Sanokaapas vinkkejä, mitä pientä laittaa lasten joulukalenteri-taskuihin?

  • Viestiketjun aloittaja kiitti
  • Ensimmäinen viesti
kiitti
Meillä siis sellaiset taskut, joista jokaisena päivänä löytyy jotain..
Muutamassa vois olla joku pikku, kynä tms ja muissa sitten karkkia, suklaata..

Mut ideoita, mitä nuo muut oikkujutut vois olla.=)
 
rapu
Meillä on esim. suklaamunista tulleita pikkuhahmoja (Kindereissä on ollut hyviä), tarroja, muutama heijastin, jääkaappimagneetteja.
Mitään syötäviä en laita ollenkaan.
 
Meillä tehdään kanssa samaa, omalle tytölle ja sukulaispojalle.
Kovasti olen itsekkin miettinyt mitähän laittaisi sinne. =)
Ajattelin et joku pikku auto voisi olla kiva, sitten ihan itse joulupäivälle tulee molemmille dvd:elokuvat, Tiedätkö kun kaupassa myydään niitä pikkukirjoja, esim. muumeista, jotka maksavat jonkun 1e, sellaisia ajattelin.
Ei viittis ihan karkkiakaan joka luukkuun pistää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Tarroja? Joitain pieniä koruja? Joulukoristeita myös? Purkkaa?

Vastakysymys, että mistä tuollaisen kalenteripohjan saa?
Noh, itse väkerretty.. Eihan se kovin vaikeeta oo.'Isoon jouluiseen kankaaseen, vaikka juuttiin ommella kiinni taskuja, pusseja tms. =) Kiva tulee!

 
vieras
Mun oli tarkoitus tehdä tuollanen, mutta tuntuu kalentereita olevan jo tarpeeksi. 2 suklaista ja ainakin 1 kuvallinen -saattaapi ilmestyä vielä joku jostain.

Mä laittaisin tytölle vaikka hiuspinnejä, kiiltokuvia ( ei oo ennen nähnytkään), tarroja. Pojalle pinnien tilalle vaikka joku ihan pieni pikkuauto.
 
Meillä oli lapsena vastaava kalenteri ja välillä äiti oli laittanut pussukkaan lapun, missä luki mistä yllätys löytyy. Jos siis yllätys oli niin iso, ettei mahtunut pussukkaan. Minä taisin olla jo koulussa, joten osasin lukea ne vihjeet. Yllätys saattoi löytyä vaikka kuiva-ainekaapista jauhopussin takaa :D
 
kutmis
Meillä laitetaan myös erilaisia tehtäviä esim. tänään leivotte äisin kanssa pipareita/torttuja.Erilaisia askarteluja. Kuusenhaku. Retki leikkipuistoon/makkaranpaistoon laavulle pimeällä/Hoploppiin/uimahalliin.
Sukat ja alkkarit laitan myös jollekkin päivälle koska niitä tarvitaan muutenkin.
Ja aatolle sitten varmaan jonkun isomman yllätyksen että jaksavat odottaa pukkia.
 
"Marja"
05.10.2012
Olen laittamassa Kaulakorun, Kolikon, Hiuslenkkejä/Pinnejä, Tarroja, Sinitarra-arkki, Kuusenkoriste, Sukat, Nuken vaate, Raha-arpa, Magneetti, Teippirulla, Postimerkkejä, Pyyhekumi & Terotin, Lakuja, Rannekoru, Avaimenperä, Apteekista Huulirasvapuikko, Heijastin, Karkkia ja Xylitol-purkkaa, Schleich-hahmo/eläin, Pienet sakset, Liimakynä (saa ainakin Sinellistä), Virkkuukoukku (jos mahtuu laatikkon) ja Lahjakortti kork. 20Eur.

Sitten vielä mutama: Barbin vaate, Joulukoriste, Leimasin, Leimasintyyny ja Rusinapaketti.

Olen joskus ostanut keskikokoisia Tulitikkuaskeja tikkuineen, ja noita tulitikkuja löytyy vieläkin: olen tänä vuonna satsannut Sinellin ("mainos?!") isoihin tulitikkkulaatikoihin, ja päätyyn (sisälaatikko) laitoin niittejä, joita käytetään skräppäyksessä, päällystän kolmella eri yhteensopivalla/värisellä kankaalla, yhteensä 8 laatikkoa per kangas, ja vielä koristelin nauhoilla molempii päihin/vain toiseen liimatulla, keskellä on taas puunumerot, jotka voi maalata, ne on kyllä KALLIITA, 0,40cent/kpl niinkuin laatikotkin, mutta onphan "muutamaksi vuodeksi" kalenteria.
 
"vieras"
Meillä siis sellaiset taskut, joista jokaisena päivänä löytyy jotain..
Muutamassa vois olla joku pikku, kynä tms ja muissa sitten karkkia, suklaata..

Mut ideoita, mitä nuo muut oikkujutut vois olla.=)
Itse tykkään yllätyksistä. Suklaa oli tietty cool. Mutta ne pienet rojut ei oikein iskenyt. sinne taskuun voi laittaa mitä keksit vaikka osto lahjakortti.
 
"vieras"
[QUOTE="Marja";27271535]05.10.2012
Olen laittamassa Kaulakorun, Kolikon, Hiuslenkkejä/Pinnejä, Tarroja, Sinitarra-arkki, Kuusenkoriste, Sukat, Nuken vaate, Raha-arpa, Magneetti, Teippirulla, Postimerkkejä, Pyyhekumi & Terotin, Lakuja, Rannekoru, Avaimenperä, Apteekista Huulirasvapuikko, Heijastin, Karkkia ja Xylitol-purkkaa, Schleich-hahmo/eläin, Pienet sakset, Liimakynä (saa ainakin Sinellistä), Virkkuukoukku (jos mahtuu laatikkon) ja Lahjakortti kork. 20Eur.

Sitten vielä mutama: Barbin vaate, Joulukoriste, Leimasin, Leimasintyyny ja Rusinapaketti.

Olen joskus ostanut keskikokoisia Tulitikkuaskeja tikkuineen, ja noita tulitikkuja löytyy vieläkin: olen tänä vuonna satsannut Sinellin ("mainos?!") isoihin tulitikkkulaatikoihin, ja päätyyn (sisälaatikko) laitoin niittejä, joita käytetään skräppäyksessä, päällystän kolmella eri yhteensopivalla/värisellä kankaalla, yhteensä 8 laatikkoa per kangas, ja vielä koristelin nauhoilla molempii päihin/vain toiseen liimatulla, keskellä on taas puunumerot, jotka voi maalata, ne on kyllä KALLIITA, 0,40cent/kpl niinkuin laatikotkin, mutta onphan "muutamaksi vuodeksi" kalenteria.[/QUOTE]

aina joku yllätys päivälle! I loveeee!
 
"Marja"
05.10.2012
Niin, nämä Ideat eivät olleet missään järjestyksessä. Liimaan laatikot varmaankin Joulunpunaiselle kartongille ja laitan ripustamista varten, heh: Nukketaloaskartelusta jääneitä porraskäytävän kaiteitten päätypuita 2 x 2kpl vastakkain, porattuna 2mm:n poralla pienet rei´ät päihin ja niihin Eri Keeperillä liimatut vuolllut tulitikut (ettei hajoa) saa kuivaa rauhassa muutaman päivän = koristelista, nyöristä ripustusnuhat.

PS: Tuli aika vänskä Koristelista!!! 1cm kanttiinsa x 35cm pitkä neljä Yksi "tikku"/ kaiteen päätypuola on 9cm. Ja niitä menee neljä kpl.
 
"marja"
5.10.2012

Minulla kului Sinelliin seuraavan paljon rahaa tähän kalenteriin:
*Puunumerot 0 = 2kpl, 7 = 2kpl, 5 = 2kpl, 2 = 8kpl, 6 = 2kpl, 9 = 2 kpl, 4 = 3kpl, 1 = 14kpl, 3 = 3 kpl JA 8 = 2 kpl. Laske vielä itse tarvittava määrä numeroita!!
Jokaisesta puunumerosta on veloitettu 0,33EUR.
*Tulitikkurasiat isot 12kpl, 2 pkk = 8,05EUR.
*Koristeniitti 5mm 30kpl, värilajitelma 1 kpl = 2,36EUR.
*Plus Color askartelumaali 60ml, 1 pll 2,93EUR (Ostin kaksi erilaista - saa mallata: kumpi sopii Puunumeroihin paremmin.
* Kangaspalat 3 rll laj/pkk
arkin koko n. 30x120cm, ostin kaksi pakkausta, yksikin riittää 24kpl:n Isoja "Tikkurasioita". 2 pkk = 7,72E.
Ja liimaa: Eri Keeper, tai Liimapatruunat. Eri Keeper pitää kyllä paremmin pitemmän päälle.
Tuo kangas on Jouluisen puna-valko sävyistä ruusukangasta, pikkuisia ruusuja ja terälehtiä ja punapohjaista valkopilkullista "lumisadetta" ja kolmas valkoisella pohjalla punaisia pieniä pisteitä. Kaikki oli yhdessä paketissa, oli aika kätsy tähän tarkoitukseen ja yhteen 30 x 120cm palaan kahteen kertaan taitettuna saa viisi kpl isoja askeja leveyssuunnassa jokaiselle palan ja alapuolelta toisen palan, yhteensä kymmenen palaa kangasta x 3 kangaspalaa.
Nauhoja ostin Punainen Kivi- liikkeestä, on valinnan varaa ja näihin kankaisiin sopii melkein mikä väri vain, itse laitoin Aaltonauhoja: vaaleansinisitä, Puhdasta valkoista (kapeampaa) ja kahta Kukallista: Punaisempaa ja Pinkki & Fuksiaa. Tuli ihan OK systeemi.
Sinelliin meni vielä useampi Postitusmaksu, yksi on 3,98EUR.
Itse en kaikkea keksinyt kerralla, oli muutakin hankittavaa.
Oikea Mainosisku, hiih.
 
åpqwe
Minä olen tehnyt aina niin että ole ostanut yhden ison koottavan jutn ja jakanut ne pusseihin. Jouluaattona on sitten yksi lahja lisää. Eikä ole nurkat täynnä krääsää millä ei mitään tee.
 
Mä olen laittanut yllätysten mukaan myös kirjeitä tontulta. Tonttu on yleensä kehunut lasta jostain asiasta tai tsempannut tulevaan. Huima vaikutus oli kun tonttu kertoi, että hänen mielestään kuulostaa kurjalta kun poika puhuu rumia (pojalla oli silloin meneillään joku ihme kiroilukausi). Muuten olen koittanut välttää turhaa krääsää, oon yrittänyt löytää pientä tarpeellista tavaraa sekä herkkuja jonkin verran.
 
dfgd
Meillä kalenterista tulee tehtävä joka päivälle. Jokin jouluun liittyvä juttu. Tokihan ne tulisi tehtyä muutenkin mutta meillä lapet ovat tykänneet tästä ja on ollut jo vuosia käytössä. Viime vuonna tuli tontulta kirje joka aamu ja sitten pyysi siinä esim. laittamaan jouluvalot ikkunaan kun alkaa olla jo niin pimeä, tai leipomaan pipareita (kirjeessä oli vihje ja saivat etsiä piparkakkumuotteja) kun tontulla on kovin pitkä matka takaisin. Tehtävinä on ollut myös mm. tontun pipon etsiminen ulkoa (karkkipäivänä oli lakut palkinnoksi metsässä tottnulakin lähellä), piparkakkutalon koristelu ja kokoaminen, joulukorttien teko (tarvikkeet piilotettu), pienten joululahjojen valmistaminen isovanhemmille ja kummeille), hautausmaalla ja kirkossa käynti, stockmannin jouluikkunan tuijottelu sekä joulupullat ja kaakao kahvilassa jne. jne. mitä nyt perheen jouluperinteisiin kuuluu. Toisinaan ollu lisänä tarrat, karkit tai purkat.

Meillä on jo viikon verran puhuneet kalenterista ja miettineet mitä tehtäviä sieltä tulee :)
 

Yhteistyössä