitn sairaalasta..Sain luvan ottaa tutin (jota ei kuitenkaan kotona enää ikinä tarvittu) ja loput vaipat mitkä oli pojan sängys..tosin meinas ihan vahingossa jäädä vauvan kaulaan se tunniste koru.. en tajua mix naistenklinikal oli sillo sellanen käytös..monta kertaa jäi se ketju johonki kii..nythän ne on taas siirtyny rannekkeeseen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 03:34 minä kirjoitti:
En tajua, mitä KAUHISTELEMISTA siinä on, jos vauvan suuhun jää tutti. Tai jos ottaa muutaman siteen/vaipan mukaansa. Niitä kuitenkin saa siellä sairaalassa aivan rajoituksetta käyttää, eikä ole arvotavarasta kyse. Eri asia jos alkaa pakettitolkulla niitä kassiinsa tunkea.
Niinpä. Täällä oli joku oikein JÄRKYTTYNYT. Muutamalla myös omatunto sanoi, että ei saa ottaa... Huoh, ei tietenkään saa varastaa ja omatunto se on niilläkin jotka vahingossa jotain mukanaan vie. Tai jos ei tule pieneen mieleenkään, että tutti pitää jättää sairaalaan, ei se ole omantunnon puutetta.
 
Varas mikä varas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 03:34 minä kirjoitti:
Kyllä sairaala on huomioinut hävikin vuorokausimaksuissaan. Ei ole ihan halpaa lystiä nimittäin ainakaan meilläpäin.
En tajua, mitä KAUHISTELEMISTA siinä on, jos vauvan suuhun jää tutti. Tai jos ottaa muutaman siteen/vaipan mukaansa. Niitä kuitenkin saa siellä sairaalassa aivan rajoituksetta käyttää, eikä ole arvotavarasta kyse. Eri asia jos alkaa pakettitolkulla niitä kassiinsa tunkea.
Vaatteiden varastamista en minäkään hyväksy, enkä ymmärrä kuinka joku haluaa vauvansa sellaisiin kotona pukea.
Jos jollekulle tulee vahingossa ne "upeat" verkkopökät mukaan, niin so what?! En minä viitsi siitä päänsärkyä ottaa.
Ei kyllä mahdu sairaalan pieneen vuorokausimaksuun mitään hävikkejä; oletkos ihan tosissaan ajatellut, mitä se oleskelusi siellä maksaisi, jos sinua laskutettaisiin todellisista kustannuksista, vähintään kymmenellä saisit kertoa laskusi.
 
vierasKIN
eipä oo sairaalassa olo todellakaan mitään kallista!jos 26e vrk maksu niin musta se on aika vähän....saat ruuat ja hoidon ja vielä kaikki tarpeellisen mitä sattuu tarvimaan(lääkkeitä,vaippoja.....) et ei mitään kallista että sen perusteella sais vielä laukkunsa täyttää sairaalan omaisuudella.onkohan kukaan vielä hoksannu repiä telkkaria seinästä irti? :LOL: :headwall: typerää tollanen varastelu!!ne vaipat nyt vielä ymmärtää ja jokku rasvat ja vielä jos luvan kans saa ottaa,mut hei haloo vaatteet ja muut isommat jättäkää ne sinne sairaalaan mihin ne kuuluuki!! :headwall:
 
nikittä
Jos jotain on vahingossa tullut mukaan, niin olen sen takaisin lähettänyt esim tk:n ampparin mukana, vievät silloin kun tavallisesta potilaan siirrosta kyse. Samoin synnärin vuokrakaukalon palauttanut samalla tavalla (tää systeemi on sovittu.. ja amppari vie esim vuodeosastolle eri sairaalasta kulkeutuneet vaatteet) Pitkän matkan takia sain esikoiselle sairaalan pienen muovisen pullon, joka mahtui hyvin rintojenväliin ja maito pysy lämpimänä. Sairaalassa oli siirrytty lasisiin pulloihin kestävyyden ja niiden paremman puhdistettavuuden takia.
 
Varastavatko ihmiset samoissa määrissä esim. kirjastoista (päivän lehdet vaikka), työpaikoiltaan (kyniä, wc-paperia, tulostuspaperia, nitojia...?), ihan mistä vain jos näkevät jossakin jotain "kätsyä", jota huomaavat tarvitsevansa?

Meidän sairaalassa ainakin tutit ja verkkopikkarit kierrätettiin ja desinfioitiin, eli eivät olleet mitään kertiskamaa.

Teho-osastolle sanoivat ottavansa mielellään vastaan vauvanvaatteita. Siis ihan tavallisia, niitä, joita jokaiselta löytyy. Vauvojen teholla olikin oma pesukone, jossa itse pyykkäsivät vauvapyykin, eli ei tarvitse olla mitään laitospesunkestävää tms.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 21:16 vieras kirjoitti:
Varastavatko ihmiset samoissa määrissä esim. kirjastoista (päivän lehdet vaikka), työpaikoiltaan (kyniä, wc-paperia, tulostuspaperia, nitojia...?), ihan mistä vain jos näkevät jossakin jotain "kätsyä", jota huomaavat tarvitsevansa?
No ihan varmasti. Ravintoloista lähtee tuopit, haarukat, veitset. Taloyhtiöiden kuivaushuoneista naapurin vaatteet. Yleisistä vessoista wc-paperit. Puhumattakaan ihan kaupoista. Jne. Jne. :headwall:

Synnärin "jäi vahingossa verkkohousut jalkaan" jutut on varmaan aika pieniä yleisessä mittakaavassa. Valitettavasti. :headwall:
 
lähtiessä laitoin yhden harson rintojen suojaksi kovia pakkasia peläten ja kotona huomasin että se oli sairaalan omaisuutta. tutti jäi tytön suuhun mutta palautin sen parin viikon päästä kun jouduttiin uudestaan sairaalaan tytön kanssa. sain kovasti kiitoksia rehellisyydestä ja hoitajatkin sanoi että hekin ovat ottaneet lapsen ensitutin itselleen mutta hyvä kun joku on rehellinen... :)
 
kuka ilkeää varastaa sairaalasta tavaraa omaan käyttöön, haloo \|O Tosi tasokasta toimintaa!!! Mulle ei ainakaan ees tullu mieleen pölliä mitään vaan päinvastoin tarkastin, ettei mulle lähtenyt mukaan kuin omat tavarat. Ihmekään jos sairaalaan ei hankita mitään kivaa vauvoille, jos siellä tiedetään, että tollaisia varastelevia äitejä on kerran olemassa. Vahingot ymmärrän, kun ei se ajatuksen juoksu ihan hirveän kirkasta vielä sillo lähtöpäivänä ole, mutta että tarkoituksella viedään tavaroita, joita muut vielä tarvitsee, huh huh mitä toimintaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 03:34 minä kirjoitti:
Kyllä sairaala on huomioinut hävikin vuorokausimaksuissaan. Ei ole ihan halpaa lystiä nimittäin ainakaan meilläpäin.
Ja sekös on reilua, että meidän muiden EI-VARASTELEVIEN täytyy maksaa OMISSA sairaalamaksuissamme se teidän varastelevien osuus?

Tosi on, hävikki on huomioitu, ja meitä KAIKKIA siitä rangaistaan.

Mieluummin alhaisemmat maksut kaikille, kuin että yksi rikollisäiti-liiga napsii harsoja ja vaippoja, vaatetusta ja tutteja ja jokaiselle rävähtää suuri sairaalalasku :attn:

Vähän ymmärrystä, aikuiset!
 
Kolme lasta olen synnyttänyt eikä kertaakaan ole sairaalasta mitään mukaani jäänyt.
Sairaalassa ollessani olen ollut tyytyväinen äideille ja vauvoille varattuihin vaatteisiin ja muihin tykötarpeisiin, mutta kotona sitten oli ihanaa pukeutua omiin. Jotenkin säälittävää ja ällöttävää tollanen varastelu synnytyssairaalasta!!! \|O :/ \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2005 klo 12:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:15 pelkkä keijukainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 21:45 vieras kirjoitti:
no ihan sain mukaan lääkekupillisen jotain rasvaa (liekö ihan bebanthenia?) kun rinnanpäät oli verillä... ei käynyt edes mielessä mitään omin luvin ottaa...
Samoin täälä, mut kotona huomasin et olipa jalassa vahingossa omien alushousujen sijaan ne ihanat verkkopöksyt :ashamed: Empä sitten kehannu niitä enää lähtee palauttaan vaan aattelin et ei kai niitä nyt kukaan tahallaan vie, joten jos yhet ei tuu takas niin ei oo vakavaa. Vai liekö ne just sitten kaikkien haaveissa :LOL:

Mä kyllä otin muutamat verkkoalushousut matkaan, kun olivat hyviä siinä alun vuotovaiheessa.Vaippojakin taisi lähteä matkaan muutama.
Täällä kans yks verkkopöksyjen varastaja :wave:
 
Eipä tullut mieleenkään ottaa mitään. Ja niissä sairaaloissa joissa lapseni olen synnyttänyt, vaatteet eivät ole niin hienoja että kotona viitsisin pitää. Olen kuitenkin kuullut äideistä jotka vievät synnytysosastolta kamaa ja kauppaavat esim. froteisia "retro"vauvanvaatteita netissä! Sairasta toimintaa! Mielipiteeni: jokainen ottakoon omat kamat mukaan sairaalaan niin ei tarvitse sairaalaan ostaa tavaroita varastettavaksi!
 
Olen kanssa järkyttynyt tästä ketjusta vaikkei tämä yllätyksenä tullutkaan!!! :eek:
Viime keväänä porukalla lahjoitimme synnärille ison kasan pieniä vauvanvaatteita ja silloin kätilöt kertoivat kuinka suuri niissä on hävikki, juuri olivat hankkineet ison kasan muumipotkareita ja niistäkin oli jo iso osa kadonnut.

Miettikääpä äidit (ja isit) haluatteko meidän loistavan sairaalatoiminnan menevän samaan kuin esim venäjällä, jossa synnyttäjän on itse ostettava mukaansa injektioruiskuista lähtien ihan kaikki joita tarvitsee!!??!!

Tuo sairaalan vuorokausi maksu on Suomessa todella halpa verrattuna muuhun maailmaan, ottakaapa vaikka selvää mitä maksaa synnytys keskieuroopassa taikka jenkkilässä, yhtä halvalla ei taatusti synnytetä missään! JOten kunnioittakaa sitä ja sitä kuinka hyvät olot sinne sairaalaan on oikeasti asiakkaita varten tehty!

Eikä niitä vauvan vaippoja tai synnytyssiteitäkään kannata siellä sairaalassa tuhlailla ihan urakalla turhaan vaihdellen vaan oikean tarpeen mukaan. Ettehän te esim pizza raxeistakaan voi viedä kotiin pellillistä pizzaa siihen vedoten että siellä olis saanu kuitenkin syödä sen jos ois ollu paikanpäällä...HALOO!!! \|O
 

Yhteistyössä