Sakkoasioista tietävät

Olisi yksi kysymys.
Ja ei - en ole saanut sakkoa, ihan teoreettista pohdiskelua.
Niin eli siis, kenelle sakko lähetetään, kun auto on firman nimissä?
Vaihdoin siis autoa ja entisessä autossani olin omistajana ja firma toisena omistajana ja sakot lähetettiin minulle.
Mites nyt, kun auto on vain ja ainoastaan firman nimissä?
Tuleeko poliisisetä tutkakamerakuvan kanssa katsomassa jokaisen meidän työntekijämme läpi, vai miten? Siis, jos ajan kameratolppaan...
osaako joku vastata?
 
kotijuristi
Varmaan firman pitäisi todistaa ajopäiväkirjasta kuka ajoi. Tolppakamerasta tietty tarkastetaan kuva.

Asia muuten vanhenee muutamassa kuukaudessa, asian voi yrittää kiistää ja jos poliisi ei vanhenemisaikana saa kiinni niin asia vanhenee, jollekin tutulle kävi näin.

Yksityisiä "sakkoja" ei tarvitse maksaa, elleivät ole kuvanneet, sillä auto ei voi kenenkään kanssa "sopimusta" tehdä.
 
"huom"
Kannattaa muuten pitää huoli, ettei aja jonkun sutturan kanssa kameratolppaan. Oli tullut avioero kun vaimo oli avannut kirjeen, jossa kuva miehestä oli, toisen naisen kanssa.
 
Sakko menee firmaan ja siellä esimiehen tulisi sitten kiltisti kertoa poliisille kuka autoa on ajanut. Tosin jos pomo "ei tiedä" niin sitten sakko raukeaa.

Tiedän tapauksen lähipiirissäni missä henkilö a oli ajanut henkilö b:n omistamalla autolla kameraan ja henkilö b:lle tuli kutsu laitokselle selvittämään kuka autoa on ajanut, koska ajokorttirekisterin kuva ei tietenkään sopinut kameraan jääneeseen henkilöön.

Henkilö b eli aiis auton omistaja kielsi tunnistavansa autoa ajanutta henkilöä ja vetosi omistavansa useamman ajoneuvon joita lainailee eikä mitenkään muista kuinka kenellä auto on silloin ollut eikä saa kuvasta selvää, ties vaikka olisi jonkun autoa lainanneen mummo. Toki jos on kiltti ja tunnollinen tyyppi niin sitähän tunnustaa heti mut käytännössä on mahdolista kiistää tietävänsä kuka kuljettaja on.
 
"..."
no esim takseilla menee näin. Saa tulla yhteensä samalle autolle joku 3 sakkoa. Ihan sama, kuka rengeistä ajaa. Mut jos joku tietty raja ylittyy, taksiluvan omistaja menettää lupansa määräajaksi tai saa jonku suuren sakon yms. Toki se kuljettaja saa myös sakon mut sit jos niitä kertyy niin... Eli jos auto on firman nimis, sakko lähtee firman omistajalle, mut hänen on käytävä tunnistamassa kuka oikeasti ajoi ja ohjata sakko oikealle ihmiselle.
 
Tönt
emmä tiiä yhtään mutta oli pakko jakaa tää asia kun sakoista puhutaan että napsahti parkkisakko sitten tänne tänään. 2 viikkoa ehti olla kortti ennenkuin unohtu parkkikiekko. :LOL: :LOL: nyt kyllä ottaa päähän. voisi sitä 50€ käyttää johonkin järkevämpään. tyhmätyhmä minä. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26564600:
emmä tiiä yhtään mutta oli pakko jakaa tää asia kun sakoista puhutaan että napsahti parkkisakko sitten tänne tänään. 2 viikkoa ehti olla kortti ennenkuin unohtu parkkikiekko. :LOL: :LOL: nyt kyllä ottaa päähän. voisi sitä 50€ käyttää johonkin järkevämpään. tyhmätyhmä minä. :headwall:
Voit lohduttautua sillä että parkkisakot on kaupungin/yksityisen pysäköinninvalvojien antamia eivätkä ne Suomessa liity ajokorttiin tai sen säilyvyyteen. :)

T: pilkun n****a :D
 

Yhteistyössä